Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naispuolinen kollega veti herneen nenään, kun totesin faktan ääneen

Vierailija
18.04.2020 |

Olen siis itsekin nainen. Totesin pari lukua tilastoista, ja hän suuttui ihan hirveästi ja sanoi minua asiattomaksi. Onko tämä yleistäkin, että totuudesta suututaan ja loukkaantuminen on jonkinlainen defenssitaktiikka? Alkaa väsyttää tällainen. Olen pitkäpinnainen ihminen, mutta alkaa näyttää siltä että tätä piirrettä minussa lypsetään ihan häikäilemättä ellen opi sitä rajoittamaan. Onko muilla kokemuksia tästä ja vinkkejä mitä tehdä?

Kommentit (203)

Vierailija
161/203 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä keskustelu on kyllä melkoisen koominen. Kaikki paitsi ap näkevät, että ap on todella vaikea ihminen ja täysin kyvytön ottamaan vastaan palautetta tai ehdotuksia. Lisäksi hänellä tuntuu menevän pahasti tunteisiin se, että kaikki eivät ole hänen kanssaan samaa mieltä. Samalla ap kuitenkin huutelee muita tueksi sanomaan, että kaikki naiset - häntä lukuun ottamatta - ocat hankalia ja tunteellisia ja kyvyttömiä keskittymään faktoihin :D

Mäkin ajattelin noin ensin, mutta kun luin pidemmälle, alkoi vaikuttaa siltä, että ap on burn outin partaalla. Silloin ei kuule mitään eikä ymmärrä järkipuhetta. 

Kuten joku muukin on sanonut, ap: hae apua. Voit oikeasti huonosti ja tarvitset sitä. Tämä ilman mitään sarvia ja hampaita.

Sori, mutta ei minun tarvitse hakea apua siihen, että palsta ei osaa näitä asioita. Palstalla nyt näköjään vain on kiellettyä sen kyseenalaistaminen, että naiset ovat parhaita ja päteviä ikinä ihan kaikessa ja miehet ovat ihan paskoja. Minusta näin ei kuitenkaan ole. Tosimaailman kokemukset eivät tätä tue.

Minä ainakaan en ole sitä mieltä, että naiset on parhaita ja päteviä ja miehet paskoja. Mutta olen sitä mieltä, että sinä yksilönä tarvitset nyt apua. 

Ok, mutta apua siis mihin?

ap

Vuorovaikutusongelmiin ja mahdollisesti myös uupumiseen.

Ok. Mutta siis selitätkö minulle myös sen, miten hankin sen 5e asian 2 eurolla? Ihan vain että ymmärrät asian ytimen. Minua ei kiinnosta tämä kolleganainen tunteinen. Hän tuntee samoin minua kohtaan, eli en todellakaan ole tunteineni tärkeä hänestä. Mutta siis mistä repäisen tuon 60% kuluista niin kuin hän haluaa?

Pomosi antoi luvan sinulle pääätää. Ongelmaa ei ole. Se mitä tuo nainen sanoo, sillä ei ole väliä. Pomo antoi sinulle luvan toimia. Olet keksinyt koko jutun ja koitat saada täällä naisten yhteystietoja.

En minä kysynyt naisten yhteystietoja vaan osaavien ihmisten? Olen saanut kritiikkiä siitä, että olen ihan kauhea kun vaadin taloustaitoja, mutta kuitenkaan kukaan ei tarjoa apua näissä asioissa näiden kritiikkien ohella. Kritiikkiä tulee mutta ei osaamista.

Edelleen, olet saanut pomoltasi luvan tehdä talouteen liittyvät ratkaisut tuossa asiassa. Se ongelma on siis ratkaistu. Jäljelle jää vuorovaikutusongelma, joka sinulla ja kollegallasi on. Ja se, että jostain syystä et nyt psyykkisesti kestä sitä riitaa, joka sinun ja kollegasi välillä syntyi tuosta faktasta. Ja nuo on niin vaikeita asioita, ettei niitä tällä palstalla ratkota. Siksipä olet saanut neuvoja hakeutua työterveyteen tai hakea apua vaikka työyhteisösovittelusta. 

Olen tosi pahoillani, että sinulla on lukutaidon kognitiivinen tms. häiriö. Kerroin ihan selvästi aloituksessa, että haluaisin vain kuulla muiden ihmisten kokemuksista tässä asiassa. En kertonut, että olen nyt ihan paniikissa enkä tiedä mitä tehdä. Lue.

Ei minulla ole vihamielisiä tunteita tätä ihmisiä kohtaan. Lähinnä ahdistaa se tilanne, että pitäisi kuvainnolisesti saada 2e asia 5e hinnalla. Mutta jos siis koet olevasi asiaatunteva ihminen tässä niin todellakin olisi apusi tässä tarpeen. Lähetä yhteystietosi niin neuvotellaan avustasi noin palkallisesti? En itse ainakaan osaa ratkaista tätä dilemmaa hänen vaatimuksiensa suhteen, mutta kuulostat siltä kuin tietäisit miten asia pitää hoitaa?

Et halunnut keskustella. Tarjosit jopa palkallista työtä.

En halunnut keskustella? Siksihän avasin ketjun? Se että täällä haukutaan minua ei ole keskustelua. Keskustelu on sitä, että on jotain järkeviä ideoita tilanteeseen. Sinulla ei ole niitä, tuskin muillakaan.

Mietippäs nyt omaa vastaustasi ja viimeistä lausettasi. Haukuit itse siinä henkilöä, jolle vastasit ja muita keskusteluun osallistuneita myös.

Haluat siis minun sanovan, että olet oikein mallikelpoisesti keskustelut ja pisteet päälle? En voi sanoa näin. Onko sinulla sanoa jotain järkevää siihen, miten hoidan kollegani kanssa sen, että hän haluaa palvelut 60% siitä hinnasta mitä käytännössä on saatavilla? Jos sinulla ei ole vastausta tähän, pidä pääsi kiinni

Vierailija
162/203 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta alkaa tuntuun, että sulle pitäs tilata ambulanssi. Onko kaikki hyvin? Voitko mennä jonkun kaverin luo?

= argumentit loppuu kesken

Ihan oikeasti. Onko sinulla jotain fiksua neuvoa siihen, miten handlataan ihminen joka ei tunnusta taloudellisia realiteetteja, vai ei?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/203 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luepa ap itse kaikki omat vastauksesi. Ne ovat hyvin aggressiivisia ja osa on silkkaa ilkeilyä ja toisten alas painamista ja itsensä pönkitystä.

Halusit siis vastaavia kokemuksia? Niin? Mitä jonkun toisen kokemus vastaavasta tilanteesta auttaa sinua tässä?

Jotenkin saan kirjoituksistasi sen vaikutelman, että sinulla on mieletön oikeassa olemisen tarve. Sellaiset ihmiset ovat usein riitojen ympäröimiä. Ja ei, minua ei kiinnosta pätkääkään tulla työpaikallesi toteamaan, kuinka hyvä ja pidetty pomo olet. Sellaisen ehdottaminenkin on erittäin epäammattimaista.

Onko sinulla jotain kokemusta tästä asiasta vai ei? Ovatko tapaamasi naiset mielestäsi taloustaitoisia vai eivät? Vastaa tähän, niin päästään itse otsikon määrittämässä aiheessa eteenpäin.

Vierailija
164/203 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musta alkaa tuntuun, että sulle pitäs tilata ambulanssi. Onko kaikki hyvin? Voitko mennä jonkun kaverin luo?

Ihan oikeasti. Onko sinulla jotain fiksua neuvoa siihen, miten handlataan ihminen joka ei tunnusta taloudellisia realiteetteja, vai ei?

Moni on sanonut, että ratkaisu siihen ongelmaan on vuorovaikutustaitojen opettelu. Se on aika laaja-alainen asia, miten ollaan vuorovaikutuksessa toisten ihmisten kanssa. Mitään yksioikoista kikkakolmosta ei vain voi antaa,

Et vissiin oikein keskity. Mitä jos henkilö kaikista neuvottelualoitteista huolimatta on sitä mieltä, että ei, en halua neuvotella, vaan haluan nyt tämän hinnan koska haluan, ihan sama mitä muut sanoo?

Vierailija
165/203 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun se ei ole sinun asia handlata häntä. Sait jo luvan toimia asiassa. Pomosi tehtävä on arvioida onko hän kykenevä työhönsä. Et ole looginen enää, vaan sekasin väitteisäsi. Tarvitset apua!

Sinä tässä tarvitset apua, kun tämä aihe on sinulle noin herkkä. Pomoni on jo ajat sitten antanut minulle valtuudet päättää itse. Jos olisit edes lukenut aloituksen, olisit ehkä ymmärtänyt ketjun aiheen, joka on että onko tämä muiden mielestä yleistä naisten parissa. Ketjun aihe EI ole se, että voinko minä toimia niin tai näin tässä tilanteessa. On todella kyllästyttävää, että sinä ja moni muu vastaaja ei pysty seuraamaan tilannetta edes sen verran, että ymmärtäisi aloituksen kysymystä.

Vierailija
166/203 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ap kirjoitti viestin 16 niin en ihmettele, ettei häntä kukaan jaksa kuunnella ärsyyntymättä. Niin raivostuttava tyyli. 

Totta kai älykkyys ja maltti on raivostuttavaa ihmisille, joilla ei sitä ole. Mutta se ei ole minun ongelmani vaan sinun. Luultavasti tulevaisuudessa minä tai joku kaltaiseni panee sinut ruotuun.

Viestiesi perusteella sinulla ei kyllä ole minkäänlaista malttia tai älykkyyttä. Ei ole myöskään millään tavalla sinun oikeutesi tai velvollisuutesi panna yhtään ketään ruotuun.

Ohis

Voidaan tavata livenä, tule katsomaan? Olen täysin avoin arvioinnille.

Vierailija
167/203 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni on sanonut, että ratkaisu siihen ongelmaan on vuorovaikutustaitojen opettelu. Se on aika laaja-alainen asia, miten ollaan vuorovaikutuksessa toisten ihmisten kanssa. Mitään yksioikoista kikkakolmosta ei vain voi antaa,

Et vissiin oikein keskity. Mitä jos henkilö kaikista neuvottelualoitteista huolimatta on sitä mieltä, että ei, en halua neuvotella, vaan haluan nyt tämän hinnan koska haluan, ihan sama mitä muut sanoo?

Keskityn. Kerro minulle, millä tavoin ja millaisin sanavalinnoin käynnisti keskustelun hinnoista kollegasi kanssa? Ja ketkä muut  kuin sinä ja millä tavoin kertoivat hänelle, ettei hänen vaatimansa hinta ole realistinen?

Lopputuloksenhan tiedämme, sait sen hinnan minkä halusit. Minkä koet olevan tilanteessa ongelma tämän ratkaisun jälkeen?

Vierailija
168/203 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luepa ap itse kaikki omat vastauksesi. Ne ovat hyvin aggressiivisia ja osa on silkkaa ilkeilyä ja toisten alas painamista ja itsensä pönkitystä.

Halusit siis vastaavia kokemuksia? Niin? Mitä jonkun toisen kokemus vastaavasta tilanteesta auttaa sinua tässä?

Jotenkin saan kirjoituksistasi sen vaikutelman, että sinulla on mieletön oikeassa olemisen tarve. Sellaiset ihmiset ovat usein riitojen ympäröimiä. Ja ei, minua ei kiinnosta pätkääkään tulla työpaikallesi toteamaan, kuinka hyvä ja pidetty pomo olet. Sellaisen ehdottaminenkin on erittäin epäammattimaista.

Onko sinulla jotain kokemusta tästä asiasta vai ei? Ovatko tapaamasi naiset mielestäsi taloustaitoisia vai eivät? Vastaa tähän, niin päästään itse otsikon määrittämässä aiheessa eteenpäin.

Osa on, osa ei. Aivan kuten tapaamani miehetkin, osa handlaa talouden, osa ei.

Entä sitten?

Vierailija
169/203 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ap kirjoitti viestin 16 niin en ihmettele, ettei häntä kukaan jaksa kuunnella ärsyyntymättä. Niin raivostuttava tyyli. 

Totta kai älykkyys ja maltti on raivostuttavaa ihmisille, joilla ei sitä ole. Mutta se ei ole minun ongelmani vaan sinun. Luultavasti tulevaisuudessa minä tai joku kaltaiseni panee sinut ruotuun.

Laskutaito ja v. mäisyys, olisi jo aika luopua käsityksestä että laskutaito on älykkyyden ainoa laji. Kun moni matemaattisesti älykäs on kehitysvammaisen tasolla viisaudessa. Joku vähemmän "älykäs" olisi rahat saanut.

Heh. Eiköhän laskutaito ole ydinasia niissä töissä, joissa rahanhallinta on oman työtehtävän keskiössä.

Vierailija
170/203 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä ihmisellä on se käsitys, että hän voi sanella ketjuun vastaavien ihmisten vastauksia, jos ne ei miellytä häntä. Antaa ohjeita miten tulisi vastata ja keskustella hänen kanssaan.

Vierailija
171/203 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun se ei ole sinun asia handlata häntä. Sait jo luvan toimia asiassa. Pomosi tehtävä on arvioida onko hän kykenevä työhönsä. Et ole looginen enää, vaan sekasin väitteisäsi. Tarvitset apua!

Sinä tässä tarvitset apua, kun tämä aihe on sinulle noin herkkä. Pomoni on jo ajat sitten antanut minulle valtuudet päättää itse. Jos olisit edes lukenut aloituksen, olisit ehkä ymmärtänyt ketjun aiheen, joka on että onko tämä muiden mielestä yleistä naisten parissa. Ketjun aihe EI ole se, että voinko minä toimia niin tai näin tässä tilanteessa. On todella kyllästyttävää, että sinä ja moni muu vastaaja ei pysty seuraamaan tilannetta edes sen verran, että ymmärtäisi aloituksen kysymystä.

Onko tämä siis muiden mielestä yleistä naisten keskuudessa? Voi helvetti sentään, montako kertaa oikein tarvit vastauksen EI OLE. Tuon vastauksen olet saanut jo vaikka kuinka monta kertaa. Pitäisi riittää.

Vierailija
172/203 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se osin johtuu siitä, että itse lähdet mukaan noihin sivupolkuihin ja jäät kiistelemään asioista.

Vierailija
173/203 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keskityn. Kerro minulle, millä tavoin ja millaisin sanavalinnoin käynnisti keskustelun hinnoista kollegasi kanssa? Ja ketkä muut  kuin sinä ja millä tavoin kertoivat hänelle, ettei hänen vaatimansa hinta ole realistinen?

Lopputuloksenhan tiedämme, sait sen hinnan minkä halusit. Minkä koet olevan tilanteessa ongelma tämän ratkaisun jälkeen?

Asetat nyt vähän turhan paljon painoarvoa sanavalinnoille, koska tosiaan ne hinnat eivät ole sanavalinnoilla kierrettävissä. Mutta keskustelu alkoi jotakuinkin niin, että totesin että "hei, nyt on tilanne sellainen, että tällä budjetilla ei pystytä tätä rahoittamaan, voitaisiinko jutella ja katsoa yhdessä näitä lukuja", ja siis todella raskas paino sanoille "voitaisiinko yhdessä katsoa", ja hänhän ei halunnut yhdessä katsoa yhtään mitään. Haukkui vain päälle, että no en vain osaa hommaani. Ehdotin, että mitä jos hän minun kanssani yhdessä tekee tästä talousarvion. Ei käy. Ei tehdä yhdessä mitään. Ei arvioida mitään. Hän ei halua. Koska se varmaan maksaa liikaa kun yhdessä katsotaan kustannukset. Parempi kun pannaan pää puskaan ja haukutaan kun ei ole halpaa. Yrittäkää klikkerit itse pärjätä vastaavassa tilanteessa. Pitäisi yhdessä neuvotella jotain mutta ei kun ei vain käy. Ei neuvottelua. Nyt vain taiot jostain alihintaan kaikki kustannukset. Apua oikeasti.

Vierailija
174/203 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asetat nyt vähän turhan paljon painoarvoa sanavalinnoille, koska tosiaan ne hinnat eivät ole sanavalinnoilla kierrettävissä. Mutta keskustelu alkoi jotakuinkin niin, että totesin että "hei, nyt on tilanne sellainen, että tällä budjetilla ei pystytä tätä rahoittamaan, voitaisiinko jutella ja katsoa yhdessä näitä lukuja", ja siis todella raskas paino sanoille "voitaisiinko yhdessä katsoa", ja hänhän ei halunnut yhdessä katsoa yhtään mitään. Haukkui vain päälle, että no en vain osaa hommaani. Ehdotin, että mitä jos hän minun kanssani yhdessä tekee tästä talousarvion. Ei käy. Ei tehdä yhdessä mitään. Ei arvioida mitään. Hän ei halua. Koska se varmaan maksaa liikaa kun yhdessä katsotaan kustannukset. Parempi kun pannaan pää puskaan ja haukutaan kun ei ole halpaa. Yrittäkää klikkerit itse pärjätä vastaavassa tilanteessa. Pitäisi yhdessä neuvotella jotain mutta ei kun ei vain käy. Ei neuvottelua. Nyt vain taiot jostain alihintaan kaikki kustannukset. Apua oikeasti.

Onko hän myös muiden kanssa haluton neuvottelemaan vai ilmeneekö tämä vain sinun kanssasi?

Vierailija
175/203 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko hän myös muiden kanssa haluton neuvottelemaan vai ilmeneekö tämä vain sinun kanssasi?

Kuulemani mukaan aika samanlaista meininkiä kaikkien kanssa. Mutta minulla ei ole halua pelastaa muita häneltä vaan omissa asioissa on tarpeeksi.

Vierailija
176/203 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä keskustelu on kyllä melkoisen koominen. Kaikki paitsi ap näkevät, että ap on todella vaikea ihminen ja täysin kyvytön ottamaan vastaan palautetta tai ehdotuksia. Lisäksi hänellä tuntuu menevän pahasti tunteisiin se, että kaikki eivät ole hänen kanssaan samaa mieltä. Samalla ap kuitenkin huutelee muita tueksi sanomaan, että kaikki naiset - häntä lukuun ottamatta - ocat hankalia ja tunteellisia ja kyvyttömiä keskittymään faktoihin :D

Mäkin ajattelin noin ensin, mutta kun luin pidemmälle, alkoi vaikuttaa siltä, että ap on burn outin partaalla. Silloin ei kuule mitään eikä ymmärrä järkipuhetta. 

Kuten joku muukin on sanonut, ap: hae apua. Voit oikeasti huonosti ja tarvitset sitä. Tämä ilman mitään sarvia ja hampaita.

Sori, mutta ei minun tarvitse hakea apua siihen, että palsta ei osaa näitä asioita. Palstalla nyt näköjään vain on kiellettyä sen kyseenalaistaminen, että naiset ovat parhaita ja päteviä ikinä ihan kaikessa ja miehet ovat ihan paskoja. Minusta näin ei kuitenkaan ole. Tosimaailman kokemukset eivät tätä tue.

Minä ainakaan en ole sitä mieltä, että naiset on parhaita ja päteviä ja miehet paskoja. Mutta olen sitä mieltä, että sinä yksilönä tarvitset nyt apua. 

ap

Ok. Mutta siis selitätkö minulle myös sen, miten hankin sen 5e asian 2 eurolla? Ihan vain että ymmärrät asian ytimen. Minua ei kiinnosta tämä kolleganainen tunteinen. Hän tuntee samoin minua kohtaan, eli en todellakaan ole tunteineni tärkeä hänestä. Mutta siis mistä repäisen tuon 60% kuluista niin kuin hän haluaa?

Pomosi antoi luvan sinulle pääätää. Ongelmaa ei ole. Se mitä tuo nainen sanoo, sillä ei ole väliä. Pomo antoi sinulle luvan toimia. Olet keksinyt koko jutun ja koitat saada täällä naisten yhteystietoja.

En minä kysynyt naisten yhteystietoja vaan osaavien ihmisten? Olen saanut kritiikkiä siitä, että olen ihan kauhea kun vaadin taloustaitoja, mutta kuitenkaan kukaan ei tarjoa apua näissä asioissa näiden kritiikkien ohella. Kritiikkiä tulee mutta ei osaamista.

Edelleen, olet saanut pomoltasi luvan tehdä talouteen liittyvät ratkaisut tuossa asiassa. Se ongelma on siis ratkaistu. Jäljelle jää vuorovaikutusongelma, joka sinulla ja kollegallasi on. Ja se, että jostain syystä et nyt psyykkisesti kestä sitä riitaa, joka sinun ja kollegasi välillä syntyi tuosta faktasta. Ja nuo on niin vaikeita asioita, ettei niitä tällä palstalla ratkota. Siksipä olet saanut neuvoja hakeutua työterveyteen tai hakea apua vaikka työyhteisösovittelusta. 

Olen tosi pahoillani, että sinulla on lukutaidon kognitiivinen tms. häiriö. Kerroin ihan selvästi aloituksessa, että haluaisin vain kuulla muiden ihmisten kokemuksista tässä asiassa. En kertonut, että olen nyt ihan paniikissa enkä tiedä mitä tehdä. Lue.

Ei minulla ole vihamielisiä tunteita tätä ihmisiä kohtaan. Lähinnä ahdistaa se tilanne, että pitäisi kuvainnolisesti saada 2e asia 5e hinnalla. Mutta jos siis koet olevasi asiaatunteva ihminen tässä niin todellakin olisi apusi tässä tarpeen. Lähetä yhteystietosi niin neuvotellaan avustasi noin palkallisesti? En itse ainakaan osaa ratkaista tätä dilemmaa hänen vaatimuksiensa suhteen, mutta kuulostat siltä kuin tietäisit miten asia pitää hoitaa?

En halunnut keskustella? Siksihän avasin ketjun? Se että täällä haukutaan minua ei ole keskustelua. Keskustelu on sitä, että on jotain järkeviä ideoita tilanteeseen. Sinulla ei ole niitä, tuskin muillakaan.

Mietippäs nyt omaa vastaustasi ja viimeistä lausettasi. Haukuit itse siinä henkilöä, jolle vastasit ja muita keskusteluun osallistuneita myös.

Haluat siis minun sanovan, että olet oikein mallikelpoisesti keskustelut ja pisteet päälle? En voi sanoa näin. Onko sinulla sanoa jotain järkevää siihen, miten hoidan kollegani kanssa sen, että hän haluaa palvelut 60% siitä hinnasta mitä käytännössä on saatavilla? Jos sinulla ei ole vastausta tähän, pidä pääsi kiinni

Pointti oli se, että jos et käyttäydy asiallisesti muita kohtaan, et voi vaatia muiltakaan asiallista käytöstä sinua kohtaan. Aiemmin on käsittääkseni monta kertaa todettu, että olet saanut esimieheltäsi luvan ostaa palvelut sillä hinnalla millä haluat. Miksi sinun on niin vaikea sulattaa kollegasi epärealistista käsitystä hinnoista? Toivottavasti et kuitenkaan ole kommunikoinut hänen kanssaan kehoittamalla pitää päänsä kiinni. Koska sellaisen sanominen olisi omiaan lisäämään ongelmia välillänne ja koko työyhteisössä.

Olemme aika lailla asian ytimessä juuri nyt. Mitä tarkoitat sanalla "asiallinen"? Jos tarkoitat, että omasta virheestäsi ei saa huomauttaa, olet jotakuinkin samaa sakkia kuin mainitsemani nainen. Koska eihän nainen voi tehdä mitään virhettä vaan häntä kritisoivat ovat ambulanssin tarvitsevia sairaita. Paitsi sitten kun tämä täysin nuhteeton nainen on ajanut talouden siihen pisteeseen, että kohta koko homma kaatuu. Onneksi näin ei vielä, mutta tuolla tyylillä ennen pitkää kyllä.

"Mutkun mä en tykkää ja miehet on pskoja ja kaikki kritisoijat on pskoja ja veuhkaavat naiset on ihan parasta." No voi että. Senkus. Katso miten pitkälle kantaa tuo.

Tämän keskustelun osallistujat eivät kuitenkaan ole ajaneet taloutta romahtamispisteeseen, vaan vain sanoneet, että tapasi olla vuorovaikutuksessa ei ole kovin rakentava. Ja sen pohjalta, kuinka keskustelet tässä ketjussa, syntyy herkästi oletus siitä, miten keskustelet irl.

Kukaan muu kuin sinä ei muuten ole tässä ketjussa meuhkannut siitä, miten miehet sitä ja naiset tätä.

Vierailija
177/203 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulemani mukaan aika samanlaista meininkiä kaikkien kanssa. Mutta minulla ei ole halua pelastaa muita häneltä vaan omissa asioissa on tarpeeksi.

No sittenhän se asia tulee hänelle jossain vaiheessa vastaan. Jos hänen käytöksestään koituu ongelmia teille muille, on esimiehen tehtävä puuttua asiaan.

Vierailija
178/203 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Pointti oli se, että jos et käyttäydy asiallisesti muita kohtaan, et voi vaatia muiltakaan asiallista käytöstä sinua kohtaan. Aiemmin on käsittääkseni monta kertaa todettu, että olet saanut esimieheltäsi luvan ostaa palvelut sillä hinnalla millä haluat. Miksi sinun on niin vaikea sulattaa kollegasi epärealistista käsitystä hinnoista? Toivottavasti et kuitenkaan ole kommunikoinut hänen kanssaan kehoittamalla pitää päänsä kiinni. Koska sellaisen sanominen olisi omiaan lisäämään ongelmia välillänne ja koko työyhteisössä.

Olemme aika lailla asian ytimessä juuri nyt. Mitä tarkoitat sanalla "asiallinen"? Jos tarkoitat, että omasta virheestäsi ei saa huomauttaa, olet jotakuinkin samaa sakkia kuin mainitsemani nainen. Koska eihän nainen voi tehdä mitään virhettä vaan häntä kritisoivat ovat ambulanssin tarvitsevia sairaita. Paitsi sitten kun tämä täysin nuhteeton nainen on ajanut talouden siihen pisteeseen, että kohta koko homma kaatuu. Onneksi näin ei vielä, mutta tuolla tyylillä ennen pitkää kyllä.

"Mutkun mä en tykkää ja miehet on pskoja ja kaikki kritisoijat on pskoja ja veuhkaavat naiset on ihan parasta." No voi että. Senkus. Katso miten pitkälle kantaa tuo.

Tämän keskustelun osallistujat eivät kuitenkaan ole ajaneet taloutta romahtamispisteeseen, vaan vain sanoneet, että tapasi olla vuorovaikutuksessa ei ole kovin rakentava. Ja sen pohjalta, kuinka keskustelet tässä ketjussa, syntyy herkästi oletus siitä, miten keskustelet irl.

Kukaan muu kuin sinä ei muuten ole tässä ketjussa meuhkannut siitä, miten miehet sitä ja naiset tätä.

Tekopyhä kommentti. Tällä palstalla harvemmin mitään muuta tehdään kuin miehet sitä ja tätä.

Mutta siis aion nyt tehdä koosteen teidän palautteesta, antaa tämän kyseiselle naiselle, ja me teemme liiketoimintasuunnitelman teidän ideoiden pohjalta, ja jos se epäonnistuu, pidän teitä kaikkia vastuullisina asiasta. Palaan todellakin asiaan.

Nyt on kyse tästä ketjusta, ei tästä palstasta. Ja voit toki halutessasi toimia viimeisessä kappaleessa ehdottamallasi tavalla

Vierailija
179/203 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin ap muuten tämän ketjun etenemistä vuorovaikutuksen näkökulmasta. Aloituksesi oli aivan asiallinen. Sait muutamia "trollaavia" vastauksia ja muita asiallisia.  Jo viestissä 16 menit itse epäasiallisen käytöksen puolelle. Siitä käynnistyi ketjun muuttuminen kokonaisuudessaan negatiivissävytteiseksi. Muut vastaavasti alkoivat ärsyyntyä sinun kommentteihisi.

Vierailija
180/203 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ap olisi nainen, hänen ei tarvitsisi käyttää ilmausta naispuolinen. Naispuolinen on olennaista vain miehille. Nainen puhuisi työkaverista. Jos ei tule naispuolisen kolleegan kanssa toimeen, ongelma on itsessä ei siinä toisessa. Toisekseen yksi nainen ei edusta kaikkia naisia töissä. Turha siis väittää, että tämä ongelma tulee aina esiin naispuolisten kanssa. Työelämässä on nykyään molempia sukupuolia ja niitäkin, jotka jäävät jonnekin välimaastoon, että siihen olisi  jo hyvä tottua  sopeutua - oli sitten millainen luonnevalio tahansa itse.

Jos minulla on  veemäinen työkaveri tiedän että hän on veemäinen, mutta en tee siitä sitä johtopäätöstä, että kaikki hänen edustamansa sukupuolen edustajat ovat samanlaisia.

Lukeminen edelleen vaikeaa... En sanonut, että yksi nainen on hankala. Annoin esimerkin yhdestä hankalasta naisesta. Voin antaa 20 esimerkkiä hankalasta naisesta työelämässä, jos tämä ei mene muuten perille. Kyse on vain omasta kokemuksestasi. Kuka sinä olet kieltämään, mikä on oma henkilökohtainen kokemukseni?

Kokemukseni naisista töissä noin tilastollisesti on se, että noin 15 prosenttia esimiehistä tai kollegoista on aivan ihania, päteviä, yhteistyökykyisiä jne., ja minä olen rakastanut heitä tämän vuoksi. Loput piittaavat lähinnä itsestään tai haluavat kilpailla muiden naisten kanssa omaa epävarmuuttaan tai aiheuttaa noin muuten jotain typerää draamaa itseään korostaen. Miesten kanssa tällaista ongelmaa ei vain ole ollut. En ole koskaan saanut peetä niskaan mieheltä. Olen nähnyt joitain hieman pihalla olevia miesesimiehiä, mutta tämä ei ole ollut minun dissaamista vaan epäpätevyyttä. Disclaimer: tämä on oma empiirinen otanta. Teillä kaikilla on vain oma empiirinen otanta. Se on koko keskustelun pointti, että jaetaan omia toisistaan eroavia kommentteja. Jos olet klikkaajaveturi, joka näkee vain oman kantansa, mene pliis pois.

Voin antaa myös hyviä esimerkkejä naisista töissä. Mikäli teitä kiinnostaa. Oleellista vain on se, että minulla on todella vähän huonoja esimerkkejä miehistä töissä. Kyse on puhtaasti tilastoista. Minulla on runsaasti huonoja esimerkkejä miehistä työn ulkopuolella. Jos joku jaksaisi vain oikeasti lukea ja ajatella niin tajuasi, että pidän naisia ja miehiä vahvoina eri asioissa. En ole palstan normin tavoin kiihkouskova naisen superpätevyyteen kaikilla alueilla. Se on hullua ja epärehellistä, ennen kaikkea ei totta.

Ap todistaa itse väitteen todeksi tiettyjen naisten epäpätevyydestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä