Millainen navettamekko mummollasi oli?
Kommentit (55)
Jotain isoja kukkia. Ja huivi päässä.
Sekä äidilläni että mummollani oli navettamekko, ja niissä jäi parhaiten mieleen se, että niiden kai oli pakollista olla mahdollisimman ruma.
Aina ne oli ruskeita ja sama malli.
Mummolla oli sellainen hyvin yksinkertainen mekko, missä ei ollut yhtään ylimääräistä poimua, saumaa tai sisäänvetoa. Hihat olivat lyhyet ja helma ylti polveen. Kangas oli jäykkää ja vahvaa.
Kuosit oli isoja ja värikkäitä. Olivat lähes psykedeelisiä. Väriä todella riitti.
Moni ministerin mekko kelpaisi mummolleni hyvin navettaan.
Mummot vielä erotti navettavaatteet, tanssihepenistä ja kirkkosilkeistä.
Parhaiten muistan topatut huivit. Ne oli mummoilla muotia kasarilla.
Minun mummoni kulki navettaan legginssit housuina. Edelläkävijä. Niissä oli aika psykedeeliset kuviot.
Mun mummolla oli sininen takkimekkomallinen ja siinä oli isot taskut ja sen verran väljyyttä, että pystyi kumartumaan ja kurottamaan, muttei niin paljoa, että ylimääräinen kangas olisitarttunut mihinkään kiinni
Vierailija kirjoitti:
Moni ministerin mekko kelpaisi mummolleni hyvin navettaan.
Kulmunille on OK pukeutua Keskustan ministerinä värikkäisiin navettamekkoihin.
Voi kamala, mun mummolla ei ole navettamekkoa ollenkaan! Se on juristi. Onko se edes mikään oikea mummo?
Isoäidilläni oli vihreät teryleenihousut ja toppatakki navettavaatteena.
Vierailija kirjoitti:
Isoäidilläni oli vihreät teryleenihousut ja toppatakki navettavaatteena.
Juu mä muistan syksyllä navettavaatteena olleen tikkitakki. Muistutti paljon nykyaikaisia kevyttoppiksia.
Oma mummo oli jo niin vanha, ettei hän tehnyt navettatöitä. Mummo oli mekkoihmisiä, aina mekko päällä. Mekkojen materiaali oli teryleeniä ja kamalinta materiaalia, mitä minä tiesin.
Onkohan vielä nykyisinkin navettamekkoja vai tehdäänkö maatyöt haalareissa?
Olisi hauska nähdä näyttely naisten navettavaatteista parinsadan vuoden ajalta.
Kaipa ne on aina kertoneet ajastaan ja silloisesta muodista ja varallisuudesta.
Meidän mummoilla oli minkkiturkit ja silkkileningit parempiin menoihin.
Ei mitään käsitystä, lopettivat lehmien pidon samoihin aikoihin kuin synnyin - 65
Mummo oli linja-auton rahastaja sodan jälkeen ja sen jälkeen rautakaupassa töissä.
Olisiko voinut olla työvaatteena oranssi/musta tai oranssin ruskehtava mekontyylinen vaate osuuskaupan työvaatteena??
Aikalailla samanlaisia, joita nykyään myydään muotina. Ruutuja tai raitaa, mukavan väljä, vyötäröllä kangasvyö.