Kuinka pitkän lenkin jaksat juosta tai kävellä? Ikäsi?
Mietin, mikä on ns. riittävän hyvä kunto. Ja nyt ei puhuta cooperin testistä tms. vaan ihan tavallisesta lenkistä ulkona. Kuinka pitkän matkan jaksat juosta tai kävellä yhteen menoon? Ikäsi?
Kommentit (104)
Olen 54-vuotias. Kävellä jaksan vaikka 8 tuntia yhteen menoon, juosta hyvänä päivänä 10 km.
en juokse, kävelen helposti 12 km. 62 v.
Juosta en jaksa kovin pitkään, mutta kävellen on mennyt 20 km kerralla. Varmaan jaksaisin pidempäänkin, en ole kokeillut..
En harrasta lenkkeilyä. Hölkätä jaksan 5km putkeen. Kävelylenkkini ovat 1-2 tunnin mittaisia. En tiedä, mikä olisi maksimi. Aerobinen kuntoni on varmaan keskitasoa tai sen alle. Ikä 45v.
Juosta tällä hetkellä noin 40 min. Aiemmin jaksoin kahden tunnin lenkkejäkin,mutta kunto ei ole niin hyvä tällä hetkellä. Olen 39v.
En jaksa juosta varmaan viittäkäänsataa metriä, mutta kävellen esim. 5km on ihan huomaamaton matka. Eli kertalenkkinä sellainen 10km on vielä ihan realistinen.
(Kävelen siis päivittäin 12-15km, mutta pieninä määrinä kerrallaan.)
Vierailija kirjoitti:
En jaksa juosta varmaan viittäkäänsataa metriä, mutta kävellen esim. 5km on ihan huomaamaton matka. Eli kertalenkkinä sellainen 10km on vielä ihan realistinen.
(Kävelen siis päivittäin 12-15km, mutta pieninä määrinä kerrallaan.)
Oho, ikä jäi viestistä. Olen siis 26.
Teen mieheni kanssa kävellen 10 km lenkin noin kahteen tuntiin kerran viikossa. Molemmat ollaan 73 vuotiaita.
Viikonloppuna kuljin 9 km metsäpolkuja pitkin. Kieltämättä oli jo mukava päästä takaisin autolle tuon jälkeen, mutta olisi sitä pystynyt pidempäänkin kävelemään. Viimeisimmät juoksulenkit ovat olleet 7-8 km, mutta en viitsi juosta pidempiä, koen juoksemisen tylsäksi. 35 v. Kuntoni uskoisin olevan keskiverto, tosin en usko, että kävellyt/juostut kilometrit siitä oikeasti kertovat.
Ehkä jaksaisin juosta muutaman kilometrin. Sen sijaan, kuten muutkin ovat kirjoittaneet, jaksan kävellä vaikka kahdeksan tuntia. Siksi kävely on hyvä liikuntamuoto laihduttajille. Vaikka kalorinkulutus on pienempää, sitä jaksaa niin paljon pidemmälle, eikä käy nivelien päälle.
Aloitin juoksulenkit noin vuosi sitten. Nyt jaksan juosta viikossa 3 kertaa 5 km lenkin. Juoksu ei ole mikään mielilaji, mutta nyt korona-aikana ei ole oikein muutakaan tarjolla. Pohjakunto oli aloittaessani aika hyvä, koska olen harrastanut muuta liikuntaa aiemmin, joten ihan sohvalta en ole aloittanut.
N55
Marraskuussa juoksin 14km ja siis putkeen juostuna, eikä ollenkaan kävelyä. Harrastan lenkkeilyä silloin tällöin ja yleensä juoksen 10km. Voimailua harrastan monta kertaa viikossa noin normaalisti. Noiden lisäksi pyöräilen jonkin verran. Ikää 37v.
Juosta nippa nappa sata metriä jos sitäkään ,mutta kävelemällä menee varmasti kymmeniä kilometrejä. Töissä tulee keskimäärin 8 kilsaa päivässä eikä tunnu missään.
Olen 50-vuotias nainen, jaksan kävellä ainakin 20 km putkeen, voisin jaksaa enemmänkin mutta tuon 20 km olen kävellyt usein. Pidän kävelystä enemmän kuin juoksusta. Nuorempana juoksin ja olin todella hyvässä kunnossa siis 20 vuotta sitten. Minusta kävely sopii hyvin minun ikäiselle, kuluttaa hyvin kaloreita, pitää kunnon ylhäällä.
Ihan minkä pituisen vaan. Kännissä tulee joskus köpötettyä 13 km kotiin kun en halua maksaa taksista.
Aattelin aloittaa juoksun ja tulostin "Porin juoksukoulun". No, se oli ärsyttävän hitaasti etenevä, joten tulostusta seuraavana päivänä kävin juoksemassa kympin, ihan hyvään aikaan, reilu tunti meni. Jatkan nyt pitkillä lenkeillä, ja yritän tehdä intervalleja niiden aikana. Saa joku muu seurata juoksukoulun ohjeita.
Vierailija kirjoitti:
Juosta nippa nappa sata metriä jos sitäkään ,mutta kävelemällä menee varmasti kymmeniä kilometrejä. Töissä tulee keskimäärin 8 kilsaa päivässä eikä tunnu missään.
Niin ja ikä 45v
Joitakin vuosia sitten jaksoin hölkätä 10 km kevyesti, nyt jaksan vaan kävellä sen - enkä ihan helposti. N47
Korttelin ympäri.
M 34