Oletteks oikeesti ees vilkassu tota koronatuki listaa?(linkki)
https://infogram.com/koronayritystukilista-1h984wkg7wmd4p3?live
Epäilyksiä herättäviä nimiä;
Druid
EatAndTheCity
elfGROUPbturvallisuuspalvelut
HappyOrNot
lista jatkuu ja jatkuu, mitä ihmettä?...
Kommentit (62)
teleoperaattoreilla on juuri nyt vaikeaa :DDDDddddd
Vierailija kirjoitti:
Miksi niitä pitäisi siis boikotoida jotka saa tukea? Mitä multa on mennyt ohi? Eikö me halutakaan että firmat pysyy pystyssä, vai siis what?
Noi paskat pysyvät pystyssä ilman tukiakin. Ne oikeat tuen tarvitsijat jäävät nyt ilman. Ai hitto mä vihaan tätä menoa.
Vierailija kirjoitti:
Hirveä määrä kaikenmaailman digifirmoja. Eikö niillä nyt just luulisi menevän ihan hyvin? Ei ole kielletty toimintaa (vrt. ravintolat) eikä sen takia tarvitse lomauttaa koko henkilökuntaa. Digihommeleita voi hoitaa etänäkin. Voiko joku selittää mikä on perustelu että juuri tällaisille myönnetään nyt hirveästi rahaa
Niillä on kehityssuunnitelma, talous terveellä pohjalla ja ne ovat tehneet hakemuksen. Siinä se lähtökohta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi niitä pitäisi siis boikotoida jotka saa tukea? Mitä multa on mennyt ohi? Eikö me halutakaan että firmat pysyy pystyssä, vai siis what?
Noi paskat pysyvät pystyssä ilman tukiakin. Ne oikeat tuen tarvitsijat jäävät nyt ilman. Ai hitto mä vihaan tätä menoa.
Edelleen - Business Finland ei ole hyväntekeväisyyslaitos. Konkkakypsiä firmoja ei tueta.
Vierailija kirjoitti:
MMS85 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HappyOrNot tekee niitä monissa paikoissa näkyviä pömpeleitä, joilla voi antaa palautetta siitä, miten asiointi esim. jossain kaupassa sujui. Se että ei itse tunne jotain firmaa ei automaattisesti tarkoita, että siinä olisi jotain hämärää.
Eikö voisi olla sitten tuotteeseen viittaava nimi? Tuo on erittäin harhaanjohtavaa...
Niin olisko tyytäväisyyspömpeli parempi nimi?
Kuulostaa joltain vähemmän onnistuneelta sellaiselta istuttava-tyyppiseltä seksivehkeeltä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
siksi kun näyttää että rahoja jaetaan kavereille ilman mitään perusteita
Jos pystyt osoittamaan, ettei perusteita ole, tuki peritään kyllä takaisin.
Ole hyvä ja tee ilmianto. Vai länkytätkö vain lämpimiksesi?
Vierailija kirjoitti:
HappyOrNot tekee niitä monissa paikoissa näkyviä pömpeleitä, joilla voi antaa palautetta siitä, miten asiointi esim. jossain kaupassa sujui. Se että ei itse tunne jotain firmaa ei automaattisesti tarkoita, että siinä olisi jotain hämärää.
Joo, tiedetään mutta koskeeko korona jotenkin tätä firmaa? Ei minusta. Lisäksi mukana on IT-konsulttifirmoja jotka painavat entiseen tahtiin etätöitä, tekstiilijätti Finlayson, jne. Eli mikä firma tahansa voi saada sata tonnia kunhan vain viitsii hakea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, tiedetään mutta koskeeko korona jotenkin tätä firmaa? Ei minusta. Lisäksi mukana on IT-konsulttifirmoja jotka painavat entiseen tahtiin etätöitä, tekstiilijätti Finlayson, jne. Eli mikä firma tahansa voi saada sata tonnia kunhan vain viitsii hakea.
Tuohan on ihan eri asia kuin se, että yrityksen nimen perusteella pääteltäisiin, mille firmalle tuki kuuluu ja mille ei.
Vierailija kirjoitti:
MMS85 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö voisi olla sitten tuotteeseen viittaava nimi? Tuo on erittäin harhaanjohtavaa...
Eikö tuo ole juurikin tuotteeseen viittaava nimi? Pömpelit kun ovat niitä "hymynaama"-aparaatteja, joista saat painaa oikeaa hymiönappia asiakaskokemukseesi nähden. Eli oletko happy or not.
Suomessa ei olla happy or not. Tai ehkä ne on turisteille?
Palsanmäki on rekisteröitynyt yrityksensä virallisella nimellä.
Telkkarissa hän vani kulkee Huutokauppakeisari nimessä, yhtiön virallinen nimi se ei ole.
Ja Palsanmäki oli hankkinut, siis palkannut apua hakemusten täyttämiseen, eivät he itse olisi osanneet hakemusta tehdä.
Asiantuntija on laatinut heille sen vaadittavan yrityksen kehittämissuunnitelman, mm. sen pohjalta, että Palsamäen nettimyyntiä aletaan vahvasti kehitää.
Ne yrittäjät jotka eivät osaa hakemusta tehdä, eivät sitä tee tai tekevät sen väärin ja näin tuki jää saamatta.
Nyt olisi kuntien elinkeino asiamiehillä näytönpaikka.
Alkaisivat neuvoa kuntiensa yrittäjiä tekemään avustuhakemuksia. Monelta se jää tekemättä juuri osamattomuuden takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähänkö tarvii 100 000?
No se on elektroniikkayritys jolla on nyt sitten vähemmän asiakkaita kun ihmiset välttelevät erikoisliikkeitä. Joten oikeaan kohteeseenhan se silloin menee. Ei nämä yritystuet pelkästään yhteiskunnalle välttämättömille puljuille mene koska ihmiset ostaa silti ruokaa normaaliin tapaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi siellä on asiantuntijat tekemässä näitä päätöksiä etkä sinä mutuilemassa "musta korona ei kosketa tätä firmaa" fiilispohjalla.
Tämä keskustelu on kyllä riistäytynyt asiasta mitään tietämättömillä aivan täysin käsistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noita palautteenantolaitteitahan on paikoissa, joissa ihmiset kulkevat: kaupoissa, kahviloissa, lentokentillä jne. Saattaapi olla toimitukset jäissä tällä hetkellä kun asiakkaat ovat kriisin partaalla, eli miksi ihmeessä korona ei vaikuttaisi tähänkin firmaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MMS85 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuo ole juurikin tuotteeseen viittaava nimi? Pömpelit kun ovat niitä "hymynaama"-aparaatteja, joista saat painaa oikeaa hymiönappia asiakaskokemukseesi nähden. Eli oletko happy or not.
Suomessa ei olla happy or not. Tai ehkä ne on turisteille?
Tai ehkäpä sitten yritys myös vie laitteita ulkomaille. Saattaiskohan olla, enpä tiedä...?
Haloo oikeasti.
Mitenköhän tuo Koivurannan saunalautta Oulujoella. Mitä se on menettänyt. Tuskin siellä on talvella kysyntää muutenkaan. Ensi kesänä nämä koronarajoitukset voivat jo olla ohi. Mikä kiire sille oli jo nyt antaa rahaa. On kylläkin suosittu paikka kesällä.
MMS85 kirjoitti:
Ihmettelen ettei Sipilän lapio käyny tällä purkilla?
Vai onko joku sivufirma mistä ei tiedetä...
Sippen piiri nostaa ne miljoonatuet silloin kun ei ole kohuja...
Vierailija kirjoitti:
Mitenköhän tuo Koivurannan saunalautta Oulujoella. Mitä se on menettänyt. Tuskin siellä on talvella kysyntää muutenkaan. Ensi kesänä nämä koronarajoitukset voivat jo olla ohi. Mikä kiire sille oli jo nyt antaa rahaa. On kylläkin suosittu paikka kesällä.
On kai se ollut auki koko talven, mutta ei tietenkään ole seilannut Oulujoella.
Munax Oy liikevaihto 2019 45 miljoonaa
€, tulos 1,6 miljoonaa.
Kovaa on iskenyt korona kananmuniin.
siksi kun näyttää että rahoja jaetaan kavereille ilman mitään perusteita