Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Työttömyysturvan hankala hakuprosessi turhauttaa yrittäjiä: "TE-toimiston lomake sisältää epäoleellisia kysymyksiä" Nyt sitten huomataan, ettei se tukien hakeminen olekaan niin herkkua, tästä on yritetty sanoa vuosia

Vierailija
17.04.2020 |

Tästä työttömät ovat toitottaneet jo vuosia, mutta saaneet vaan naureskelua ja "mene töihin" -huutelua.

https://www.yrittajat.fi/uutiset/624982-tyottomyysturvan-hankala-hakupr…

Kommentit (304)

Vierailija
21/304 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä teillä riittää tätä vihaa yrittäjiä kohtaan? Useita vastaavia aloituksia syntyy joka päivä. Menkää hoitoon.

Pitäisikö palsta jättää kaikkia ihmisiä haukkuvien yrittäjien leikkikentäksi? Mene sinne kauppalehden foorumille hakemaan sympatiaa kun olet ensin kymmenen vuotta levittänyt vihapuhetta työttömiä kohtaan täällä.

Vierailija
22/304 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mansikoita keräämään!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/304 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska juttu. Kaikki eivät vaan osaa. Voisin työkseni alkaa auttamaan kaikenlaisten hakemuksen täyttöä. Olen huippuosaaja.

Vierailija
24/304 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mansikoita keräämään!

Heti, mihin?

Vierailija
25/304 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä teillä riittää tätä vihaa yrittäjiä kohtaan? Useita vastaavia aloituksia syntyy joka päivä. Menkää hoitoon.

Siksi kun ovat jo vuosia halveksineet, alentaneet ja hukkuneet meitä muita lehdissä, televisiossa, radiossa ja muissa medioissa. Normaalit ihmiset on leimattu laiskoiksi, tyhmiksi ja haitallisiksi yhteiskunnan loiseliöiksi.

Siitä syystä moni, entinenkin työtön, kokee hieman vahingoniloa kun pilkka osuu kerrankin lällättelijöiden ja viisastelijoiden omaan nilkkaan.

Vierailija
26/304 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johan se on sanottu tässä ketjussa. Mutta kertaukseksi sinulle.

-Työttömien ja muiden vähäosaisten ilkkuminen.

-Työntekijöiden paska kohtelu. 0-sopparit, huonot tuntipalkat, osa+määräaikaisuus jne.

Ohis

Miten niin ohis kun vastasit kysymykseen? No tämä seuraava on oikeasti ohis: on myös ihmisiä jotka haluavat tehdä osa- ja määräaikaista. On myös töitä joiden tarve vaihtelee vuoden tai kuukauden sisällä. Nollasopparit sen sijaan pitäisi lailla kieltää.

Vierailija
27/304 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi kun ovat jo vuosia halveksineet, alentaneet ja hukkuneet meitä muita lehdissä, televisiossa, radiossa ja muissa medioissa. Normaalit ihmiset on leimattu laiskoiksi, tyhmiksi ja haitallisiksi yhteiskunnan loiseliöiksi.

Siitä syystä moni, entinenkin työtön, kokee hieman vahingoniloa kun pilkka osuu kerrankin lällättelijöiden ja viisastelijoiden omaan nilkkaan.

Juuri näin. Oma esimieheni ei kuulu tuohon joukkoon ja meidän alan työllisyys on toistaiseksi suht. entisellään - nyt pidetään koko firma tämä viikko lomaa. Mutta vaikka olin viimeksi työtön 2010 ja silloinkin vain lyhyen aikaa, niin pakko todeta, että mitäs minä sanoin: kun joutuu itse samaan jamaan, alkaa tuet kelvata. Näin ne on kyllä kelvanneet vuosien aikana muillekin entisille lällättelijöille, sillä on noita konkursseja työpaikkojen menetyksiä joutunut itse kokemaan muulloinkin.

Vierailija
28/304 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Oma esimieheni ei kuulu tuohon joukkoon ja meidän alan työllisyys on toistaiseksi suht. entisellään - nyt pidetään koko firma tämä viikko lomaa. Mutta vaikka olin viimeksi työtön 2010 ja silloinkin vain lyhyen aikaa, niin pakko todeta, että mitäs minä sanoin: kun joutuu itse samaan jamaan, alkaa tuet kelvata. Näin ne on kyllä kelvanneet vuosien aikana muillekin entisille lällättelijöille, sillä on noita konkursseja työpaikkojen menetyksiä joutunut itse kokemaan muulloinkin.

itse kukin siis. Itse olen menettänyt ilman omaa syytäni kaksi kertaa. Olen silti saanut tehtyä jotain työllistymiseni eteen ja en ole valittanut, mutta ärsyyntynyt haukkujista todella monet kerrat.

Vierailija
29/304 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatteko kun se Hesburgerin paskamaha vaati tukia pois yhteiskunnan vähäosaisilta? Nyt sitten sama miljonääri itkee lehdissä kuinka nyt on PAKKO saada (vastikkeetonta!) rahaa valtiolta selvitäkseen.

Vierailija
30/304 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö palsta jättää kaikkia ihmisiä haukkuvien yrittäjien leikkikentäksi? Mene sinne kauppalehden foorumille hakemaan sympatiaa kun olet ensin kymmenen vuotta levittänyt vihapuhetta työttömiä kohtaan täällä.

Mistä tiedät onko juuri tämä yrittäjä levittänyt kymmenen vuotta vihapuhetta? Eikun onkin niin kiva lokeroida ihmisiä ja tehdä keinotekoista kahtiajakoa. Eiköhän meitä kaikkia tarvita eikä maa taitaisi pyöriä ilman yrittäjiä kuten nyt on nähty. Itse olen palkansaaja.

Vierailija
31/304 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

juhana vartiainen

@filsdeproust

Suomi tarvitsee lisää työvoimaa."Mutta meillähän on työttömiä!"<=>Tila tarvitsee lisää peltoalaa. "Mutta nykypellossakin on rikkaruohoja!"

juhana vartiainen

@filsdeproust

Vastauksena käyttäjälle

@rahajatalous

@rahajatalous

Kyllä.Mutta intensiivisemmällä viljelyllä (=kok.kys) on rajansa, ja siksi huoltosuhdetila tarvitsee uudisraivausta (=tarj.pol)

Seuraavaa aktiivimallia odotellessa :)

Vierailija
32/304 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät onko juuri tämä yrittäjä levittänyt kymmenen vuotta vihapuhetta? Eikun onkin niin kiva lokeroida ihmisiä ja tehdä keinotekoista kahtiajakoa. Eiköhän meitä kaikkia tarvita eikä maa taitaisi pyöriä ilman yrittäjiä kuten nyt on nähty. Itse olen palkansaaja.

Yhyy, 99% pilaa loppujen maineen.

Vierailija
33/304 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mansikoita keräämään!

Heti, mihin?

Teet risusavottaa kunnes sato kypsyy.

Vierailija
34/304 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä tuntuu olla rikkaruoho? Loinen? Heikompaa ainesta? kirjoitti:

juhana vartiainen

@filsdeproust

Suomi tarvitsee lisää työvoimaa."Mutta meillähän on työttömiä!"<=>Tila tarvitsee lisää peltoalaa. "Mutta nykypellossakin on rikkaruohoja!"

juhana vartiainen

@filsdeproust

Vastauksena käyttäjälle

@rahajatalous

@rahajatalous

Kyllä.Mutta intensiivisemmällä viljelyllä (=kok.kys) on rajansa, ja siksi huoltosuhdetila tarvitsee uudisraivausta (=tarj.pol)

Seuraavaa aktiivimallia odotellessa :)

Siinä oliskin huumoria, jos aktiivimallia ei olisi peruttu ja nyt sitä kannattaneet yrittäjät ja työttömäksi jääneet palkansaajat joutuisivat itse leikkurin kohteeksi.

Vierailija
35/304 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhyy, 99% pilaa loppujen maineen.

Mun esimies kuuluu siihen 1 %:iin ja täytyy sanoa, että yhteistyökumppaneista suurin osa tuohon 99 %:iin.

Vierailija
36/304 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopas on yrittäjävihaa täällä. Auttelin äskettäin erästä yksinyrittäjätuttavaa täyttämään TE-toimiston lomakkeita. Koronavirus lopetti hänen työnsä täysin ja äkillisesti. Hän ei ole aiemmin täytellyt mitään TE-toimiston tai Kelan hakemuksia, joten koko urakka oli hänelle aivan uusi.

Minä olen ollut sekä yrittäjä (ammatinharjoittaja) että työtön, joten olen saanut jonkin verran harjaannusta lomakkeiden täyttämisessä. Olen kirjoittamisen ja samalla tekstin ymmärtämisen akateemisesti kouluttautunut ammattilainen, mutta TE-toimiston hakukaavakkeiden täyttäminen vaati minultakin ankaraa aivotyötä. Aikaa kului valtavasti siihen, että täytimme lomakkeen ongelmasivuja eri tavoilla kerta toisensa jälkeen saadaksemme selvää siitä, mitä hämärät väittämät sisälsivät.

Ymmärrän kyllä, että tavallisen palkansaajapulliaisen on vaikea tajuta yrittäjyyden eri muotoja. Yrittäkää kuitenkin olla yleistämättä jonkun hesburgerpomon röyhkeyden pohjalta ja tajutkaa, että hyvin suuri osa yrittäjistä puurtaa yksinään, eikä riistä koko uransa aikana ketään. Suuri osa ei saa koskaan starttirahaa, apurahoja, tukia tai mitään muutakaan apua toimintansa pyörittämiseen. Itsensä työllään elättänyt ja elantonsa pieninä palasina maailmalta kerännyt ammatinharjoittaja on asiakkaidensa kadottua samassa tilanteessa kuin yhtäkkiä irtisanottu tavallinen palkansaaja: säästöt loppuvat jossain vaiheessa, ja jollei uutta työtä löydy, pohja putoaa koko elämältä. Ilkkukaa siis säästeliäästi ja vain sen ansaitsevia, olkaa hyvä.

Vierailija
37/304 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kannatan huoltosuhteen uudisraivausta, kuten Juhanakin. Uusille työttömille riittää 9€/arkipäivä. Meillä ei ole varaa elättää loisia.

Vierailija
38/304 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt v*ttu!

"Yrittäjiltä on vaadittu muun muassa tekemään suunnitelma työnhausta, vaikka määräaikaisen etuuden edellytyksenä ei ole kokoaikatyön hakeminen.

– Määräaikaista työttömyysturvaa hakevat yrittäjät eivät ilmoittaudu työttömiksi vaan työnhakijoiksi. Heillä ei myöskään ole mitään velvollisuutta hakea yrittäjyyden rinnalla kokoaikaista työtä. Työnhakusuunnitelman tekeminen liittyy tapauksiin, joissa henkilö jää työttömäksi ja hänellä on velvollisuus hakea aktiivisesti työtä, Hellstén painottaa.“

*Ihan oikeesti. Hellsten ei ainakaan taida olla penaalin terävin.

*Ai kauhee, siis ihan YRITTÄJILTÄ vaaditaan työnhakusuunnitelma vaikka eivät ole edes aikeissa mennä töihin.

*YRITTÄJÄT eivät ilmottaudu TYÖTTÖMIKSI vaan TYÖNHAKIJOIKSI.

Anteeks mitä? Ovatko ne työttömiä vai töissä? Jos töitä on, niin sitten ei mennä kerjäämään työkkärirahaa vaan niihin töihin. Jos töitä ei ole, niin silloin sinä pässi olet TYÖTÖN ja tarkoituksena on mennä töihin, EI loisia kelatuilla.

*"Heillä ei myöskään ole mitään velvollisuutta hakea yrittäjyyden rinnalla kokoaikaista työtä"

No viddu, sinä joko olet yritttäjä TAI et ole. Jos olet yrittäjä, niin sinulla ei tietenkään ole velvollisuutta etsiä muita töitä, senkun hääräät yrittämässä kuten tähänkin asti. JOS TAAS yrityksessäsi on lappu luukulla JA olet JOUTEN ni totta kai sinun tulee HAKEA KOKOAIKAISIATÖITÄ!

* Työnhakusuunnitelman tekeminen liittyy tapauksiin, joissa henkilö jää työttömäksi ja hänellä on velvollisuus hakea aktiivisesti työtä, Hellstén painottaa.

Nii. Eli onko se yrittäjä nyt työtön vai eikö ole? Jos ei, ni sit helkutaan työkkäristä, mikä siinä on ettei järki riitä. EI SITÄ MUUTKAAN OO TYÖKKÄRISSÄ ILMAN AIKEITA MENNÄ TÖIHIN. Sitä kuule jää opiskelut ja muut humputukset ja etsitään niitä töitä, jos ei nappaa ni ainahan voit mennä ilmaseks harjottelijaks yritykseen, jossa on töitä.

Jos ei onnistu, ni sit voi aina hakea tt-tukea, se sit järkytys onki kun pitää myydä mersut ja muu omaisuus, ennen kun niistä vastikkeettomista tuista pääsee nauttimaan.

Vierailija
39/304 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät että ne ilkkujat ovat yrittäjiä? Esim. Zinccis on vanha juoppo eläkeläinen.

Vierailija
40/304 |
17.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valittavat yrittäjät, jotka eivät omillaan pärjää ilman valtion vastikkeetonta rahaa, voitaisiin kerätä kullakin paikkakunnalla yhteen, lastata karjavaunuihin ja kuskata työvoimapulasta kärsiville maatiloille työtä tekemään.

Palkaksi sopinee ulkkareillekin kelpava 3€/h, eihän tässä mitään orjatyötä olla teettämässä. Siitä tietenkin vähennetään majoituksena toimivan lämmittämättömässä lautaparakissa sijaitsevan pehmustamattoman laverin vuokra ja lounaaksi saatava pieni kauhallinen sian ruokaa. Työpäivän pituus voisi olla leppoisa 12 - 14h seitsemänä päivänä viikossa, mikä olisi huojennus koska hehän ovat omien sanojensa mukaan tottuneet olemaan töissä 24/7.

Eli leppoisaa lomailua täysihoidossa ja vähän harrastelua josta saa vielän ruhtinaallisen palkankin, mikäs sen parempaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi