Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen ex somejulkaisuissa

Ap
22.04.2020 |

Olen ollut puolisoni kanssa yhdessä reilu kymmenen vuotta. Meillä perhe perustettu ja nykyisin menee suhteessa hyvin. Parisuhteen ensimmäinen vuosi oli vuoristorataa miehen vuosien takaisen avopuolison tullessa suhteemme väliin kolmantena pyöränä. Tilanne eskaloitui lopulta sen verran likaiseksi heidän osalta että suhde oli hetken vaakalaudalla jonka johdosta mies lopulta pyyteettä ilmoitti poistavansa jokaikisen kuvan exästään koneeltaan ja halusi väkisin että katson kun hän poistelin otoksia tietokoneeltaan osoittaakseen että on tosissaan kanssani samalla kun itkin petettynä. Sen jälkeen suhteessamme alkoi uusi luku ja avoliittomme alkoi voida paremmin. Kuvien poistotilanteesta kulunut kohta kymmenen vuotta mutta muistan yhä kuin eilisen kuinka mies kiinni jäätyään lopetti väitteen että ovat "vain ystäviä", kertoi mitä selkäni takana tehneet ja lopetti kuvien poiston jälkeen naiseen yhteydenpidon.
En ole Facebookissa ollut koskaan käyttäjänä mutta mies on ja viikonloppuna hän esitteli nuoruuskuviaan facebookista. Hän ei ole julkaissut perheestämme kuvia ja pitää somen suhteen nykyisin hiljaisuutta. Hänen esitellessä facebook-profiiliaan osui silmään se että hänellä oli satojen fb-kamujen jakoon pistetty lukuisia kuvia hänestä kyseisen exän kanssa. Kuvia jossa esim. Exä hänen kainalossaan tai ovat toisiinsa kietoutuneina sylikkäin. Profiilista olisi voinut saada kuvan että hän yhä parisuhteessa kyseisen naisen kanssa.
Koen tilanteen vaivaannuttavana menneistä johtuen. Hänhän halusi tehdä ison numeron aikanaan vaatien minua katsomaan kuinka hän poistaa kaikki kuvat kyseisestä exästään pelastaakseen avoliittomme jäätyään kiinni. Ja vielä vuosien jälkeen hänellä somessa kaikkien nähtävillä estradipaikalla romanttisia yhteiskuvia exänsä kanssa. Meistä sen sijaan ei ainuttakaan parisuhdekuvajulkaisua jolloin hänen profiilinsa parisuhteessa-merkintä johon ei merkattu että kenen kanssa yhdessä (kun en ole itse fb-käyttäjä) voisi saada monet olettamaan hänen olevan suhteessa yhäkin kyseisen naisen kanssa.
Mitä mieltä olette tässä tilanteessa siitä että miehellä yhteiskuvia somessa kaikille jaossa mutta jotka salannut puolisoltaan?
Menneen takia tilanne vaivaa minua ja toivoisin laajempaa perspektiiviä tähän etten ylireagoi liiaksi. En tiedä kehkeytyisikö riita jos muistuttaisin miestä siitä että väitti poistaneen jokaisen kuvan exästään.
Kiitos etukäteen asiallisista vastauksista

Kommentit (425)

Vierailija
241/425 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen mukaan se että kuvat facebookissa ei ole sitä että kuvat koneella joten olen nyt hänen mukaansa vain mustasukkainen

-ap

Kumpi mielestänne tässä asiassa oikeassa, lasketaanko fb-kuvat siihen että kuvia tietokoneella?

-ap

Vierailija
242/425 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iso halaus sinulle, ap. On täysin luonnollista tuntea mustasukkaisuutta niistä kuvista fb:ssä. Se, että mies ei tällaisessa asiassa tule vastaan ja ymmärrä sinua ja kestä ikävää, syyllistä oloa ja silti juttele rakentavasti kanssasi, kertoo paljon hänestä, ei sinusta. Sinä olet toiminut oikein. Pystyisitkö juttelemaan jollekin läheiselle tässä tilanteessa?

En halua parisuhteen riitoja muille tuntemillemme jakaa, olen pyytänyt miestäkin tekemään samoin koska en halua ylimääräistä draamaa. Riidat käsitellään vain asianosaisten kesken

-ap

Ymmärrän, mutta jos tarvitset tukea ja sinulla on joku luottohenkilö..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/425 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen mukaan se että kuvat facebookissa ei ole sitä että kuvat koneella joten olen nyt hänen mukaansa vain mustasukkainen

-ap

Kumpi mielestänne tässä asiassa oikeassa, lasketaanko fb-kuvat siihen että kuvia tietokoneella?

-ap

Tämä on täyttä saivartelua. Ne kuvat fb:ssä loukkasi sinua. Piste.

Vierailija
244/425 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

-ap

Tämä on täyttä saivartelua. Ne kuvat fb:ssä loukkasi sinua. Piste.

Hänelle määritelmä tuntui olevan tärkeä ja uhriutui

-ap

Vierailija
245/425 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista jos miehellä ei olisi saanut olla tärkeitä henkilöitä elämässään. Ikävä jos hän ei voi luottaa sinuun. Miksihän? Tiedän tapauksia joissa lapsetkaan eivät saisi pitää äitinsä kuvaa esillä jonkun hirviön mielestä.

Vierailija
246/425 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin vasta kaksi sivua, mutta nyt jo mietin, mitä kaikkea Ap, piilossa pidetty pikkuvaimo, ei saa omassa kodissaan ja parisuhteessaan tehdä. Ettei teatraalisia tempauksia ja hillittömiä raivareita harrastava mies ota kierroksia. Mitenhän lapset...

Perhe voi muuten hyvin ja onnellisesti. Mies on hyvä isä lapsille

-ap

Riittääkö sinulle, ap, että hän on hyvä isä? Etkö kaipaa hyvää parisuhdetta? Valitettavasti täytyy sanoa, että lapset huomaavat kyllä, jos vanhempien välillä ei ole kaikki ok. Myös sen hiljaisuuden ja ne sanat, joita ei sanota.

Sen lisäksi että hyvä isä lapsillemme on tärkeää olla hyvä kumppani. Ja mies onkin nykyisin asetuttua aloilleen

-ap

Jotenkin tuntuu, että ap vähän kierrellen kommentoi tähän kysymykseen. Mies on asettunut aloilleen, mutta onko rakastava ja kunnioittava ja sinua huomioiva kumppani?

Olen aiemmin laittanut tänne että mies sanoo rakastavansa. Pitkin viikkoa myös huomioi esim. kokkaamalla ja hieromalla. En ole nähnyt syytä kyseenalaistaa onko hän nykyisin kanssani tosissaan

-ap

Mun ex-mies sanoi rakastavansa, hoki miten tykkää minusta ja "sydän, sydän" sanaa hoki kun näki minut töllä hereillä. Hieroi, hieroi jalkojani, otti minut vakavaan puhutteluun kaakaokupin kanssa laittaen joululaulut soimaan taustalla ja halusi vakavissaan sanoa miten haluaa viettää joulun kanssani. Joku muu olisi otettu, itse en, koska sen teatterin taustalla oli tismalleen samantyylinen henkisen väkivallan ja sairaiden asetelmien pohjavire, mikä ei hellittänyt. Mies petti minua kenen kanssa pystyi, kirjoitteli toisille naisille ja yritti järjestää kilpailutuksia, mutta mikä pettymys kun en mennyt niihin mukaan. 

Ap, herää. 

10 vuoden jälkeen vielä hieroskelua ym. suhteessa. Miehet ei tee tuollaista muuta kuin silloin kun pettää. Hakee sen energian sieltä sivusuhteesta ja sitten jaksaa kotonakin esittää.

Av-logiikka kukoistaa: jos miehesi hieroo sinua kymmenen vuoden jälkeenkin hän pettää sinua, jätä se sika!

10 vuoden jälkeen ei parisuhteessa juuri muuta sanota kuin heipat toiselle. Miehet ei jaksa pitää yllä yritystä ensimmäistä vuotta pidemmälle jos sitäkään. Yleensä se loppuu siihen kun osoite on sama. Jos toiminta jatkuu 10 vuotta niin kyllä se on merkki, ihan useamman pettäjän kun tiedän, niin parhaat suhteet on olleet niillä ne, kun saa painaa vieraissa niin paljon kuin sielu sietää eikä kotona vaimo tiedä mitään. Pysyy se kiinnostus vaimossakin kun se on yksi nainen muiden joukossa.

Harmi jos sinun miehesi ei huomioi sinua muuten kuin sanomalla heippa, mutta ei kannata luulla että se olisi normi.

Ap, tsemppiä sulle. Osui miestä selvästi arkaan paikkaan kun lähti pois. Älä ainakaan itseäsi syyttele, et ole tehnyt mitään väärää. (Ainakin vaikea kuvitella että olisit sanonut kuvista aggressiivisesti, huutaen, syyttäen tms)

Vierailija
247/425 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullista jos miehellä ei olisi saanut olla tärkeitä henkilöitä elämässään. Ikävä jos hän ei voi luottaa sinuun. Miksihän? Tiedän tapauksia joissa lapsetkaan eivät saisi pitää äitinsä kuvaa esillä jonkun hirviön mielestä.

No jonkun 10 vuotta sitten olleen exän, johon liittyy vielä kaiken lisäksi uskottomuutta, ei todellakaan tarvitse olla enää ”elämässä mukana”, etenkin kun aiheuttaa mielipahaa nykyiselle puolisolle eikä ole lasten äidistä kyse.

Kyllä ap on toiminut oikein. Parisuhteessa pitää olla mahdollisuus kertoa jos joku asia tuntuu pahalta ja toisen tulee tehdä tällaisessa tapauksessa vastaantulo ja keskustella asiasta kypsästi, poistaa tuollaiset kuvat ja pyytää anteeksi unohdustaan, eikä suuttua ja lähte ovet paukkuen menemään.

Nyt ap et laittele miehelle mitään viestiä. Sinä olet toiminut oikein eikä Sinulla ole mitään syytä kerjätä häntä takaisin tai katua käytöstäsi.

Vierailija
248/425 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lol iskihän se trolli lopulta kultasuoneen, onnea!

Vierailija
249/425 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkittynyt provo.

Vierailija
250/425 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei provo. Olisikin niin ei tällaista piinaa, mies ei yhäkään vastaa. Kiitos täältä tulleista tsempeistä ja tuesta

-ap

Vierailija
251/425 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei provo niin tervemenoa tuollainen mies joka ei osaa rakentavasti keskustella vaikeista asioista vaan lähtee ovet paukkuen äisin helmoihin. Äitinä käskisin pojan takas kotiin saman tien!

Jälkiviisaana on helppo sanoa että olisi pitänyt heivata menemään jo silloin alussa kun pettäminen tuli ilmi.

Vierailija
252/425 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin anopille kun ollaan hyvissä väleissä. Mies ei ole siellä vaikka sanoi olevansa. Nyt en enää tiedä mitä tehdä...

-ap

Vierailija
253/425 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko aikuinen ihminen ihan oikeasti ottaa tuollaisesta asiasta niin paljon nokkiinsa, että lähtee mullittelemaan johonkin muiden ulottumattomiin? Siksi vaikuttaa niin provolta. Jos tämä taas pitää paikkansa, niin ap voi miettiä millaisen keskenkasvuisen kakaran kanssa on perustanut perheen :D

Vierailija
254/425 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soitin anopille kun ollaan hyvissä väleissä. Mies ei ole siellä vaikka sanoi olevansa. Nyt en enää tiedä mitä tehdä...

-ap

Niin mahtoiko miehellä kuitenkin olla jotain virityksiä muualle? Ei välttämättä siihen exäänsä kuitenkaan... Olen sitä mieltä, että monesti ihmisellä epäilykset herää, kun jotain outoa on tekeillä ja sinä nyt vaan nuo vanhat exän kuvat otit esille, mutta alitajunnassa taustalla voi olla muutakin...

Vierailija
255/425 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-ap

Tämä ei ole minun kirjoittama vaan joku esittää minua provona

-ap

Vierailija
256/425 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivi ikkunaan sisäpuolelta, odottele hetki ennen soittoa hätäkeskukseen. Muista itkeä puhelimeen.

Vierailija
257/425 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

-ap

Oletko, oikea ap, kysynyt anopilta onko tällä kertaa mennyt sinne? Onko muita paikkoja mihin tod.näk.menisi? Miten se mies niin helpolla otti hatkat? Tulee mieleen, että tämän tekosyyn varjolla sai ehkä mahdollisuuden lähteä jonkin nyk/ex-säädön luo..

Vierailija
258/425 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

-ap

Oletko, oikea ap, kysynyt anopilta onko tällä kertaa mennyt sinne? Onko muita paikkoja mihin tod.näk.menisi? Miten se mies niin helpolla otti hatkat? Tulee mieleen, että tämän tekosyyn varjolla sai ehkä mahdollisuuden lähteä jonkin nyk/ex-säädön luo..

Mies sanoi menevän äidilleen. En ole soittanut anopille tarkistaakseni asiaa, uskon miestä. Jos ei sinne menisi niin sitten mökille

-ap

Vierailija
259/425 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap miehesi käytös on henkisesti väkivaltaista. Se ei ole kunnollisen, rehellisen ihmisen käytöstä, eikä sellaisen miehen käytöstä, joks rakastaisi vsimoaan ja haluaisitälle hyvää. Olen pahoillani, mutta katso totuutta silmiin. Miehesi on epärehellinen js salaileva, parisuhdeväkivaltainen ja alistava, eikä kunnioita sinua. Todennäköisesti lisäksi yhä pettää jonkun/hoidenkin naisten kanssa.

Vierailija
260/425 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten saatte pahat riidat selvitettyä?

-ap

Sp, tuo ei ole riita. Tuo on julmaa henkistä väkivaltaa miehen tajolta sinua kohtaan.

Tilaa netistä kirja Why does he do that? Se on miespuolisen parisuhdeterapeutin kirjoittama opaskirja naisille siitä millaisia alistsvat ja kontrolloivat miehet ovat. Uskon sinun tunnistavan miehesi siitä ja toivottavasti kirja avaa silmäsi näkemään ja tunnistamaan väkivallan ja kontrolloinnin suhteessasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi