Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieheni on ilmeisesti nauhoittanut jo pitkään keskustelujamme ja riitojamme

Vierailija
17.04.2020 |

Minulla ei ole avopuolisoni suhteen vaatimuksia mihinkään suuntaan mikäli eroamme. Mitä vaikutusta näillä yksityisten keskustelujen nauhoittamisella voi olla? Eivätkö nämä riko yksityisyyden suojaa?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti olet vääristelijä. Sellaisen kanssa tulee mieleen alkaa nauhoittaa. Sellainen myöskin ärsyyntyy nauhoista. Minusta olisi vaan hyvä, niin voisi kuunella, että kuka sanoi ja mitä.

Vierailija
2/34 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti olet vääristelijä. Sellaisen kanssa tulee mieleen alkaa nauhoittaa. Sellainen myöskin ärsyyntyy nauhoista. Minusta olisi vaan hyvä, niin voisi kuunella, että kuka sanoi ja mitä.

Okei, olet varmasti ihan oikeassa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä suuttuisin niin maan kerpeleesti, jos puheitani tallennettaisiin tietämättäni. Kertoisi tarpeeksi toisesta puoliskosta, joten seuraava kiitos. Ei kukaan normaalisti käyttäytyvä tallenna salaa puolisonsa puheita.

Vierailija
4/34 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lain mukaan valitettavasti omat keskustelunsa saa nauhoittaa, eli sellaiset joissa on itse mukana. Jos ne julkaisee, voi tulla vastaan yksityiselämää koskevan tiedon levittäminen. Mies on moraaliton, mutta valitettavasti mitään oikeussuojaa ei oikein ole niin kauan kun ei julkaise nauhoituksia missään.

Vierailija
5/34 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olet sitten äänityksissä rääkynyt? Oletko uhkaillut miestä tai perhettä jotenkin? Jos sellaista on, niin kyllä luulisi pelottavan.

Vierailija
6/34 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuunnelkaa ne yhdessä. Mikään ei ole yhtä valaisevaa parisuhteessa. Tulette molemmat oppimaan paljon. Kokemusta on. Käsitykseni itsestäni muuttui järisyttävän paljon.

Vierailija
7/34 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kyllä suuttuisin niin maan kerpeleesti, jos puheitani tallennettaisiin tietämättäni. Kertoisi tarpeeksi toisesta puoliskosta, joten seuraava kiitos. Ei kukaan normaalisti käyttäytyvä tallenna salaa puolisonsa puheita.[/quot

Minulla oli joskus heila, joka halusi sopia kaikkia käytännönasioita kirjallisiksi sopimuksiksi. Minusta se oli hölmöä, joten jätin sen, vaikka lupasi lopettaa. Anelisi sitten takaisin ja lupasi lopettaa, mutta se oli myöhäistä. Kontrollifriikki hullu se oli.

Vierailija
8/34 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauhoittamiseen voi olla monia motiiveja.

Itsensä puolustaminen tai sitten toisen kiusaaminen.

Voi ottaa valikoivasti nauhoituksia niin että syntyy väärä kuva toisesta osapuolesta. Nauhoituksia voi myös irrottaa kontekstistaan.

Tuli mieleen se kiusattu opettaja, jota sai kai jonkinlaisen hermoromahduksen ja raivosi oppilaille, minkä oppilaat sitten videoivat nettiin nolaten tuon opettajan.

Vierailija
9/34 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset nauhoittivat, kun aikuiset alkoivat väkivaltaan ja uhkailivat myös lapsia. Aivan oikein tehty. En ole katkera.

Vierailija
10/34 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuunnelkaa ne yhdessä. Mikään ei ole yhtä valaisevaa parisuhteessa. Tulette molemmat oppimaan paljon. Kokemusta on. Käsitykseni itsestäni muuttui järisyttävän paljon.

Totta. Ottakaa mukaan vielä molemmille muistiinpanovälineet ja kirjoittakaa ylös mielestänne tärkeimmät kohdat, joista haluatte keskustella uudestaan. Tuo voisi olla tosi hyvä juttu usealle riitaisalle parille. Alkuperäiset äänitykset tulee tietenkin jakaa molemmille.

Vierailija
11/34 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan fiksua. Ettei käy niin kuin JOhnny Deppille, vaikka Deppikin onneksi tajusi nauhoittaa riitojaan.

Vierailija
12/34 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvältä näytä. Tunsin joskus tyypin, joka myöskin äänitti puhelikeskustelumme.  Lopetin kaiken yhteydenpidon, koska koko ajan toinen keräsi jotain "todistusaineistoa" tuolla tavoin. Se oli myös rasittavaa tällaiselle paljon puhuvalle henkilölle. En todellakaan muista kaikkea sanomisiani. Toisaalta ei ole suurta tarvetta valehdellakaan, mutta jotenkin koko jutun juoneksi muodostui sellainen: "Haa, mutta kun silloin sanoit niin ja noin - minulla on tästä todistusaineistoa..." Äänittämistä oli jatkunut jo jonkin aikaa, kunnes itse möläytti ja kertoi äänittävänsä puhelut. Ajattelin että creepy tyyppi ja ei kiinnosta enää edes jutteleminen saatika mikään muukaan.

Vierailija
13/34 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi oli aivan raivoissaan että hänen työpuhelimensa puheluita on nauhoitettu salaa. Onneksi työnantajalla oli siihen hyvät perustelut ja sekopää saatiin savustettua firmasta nauhoitusten avulla.

Vierailija
14/34 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on päästävä täältä pois.

Vierailija
15/34 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä mietin monesti, että minun olisi pitänyt nauhoittaa riidat eksän kanssa. Eksä työnsi sanoja suuhuni javäitti minun sanoneen sitä ja tätä. Olen aivan varma, etten sanonut, mutta milläs todistat, kun ei ole nauhoitetta.

Ei sillä, että olisin mihinkään nauhoja käyttänyt. Olisin vain halunnut todistaa, että olin oikeassa.

Vierailija
16/34 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen muillekin äänittämistä varsinkin jos on henkistä väkivaltaa. Äänityksillä voi saada totuuden selväksi hyvin nopeasti ja esimerkiksi lastensuojelussa se on tärkeää.

Vierailija
17/34 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, kai se on itsekin ryhdyttävä tallennuspuuhiin. Saisi nauhalle manipuloinnit, painostamiset ja raivokohtaukset.

Ap

Vierailija
18/34 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen, joka nauhoittelee muiden keskusteluja on yleensä se, jolla on jotakin salattavaa ja jota pitäisi nauhoittaa. Nauhoittaminen on henkistä väkivaltaa, kukaan terve ihminen ei tuollaista tee.

Vierailija
19/34 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jokseenkin samoilla linjoilla. Herää kysymys, että miksi, mihin tarkoitukseen? Huolta herättää myös se, että riitojemme yhteydessä olen analysoinut paljon omaa käytöstäni, historiaani, ja nyt nämä yksityisasiani on tallennettuna ihmisen puhelimeen, johon mitä ilmeisimmin en voi luottaa. Tulee todella turvaton ja arvoton olo.

Ap

Vierailija
20/34 |
18.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö omasta nauhoituksestakin pitäisi lain mukaan ilmoittaa sille, jota myös samalla nauhoitetaan? Kotona pitäisi olla kotirauhan suoja, joka koskee myös nauhoittelua.