Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras lääke sosiaalisen ahdistuksen pelkoon?

Vierailija
20.04.2020 |

Mikä ahdistus/masennuslääke sopisi parhaiten sos.ahdistuksen pelkoon?
Omia kokemuksia kaivataan :)

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilemalla se selviää

Vierailija
2/55 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalisten tilanteiden pelkoon auttaa paradoksaalisesti altistuminen sosiaalisille tilanteille. Yritä päästä ennemmin vaikka kognitiiviseen käyttäytymisterapiaan. Masennuslääkkeet eivät varsinaisesti auta sos. fobiaan. Sos fobia on kyllä hoidettavissa samoin periaattein kuin muut ahdistushäiriöt. Tsemppiä!

psykologi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla toiminut ainoastaan duloxetine (mutta nosti hitosti painoa). Nyt käytössä venlafaxin ja tuntuu toimivan myös!

Vierailija
4/55 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mulla toiminut ainoastaan duloxetine (mutta nosti hitosti painoa). Nyt käytössä venlafaxin ja tuntuu toimivan myös!

Pitää ottaa nuo nimet muistiin :) kiitos. ap

Vierailija
5/55 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalisten tilanteiden pelkoon auttaa paradoksaalisesti altistuminen sosiaalisille tilanteille. Yritä päästä ennemmin vaikka kognitiiviseen käyttäytymisterapiaan. Masennuslääkkeet eivät varsinaisesti auta sos. fobiaan. Sos fobia on kyllä hoidettavissa samoin periaattein kuin muut ahdistushäiriöt. Tsemppiä!

psykologi

Kyllä varmasti, mutta vaikeimmissa tapauksissa voi tarvita tueksi masennuslääkkeitä, beetasalpaajia ja rauhoittaviakin jopa. 

Vierailija
6/55 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toimii parhaiten Pregabalin! Tosin kyseessä kolmiolääke

Vierailija
7/55 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diapam on auttanut minulla paljon enemmän kuin masennuslääkkeet

Vierailija
8/55 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opamoxia sopivasti, niin mieli rentoutuu.

Vierailija
9/55 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen käyttänyt Ataraxia, Propralia ja Sedixiä.

Vierailija
10/55 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

am-****-m//ni ja esot

Vierailija
11/55 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole koskaan auttanut mikään noista masennuslääkkeistä, varmaan 5:ttä kokeiltu. Eikä beetasalpaajat auta myös mitään. Eli bentsoilla mennään, Rivatril auttaa pitkävaikutteisesti enkä ole huomannut mitään haittoja. Olen käyttänyt päivittäin yli 5 vuotta, eikä ole tarvinnut annosta nostaa tai mitään. 

Ja mitä tuohon altistumieen tulee, niin minulla se pahensi ongelmaa. Menin valmistumiseni jälkeen opetustöihin, koska ajattelin juuri niin että karaisen itsestäni pakkokuurilla pois sosiaalisen pelon ja arkuuden. Mutta ongelma paheni koko ajan ja päädyin lääkitsemään itseäni alkoholilla. Pidin siis luentoja juovuksissa koska selvin päin en uskaltanut lopulta mennä töihin ollenkaan, jos sinä päivänä oli opetusta. Lääkäriltä sitten hain apua ja alkoi lääkityskokeilut. Terapiassakin pari vuotta kävin mutta siitä en kokenut mitään hyötyä.

Vierailija
12/55 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole koskaan auttanut mikään noista masennuslääkkeistä, varmaan 5:ttä kokeiltu. Eikä beetasalpaajat auta myös mitään. Eli bentsoilla mennään, Rivatril auttaa pitkävaikutteisesti enkä ole huomannut mitään haittoja. Olen käyttänyt päivittäin yli 5 vuotta, eikä ole tarvinnut annosta nostaa tai mitään. 

Ja mitä tuohon altistumieen tulee, niin minulla se pahensi ongelmaa. Menin valmistumiseni jälkeen opetustöihin, koska ajattelin juuri niin että karaisen itsestäni pakkokuurilla pois sosiaalisen pelon ja arkuuden. Mutta ongelma paheni koko ajan ja päädyin lääkitsemään itseäni alkoholilla. Pidin siis luentoja juovuksissa koska selvin päin en uskaltanut lopulta mennä töihin ollenkaan, jos sinä päivänä oli opetusta. Lääkäriltä sitten hain apua ja alkoi lääkityskokeilut. Terapiassakin pari vuotta kävin mutta siitä en kokenut mitään hyötyä.

😰

Vierailija
13/55 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta ongelma paheni koko ajan ja päädyin lääkitsemään itseäni alkoholilla. Pidin siis luentoja juovuksissa koska selvin päin en uskaltanut lopulta mennä töihin ollenkaan, jos sinä päivänä oli opetusta.

Alkoholi on tosiaan vihoviimeinen "lääke", kokemusta on.

Vierailija
14/55 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi jos toinenkin syö lääkkeitä ku on oltava niin aurinkoinen, pirteä ja sosiaalinen. Alkuperäisväestö Suomessa kumminkin ujohkoa ja varovaista.

Vierailija
15/55 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö rivatrilia myydä myös katukaupassa?

Vierailija
16/55 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko syytä vaan pysyä kotona, varsinkin nyt kun on karanteeni lait voimassa.

Vierailija
17/55 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monenmoista olen kokeillu, ja mistään ei ole apua ollut. Eli ahdistelen ja pakottaudun elämään myös ulkomaailmassa. Enää en suostu syömään masennuslääkkeitä tai muitakaan pkv-lääkkeitä. Olen vain Minä. Olen siis alistunut siihen, että eläminen itsessään vie voimia ihan älyttömästi.

Vierailija
18/55 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko syytä vaan pysyä kotona, varsinkin nyt kun on karanteeni lait voimassa.

Ja liittyi miten varsinaiseen kyssäriin?

Vierailija
19/55 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttoi ahdistushäiriöön/paniikkihäiriöön duloksetiini/Cymbalta/Duloxetine 30-60mg. (Eikä minulla muuten nostanut painoa ollenkaan.) Ja oireisiin, esim. nopeaan sykkeeseen Propral 10mg, jota voi ottaa tarvittaessa.

Terapiassa kävin myös. Pelkkä terapia ei kuitenkaan olisi itselläni toiminut.

Vierailija
20/55 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bentsot, ei siihen muu auta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän