Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kangaskaupat törkeän kalliita

Vierailija
18.04.2020 |

Onko kenelläkään vinkata edullista kangaskauppaa?
Ompelisin mielelläni, jos kankaita saisi hyvään hintaan. Se tuntuu olevan mahdottomuus. Kaupoista saa kaiken huomattavasti edullisemmin.

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän mitään muita kankaita enää olekaan

kun halpoja rättejä.

Miten halpaa riepua sun pitäisi saada?

Mene kierrätyskeskukseen - sieltä voit saada

ilmaiseksi.

Esim. Äänekoski Jyväskyläseudulla on monia isoja kirppiksiä . Hinnat kohdallaan ja vaatteita ,verhoja yms tarjolla materiaaliksi muutamilla euroilla. Joskus löytää jopa lankoja ja palakankaita.

Vierailija
22/69 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpalan katoamisen myötä katosi halpa kankaiden ostopaikka. Varsinkin alkuvuosina siellä oli edullisia, ilmeisesti jämäeriä, hyvinkin laadukkaita kankaita. Möi myös kotimaista Tutta-tuotteen college-ja trikookangasta. Minusta on hienoa, että nyt viime vuosina on tullut useampiakin trikooyrityksiä , jotka suunnittelee itse printit ja teettää kankaaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jättirätti, Kangaskapina, Karnaluks Halvempaa kuin Eurokangas.

Kangaskapinako halpa??? Karnaluksissa kankaat on suunnilleen samoissa hinnoissa kuin Suomessa.

Vierailija
24/69 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän mitään muita kankaita enää olekaan

kun halpoja rättejä.

Miten halpaa riepua sun pitäisi saada?

Mene kierrätyskeskukseen - sieltä voit saada

ilmaiseksi.

Kyllä minun valitsemat kankaat maksavat 60-125 euroa metri. Kerran jätin sikseen kun hintaa oloisi tullut yli 600 euroa.

Vierailija
25/69 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viron-matkoilta?

Vierailija
26/69 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eurokankaassa on välillä 5 euroa/metri -päiviä. Voisivat kestää pidempään, itse en ole aina ehtinyt työkiireiden vuoksi.

Vierailija
27/69 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulisi kangaskaupassa olevan halpakankaita myös. Ovat nostaneet laarituotteidenkin hinnat tärkeiksi.

Huomasin saman, viime keväänä palalaarien pellava maksoi 25 €/kg, nyt 35 €/kg. Aika kova nousuprosentti.

Vierailija
28/69 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halpaa kangasta saat ostamalla kirpparilta, lakanoita, huiveja, pöytäliinoja, jopa käyttämätöntä kangasta.

Harvoin löytää tahrattomia pöytäliinoja tai haalistumattomia verhoja. Verhotkin usein jotain keinokuitua. Lakanoita en käyttäisi ikinä, kuvottaa ajatus jonkun hikisestä takapuolesta hinkkaamassa kangasta.

Vierailija
29/69 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jättirätti, Kangaskapina, Karnaluks Halvempaa kuin Eurokangas.

Kangaskapinako halpa??? Karnaluksissa kankaat on suunnilleen samoissa hinnoissa kuin Suomessa.

Siltä se ainakin tuntui Eurokankaan jälkeen. Eurokankaassa kyllä häiritsee myös se, että siellä se valikoima on loppujenlopuksi tosi vähäinen.

Vierailija
32/69 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kirpputoreilta. Moni ostaa kankaita ja lankoja varastoon ja lahjoittaa liiat kirpputoreille. 

Vierailija
33/69 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
34/69 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.kankaita.com/

Kaikenlaisia kankaita. Kannattaa tilata näytetilkut, sillä tässäkin nettikaupassa laatu vaihtelee laidasta laitaan.

Vierailija
35/69 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin juuri 3x70 cm kuviollista trikoota. Maksoi 50€. Tein kankaasta 3x legginsit, 3x hihaton paita 3x pipo. Kangasta ei jäänyt yhtään. Oliko kallista? Ehkä, mutta trikoo on hyvälaatuista ja mitä luultavimmin useampi lapsi käyttää näitä vaatteita.

Vierailija
36/69 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vertaa johonkin H&M, Lindex, Kappahl, niin varmaan tuntuu kalliille kankaat. Itse en noihin vertaile, sillä eivät paini samassa sarjassa mielestäni. Kun taas vertaan vaikka Kaikon, Paapiin, Mainion ym vaatteisiin omia kangasostoksiani, niin halvemmaksi vain tulee se ompelu. Paapiilla saattaa body maksaa 30e, sillä hinnalla saan jo monta vaatetta itse ommeltua.

Tosin ostan usein myös alennuksista. Kangaskaupoilla on usein aleja. Ensi viikonloppuna on taas jotkut kangaskarkelot. Popaali nimellä löytyy facesta.

Vierailija
37/69 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oijoi. Oli ihanaa olla hoikka ja nuori 90-luvulla, kun kangaskauppoja vielä oli ja kankaat olivat tavalliselle työssäkäyjälle kohtuuhintaisia. Kampin ja Hietalahden alueella oli useampia pieniä, ihania kangaspuoteja, mutta ne olivat jo silloin sulkemassa oviaan. Kävin parina perjantaina kuukaudessa kangaskaupassa ja tulin maanantaina töihin uudessa asussa. Keräilin ostosreissuillani pakanpäitä ja tarjouskankaita, joita minulla on yhä varastossa.

Muutama vuosi sitten lähdin pitkästä aikaa ostoksille ja hämmästyin aika tavalla. Pieniä kauppoja ei enää ollut missään ja Eurokankaat olivat kutistuneet verho-ompelimoiksi ja trikoopuodeiksi. Sadoista nappiputkiloista oli jäljellä enää muutama kymmenen, joissa oli halvahkon näköisiä perusnappeja. Vaatekankaat olivat vähissä, ja niidenkin valikoima viittasi hieman siihen suuntaan, että oli ostettu Kauko-Idästä sitä, mitä halvalla sai. Luonnonkuidut ja tyylikkään yksiväriset kankaat olivat lähes kadonneet. Aarrelaarit olivat täynnä, mutta niistä olisin huolinut jotain mukaani, jos olisin saanut ilmaiseksi. Ja myyjät olivat virolaisia, joiden hieman karskia asiakaspalvelua pääsi kokemaan, jos ensin juoksi heistä jonkun kiinni. Ja ne hinnat... Kuinka polyesteri voi maksaa niin paljon?

En ole enää hoikka, mutta olen edelleen 180-senttinen, joten vaatteet on tehtävä itse. Onneksi hamstrasin kankaita ja ompelutarvikkeita silloin, kun niitä vielä sai. Netistä en halua ostaa, koska haluan hypistellä kankaita ja tarkastella, onko kyseessä hyvä vai vain siltä näyttävä laatu. Yhden kerran sorruin tilaamaan ulkomailta, ja se riitti. Se kokemus ansaitsee oman kappaleensakin.

Mieleni teki ommella liehupaita kauniisti laskeutuvasta, kuvioidusta silkistä. Juuri sopivan näköinen kangas löytyikin eurooppalaisesta verkkokaupasta: upeaa, tulipunaista, kukkakuvioista silkkisatiinia. Tilasin saman tien kuusi metriä, kun hintakin oli kohtuullinen. Paketti tuli Kiinasta. Kangas oli juuri odottamani kaltaista, syötävän kaunista. Valitettavasti sitä oli vain vajaat kuusi metriä, mutta eihän se niin tarkkaa aina ole. Kangas oli kuitenkin leikattu 58 sentin pätkiin, mistä olisin vielä selvinnyt nokkelalla kaavoittamisella, mutta nämä pätkät olivat 17 sentin levyisiä, muodosta päätellen jonkin vaatteen etukappaleiden viereisiä jämäpaloja. Ja kukkakuvio oli oikeasti pakan päästä, joten nyt minulla on 10 kpl 58x17 cm palasia, joiden toisessa päässä on kukkakuvio. Myyjä ei vastannut yhteydenottoihini. Onko jollakulla ideaa siitä, mitä voisin silkistäni tehdä?

Vierailija
38/69 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oijoi. Oli ihanaa olla hoikka ja nuori 90-luvulla, kun kangaskauppoja vielä oli ja kankaat olivat tavalliselle työssäkäyjälle kohtuuhintaisia. Kampin ja Hietalahden alueella oli useampia pieniä, ihania kangaspuoteja, mutta ne olivat jo silloin sulkemassa oviaan. Kävin parina perjantaina kuukaudessa kangaskaupassa ja tulin maanantaina töihin uudessa asussa. Keräilin ostosreissuillani pakanpäitä ja tarjouskankaita, joita minulla on yhä varastossa.

Muutama vuosi sitten lähdin pitkästä aikaa ostoksille ja hämmästyin aika tavalla. Pieniä kauppoja ei enää ollut missään ja Eurokankaat olivat kutistuneet verho-ompelimoiksi ja trikoopuodeiksi. Sadoista nappiputkiloista oli jäljellä enää muutama kymmenen, joissa oli halvahkon näköisiä perusnappeja. Vaatekankaat olivat vähissä, ja niidenkin valikoima viittasi hieman siihen suuntaan, että oli ostettu Kauko-Idästä sitä, mitä halvalla sai. Luonnonkuidut ja tyylikkään yksiväriset kankaat olivat lähes kadonneet. Aarrelaarit olivat täynnä, mutta niistä olisin huolinut jotain mukaani, jos olisin saanut ilmaiseksi. Ja myyjät olivat virolaisia, joiden hieman karskia asiakaspalvelua pääsi kokemaan, jos ensin juoksi heistä jonkun kiinni. Ja ne hinnat... Kuinka polyesteri voi maksaa niin paljon?

En ole enää hoikka, mutta olen edelleen 180-senttinen, joten vaatteet on tehtävä itse. Onneksi hamstrasin kankaita ja ompelutarvikkeita silloin, kun niitä vielä sai. Netistä en halua ostaa, koska haluan hypistellä kankaita ja tarkastella, onko kyseessä hyvä vai vain siltä näyttävä laatu. Yhden kerran sorruin tilaamaan ulkomailta, ja se riitti. Se kokemus ansaitsee oman kappaleensakin.

Mieleni teki ommella liehupaita kauniisti laskeutuvasta, kuvioidusta silkistä. Juuri sopivan näköinen kangas löytyikin eurooppalaisesta verkkokaupasta: upeaa, tulipunaista, kukkakuvioista silkkisatiinia. Tilasin saman tien kuusi metriä, kun hintakin oli kohtuullinen. Paketti tuli Kiinasta. Kangas oli juuri odottamani kaltaista, syötävän kaunista. Valitettavasti sitä oli vain vajaat kuusi metriä, mutta eihän se niin tarkkaa aina ole. Kangas oli kuitenkin leikattu 58 sentin pätkiin, mistä olisin vielä selvinnyt nokkelalla kaavoittamisella, mutta nämä pätkät olivat 17 sentin levyisiä, muodosta päätellen jonkin vaatteen etukappaleiden viereisiä jämäpaloja. Ja kukkakuvio oli oikeasti pakan päästä, joten nyt minulla on 10 kpl 58x17 cm palasia, joiden toisessa päässä on kukkakuvio. Myyjä ei vastannut yhteydenottoihini. Onko jollakulla ideaa siitä, mitä voisin silkistäni tehdä?

80-luvulla myös tavarataloissa oli kangas-ja lankaosastot. Onneksi on kohtuu laaja varasto laadukkaita kankaita tuolta ajalta.

Vierailija
39/69 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

80-luvulla myös tavarataloissa oli kangas-ja lankaosastot. Onneksi on kohtuu laaja varasto laadukkaita kankaita tuolta ajalta.

Muistan Stockmannin kangasosaston, joka sinnitteli aika pitkään. Loppuajat sielläkin oli lähinnä verhoja ja hinnat taivaissa. Ja myyjät, jotka eivät osanneet vastata tervehdykseen.

Vierailija
40/69 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole vielä tainnut mainita alkusyytä. Raaka-aineiden (ennen kaikkea puuvillan) hinnat ovat moninkertaistuneet. Syynä pikamuoti sekä tuotannolliset ongelmat.

Valmisvaatekauppiaat ovat onnistuneet puristamaan kustannuksia alaspäin siirtymällä heikompiin materiaaleihin ja yksinkertaisempiin malleihin (vähemmän ompelutyötä). Mutta kankaiden puolella se ei toimi niin. Jos puuvillan hinta nousee, nousee myös puuvillakankaan hinta.

Kannustan kaikkia ompelemaan kierrätysmateriaaleista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän