Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin uskoton, kertoa vai ei

Vierailija
21.04.2020 |

Mies petti vuosia sitten.

Meillä oli taannoin riipivä riita. Lähdin ulos. Sattumalta eksä vuosien takaa laittoi viestiä, että miten menee, hän on sinkku taas.
Tilanne johti viestittelystä tositoimiin. Kaduin heti sen jälkeen!

Nyt tuntuu että voisin vaikka palvoa miestä, että saisin tämän onnistumaan. Riidat tuntuu niin pieniltä. Voinko vaan alkaa arvostaa häntä ja olla kertomatta?

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuitenkin jäisin kiinni niin toki myöntäisin. Ansaitsisin sen kaiken rangaistuksena salailusta. Valitsen silti ehkä salaisuuden, ja nautin tästä tavallisesta elämästä niin kauan kuin mahdollista.

Ap

Vierailija
42/57 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mies on sika, miehen pitää aina kertoa jos pettää.

Koska mies on sika, naisella on oikeus pettää; eikä siitä ole mitään syytä kertoa miehelle.

Tämänhän AP halusi kuulla, eikö niin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika ilkeä olet jos et kerro. Miehellä oma pettäminen kummittelee takaraivossa ja on sinulle siitä syystä tosi kiva, ja itse sitten olet samanlainen pettäjä ja otat kaiken irti toisen syyllisyydentunteesta. Ei hyvä.

Ei, vaan ILKEÄ ja ITSEKÄS olisi, jos kertoisi. Masokistikin samalla. Siinä ei tulisi vain ero, vaan suuri murhe samalla.

Ap, älä kanna turhaan enempää syyllisyyttä. Riittää kun ajattelet, että se oli virhe. Älä tee siitä suurempaa virhettä, pilaamalla parisuhdettasi!!!

Vierailija
44/57 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika ilkeä olet jos et kerro. Miehellä oma pettäminen kummittelee takaraivossa ja on sinulle siitä syystä tosi kiva, ja itse sitten olet samanlainen pettäjä ja otat kaiken irti toisen syyllisyydentunteesta. Ei hyvä.

Ei, vaan ILKEÄ ja ITSEKÄS olisi, jos kertoisi. Masokistikin samalla. Siinä ei tulisi vain ero, vaan suuri murhe samalla.

Ap, älä kanna turhaan enempää syyllisyyttä. Riittää kun ajattelet, että se oli virhe. Älä tee siitä suurempaa virhettä, pilaamalla parisuhdettasi!!!

Uskomatonta itsekyyttä! Etkö tosiaan kykene ajattelemaan tilannetta, jossa itse olisit vastapuolella -- pettäneenä, mutta tietämättömänä siitä että kumppanisikin on pettänyt.

... ai niin, unohdin: olet nainen. Eli et kykene.

Vierailija
45/57 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmassa on meitä monenlaisia. Joidenkin ajatusmaailmaan ei vain pääse sisälle. Mutta se on vaan hyväksyttävä, että on niitäkin jotka eivät kerro pettäneensä ja jopa kokevat toimivansa silloin oikein. Eipä tässä voi muuta tehdä kuin päätä pudistaa ja jättää omaan arvoonsa. Miestä vähän säälin.

Vierailija
46/57 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse petin entistä avopuolisoani. En ikinä kertonut. Kyllä se neljä vuotta kalvoi ja voi sitä helpotusta, kun erottiin ja pääsin syyllisyydestä eroon.

Vierailija
47/57 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata kertoa.

Vierailija
48/57 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kertoisi. Ymmärrän hyvin ahdistuksesi, ja onko olemassa joku ehdottoman luotettava henkilö, kenelle voisit kertoa ja purkaa ahdistusta? Se saattaisi helpottaa tilannetta.  

Puhun koekemuksesta, hairahduin itse kerran joskus monta vuotta sitten ja koin jälkeenpäin hirveitä omantunnontuskia, mutta olen nyt todella tyytyväinen etten tulloin kertonut. Varsinkin, jos on kyse yhdestä mokasta, ei kannata kertoa. Eri asia, jos on kyse jostain sarjapettämisestä.

49/57 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On parempi että kertoo ja siinä samassa kertoo katuvansa sekä kertoo siitä mielentilasta ja ajatuksista, joissa oli kun päätyi kostoksi pettämään. 

Rehellisyys kuuluu puolison arvostamiseen ja kunnioittamiseen. Olette molemmat tehneet väärin, varmaan molemminpuolinen anteeksianto on mahdollinen niin ettei perhettä tarvitse hajottaa?

Vierailija
50/57 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No koita vaan jatkaa tuosta kertomatta. Jos onnistuu ja menee hyvin, niin se siitä.

Jos et pysty jatkamaan, niin tunnusta. 

Vierailija
51/57 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksiselitteistä. Et kerro. Sulla ei ole mitään syytä kaataa omaa pahaa oloasi kumppanisi niskaan. Nyt kärsit ja lopetat pettämisen. Pettää voi sitten, kun se ei aiheuta syyllisyyttä...

Vierailija
52/57 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietipä jos tartutat mieheesi.... koronan! :D

Vierailija
53/57 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätkö ihmiset ole puhuneet asioista keskenään? Minä ainakin olen sanonut miehelleni, että jos hän joskus pettää, niin en siihen kuole mutta haluan tietää. En halua, että minulle valehdellaan, vaan että voin tehdä päätökset totuuden valossa. Näin ollen jos hän pettäisi eikä sen päälle kertoisi asiasta ja se tulisi myöhemmin ilmi, ei siitä kyllä olisi paluuta. 

Kaippa ap:kin tietää, haluaisiko mies tietää pettämisestä vai ei.

Vierailija
54/57 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaksaa huvittaa ihmisten raadollisen tuomitseva suhtatuminen pettämiseen. Siis nyt sellaiseen, jota ei tapahdu kuin ehkä kerran parisuhteessa. On niin helppo olla jyrkkänä sädekehä pään päällä kunnes jossain vaiheessa kolahtaa omalle kohdalle. Melkein toivon, että kaikki jeesustajat jossain kohtaa löytävät itsensä tilanteesta, jossa ovat itse hairahtuneet tai heitä on petetty. Sitten punnitaan kuinka helppoa ja selkeätä onkaan ajatella ja toimia mustavalkoisesti.

Alkuperäiseen kysymykseen vastaisin, että oikean vastauksen ja toimintatavan omassa parisuhdetilanteessasi tiedät vain sinä. Turha kysellä muilta.

Ärsyttää tälläiset kommentit. Mielestäni ei tarvitse mikään pyhimys olla jos ei petä kumppaniaan. Ihan niinkuin uskollisuus olisi jotenkin mahdotonta..? Minusta se nyt vaan on ihan helppoa ja itselleni itsestäänselvää. Eli turhaan yritätte parantaa omaa oloanne näillä kommenteilla. Toinen ärsyttävä asia näissä tapauksissa on juuri tuo p**kanjauhanta 'en halua kertoa kun parantaisin sillä vaan omaa oloani ja rakkaalle tulisi kamala olo'. Siis mitä?? Tuo on typerintä mitä pettäjät aina jauhaa näissä tilanteissa. Ai, nytkö sen toisen tunteet yhtäkkiä kiinnostaakin! Älä valehtele, et oikeasti ajattele noin. Sulle siitä tulis kamalampi olo, myönnä pois. Nyt voit leikkiä niin kuin sitä ei olisi tapahtunut. Voin kuule luvata että kyllä se toinen haluaa tietää, ja hänellä on oikeus siihen. Onko ajatusmaailma tässä siis sellainen että mitä vaan saa tehdä toisen selän takana? Et siis yhtään myöskään kunnioita kumppaniasi. Mulle tulis tästä aika kusetettu fiilis. Miten sinä tiedät ap kumppanisi pettämisestä silloin vuosia sitten? Kertoiko mies? Silloinhan periaatteessa sinunkin pitäisi kertoa. Olisi oikeastaan aika tekopyhää mieheltäsi hirveästi tästä seota, kun itse on tehnyt saman. Jos alkaa tämmöinen pettämiskierre ja katkeruus, kannattaa joko erota tai mennä pariterapiaan. Rehellisyys näissä on mielestäni kuitenkin tärkeintä.

Olisipa kiva tietää miksi tuo alkuperäinen kommenttini on taas kerran poistettu?!? Osuiko moderaattoria herkkään paikkaan vai mitä?

Joka tapauksessa sinulle "nuhteeton neitsytmaaria", pidä huntusi vain päässä ja elä ja ajattele omalla tavallasi. Meitä on tässä maailmassa monenlaisia ja myös eri tavalla ajattelevia kuin sinä. Kaikilla ei ole sädekehä noin kireällä. Ihanaa kevättä sinulle ja rakkautta!! <3

Vierailija
55/57 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kertoisi, en tekisi toiste, ottaisin opikseni.

Vierailija
56/57 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on oikeus tietää.

Etkö itse olisi halunnut tietää miehen pettämisestä?

Vierailija
57/57 |
04.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vitut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi