Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Silmän reunat kellertää vähän suonten ympäriltä. Apua. Onko normaalia?

Vierailija
30.05.2024 |

Alkoholia en käytä ollenkaan, enkä ole käyttänytkään. Olen ylipainoinen 52v nainen. Käytössä verenpainelääkitys ja epilepsia lääkitys, todettu ylipainon aiheuttama rasvamaksa jo aikoja sitten.

Silmät valkoiset muuten, mutta verisuonten lähettyviltä keltaisen vivahteiset. Suonia on erityisesti reunoilla ja sieltä kellertää, kun venyttää. Maksa - arvot olleet vuosia tapissa, mutta pudonneet, kun olen laihduttanut.

Onko tämä normaalia vai menoa nyt? En ole aiemmin kiinittänyt asiaan huomiota, nyt tutkin silmiä tarkasti peilin edessä ja huomasin.

Mitat 163cm/106kg.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh melkonen

Vierailija
2/12 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko olla maksatulehdus?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi korjaus. Alkoholia käytetty kohtuudella, mutta 5 vuotta raitis olen ollut. Tarkoituksena koittaa vähentää maksan rasvaa. Tiedän, että ylipaino on vaarallista maksalle.

Ap

Vierailija
4/12 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On normaalia, että verisuonten läheltä näyttää kellertävältä. Jos maksan vuoksi silmät kellertää niin ne on kauttaultaan keltaiset eikä tarvitse sitä etsiä.

Tuo ei tuskin liity maksaan ollenkaan.

- sairaanhoitaja.

Vierailija
5/12 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakii on ollu aina vähän ja maksa-arvot hyvät. Vissii normaalia kuhan ei paljoo.

Oon vasta 16v.

Vierailija
6/12 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin kellertää valkuainen hieman, kun venytän silmäluomea, en ole asiasta huolissani.

Vierailija
7/12 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalio. Rasvamaksa voi tulla vaikka ei käyttäisi alkoholia. Esim fruktoosi ei suodatu, eniten hedelmäsokeria on banaanissa ja viinirypäleissä. Mutta jos muita oireita ei ole, älä liikaa mieti silmiä.

Vierailija
8/12 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaanhan tuo liittyy, kun noin kellertää.

Vierailija
9/12 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kuolet pian.

Vierailija
10/12 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee ny hyvä ihminen lääkäriin! Turha tuota on stressata, tuskin on mitään ja verikokeilla selviää.

Vierailija
11/12 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole normaalia. Silmien kuuluu olla verestävän punaiset!

t. juoppo

Vierailija
12/12 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa-arvot voi parantua, enemmän olisin huolissani munuaisten toiminnasta. Kun munuaisten toiminta heikkenee, se ei enää parane. Tärkeintä on tarkkailla suolan käyttöä.