Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis mitä tämä parveketupakoitsijoiden lainsäädännöllinen suojelu on, ettei edes korona-aikana ole asukkailla oikeus hengittää tupakansavusta vapaata ilmaa?

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te kerrostaloasukit olette sitten metkaa porukkaa. Milloin häiritsee naapurin tupakointi, grillaus, pattereiden kolistelu tai ruoan haju rappukäytävässä. Aina on jotain. Ettekö te tosiaan tajua, että jos itse muuttaa asumaan tuollaiseen muurahaiskekoon, niin siellä on naapurit iholla aivan pakosta ja koko ajan?! Jos haluaa yksityisyyttä ja etäisyyttä, niin kerrostalo ei ole vaihtoehto. Muitakin tapoja asua on olemassa.

Se on kyllä huvittavaa. Itse olen asunut lähes koko ikäni kerrostalossa eikä ole tullut ongelmia kuin naapureista jotka metelöivät keskellä yötä. Siitä tein ensin kohteliaan ilmoituksen heille suoraan ja kun se ei toiminut niin otin yhteyttä isännöitsijään joka teki pelin selväksi. Enkä nyt todellakaan tarkoita, että kyttään kelloa ja jos rapinaa kuuluu minuutti hiljaisuuden jälkeen, niin olen heti valittamassa. Jos se on jatkuvaa ja kestää tunteja hiljaisuuden jälkeen niin kyllä se silloin häiritsee ja siitä pitääkin valittaa. Normaalia elämistä ei voi kerrostaloissakaan kieltää vaikka siitä vähän ääntä naapuriin kuuluisikin. Esim. suihkussa käynti on yksi typerimpiä asioita mistä ihmiset valittavat. Ei kaikki elä samaa päivärytmiä ja itse joskus yötöitä tehdessä saatoin tulla hikisenä kotiin 4-5 välillä aamuyöllä ja kyllä menen silloin suihkuun vaikka naapurin Martta tai Martti siihen heräisikin.

Nykyinen seinänaapuri tupakoi parvekkeella. Jos meillä on ikkuna silloin auki ja röökin haju tulee sisälle. Laitan siksi aikaa sen ikkunan kiinni ja avaan taas 5 minuutin päästä jos tarvetta on. Ei oo kauheen vaikea asia ollut ja toiminut jo vuosia ilman mitään ongelmia. Voidaan jopa vaihtaa kuulumiset kun rappukäytävässä kohdataan.

Sinulla on yksi ongelmanaapuri, tässä esim. on kahdeksasta lähinaapurista viidessä yksi tai useampia tupakoijia, lisäksi naapurirapuista porukka käy tupakalla tuolla meidän parvekkeiden alla joten nekin käryt leviää meidän parvekkeille. Käytännössä raitista ilmaa on vain keskellä yötä pari tuntia eikä aina silloinkaan kun unettomuudesta kärsivä vanha juoppo vetää sätkän ainakin tunnin välein öisin viikonloppuna ryypätessään.

Minun puolestani jokainen tupakoija voisi kuolla koronaan mahdollisimman äkkiä. Tilanne nimittäin on tällä hetkellä se, että tuo porukka tappaa minut tupakansavullaan ja piittaamattomuudellaan vaikken edes polta. Sitten joku nättisanna vaahtoaa että älkää menkö mökeille ja pysykää kotonanne. En taatusti pysy.

Vierailija
62/80 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tupakansavua pitäisi verrata meluun tai bensankatkuun...

Miksei vain voisi verrata raittiiseen ilmaan? Ei yhtä turhaa, aivan tarpeetonta ongelmaa voi pienentää vertaamalla sitä muihin.

Tupakointihan on turhaa ja tarpeetonta kokonaisuudessaan. Tupakkayhtiöt vielä yrittävät epätoivoissaan ja rahanhimossaan jotain säätää, mutta eiköhän tuo tule loppumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tupakoitsijoilla täytyy oikeuksia olla, kun se tupakointi on niin hirveän välttämätöntä!!! No ei todellakaan, mutta oikeasti tupakoitsijoilla tuntuu olevan enemmän oikeuksia kerrostalossa, kuin muilla. Itse asun pienessä kerrostalossa, ja vain yhden asunnon henkilö polttaa tupakkaa (ja ei, tätä ei ole tarvinnut mitenkään kytätä, koska lisäkseni tässä rapussa asuu vain kolmessa asunnossa ihmisiä ja tunnen heidät). Tällä tupakoitsijalla on kuitenkin kaikkein parhaimmat oikeudet tässä talossa, hänen luonaan ravaa jatkuvasti ihmisiä (myös nyt korona-aikana...), jotka suunnilleen riehuvat ja sotkevat rappukäytävässä ja hän saa möykätä kotonaan ja polttaa sisällä. Sen sijaan alakerran vanhemmalle pariskunnalle (joka asuu tämän tupakoitsijan asuntoa vastapäätä) valitettiin siitä, että he siirtelivät keskellä päivää huonekaluja ja ääntä kuului n. 20 minuuttia. Nyt meni hieman aiheen vierestä, mutta näköjään täällä saa tehdä mitä haluaa toisten ihmisten terveydenkin uhalla, onhan se jo huomattu.

Vierailija
64/80 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo tupakoitsijoiden käyttämä nimitys "naapurikyttääjä" savusta kärsivistä on kyllä mielenkiintoinen.

Tupakoitsija tunkeutuu myrkyllisine hajuineen reviirilleni; parvekkeeleni ja kotiini suoraan ikkunasta.

Itse suljen ikkunat, välttelen parvekettani, en siis halua olla missään tekemisissä tämän löyhkääjän kanssa.

Minäkö siis olen "kyttääjä" vetäytyessäni?

Aikamoisia röyhkimyksiä nämä tupakkaterroristit!

Vierailija
65/80 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luoja kiitos en alottanu tupakointia... Siihe menee kyl melkoisest rahaa ja terveyttä. Muutama kaverini polttaa kyllä niin paljon että huhhuh. Sitten marisevat että ei ole vttu rahaa röökiin tai mihinkään. Viimeinen niitti yhden kaverini kohdalla oli, kun hän tupakoi ja oli raskaana kaiken lisäksi. Oli kertynyt viikkoja (vatsa ei vielä näkynyt) ja kun näimme pitkästä aikaa hän olikin ottamassa röökiä suuhunsa, kun olimme parvekkeellani. Sanoin, että älä tupakoi parvekkeellani eikä muutenkaan kun raskaana on. Hän oli, että menee sitten alas röökille. Järkytyin kyllä, oli kaiken lisäksi sairaanhoitaja, joten uskoin hänen ainakin tietävän, mitä tupakointi sikiölle tekee. Välimme katkesi sitten, kun hän ei suostunut tupakoimisesta luopumaan. Lasta ei koskaan kuulemma syntynyt, tuli keskenmeno ja hän itki siitä monta viikkoa. En tiedä, johtuiko tupakoimisesta vai muusta...  toisaalta olen iloinen että ei lasta syntynyt, kun tupakoimisen lisäksi oli muitakin asioita, jotka olisivat taanneet lapselle huonon ympäristön (alkoholia, vaihtelevia miessuhteita ja velkoja). Kerran yritti lainata rahaakin ryyppäämiseen... Ehdotin että menisi psykologille, kun en usko että pelkkä luonne selittäisi kaikkia. 

Vierailija
66/80 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te kerrostaloasukit olette sitten metkaa porukkaa. Milloin häiritsee naapurin tupakointi, grillaus, pattereiden kolistelu tai ruoan haju rappukäytävässä. Aina on jotain. Ettekö te tosiaan tajua, että jos itse muuttaa asumaan tuollaiseen muurahaiskekoon, niin siellä on naapurit iholla aivan pakosta ja koko ajan?! Jos haluaa yksityisyyttä ja etäisyyttä, niin kerrostalo ei ole vaihtoehto. Muitakin tapoja asua on olemassa.

Se on kyllä huvittavaa. Itse olen asunut lähes koko ikäni kerrostalossa eikä ole tullut ongelmia kuin naapureista jotka metelöivät keskellä yötä. Siitä tein ensin kohteliaan ilmoituksen heille suoraan ja kun se ei toiminut niin otin yhteyttä isännöitsijään joka teki pelin selväksi. Enkä nyt todellakaan tarkoita, että kyttään kelloa ja jos rapinaa kuuluu minuutti hiljaisuuden jälkeen, niin olen heti valittamassa. Jos se on jatkuvaa ja kestää tunteja hiljaisuuden jälkeen niin kyllä se silloin häiritsee ja siitä pitääkin valittaa. Normaalia elämistä ei voi kerrostaloissakaan kieltää vaikka siitä vähän ääntä naapuriin kuuluisikin. Esim. suihkussa käynti on yksi typerimpiä asioita mistä ihmiset valittavat. Ei kaikki elä samaa päivärytmiä ja itse joskus yötöitä tehdessä saatoin tulla hikisenä kotiin 4-5 välillä aamuyöllä ja kyllä menen silloin suihkuun vaikka naapurin Martta tai Martti siihen heräisikin.

Nykyinen seinänaapuri tupakoi parvekkeella. Jos meillä on ikkuna silloin auki ja röökin haju tulee sisälle. Laitan siksi aikaa sen ikkunan kiinni ja avaan taas 5 minuutin päästä jos tarvetta on. Ei oo kauheen vaikea asia ollut ja toiminut jo vuosia ilman mitään ongelmia. Voidaan jopa vaihtaa kuulumiset kun rappukäytävässä kohdataan.

Sinulla on yksi ongelmanaapuri, tässä esim. on kahdeksasta lähinaapurista viidessä yksi tai useampia tupakoijia, lisäksi naapurirapuista porukka käy tupakalla tuolla meidän parvekkeiden alla joten nekin käryt leviää meidän parvekkeille. Käytännössä raitista ilmaa on vain keskellä yötä pari tuntia eikä aina silloinkaan kun unettomuudesta kärsivä vanha juoppo vetää sätkän ainakin tunnin välein öisin viikonloppuna ryypätessään.

Minun puolestani jokainen tupakoija voisi kuolla koronaan mahdollisimman äkkiä. Tilanne nimittäin on tällä hetkellä se, että tuo porukka tappaa minut tupakansavullaan ja piittaamattomuudellaan vaikken edes polta. Sitten joku nättisanna vaahtoaa että älkää menkö mökeille ja pysykää kotonanne. En taatusti pysy.

Erona on tässä se, että minulle se tupakoiva naapuri ei ole ongelmanaapuri. Kyllä tässä ympärillä moni muukin polttaa ja suoraan alapuolella asuva naapuri. Ei paljon vaan heidän tupakansavunsa ole häirinnyt.

Kuinka huonot ilmastoinnit teidän talossa on jos on joka päivä pakko tuulettaa jatkuvasti kun ei ole muuten raitista ilmaa?

Meillä on ainakin ihan hyvä huoneilma ilman tuuletustakin.

Vierailija
67/80 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävää, että maailma kohtelee juuri sinua noin kaltoin. Kaikilla muilla on paljon helpompaa. Pääministeriksikin valittiin nuori nainen ihan vain sinun kiusaksesi. Mene toki mökillesi, koska juuri sinun toiminnastasi ei tietenkään voi olla haittaa kenellekään muulle ihmiselle, toisin kuin muiden toiminnasta sinulle! Jaksamisia!

Vierailija
68/80 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erona on tässä se, että minulle se tupakoiva naapuri ei ole ongelmanaapuri. Kyllä tässä ympärillä moni muukin polttaa ja suoraan alapuolella asuva naapuri. Ei paljon vaan heidän tupakansavunsa ole häirinnyt.

Kuinka huonot ilmastoinnit teidän talossa on jos on joka päivä pakko tuulettaa jatkuvasti kun ei ole muuten raitista ilmaa?

Meillä on ainakin ihan hyvä huoneilma ilman tuuletustakin.

Eli asut uudessa talossa ja naapurisi on ihania ja itse tykkäät tupakansavun tuoksusta. Olosuhteesi ovat siis just kuten suurimmalla osalla muista kerrostaloissa asuvista ei ole. Suuri osa helsinkiä esim. on rakennettu kauan ennen ilmanvaihtokoneita ja tässäkin on tää 70-luvun "best effort" ilmanvaihto joka imeskelee jotain ilmaa miten sattuu huvittamaan. 

Vierailija
69/80 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nyt nämä tupakoitsijat eivät tunnu itse tästä aiheuttamastaan hajusta kärsivän, eikä terveyshaittojakaan tunnu olevan ehdottaisin suraavaa:

Laittakaa ämpäriin ( kuuma trendituote) vettä, johon tiputatte tupakan poltettuanne.

Sitten vain kahvasta kiinni ja kanto sisälle kotiin johonkin mukavaan kohtaan.

Mielestännehän tämä tumppisanko ei siis haise, eikä ole terveydelle vaarallinen.

Olisi meillä pikkumaisilla nilhittäjillä, jotka hajun ja terveyshaitan kuvittelevat, yksi valituksen aihe vähemmän.

Vierailija
70/80 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun nyt nämä tupakoitsijat eivät tunnu itse tästä aiheuttamastaan hajusta kärsivän, eikä terveyshaittojakaan tunnu olevan ehdottaisin suraavaa:

Laittakaa ämpäriin ( kuuma trendituote) vettä, johon tiputatte tupakan poltettuanne.

Sitten vain kahvasta kiinni ja kanto sisälle kotiin johonkin mukavaan kohtaan.

Mielestännehän tämä tumppisanko ei siis haise, eikä ole terveydelle vaarallinen.

Olisi meillä pikkumaisilla nilhittäjillä, jotka hajun ja terveyshaitan kuvittelevat, yksi valituksen aihe vähemmän.

Mikä logiikka tässä nyt oli? Tuoko joku naapurin tupakoija sulle tumppeja sisään? Äly hoi, älä jätä.

Vierailija
71/80 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä te saatte sen hajun sisälle imettyä, minulla ei onnistu muuten kun että joku polttaa parvekkeen oviaukossa omassa kämpässä. Silloinkin haisee vain hetken.

Vierailija
72/80 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeus tupakointiin omalla parvekkeella on niin pyhä asia, että siihen ei kajota. Sairasta.

Vierailija
73/80 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma myös rivitaloissa. Makkarini ikkuna samalla puolella kuin naapurien terassi. Ketjupolttava pariskunta notkuu monta kertaa tunnissa terassinsa ovella. Hajut tulevat makuuhuoneeseeni jos vähänkin avaan ikkunaa. Itse toki saan savut myös nokkaani jos menen omalle terassilleni.

Vierailija
74/80 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on sellaista valitusta että pakko lähteä tupakalle. Jos se tupakointi kielletään parvekkeilla niin moni kuten minä aletaan polttaa sisällä. Näin se vaan menee, tupakka on laillista myrkkyä että sori mutta en ole sori.

Vierailija
75/80 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parvekkeitakin on erilaisia- meillä esimerkiksi välissä vain joka reunoiltaan vajaa pelti.

Siis ei edes täydellistä näkösuojaa, hajusuojaa ei lainkaan!

Myös tuhkakupppien parvekesäilytys haisee ja vahvasti!

Vierailija
76/80 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saataisiinpa parveketupakoinnin kieltävä laki nyt nopeutetussa aikataulussa näin poikkeusaikoina.

Mieti- ihminen oikeasti haaveilee voivansa mennä omalle parvekkeelleen tai niinkin rajusti hullutella, että ihan avaisi ikkunan!

Siis haaveilee!

Vierailija
77/80 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saataisiinpa parveketupakoinnin kieltävä laki nyt nopeutetussa aikataulussa näin poikkeusaikoina.

Mieti- ihminen oikeasti haaveilee voivansa mennä omalle parvekkeelleen tai niinkin rajusti hullutella, että ihan avaisi ikkunan!

Siis haaveilee!

Sä voit mennä tälläkin hetkellä. Kukaan ei estä sua avaamasta ikkunaa. Älä säkään yritä estää muita tekemästä mitä he haluavat tehdä. Eiks joo?

Vierailija
78/80 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei estetä ei, jos ei ängetä toisen reviirille! Tuskin siitä kenellekkään haittaa on jos joku ikkunasta kotiaan tuulettelee, mutta tupakoinnista on.

Kesällä vielä pitäisi mielellään jopa parvekkeen ovenkin auki, kas kun huoneistot tuppaavat liikaakin lämpenemään!

Vierailija
79/80 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielletään kerrostalot, siten jokainen voi toteuttaa itseään, olkoon se kantapääkävelyä, pianon soittoa tai vaikka äänekästä peiton heiluttelua. Tilan puute ei ainakaan Suomessa tule vaivaamaan, on meillä lääniä. Väestötiheyden mukaan saataisiin 50000m2 jokaiselle.

Vierailija
80/80 |
16.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kerta kun naapurin kaasuterroristi menee hönkimään myrkkykaasujaan toisten parvekkeille, kannattaa laittaa soimaan se "VIISI LAUKAUSTA PÄÄHÄN RIITTÄÄ" -laulu.