Miksi jotkut ihmiset jäävät eron jälkeen moneksi vuodeksi yksin?
Kommentit (294)
Alapeukku kirjoitti:
Naisten seksuaaliset tarpeet ovat pienemmät kuin miehellä. Yleensähän mies haluaa parisuhteen seksin ja kotityöpalveluiden takia. Nainen taas saadakseen lapsia ja taloudellista turvaa. Jos lapset on tehty ja on kohtuullinen elintaso, ei nainen enää halua uutta miestä. Tämä on käynyt selväksi tälläkin palstalla.
Yleensä? En ole omassa lähipiirissä tällaista miestä tavannut. Kaikilla pariskunnilla arvot kohtaa, myös minulla ja aviomiehelläni. Myöskään meillä naisilla ei ole taloudellinen turva ollut syynä avioliittoon.
Vierailija kirjoitti:
Naiset yleensä eroaa miehistä. Täytyykö edes selittää silloin miksi? Selitän kuitenkin. Sinkkuna elää onnellisempaa ja tasapainoisempaa elämää, jää enemmän rahaa ja mielenterveys, siksi. On suuri kynnys alkaa taas pettymään jooookaaaa ikineeeeen päiiiiiiivääää elämästään.
Sen mikä joku kokee pettymyksenä, voi toiselle olla syy mennä itseensä ja muuttaa toimintaa. Kaikki pettymykset ei ole pahasta ja peiliin on katsomista itse kullakin. Mikäli aviomieheni löisi, haukkuisi tai pettäisi, kahden käden sormet osoittaisi häntä kohti. Veikkaan, että liitto ei jatkuisi.
Olen ollut yli 4v yksin. Tämä on aivan ihanaa aikaa. Ei niitä sopivia kumppaneita niin usein tapaa, että voisi olla koko ajan suhteessa. Elämässä on paljon muutakin, kun parisuhde.
N49
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut kuusi vuotta yksin. Ei ole tullut sellaista ihmistä vastaan, jonka vuoksi haluaisin luopua sinkkuudestani. Ei se sen kummempaa ole. Mun on oikein hyvä näin, ja mahdollisen parisuhteen pitäisi tehdä elämäni vielä paremmaksi. En usko, että tulen koskaan tapaamaan sellaista ihmistä, mutta en laita vastaankaan, jos sellainen ihme joku päivä tapahtuu.
Minä olin yksinäinen yh tuon ajan, kunnes se ihme käveli vastaan. Naimisissa oltu 20 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Alapeukku kirjoitti:
Naisten seksuaaliset tarpeet ovat pienemmät kuin miehellä. Yleensähän mies haluaa parisuhteen seksin ja kotityöpalveluiden takia. Nainen taas saadakseen lapsia ja taloudellista turvaa. Jos lapset on tehty ja on kohtuullinen elintaso, ei nainen enää halua uutta miestä. Tämä on käynyt selväksi tälläkin palstalla.
Kyllä naisetkin seksiä haluavat. Moni enemmän kuin kumppani. Oma seksielämäni on ollut paljon virkeämpää sinkkuna. Lapset ja taloudellinen turva olisi hienoa, mutta sellaista ei ole kukaan mies vielä pystynyt tarjoamaan minulle. Tarjoan ilmeisesti liian vähän kotityöpalveluja?
Just!
Vierailija kirjoitti:
Olen salaa ihastellut naista, joka on eron jälkeen ollut muutaman vuoden yksin. Sanoi myös viihtyvänsä yksin, eikä baarikeikoiltakaan kai ole miestä tarttunut, vaikka ehdokkaita olisikin ollut. Olen ollut *huomaavinani* että naisella saattaisi olla kiinnostusta, mutta pelkään että ihastuksissani kuvittelen vain ja miten olisin yhtään parempi kuin ne muutkaan ukkelit. Olen itse aika erakkomainen ja minulle sopisi mainiosti ettei kyhjötetä jatkuvasti toisissa kiinni, saisi kumpikin sitä osa-aikavapautta. Kun vaan saisi juttua vietyä siihen suuntaan...
Miten sinun laita näin viiden vuoden jälkeen? Uskalsitko lähestyä?
Vierailija kirjoitti:
Olen pitkässä avoliitossa. Jos nyt eroan ja joskus eron partaalla käytykkin niin en halua enää koskaan miestä. Syy ei ole huono kokemus vaan en tarvitse miestä mihinkään ja pärjään itsekin omillani koska olen erakkomainen. Elän vaan itselleni ja käytän aikani itseni palvelemiseen ja hyvän olon tuottamiseen enkä muiden palvelemiseen. Kuullostaa itsekkäältä, mutta kun on koko elämänsä elänyt toisille niin on aika ottaa aikaa itselle ja elää vaan itselleen.
Se on KUULOSTAA!
Mulle itsekseen olo on oletusarvo ja normaali. Parisuhde voi olla ihan kiva, mutta ei se ole se perustila. Vähän kuin ihmettelisi, että miksi niin moni asuu kodissaan ihanan mökkikesän jälkeen. Miksei etsi uutta mökkiä ja mene talveksi sinne. Mökkeily voi olla upeaa ja joillekin sopii mökillä asuminen, toisille ei.
Koska halusin jäädä. Nyt jo 8 vuotta onnelisesti yksin. Enään koskaan en mene parisuhteeseen 👍
Alapeukku kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alapeukku kirjoitti:
Jaa-a. Saanen olla eri mieltä.
Saat toki. Kertoisitko vielä perusteluineen, mistä olet eri mieltä?
Olen eri ja näin monen vuoden jälkeen ja 20 vuotta avioliitossa, voinen kertoa, että minulla on suuremmat seksuaaliset tarpeet kuin miehelläni. Lapsiakin on siunautunut, nuorimmainen 18v. Kotipalvelua minulta ei saa ja meillä ei arjen askareissa ole sinun ja minun töitä. Rahallisesti ollaan samanarvoisia myös. Ja haluan jatkaa avioliittoa mieheni kanssa. Tunne on molemminpuolinen. N54
No mitä varten ihminen nyt yleensä on sinkku. Ei ole kohdannut sellaista ihmistä, jonka kanssa haluaa parisuhteen ja joka haluaa myös sitä samaa.
Maailma on muuttunut seurusteluaikana. Ennen mentiin baariin, tanssilavoille jne. tapaamaan ihmisiä ja hakemaan seuraa. Nyt tämä tapahtuu sovellusten kautta. Iso muutos.
Ei osata enää lähestyä tai tulla lähestytyksi. Sosiaaliset taidot ovat ruostuneet noilta osin.
Ehkä ei haluta uutta suhdetta. Tai sellaisen saaminen pelottaa liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Alapeukku kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alapeukku kirjoitti:
Jaa-a. Saanen olla eri mieltä.
Saat toki. Kertoisitko vielä perusteluineen, mistä olet eri mieltä?
Minä olen toista kertaa naimisissa. Minun tarpeeni ovat hivenen isommat kuin mieheni. Olen siis nainen.
Minulla oli jo lapset tehtynä, ja palkkani on lähemmäs viisi tonnia. SILTI kaipasin vierelleni kumppania, ystävää, rinnallakulkijaa, rakastajaa.
Pliis, jättäkää tuo palkka mainitsematta. Tekee mielestäni ihmisestä huonon itsetunnon omaavan henkilön. Kannattaako yrittää päteä ja todistella tuntemattomille?! N55
Vierailija kirjoitti:
Kun pääsee yhdestä riesasta vapaaksi niin pitäisi heti etsiä uusi? Mitähän järkeä tässä olisi? Elämä sinkkuna on vapaata ja mukavaa. Kerrankin saa olla rauhassa kotona ja tehdä mitä huvittaa.
Ei minua kukaan estä, vaikka perheellinen olenkin.
Alapeukku kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alapeukku kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alapeukku kirjoitti:
Kyllä naisetkin seksiä haluavat. Moni enemmän kuin kumppani. Oma seksielämäni on ollut paljon virkeämpää sinkkuna. Lapset ja taloudellinen turva olisi hienoa, mutta sellaista ei ole kukaan mies vielä pystynyt tarjoamaan minulle. Tarjoan ilmeisesti liian vähän kotityöpalveluja?
Palstalla on tehty gallupeja käviöiden iästä ja suurin ryhmä on nuoret naiset, jotka varmaan haluavatkin s
Mutta minäpä en noihin naisiin kuulu. Joten väite ei pidä paikkaansa.
Olen nyt ollut 5 vuotta yksin. Takana 20 vuoden parisuhdehelvetti. Pitkän itsetutkiskelun jälkeen totesin, että parempi olla yksin. Näin on mukavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outo kysymys.
Minä olin yksin. En edes halunnut treffailla, koska nuolin haavojani. Tein sellaisen psykoanalyysin pääni sisään, käänsin joka kiven, halusin löytää itseni ja oman tahtoni, halusin muuttua, etten toistamiseen valitse samanlaista miestä, enkä tee avioliitossa samoja virheitä.
Pari vuotta siihen meni. Ei tuota prosessia oikein voi nopeammin tehdä.
Millä mittarilla pari vuotta yksin on pitkä aika?
No kyllähän pari vuotta on pitkä aika ja varsinkin, kun haluaa sen ajan käyttää omaan eheytymiseen.
Vierailija kirjoitti:
Maailma on muuttunut seurusteluaikana. Ennen mentiin baariin, tanssilavoille jne. tapaamaan ihmisiä ja hakemaan seuraa. Nyt tämä tapahtuu sovellusten kautta. Iso muutos.
Ei osata enää lähestyä tai tulla lähestytyksi. Sosiaaliset taidot ovat ruostuneet noilta osin.
Ehkä ei haluta uutta suhdetta. Tai sellaisen saaminen pelottaa liikaa.
Allekirjoitan kaksi ensimmäistä kohtaa
Tunnen sisarukset (naiset), jotka ovat nuolleet haavojaan jo 30 vuotta. Tunnen myös yhden naisen joka tapaili naimisissa olevaa miestä, mutta käytännössä on ollut koko ikänsä yksin. Mies ei enää erottuaan kelvannut hänelle.
Heh Heh. Narsisti ei pärjää ilman uutta uhria. Uhri kyllä pärjää hyvin omillaan vaikka loppuikänsä.