Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieheni on ilmeisesti nauhoittanut jo pitkään keskustelujamme ja riitojamme

Vierailija
17.04.2020 |

Minulla ei ole avopuolisoni suhteen vaatimuksia mihinkään suuntaan mikäli eroamme. Mitä vaikutusta näillä yksityisten keskustelujen nauhoittamisella voi olla? Eivätkö nämä riko yksityisyyden suojaa?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko tehdä rikosilmoituksen?

Vierailija
22/34 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa valita sanansa tietäen että niitä voidaan ja tullaan käyttämään sinua vastaan. Hyödyllisiä sanoja: en ole ehkä varma, saattaa olla ehkä mahdollista, en kommentoi, en muista...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki, älä keskustele enää miehen kanssa.

Vierailija
24/34 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö omasta nauhoituksestakin pitäisi lain mukaan ilmoittaa sille, jota myös samalla nauhoitetaan? Kotona pitäisi olla kotirauhan suoja, joka koskee myös nauhoittelua.

Saa omaa puhettaan nauhoittaa eli jos itse olet siinä keskustelussa mukana.

Vierailija
25/34 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jokseenkin samoilla linjoilla. Herää kysymys, että miksi, mihin tarkoitukseen? Huolta herättää myös se, että riitojemme yhteydessä olen analysoinut paljon omaa käytöstäni, historiaani, ja nyt nämä yksityisasiani on tallennettuna ihmisen puhelimeen, johon mitä ilmeisimmin en voi luottaa. Tulee todella turvaton ja arvoton olo.

Ap

Ei sinulle pitäisi tulla turvatonta oloa, jos et ole tehnyt mitään väärää, vaan käyttäytynyt korrektisti.

Vierailija
26/34 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sellaisia jotka joka riidan jälkeen soittaa kaikki kaverit ja tutut läpi ja kertoo riidasta omin sanoin ja miten toinen muka  sanoi ja etsii hyväksyntää ja myötätuntoa.

Vierailija
27/34 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö omasta nauhoituksestakin pitäisi lain mukaan ilmoittaa sille, jota myös samalla nauhoitetaan? Kotona pitäisi olla kotirauhan suoja, joka koskee myös nauhoittelua.

Valitettavasti ei, laki kieltää ainoastaan salakuuntelun, eli sellaisten keskustelujen nauhoittamisen missä et ole itse mukana. Oikeudellisesti aika vähän tehtävissä siis, toivottavasti laki muuttuu joskus.

Vierailija
28/34 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No höpsis, se kun on sen toisenkin koti. Omia keskusteluita saa nauhoittaa, omia kirjeitä saa avata ja lukea, ja kaikkea tätä omaa keskustelua saa jopa julkistaa. Julkistamisessa tulee vasta eka laillinen kynnys, eli jos menee paljastamaan toisen yksityisiä arkaluontoisia asioita tai jotain loukkaavaa, herjaava tai muutoin lainvastaista materiaalia, siitä voi sitten joutua edesvastuuseen. Julkaisemiseksi ei katsota esim oikeudessa todistusaineistona käytettävää materiaalia.

Todellakin jokaisella on täysi oikeus taltioida haluamallaan keinolla omaa elämäänsä myös siltä osin kuin toiset siinä esiintyvät ja kaikki se minkä laillisesti ja tarkoituksella toiset kertovat, sen saa myös nauhoittaa. Salakatselu, -kuuntelu sun muu on täysin eri asia, se on äkkiä vakava rikos.

Riitojen nauhoittaminen on hyvä tapa varmistaa tulleensa ymmärretyksi ja osoittaa toisen epärehellisyys tai muistiongelmat tai vääristely tai väärinymmärrykset. Sekä toki myös pitää itse mielessä, mitä tuli luvattua. On enemmän kuin yleistä, että saman keskustelun kaksi muistavat ihan eri tavoin ja jopa riidan aikana toinen voi olla vääristänyt muistikuvansa hetkeä aiemmin sanotusta jopa nurinkuriseksi. Faktantarkistus auttaa pääsemään hyödyttömästä ja rikkovasta syyttelystä ja jankkaamisesta yli. Mikään ei ole turhempaa kuin jäädä jumiin ”sinähän sanoit”-”enpäs sanonut”-”sanoitpas” -jankutukseen jossa kumpikin vain turhautuu lisää.

Vierailija
29/34 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun eksäni nauhoitti puheluitamme ja kuvasi minua joskus humalassa salaa. Näytteli sitten kavereilleen.

Vierailija
30/34 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jokseenkin samoilla linjoilla. Herää kysymys, että miksi, mihin tarkoitukseen? Huolta herättää myös se, että riitojemme yhteydessä olen analysoinut paljon omaa käytöstäni, historiaani, ja nyt nämä yksityisasiani on tallennettuna ihmisen puhelimeen, johon mitä ilmeisimmin en voi luottaa. Tulee todella turvaton ja arvoton olo.

Ap

Ei sinulle pitäisi tulla turvatonta oloa, jos et ole tehnyt mitään väärää, vaan käyttäytynyt korrektisti.

Nauhoittamista pelkää ja vastustaa se, joka ei halua seisoa sanojensa takana. Simppeliä.

Vierailija
31/34 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman keskustelun nauhoittamisesta ei tarvitse ilmoittaa. Toki kohteliasta se olisi.

Vierailija
32/34 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa valita sanansa tietäen että niitä voidaan ja tullaan käyttämään sinua vastaan. Hyödyllisiä sanoja: en ole ehkä varma, saattaa olla ehkä mahdollista, en kommentoi, en muista...

Niin tai olla asiallinen ja rehellinen. Se on yleensä hämäystä tehokkaampi keino vältellä ongelmat ja edesvastuuseen joutuminen. Tietenkin keljua, jos oma strategia parisuhdedynamiikassa perustuu epärehellisyyteen tai ilkeyteen.

Vierailija
33/34 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mies sanoo, jos ilmoitat haluavasi erota? (Siis kai olet eroamassa hänestä?) Siitä saa nopeasti käsityksen, kumpi on manipuloiva hullu. Aika usein se hullu yrittää estää toista lähtemästä ja alkaa vaikka kiristää ja uhkailla, jos toinen lähtee. Ja se keskustelu sinun kannattaa nauhoittaa, mutta käydä se vaikka puhelimitse sen jälkeen, kun asut jo muualla, jos arvelet miehen käyvän väkivaltaiseksi.

Vierailija
34/34 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen, joka nauhoittelee muiden keskusteluja on yleensä se, jolla on jotakin salattavaa ja jota pitäisi nauhoittaa. Nauhoittaminen on henkistä väkivaltaa, kukaan terve ihminen ei tuollaista tee.

Tai sitten se äänittämisen mahdollisuus on unohtunut uhrilta. Sitä voi uhrikin pelata samaa peliä kuin toinen, eli äänitykset päälle vain ja varomaan omia sanoja. Aina toinen ei ehdi laittamaan äänitystä päälle, kun tilanne tulee, mutta itse sen voi laittaa, jos vähänkin sitä epäilee.