Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmiset alkavat lipsua rajoitusten ja suositusten noudattamisesta ja se ärsyttää minua!

Vierailija
20.04.2020 |

Viimeisen viikon aikana olen saanut kavereilta lukemattomia kutsuja ulos istuskelemaan, kävelylle yhdessä, autoajeluille yhdessä jne. Lisäksi todella moni tuttu on viilettänyt erinäisissä kotibileissä.

Ihmiset eivät ilmeisesti enää jaksa vältellä sosiaalisia kontakteja.

Itse olen istunut kuuliaisesti kotona koko tämän poikkeusajan, pakollisia kauppakäyntejä lukuun ottamatta. Ulkoilemassa olen käynyt yksin. Rasittaa ja ärsyttää, että niin moni muu tuntuu rikkovan sääntöjä!

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minut pakotetaan vastoin tahtoani käymään töissä joten elän vapaa-ajallanikin kuten ennen niin paljon kuin vaan mahdollista. Kun oma terveys uhrattava niin ei kiinnosta toistenkaan terveys. 

Itsekin "joudun" käydä töissä (yhteiskunnan toiminnan kannalta kriittinen ala, ei mahdollisuutta etätöihin) ja ajattelen juuri päin vastoin. Koska olen töissä jatkuvassa altistumisriskissä, niin pysyttelen kyllä vapaa-ajalla omissa oloissa, etten riskeeraa muiden terveyttä.

Vierailija
22/50 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaas mitä, Sä et oo ainoo ketä ärsyttää. Mua ärsyttää sun kaltaset tekopyhät "paremmat ihmiset" aivan s**tanasti. Tekis mieli perustaa parempien ihmisten valtio ja dumpata kaikki huolipirjoliisat sinne. Tervemenoa, eristäkää ittenne vaikka loppuiäksenne. Ettei vaan kuolukorjais, kunnes se loppuikä tulee ja korjaakin.

Ihan vastaavasti voit toivoa mulle perustettavan omaa valtiota, menisin sinne riemusta kiljuen et pääsis tollasista kyylistä eroon!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006480483.html

Uutinen ihmisten terveyden lukutaidosta (tai siis sen puutteesta).

Tuossa jutussa taas taivastellaan samaa Iida-juttua, kuinka Iida saa käydä kaupoilla mutta muut ei. Ihme roskaa IS kirjoittaa.

Vierailija
24/50 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset alkaa ymmärtämään koko touhun järjettömyyden. Elämä jatkuu.

Vierailija
25/50 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voivoi...antaa muiden elää elämäänsä kuten parhaaksi näkee. Sä voit kökkiä kotonas vaikka maailman tappiin asti, se ei ole keneltäkään pois. Mikä siinä sua oikeesti ärsyttää jos itse pysyt karanteenissa eli olet turvassa?

Ai ei ole keneltäkään pois, että toiset juoksee tartuttamassa ihmisiä, jotka eivät halua tulla tartutetuiksi?

Mietipä vielä ihan toisenkin kerran ja jos mietinnän lopputulos on sama, ei voi kuin valittaa. Kaikille ei ole järkeä annettu ja sinä kuulut niihin. 

Vierailija
26/50 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvaas mitä, Sä et oo ainoo ketä ärsyttää. Mua ärsyttää sun kaltaset tekopyhät "paremmat ihmiset" aivan s**tanasti. Tekis mieli perustaa parempien ihmisten valtio ja dumpata kaikki huolipirjoliisat sinne. Tervemenoa, eristäkää ittenne vaikka loppuiäksenne. Ettei vaan kuolukorjais, kunnes se loppuikä tulee ja korjaakin.

Ihan vastaavasti voit toivoa mulle perustettavan omaa valtiota, menisin sinne riemusta kiljuen et pääsis tollasista kyylistä eroon!!

Sinun mielestäsi siis annetut ohjeet ja säännöt ovat ihan turhia ja niitä on nyt vaan huvikseen asetettu?

Kyllä,  minua todellakin ärsyttää se, että hallituksen selkeästi perustelemia linjauksia vähätellään, eikä annettuja ohjeita noudateta. Itse en usko, että näitä ohjeita on ihan vaan huvin vuoksi annettu.

Mutta toki, mene ihmeessä vetämään viinaa kotibileisiin, käy istumassa ulkona, lähde mökille ja muista sielläkin käydä mahdollisimman usein ruokakaupassa jne. Annat itsestäsi oikein todella fiksun kuvan.

Vierailija
27/50 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei ole enää niin uutisoitu Italian ruumiskasoista vaan ollaan jääty tänne omaan kuplaan. Tarkoituksellista? Te lampaat.

Vierailija
28/50 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset alkaa ymmärtämään koko touhun järjettömyyden. Elämä jatkuu.

Tilanne jatkuu vielä jopa vuosia tämän kaltaisena joten onnea vaan eristyjille. 

Vierailija
29/50 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voivoi...antaa muiden elää elämäänsä kuten parhaaksi näkee. Sä voit kökkiä kotonas vaikka maailman tappiin asti, se ei ole keneltäkään pois. Mikä siinä sua oikeesti ärsyttää jos itse pysyt karanteenissa eli olet turvassa?

Ai ei ole keneltäkään pois, että toiset juoksee tartuttamassa ihmisiä, jotka eivät halua tulla tartutetuiksi?

Mietipä vielä ihan toisenkin kerran ja jos mietinnän lopputulos on sama, ei voi kuin valittaa. Kaikille ei ole järkeä annettu ja sinä kuulut niihin. 

Jos ei halua tulla tartutetuksi niin pysyy itse kotona. Ei se sen vaikeampaa ole. 

Vierailija
30/50 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä useampi ihminen liikkuu muiden parissa ja toimii potentiaalisena tartuttajana virukselle, sitä pahempi epidemia meille tulee ja sitä useampi kuolee tai vammautuu loppuiäkseen. Siksi kaikkien pitää noudattaa määräyksiä löhikontaktien välttelystä.

T. Yksi sairaanhoitopiirin päätöksentekijöistä

Vierailija
31/50 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä ärsyttää se, että ihmisten idiotismin vuoksi rajoitukset ovat todennäköisesti pidempään voimassa, koska virus leviää edelleen nousevalla käyrällä, koska ihmiset eivät malta pysyä kodeissaan. Terveydenhuollon kapasiteettia myös kuormittavat näillä toimillaan. Kyllä minua todellakin ärsyttää se, että joudun hamaan tappiin asti kykkimään kotona, koska eräät eivät malta sitä samaa tehdä.

AP

Psykooseissas sä sinne maailman tappiin istut. Jos se laumasuoja nyt saavutettais mahdollisimman nopeesti, eli sairastamalla tauti ni rajoituksista voitais tanskan ja norjan tapaan jo luopua, mut ei ku meillä halutaan et tauti levii mahdollisimman hitaasti. Tiesithän, ettei tarkoitus edes ole että tauti ei leviäsi ollenkaan, vaan että se leviäisi hitaasti? Nythän terveydenhuolto ei ole lainkaan kuormitettu kuten luulet, meillä on 124 osastohoidossa koko suomessa, ja 68 tehossa. Ilman koronaako niitä ei olisi ollenkaan? Höpönlöpön. Nytkun muut toimenpiteet on jäissä niin nimenomaan terveydenhuolto EI OLE kuormitettu.

Vierailija
32/50 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on oikeassa. Tämä on yhteinen asia, että sosiaaliset kontaktit olisivat minimissä.

Vierailija
33/50 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostais tietää, millanen ihminen esim tämä kirjottaja on. Mitä tekee työkseen, vai tekeekö mitään? Minusta tämmönen välinpitämättömyys kertoo vaan, että elämänarvot ei ole kunnossa. Miten voi olla valmis vaarantamaan muiden hengen toimillaan.

Moni kommentti tässä ketjussa on niin järjetön, (tämä varsinkin mukaanlukien), että välillä sitä miettii miten pahoja ihmisiä suomeenkin vaan mahtuu.

Vierailija
34/50 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurimman osan rajoituksista voisi purkaa jo nyt. Hallitus ei vaan uskalla koska hysteeriset akat ovat niiden pääasiallinen äänestäjäryhmä.

Ilmeisesti toivot ihmisten kuolevan tautiin koska rajoituksia voisi jo purkaa.

Vierailija
35/50 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää että välinpitämättömien ihmisten vuoksi kuolee MUITA ihmisiä. Jos se menisikin vaan niin että te itse kuolisitte koronaan omasta halustanne niin se olisi ok, mutta kun samalla tapatatte muitakin ihmisiä esim. hoivakodeissa olevia.

Vierailija
36/50 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun mielestäsi siis annetut ohjeet ja säännöt ovat ihan turhia ja niitä on nyt vaan huvikseen asetettu?

Kyllä,  minua todellakin ärsyttää se, että hallituksen selkeästi perustelemia linjauksia vähätellään, eikä annettuja ohjeita noudateta. Itse en usko, että näitä ohjeita on ihan vaan huvin vuoksi annettu.

Mutta toki, mene ihmeessä vetämään viinaa kotibileisiin, käy istumassa ulkona, lähde mökille ja muista sielläkin käydä mahdollisimman usein ruokakaupassa jne. Annat itsestäsi oikein todella fiksun kuvan.

Mulle on yks hailee minkälaisen kuvan annan itestäni anonyyminä keskustelupalstalla.

Mielestäni ohjeet ja säännöt on asetettu massahysterian hetkellä yleisen painostuksen takia. Olen ihan todella yllättynyt miten moni menee sekaisin tuntemattomasta uhasta, johon kuolee vuosittain vähemmän ihmisiä kuin ilmansaasteisiin. Ja joka on osoittautunut huomattavasti yleisemmäksi kuin mitä on luultu. Missä on tekopyhäily KAIKKIA maailman riskejä kohtaan?

Ja kyllä, menenkin mökille, käyn ruokakaupassa niinkuin ennekin, viinaa  en vedä kotibileissä kun en muutenkaan. Normaalisti olen aika eristäytynyt intro, elämäni ei ole muuttunut niin paljoakaan. Ainoastaan nämä kuolemanpelkoiset sekoilijat alkaa käymään nyt todella pahasti kupoliin. Ja mikäs sen ihanampaa ku vauvalla purkaa tätä ;) ;) ;)

Vierailija
37/50 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykooseissas sä sinne maailman tappiin istut. Jos se laumasuoja nyt saavutettais mahdollisimman nopeesti, eli sairastamalla tauti ni rajoituksista voitais tanskan ja norjan tapaan jo luopua, mut ei ku meillä halutaan et tauti levii mahdollisimman hitaasti. Tiesithän, ettei tarkoitus edes ole että tauti ei leviäsi ollenkaan, vaan että se leviäisi hitaasti? Nythän terveydenhuolto ei ole lainkaan kuormitettu kuten luulet, meillä on 124 osastohoidossa koko suomessa, ja 68 tehossa. Ilman koronaako niitä ei olisi ollenkaan? Höpönlöpön. Nytkun muut toimenpiteet on jäissä niin nimenomaan terveydenhuolto EI OLE kuormitettu.

Niin, terveydenhuolto ei ole tappiin asti kuormitettuna tällä hetkellä, kiitos viisaan hallituksen sekä niiden ihmisten, jotka annettuja sääntöjä noudattavat. Kiitos asiasta ei todellakaan kuulu heille, jotka eivät sääntöjä noudata. 

Suomi on selkeäsanaisesti valinnut linjan, jossa epidemian leviämistä hidastetaan. Suomi ei ole valinnut strategiakseen mahdollisimman nopeata laumasuojan hankkimista. Suomen strategistinen tavoite on säästää terveydenhuollon kuormittumista kohtuuttomasti ja taata kaikille mahdollisuus hyvään hoitoon. Millä oikeudella sinä kapinoit annettuja ohjeita vastaan ja toimit niinkuin itseäsi huvittaa? 

Vierailija
38/50 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta etelänavalle.

Vierailija
39/50 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin minä olenkin jo ehdottanut, sinne ei sitten mitään sairaaloita, kylmäkontit vaan valmiiksi. Sairaalapaikat voi jättää sitten meille jotka teemme kaikkemme ettemme tartuttaisi muita ja itseämme. Kerropa oletko laittanut jo hoitotahtoosi että sinua ei tarvitse hoitaa sairaalassa/tehohoidossa jos sairastut koronaan? Toivottavasti olet, jää sairaalapaikat niille jotka sen ansaitsevat.

Vierailija
40/50 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurimman osan rajoituksista voisi purkaa jo nyt. Hallitus ei vaan uskalla koska hysteeriset akat ovat niiden pääasiallinen äänestäjäryhmä.

Ilmeisesti toivot ihmisten kuolevan tautiin koska rajoituksia voisi jo purkaa.

Aukoton logiikka.. ootte te hysteeriset oikeesti menny sekasi.

Jos taudin eteneminen rajoitusten takia hidastuisi, niin olisitko onnellisempi kun kuolet syyskuussa, etkä toukokuussa?