Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raskaana olevat työkaverit ihmetyttää

Vierailija
16.02.2009 |

Meillä on töissä siinä mielessä "jännä tilanne", että kolme toimistotyöntekijää on yhtä aikaa melko viimeisillään raskaana. Kaikilla on vielä jokunen viikko äitiysloman alkuun.

Nooo, kaikki kolme naista on nyt yhtä aikaa sairaslomalla. Pari näistä on olleet aikasemmin pieniä pätkiä saikulla raskauden takia. Tarkempia "selityksiä" en tiedä muuta kuin yhden kohdalta, jolla kuulemma on ennenaikaisia supistuksia.

YHTÄÄN vähättelemättä näiden naisten olotiloja vähän ihmetyttää ja mietityttää käyttävätkö raskautta jonain tekosyynä lorvailuun.. Voihan olla, että kaikilla on yhtä aikaa ongelmallinen ja erityisen raskas raskaus tai voi olla, että yksi tai kaksi puhuu totta ja vain yksi liioittelee oloaan. En tiedä.

Kuinka helppo/vaikea on raskaana olevan naisen saada saikkua? Kuinkahan yleistä se on että haetaan saikkua liian heppoisin perustein raskauteen vedoten? Onko monikin törmännyt vastaavaan?

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
29.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen normaalisti hyväkuntoinen (urheilen paljon) ja sairastan aika vähän..mutta silti raskausaikana on ollut vaikka minkälaista kremppaa 😀.. Ekassa raskaudesta olin muutaman kerran pois töistä (syynä verenvuoto alkuraskaudessa,jonka takia määrättiin lepoon).Myöskin flunssaan sairastuin jostain syystä tavallista herkemmin ja pari kertaa olin senkin takia pois muutaman päivän. Pystyin kuitenkin kutakuinkin äitiysloman alkuun olemaan töissä ilman kovin pitkiä poissaoloja.

Seuraavassa raskaudessa olinkin vielä edellisestä lapsesta hoitovapaalla eli silloin ei tarvinnut miettiä töistä poissaoloja. Siinä raskaudesta olisi kyllä tullut enempi poissaoloa kun ensin oli voimakas pahoinvointi,sen jälkeen vetenvuotoa ja sitten supistelut alkoivat jo raskauden puolivälissä ja alkoivat tehdä muutoksia kohdunsuulle. Minun työ on vieläpä aika fyysistä (mm. avustan kehitysvammaista liikuntarajoitteista nuorta) eli en olisi niiden supistelujen takia sitä kyennyt loppuun asti tekemään!

No nyt on kolmas raskaus haaveissa ja kyllähän se jännittää miten töissä jaksaa sitten (ikääkin nyt itselläni enempi kun halutaan kolmannelle useampi vuosi ikäeroa edellisiin) ..en mielellään ole töistä poissa,suorastaan huonoa omaatuntoa kannan poissa olosta (vaikka en todellakaan usein ole pois,lasten sairastuessa ollaan vuorotellen miehen kanssa kotona hoitamassa). Mutta kyllä raskausaikana pitää ehdottomasti laittaa etusijalle oma/vauvan hyvinvointi..minulla on ollut pari keskenmenoakin,joten mitään riskejä en tule ottamaan!

Vierailija
62/64 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jouduin jo alkuraskaudessa sairaslomalle oksentelun ja voimakkaan väsymyksen + uupumuksen ja jatkuvan pahoinvoinnin vuoksi. Huimaus ja pahoinvointi on aivan jatkuvaa. Oksettaa koko ajan ja välillä sitten oikeasti tulee oksennus. Hampaita ei oikein jaksa harjata, eikä roskia viedä ulos. Saati sitten käydä suihkussa. Siinäpähän sitten työkaverit ihmettelevät, miksi lintsailen töistä, jos niin haluavat. Koskaan et voi tietää muiden todellista vointia. Itse sinnittelin aluksi töissä oksennellen ja jatkaen sen jälkeen töitä, mutta sitten olo heikkeni entisestään ja en vaan enää pystynyt.

Vierailija
64/64 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaana voi oikeasti olla aika ikävä olo. Kokopäiväinen istuminen aiheuttaa kipuja ja niitä supistuksia, mutta toisaalta myös seisominen. Lisäksi hengittäminen voi olla raskasta, saattaa huimata tai olla pahoinvointia puhumattakaan raskausmyrkytyksestä tai raskaushepatoosista. Joku neuvolalääkäri saattaa määrätä sairauslomalle ihan vain korkeiden verenpaineiden vuoksi. Sitten taas toisaalta jotkut voivat oikein hyvin ja saattavat olla töissä synnytykseen asti. Niin olemme erilaisia.