Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi naiset leikkaavat pitkät hiuksensa lopulta lyhyiksi?

Vierailija
19.04.2020 |

En ole ymmärtänyt miksi?

Kommentit (105)

Vierailija
21/105 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmärn mua ihmetyttää, miksi lähes kaikilla nuorilla naisilla on pitkä tukka. Ryhmäpaine? Usko paremmasta asemasta pariutumismarkkinoilla? Laiskuus?

Oma tukkani on sellainen ohut ja pehmeä rimpula, joka näyttää kamalalta pitkänä.

Hah, ei ole mikään usko vaan fakta.

Nuori nainen ja pitkät hiukset siinä on jo sellainen kombo että pääsee pitkälle miesten silmissä.

Vierailija
22/105 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyt tukka on epänaisellinen. Siksi pitkä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/105 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä iässä tämä vääjäämätön muutos tapahtuu? :D

Ei ole itsellä suunnitelmissa vaikka ikää kohta 40 ja pari lastakin pyöräyttänyt.

Ei kaikilla tapahdu tätä. Mulla oheni synnytyksen jälkeen. Nyt lopulta olen saanut ne lisäravinteilla takaisin tuuheiksi, olen 54.

Vierailija
24/105 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkät hiukset viestivät miehille että nainen on terve ja hedelmällinen.

(Vaikkei näin olisikaan)

Vierailija
25/105 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehenä en pidä naisten pitkistä hiuksista. Hyvä leikkaus ja kampaus persoonallisella tyylillä on seksikästä. Pitkätukat on kaikki samannäköisiä. Vain väri vaihtelee.

Tämä on totta, tällä hetkellä kaikilla suomalaistytöillä ja nuorilla naisilla on pitkä vaalea suora tai vähän aaltoileva tukka. Näyttävät ihan klooneilta, vaikka kauniita ovat kyllä.

Vierailija
26/105 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotivärjäykset pilaavat hiukset melko nopeasti. Samoin suoristaminen ja muu käsittely. Parikymppisellä on vielä "lapsen hiukset"; kolmikymppisellä "parikymppisen"... ja nekin sököt, jos on tehny niin tyhmästi että syöny hormooneja. Muita syitä ovat vanheneminen ja huono ruokavalio sekä muu stressi keholle. Lisäksi kun ikää tulee, nainen ymmärtää ettei tarvii kestää hiuksia naamalla. Pitkien hiusten hoitaminen vie myös enemmän aikaa, joten kyseessä voi olla halu päästä helpommalla. Lyhyet hiukset on yleensä myös tyylikkäät vanhalle.

Vierailija
27/105 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mutta itse katselen vain pitkähiuksisia kaunokaisia.

T. M53

Vierailija
28/105 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevat järkiinsä

Vierailija
29/105 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetyksen aikana lähti hirveästi hiuksia ja niitä oli joka paikassa, silloin leikkautin lyhyeksi

Vierailija
30/105 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkät hiukset viestivät miehille että nainen on terve ja hedelmällinen.

(Vaikkei näin olisikaan)

Jos hiusmallin tarkoitus on lähettää miehille viestejä, niin tässähän se vastaus sitten tulikin :D

Vierailija
31/105 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän mua ihmetyttää, miksi lähes kaikilla nuorilla naisilla on pitkä tukka. Ryhmäpaine? Usko paremmasta asemasta pariutumismarkkinoilla? Laiskuus?

Oma tukkani on sellainen ohut ja pehmeä rimpula, joka näyttää kamalalta pitkänä.[/quote/]

Ryhmäpaine 😆ootko tosissas

Vierailija
32/105 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aina ole tehty niin. 50-luvulla oli mummoilla pitkät tukat, mutta nuorten naisten kuului hankkia permanentti ja pitää hiuksensa lyhyempinä.

Ja kuinka kauhisteltiinkaan 20-luvun nuorten kaupunkilaisnaisten polkkatukkia! 

Vierailija
33/105 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ne on ohuet. daa

Vierailija
34/105 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli lähes aina pitkät hiukset, välillä tosi pitkät, yli 50 vuotta. Sain vuosi sitten rintasyövän ja hiukset lähti. Nyt on kasvanut uusi tukka, pysty ja vähän kihara, n. 3-4 cm pitkä. Tosi kätevä, pesee yks kaks, kuivuu hetkessä. Uimahallireissuilla ehdoton, silloin, kun hallit vielä oli auki. En ihmettele yhtään, että moni lyhentää hiuksensa, varsinkin vanhemmiten. En enää kasvata hiuksia pitkiksi, vaikka ne kasvaisikin. Ja vaikka olin pitkän tukan ystävä.

Vierailija
35/105 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä eivät halua enää huomiota miehiltä?

Vierailija
36/105 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on niin ohuet hiukset. Nyt en ole käynyt pitkään aikaan kampaajalla, mutta hiukset ei tunnu kasvavan kun ovat niin surkean ohuet että latvoissa ei ole juuri mitään. Todella surullista, mulla tämä oheneminen alkoi jo kolmekymppisenä.

Sama. Valitettavasti. Omat hiukset on aina ollut pitkät, mutta ohuehkot. Kolmekymppiseksi asti ne oli suht ok, raskaana tosi hyvinvoivat, mutta sitten se alamäki alkoi. Vuosi synnytyksestä tukka oheni huomattavasti eikä se siitä ole palautunut. Eikä palaudu. Kohta pelottava 4 ja 0 lähestyy, ja nyt pystyy enää hädintuskin lyhyttä polkkaa pitänään.

Vierailija
37/105 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse yritän aina pitää pitkiä hiuksia, mutta samalla niitä vaikeaa hoitaa ja hiuslaatuni ei ole mikään paras. Olen vasta nuori ja todellakin haluaisin silti kasvattaa hiuksiani, mutta ne eivät edes kunnolla kasva ja vaikeaa löytää hyviä tuotteita mitkä sopivat niille. Äidilläni on vieläkin paljon parempi hiuslaatu kuin minulla ja mietinkin aina, että onko minulla hiuksia päässä enää vanhempana. Siinä mielessä helppo ymmärtää, että joka haluaa lyhyet ja tietysti moni niistä tykkää muutenkin. Itse vaan tykkään pitkistä hiuksista niin paljon jopa miehilläkin niin en haluaisi olla lyhythiuksinen itsekään. Siitäkin kokemusta silti, kun kerran ajattelin kokeilla ja oli virhe.

Vierailija
38/105 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa on kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska tietyssä iässä miesten mielipiteillä ei enää ole väliä ja vain oma mukavuus kiinnostaa.

Miksi sitten osa kuitenkin valittaa, että omanikäiset miehet katselevat nuoremia naisia? Ei luulisi haittaavan.

En tiedä mitä minun ikäiseni tai minkään ikäiset miehet katsoo, kun ei kiinnosta.

Vierailija
39/105 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi naiset haluavat vapaaehtoisesti laskea markkina-arvoaan leikkaamalla miestukan

Löheskään kaikkia naisia ei mikään markkina-arvo tai miesten miellyttäminen kiinnosta. Ei kyllä kiinnosta minuakaan, vaikka hiukset onkin pitkät. Olen tottunut pitämään ne pitkinä.

T: nainen

Vierailija
40/105 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se on ihan maku- tai mukavuuskysymys. Suurin osa näyttää osaavan ihan luonnollisesti valita omiin kasvoihinsa, piirteisiinsä ja hiustensa laatuun sopivan pituuden iän karttuessa. Toisille sopii vanhempana paremmin lyhyempi kuin pidempi.

Oma äitini täyttää tänä vuonna 68 eikä ole vieläkään leikannut hiuksiaan lyhyiksi. Paksut, pitkät ja tummat (tosin värin avustuksella) ovat vielä ja sopivat hänelle hyvin. Itselläni myös ollut aina pitkät enkä aio leikata ennen kuin ohenevat niin paljon, että näyttävät kamalilta. Tosin siihen on vielä onneksi aikaa.