"Työttömyysturvan hankala hakuprosessi turhauttaa yrittäjiä: "TE-toimiston lomake sisältää epäoleellisia kysymyksiä" Nyt sitten huomataan, ettei se tukien hakeminen olekaan niin herkkua, tästä on yritetty sanoa vuosia
Tästä työttömät ovat toitottaneet jo vuosia, mutta saaneet vaan naureskelua ja "mene töihin" -huutelua.
https://www.yrittajat.fi/uutiset/624982-tyottomyysturvan-hankala-hakupr…
Kommentit (304)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se aiempi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä teillä riittää tätä vihaa yrittäjiä kohtaan? Useita vastaavia aloituksia syntyy joka päivä. Menkää hoitoon.
Ja jos oikein sossun toimeentulotukea havittelee, sehän se on oikein makean elämän kruunujalokivi, niin nuo em. asiat on sitten ihan pakko myydä ennen kuin sitä myönnetään :P
Tätähän yrittäjät eivät tiedä. Eivät ymmärrä ettei edes mummon antamaa syntymäpäivä lahjaa saa antaa tilille. Lotossa ei kannata voittaa pikkuvoittoja suoraan tilille.
Ai, yrittäjät ei tiedä tilannetta. Minkä vuoksi jokaisella asianajalla on perustettu firman nimiin ns. "asiakasvaratili", jonne valtakirjalla esim. Valtiokonttori maksaa korvaukset ja ne korvaukset tulee minun firman tilille? Minä menen pankkiin ja/tai siirtelen varoja omilla tileillä ja annan asiakkaalle (työttömälle) käteisenä, jotta ei ns. pikkuvoitot vaikuta tukiin.
Näin toimitaan. Kaikissa asianajotoimistoissa. Eli me kyllä oikeasti tiedämme asiat hyvin ja toimimme myös lakia vastaan ajatellessamme oman asiakkaan parasta.
Tämän toiminnan tietää valtio, mutta silti se sallitaan, vaikka on teille työttömille ylimääräinen tulo ja vaikka asianajaja toimii lakia vastoin.
Kyllä me asianajajat tiedetään.
asianajaja
Miksi niputat yrittäjät = asianajajat? On ihan oletettavaa, että asianajaja tuntee lakia ja tietää sen ongelmat. Veikkaan, että aika pieni osa yrittäjistä on asianajajia. Olet varmaan lukenut lehtiäkin viime vuosina, tai edes tätä palstaa, joten tiedät, kuinka paljon ylemmyydentuntoisia vinkkejä köyhät arkeensa saavat. Yksi ikisuosikki on juuri erilaiset säästövinkit, joissa toistuvasti päivitellään, että miksi työtön ei vaan hanki parempaa tietokonetta työnhaun buustaamiseen, kun kuka tahansa voi helposti säästää. On valtava määrä ihmisiä, jotka eivät todellakaan tiedä, ettei toimeentulotuesta voi säästää, koska sitten sitä ei enää tule. Tai että lapsilisän nosto ei kerrykään suurina tukina köyhän tilille, koska toimeentulotuki samalla pienenee. Tai että ostaakseen paremman auton, pitäisi saada entinen auto myytyä ja sittenkin vielä pitäisi säästää, mutta ei voi säästää edellä mainituista syistä, ja sitä huonoa autoa ei voi myydä, koska auto edelleen pitää olla, jotta pääsee sinne nollatuntityöhönsä, kun kutsu käy. Tai että ei voi muuttaa työn perässä Helsinkiin noin vaan, kun sinne Perä-Kainuuseen jää talo, jota kukaan ei osta, ja itse ei saa tukia toiseen asuntoon, koska Kainuussa on omaisuutta, joka pitää ensin myydä. Ja näitä ihmisiä haukutaan surutta laiskoiksi luusereiksi, loisiksi, Ja kyllä, ihan toistuvasti ne haukkujat ovat olleet yrittäjiä. Voisiko senkin vaan myöntää?
Tähän pitää tarttua vielä tuon säästämisen ja toimeentulotuen osalta. Muistan lehtijutun, jossa tuen saajalla oli ollut juuri tuo tilanne, että hän oli säästänyt nimenomaan toimeentulotuesta jotain varten. Sitten tukien maksatus olikin yhtäkkiä katkennut, koska hänellä olikin rahaa tilillään. Eli nämä rahat mitkä oli säästänyt suoraan tuesta, eivät olleet siis mitään ylimääräisiä muita tuloja. Hän oli tehnyt valituksen ja lopullinen päätös oli että tuen saajalta EI OLLUT oikeutta katkaista maksatusta, koska säästöt oli tehty niistä. Kelakin tekee siis helposti lainvastaisia päätöksiä ja hajontaa on riippen missä asuu. Aikamoinen taikuri kyllä saa olla, että onnistuu toimeentulotuesta säästämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mutta yrittäjä saakin itse päättää, mitä hän yrityksestä saamistaan tuloilla tekee. Maksaako itselleen palkka ja miten paljon vai sijoittaako rahoja muullatavoin.
Palkansaaja saa sen palkan, oli sitten vaikka kuinka pieni ja sillä pitää pärjätä siihen palkan suuruuteen tai pienuuteen ei oikein voi itse puuttua.Esimerkiksi asianajajan ja bussikuskin tuloja ei voi verrata keskenään. Niin ja bussikuskejakin Suomessa tarvitaan niinkuin siivoojia, sairaala-apulaisia, huoltomiehiä jne. Kaikki eivät voi olla yrittäjiä.
Vaikka bussikuski hoitaa vain yhden huushollin menot ja asianajaja molemmat niin eiköhän yrityksen viivan alle kuitenkin vielä jotain jää. Ja säästöönn. Usein taas bussikuskilta ei jää paljonkaan säästöön.
Silloin ei kannata olla yrittäjä jos ei toiminnan aikana pysty hoitamaan sekä omat että yrityksen kulut. Yritystoiminta ei ole silloin oikein kannattavaa.
Nyt sitten kun toimintaa ei ole niin pitää tosiaan kärsivällisesti odottaa niiden hakemusten käsittelyä. Niin ja tietysti ensin osata ne hakemukset tehdä.
Ei voi suoraan verrata yrittäjän ja palkansaajan tilannetta rahallisesti. Yrittäjällä on myös mahdollisuus sellaisiin vähennyksiin ja verohelpotuksiin joita ei ole palkansaajilla.
Myös yritystuet ovat joillain mahdollisia.Tässä ei ole nyt kyse etteikö olisi ymmärrettävää, että yritykset ovat vaikean ajan edessä. Vaan sitä, että nyt yrittäjät ymmärtäisivät, että mikä tahansa on mahdollista tässä elämässä joka romahduttaa sen hyvinkin suunnitellun ja ennakoidun elämän.
Vika ei aina ole siinä ihmisessä vaan tilanteessa. Ja tapahtuu jopa hyvinkin nopeasti.
Kuten on täällä monesti annettu ilmi, niin työttömillä, köyhillä tai muilla huono-osaisilla se vika yleensä aina on ollut siinä kyseissä ihmisessä. Joka tämän viallisuutensa lisäksi nauttii mukavasta ja helposta elämästä yhteiskunnan tukien varassa.Tässä nyt halutaan silmien avautuvan.
Mä en jaksa hetkeäkään uskoa että kukaan pienyrittäjä (joita tässäkin ketjussa on haukuttu) olisi työttömiä haukkunut!
Joa joku hesburgerin iso pamppu on työttömiä haukkunut niin ei varmaan koske suurinta osaa Yrittäjistä.
Itse olen yrittäjä ja olen jo aikaisemmin saanut osakseni haukkumista siitä että olen tehnyt 0 tunti sopimuksia työntekijän kanssa. Olen kuulemma hirveä ihminen tämän vuoksi.
No jatkakaa arvostelua, kyllä me tästä selvitään vaikka te meidät maanrakoon haukuttekin.
Totta kai te selviätte, koska olette niitä parempia ihmisiä. Kaikki teidän maanrakoon haukkumanne työttömät eivät selviä. Osa t*ppaa itsensä kun ei jaksa kuunnella sitä haukkumista ja jatkuvaa ihmisarvon mitätöimistä.
Kyllä olet ansainnut saada kritiikkiä jos teet 0-tunti soppareita. Hävetä et varmasti osaa, mutta inistä ja kitistä jos saat kritiikkiiä.
Luulet olevasi ylistyksen ja ihailun arvoinen. Et ole. Räkäisen tuollaisia päin!