Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen ex somejulkaisuissa

Ap
22.04.2020 |

Olen ollut puolisoni kanssa yhdessä reilu kymmenen vuotta. Meillä perhe perustettu ja nykyisin menee suhteessa hyvin. Parisuhteen ensimmäinen vuosi oli vuoristorataa miehen vuosien takaisen avopuolison tullessa suhteemme väliin kolmantena pyöränä. Tilanne eskaloitui lopulta sen verran likaiseksi heidän osalta että suhde oli hetken vaakalaudalla jonka johdosta mies lopulta pyyteettä ilmoitti poistavansa jokaikisen kuvan exästään koneeltaan ja halusi väkisin että katson kun hän poistelin otoksia tietokoneeltaan osoittaakseen että on tosissaan kanssani samalla kun itkin petettynä. Sen jälkeen suhteessamme alkoi uusi luku ja avoliittomme alkoi voida paremmin. Kuvien poistotilanteesta kulunut kohta kymmenen vuotta mutta muistan yhä kuin eilisen kuinka mies kiinni jäätyään lopetti väitteen että ovat "vain ystäviä", kertoi mitä selkäni takana tehneet ja lopetti kuvien poiston jälkeen naiseen yhteydenpidon.
En ole Facebookissa ollut koskaan käyttäjänä mutta mies on ja viikonloppuna hän esitteli nuoruuskuviaan facebookista. Hän ei ole julkaissut perheestämme kuvia ja pitää somen suhteen nykyisin hiljaisuutta. Hänen esitellessä facebook-profiiliaan osui silmään se että hänellä oli satojen fb-kamujen jakoon pistetty lukuisia kuvia hänestä kyseisen exän kanssa. Kuvia jossa esim. Exä hänen kainalossaan tai ovat toisiinsa kietoutuneina sylikkäin. Profiilista olisi voinut saada kuvan että hän yhä parisuhteessa kyseisen naisen kanssa.
Koen tilanteen vaivaannuttavana menneistä johtuen. Hänhän halusi tehdä ison numeron aikanaan vaatien minua katsomaan kuinka hän poistaa kaikki kuvat kyseisestä exästään pelastaakseen avoliittomme jäätyään kiinni. Ja vielä vuosien jälkeen hänellä somessa kaikkien nähtävillä estradipaikalla romanttisia yhteiskuvia exänsä kanssa. Meistä sen sijaan ei ainuttakaan parisuhdekuvajulkaisua jolloin hänen profiilinsa parisuhteessa-merkintä johon ei merkattu että kenen kanssa yhdessä (kun en ole itse fb-käyttäjä) voisi saada monet olettamaan hänen olevan suhteessa yhäkin kyseisen naisen kanssa.
Mitä mieltä olette tässä tilanteessa siitä että miehellä yhteiskuvia somessa kaikille jaossa mutta jotka salannut puolisoltaan?
Menneen takia tilanne vaivaa minua ja toivoisin laajempaa perspektiiviä tähän etten ylireagoi liiaksi. En tiedä kehkeytyisikö riita jos muistuttaisin miestä siitä että väitti poistaneen jokaisen kuvan exästään.
Kiitos etukäteen asiallisista vastauksista

Kommentit (425)

Vierailija
221/425 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
222/425 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies on poistanut exän kuvat niin kuinka  niitä on kuitenkin lisätty facebookkiin?  Mies on valehdellut poistaneensa ne!

Kirjaudu itse myös facebookkiin ja merkitse parisuhdetiedot yms. julkisiksi. Pyydät tietenkin myös miehesi kaveriksi niin pääset perille mitä mies siellä posailee,

Kun mies aikanaan poisti edessäni kuvat koneelta hän poisti kuvat tietokoneen kuva-albumista muttei tuolloin kirjautunut Facebookin. Kuvat mahdollisesti voineet jäädä tuolloin poistotilanteessa ilman että hän miettinyt sen tarkemmin. Hänen facebookissaan julkaistuja kuvia parikymmentä joista useampi kyseisen exän kanssa joten on kuitenkin tietoinen mitä esittelyssään siellä on. Muista existään hänellä ei ole julkaistuja yhteiskuvia. Ehkei hän kyseisen kuvanpoistotilanteen jälkeen muista enää että vannoi poistavan kaikki kuvat kyseisestö exästään vaatiessaan minua seuraamaan poistoja. Olen vuosia sitten jo päättänyt eteen liity Facebookin enkä näe tarpeelliseksi tehdä niin nytkään. Lähipiirimme kuitenkin tietää kenen kanssa hän suhteessa vaikkei kaukaisemmat fb-kaverit tietoisia

-ap

Kirjaudut nyt vaan sinne Faceen vaikka eses vähäksi aikaa ja pyydä mies kaveriksi. Sen jälkeen käyt likettämässä kaikkia hänen ja eksän kuvia mitä sieltä löytyy. Kato mitä tapahtuu.

Koska näin toimii kypsä aikuinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/425 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Game over

Vierailija
224/425 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No otitko asian illalla puheeksi? 

Täällä nyt manataan piruja seinille, mutta itse ihmettelen tuon työkaverin yllättyneisyyttä, kun kuuli vauvasi isän. Tuli mieleen, että tietää miehen hengailleen jonkun muun kanssa ja hämmästyi, kun kuuli että sinunkin kanssasi oikein vauvaksi asti.

Kyseisellä naispuolisella fb-kamulla ollut aikanaan tunteita miestäni kohtaan. Olivat tapailleet jokusen kuukauden menon menemättä vakavammaksi. En tiedä oliko hänen fb-kamulla siksi jotain hampaankolossa

-ap

Vai oletko lukenut tilannetta liikaa, koska et oikeasti luota mieheen ja näet uhkia kaikista naisista jotka ovat tai ovat olleet hänen elämässään pettämisen takia?

Vierailija
225/425 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No otitko asian illalla puheeksi? 

Täällä nyt manataan piruja seinille, mutta itse ihmettelen tuon työkaverin yllättyneisyyttä, kun kuuli vauvasi isän. Tuli mieleen, että tietää miehen hengailleen jonkun muun kanssa ja hämmästyi, kun kuuli että sinunkin kanssasi oikein vauvaksi asti.

Kyseisellä naispuolisella fb-kamulla ollut aikanaan tunteita miestäni kohtaan. Olivat tapailleet jokusen kuukauden menon menemättä vakavammaksi. En tiedä oliko hänen fb-kamulla siksi jotain hampaankolossa

-ap

Vai oletko lukenut tilannetta liikaa, koska et oikeasti luota mieheen ja näet uhkia kaikista naisista jotka ovat tai ovat olleet hänen elämässään pettämisen takia?

Mieheni itse kertonut olleen suhteessa kyseisen naisen kanssa, tämä fb-kaveri sanoi sen olleen tapailua

-ap

Vierailija
226/425 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei vastaa yhteydenottoihin lähdettyään

-ap

Vierailija
227/425 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten näin pahan riidan saa selvitettyä kun toinen lähtee ovet paukkuen väläytellen eroa ja pitää mykkäkoulua? Pelottaa

-ap

Voi ap, olen niin pahoillani. Tiedän, ettei se nyt tunnu siltä, mutta juuri tämä hänen reaktionsa tarkoittaa sitä, että tämä piti tehdä. Tämä on nyt yhteinen kasvun paikkanne, kyllä se vielä helpottaa, kun alkushokki on ohi ja pääsette juttelemaan.

Vierailija
228/425 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-ap

Tuliko teille riita ja mies lähti? Ehkä silloin kannattaakin ottaa pieni paussi.

Vierailija
229/425 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että kysyy toiselta kysymyksen tämän käyttäytymisestä (kuvista), ei anna aihetta lähteä ovet paukkuen. ELLEI se juuri osunut arkaan paikkaan, ja mies tietää nyt, että jäi kiinni. 

Sinä olet vahva. Sinä olet arvokas. Sinä selviät. 

Vierailija
230/425 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Tuliko teille riita ja mies lähti? Ehkä silloin kannattaakin ottaa pieni paussi.

Mies suuttui välittömästi ja poisti kuvat mutta samalla riitaa haastaen pakkasi viikon edestä vaatteita mukaansa sanoen ettei tiedä koska palaabeikä halua puhua kanssani

-ap

Vierailija
231/425 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen mukaan se että kuvat facebookissa ei ole sitä että kuvat koneella joten olen nyt hänen mukaansa vain mustasukkainen

-ap

Vierailija
232/425 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten näin pahan riidan saa selvitettyä kun toinen lähtee ovet paukkuen väläytellen eroa ja pitää mykkäkoulua? Pelottaa

-ap

Voi ap, olen niin pahoillani. Tiedän, ettei se nyt tunnu siltä, mutta juuri tämä hänen reaktionsa tarkoittaa sitä, että tämä piti tehdä. Tämä on nyt yhteinen kasvun paikkanne, kyllä se vielä helpottaa, kun alkushokki on ohi ja pääsette juttelemaan.

En tiedä suostuuko puhumaan. Uhkasi lähtiessään erolla

-ap

Vierailija
233/425 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten saatte pahat riidat selvitettyä?

-ap

Vierailija
234/425 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso halaus sinulle, ap. On täysin luonnollista tuntea mustasukkaisuutta niistä kuvista fb:ssä. Se, että mies ei tällaisessa asiassa tule vastaan ja ymmärrä sinua ja kestä ikävää, syyllistä oloa ja silti juttele rakentavasti kanssasi, kertoo paljon hänestä, ei sinusta. Sinä olet toiminut oikein. Pystyisitkö juttelemaan jollekin läheiselle tässä tilanteessa?

Vierailija
235/425 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
236/425 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-ap

Keskusteluyhteys pitäisi saada. Ehkä pystytte juttelemään, kun hän palaa? Auttaisiko, jos lähettäisit hänelle viestin?

Vierailija
237/425 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iso halaus sinulle, ap. On täysin luonnollista tuntea mustasukkaisuutta niistä kuvista fb:ssä. Se, että mies ei tällaisessa asiassa tule vastaan ja ymmärrä sinua ja kestä ikävää, syyllistä oloa ja silti juttele rakentavasti kanssasi, kertoo paljon hänestä, ei sinusta. Sinä olet toiminut oikein. Pystyisitkö juttelemaan jollekin läheiselle tässä tilanteessa?

En halua parisuhteen riitoja muille tuntemillemme jakaa, olen pyytänyt miestäkin tekemään samoin koska en halua ylimääräistä draamaa. Riidat käsitellään vain asianosaisten kesken

-ap

Vierailija
238/425 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Keskusteluyhteys pitäisi saada. Ehkä pystytte juttelemään, kun hän palaa? Auttaisiko, jos lähettäisit hänelle viestin?

Olen lähettänyt jo useamman viestin. On kuin ei lukisi mutta tiedän että lukee ne laitettuaan puhelimen lentokonetilaan

-ap

Vierailija
239/425 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palsta menee kohta kiinni :(

Kaikki järjestyy, ap! Huomenna on päivä uus. Ehkä hän on silloin rauhoittunut ja voitte puhua.

Vierailija
240/425 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Olen lähettänyt jo useamman viestin. On kuin ei lukisi mutta tiedän että lukee ne laitettuaan puhelimen lentokonetilaan

-ap

Antaisin sitten hänen olla ja rauhoittua. Kylllä se siitä.