Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut ei tunnu vieläKÄÄN ymmärtävän, ettei nyt saa kyläillä tai tavata edes yhtä tuttua?

Vierailija
15.04.2020 |

Tuntuvat käsittävän kaiken aina päinvastoin, kun poliisi voi hajottaa kymmenen hengen ihmismassan, pölhöt ajattelevat että kavereita voi vapaasti tavata, kunhan niitä on alle kymmenen.

Milloin osasta suomalaisista on tullut noin s##tanan tyhmiä?

Kommentit (131)

Vierailija
61/131 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruttu tai muutettu etäkontaktiksi kaikki lääkärikäynnit, hammaslääkärit, soittotunnit, terapiat, koulu... Vaikea nähdä, miten normaali sosiaalinen kanssakäyminen olisi jotenkin ok tilanteessa, jossa kaikki _tarpeellinen_, mutta ei välittömästi kiireellinen kontakti toisiin on minimoitu.

Vierailija
62/131 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketjusta huomaa, että minäminäminätyyppejä ei rajoitukset koske, heille tulee paha mieli jos ei saa tavata kavereita ja laittaa läskiksi koronarajotteita.

Kiitos urpot, tauti jyllää vastakin, teidän takianne.

Valitettavasti se jyllää ihan jo sinunkin takia. Et kuitenkaan ole täysin omavarainen, joten sinun takiasi ihmisyen pitää olla esimerkiksi kaupassa ja logistiikassa töissä.

On siinä "pieni" ero, jos minä tilaan kaupasta kerran kahdessa viikossa ruuat kotiin, kuin että ramppaisin joka päivä pitkin kyliä tuttuja tapaamassa ja eläisin kuin mitään koronaa ei olisikaan. 

Halloota halloo, tuuliko siellä korvies välissä enää ujeltaa..

Voi raasua mökkihöperöä. Sinulla on varmasti aika yksinäistä, on ollut aina, sillä ystäviä ei ole eikä tule koskaan olemaankaan. Jaxuhalit sinnekin. 😘

Terv. Kaunis, rietas, onnellinen, hyväntuulinen, nauravainen, ystävällinen, sosiaalinen, perheellinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/131 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona olen pysynyt viikkoja teinin kanssa ja pysyn vastakin. Kaupassa olen käynyt pari kertaa, apteekissa kerran, ja tilannut ruokakassit kotiovelle.

Näin jatketaan varmaan syksyyn, en ymmärrä ihmisiä, jotka eivät pysty olemaan kotonaan.

Muun perheen kanssa ollaan yhteydessä puhelimella. Sitten kun taas joskus nähdään, pidetään juhlat. 

Vierailija
64/131 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä ole kielletty, vaan on ihmisten ihan omassa harkinnassa.

Vierailija
65/131 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika kohtuutonta olisi vaatia, ettei saa tavata ketään. Olen itse perheetön, lemmikitön ja en käy töissä nyt. Minunko pitäisi vain sulkeutua yksin neljän seinän sisälle syksyyn asti?

Mitä kohtuutonta siinä on, yksin on kuule miljoonat muutkin, mikä jeesus sinä olet, ettei sinua koske samat säännöt kuin muita?

Mitkä säännöt? Kuka ne on laatinut ja mitä siitä seuraa, jos ei noudata? Ettei vaan olisi kyse sun omakeksimistä säännöistä.

Ne säännöt että PYSYTÄÄN KAIKKI KOTONA, jos ei ole kriittisessä työssä.

Koko maailma noudattaa nyt näitä sääntöjä, mutta te idiootit sössitte kaiken minkä ehditte.

Eli mitään sääntöjä ei ole olemassa.

Kyllä on, mutta sitähän sinä urpo et ymmärrä, ennen kuin poliisi ottaa niskasta kiinni ja heittää putkaan.

No niin aikalisä. Nyt lähtee koronafantasiat jo vähän laukalle.

Vierailija
66/131 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketjusta huomaa, että minäminäminätyyppejä ei rajoitukset koske, heille tulee paha mieli jos ei saa tavata kavereita ja laittaa läskiksi koronarajotteita.

Valitettavasti se jyllää ihan jo sinunkin takia. Et kuitenkaan ole täysin omavarainen, joten sinun takiasi ihmisyen pitää olla esimerkiksi kaupassa ja logistiikassa töissä.

On siinä "pieni" ero, jos minä tilaan kaupasta kerran kahdessa viikossa ruuat kotiin, kuin että ramppaisin joka päivä pitkin kyliä tuttuja tapaamassa ja eläisin kuin mitään koronaa ei olisikaan. 

Voi raasua mökkihöperöä. Sinulla on varmasti aika yksinäistä, on ollut aina, sillä ystäviä ei ole eikä tule koskaan olemaankaan. Jaxuhalit sinnekin. 😘

Terv. Kaunis, rietas, onnellinen, hyväntuulinen, nauravainen, ystävällinen, sosiaalinen, perheellinen

Ei ollenkaan, teini on seurana ja muu perhe puhelinyhteyden päässä, senkun soitan.

Miksi muuten luulet, että koko Suomi ruokakauppoja ja apteekkeja lukuunottamatta on kiinni, jos elämä saa jatkua kuten ennenkin. Oletko jotenkin älyllisesti hidas vai missä vika.

Vierailija
67/131 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon niin, että karma iskee ja saatte sitä mitä tilaatte, eli koronan.

Vierailija
68/131 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa AP:n ja hänen kaltaistensa riehumisessa on kyse siitä, että he yrittävät hallita pelkoaan syyttämällä muita. Jos se paha ja pelottava on jonkun toisen - tässä tapauksessa "vastuuttomien ja itsekkäiden" ihmisten vika, niin se tuntuu hallittavammalta. Tarvitaan vain poliisivaltio laittamaan nämä pahat kuriin, niin kaikki on taas hyvin. Se tuntuu helpommalta kuin hyväksyä tosiasia, että pandemiaa ei voida estää.

Vierailija
69/131 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla se unelmahäiden morsio, johanna.

Vierailija
70/131 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi omassa ystäväpiirissäni kaikilla on samanlaiset ajatukset koronan suhteen. Emme halua tartuttaa toisiamme. Ehdimme tavata myöhemmin. Silloin toivottavasti voimme juhlistaa sitä, että vältyimme kaikki taudilta.

Vierailija
71/131 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

saa, mutta ei suositella. Myöskään tupakointia ei suositella ja silti aika moni polttaa.

Aika paljon eri asia. Tupakoinnista ei ole mitään hyötyä, mutta kaverin tapaamisesta on iloa kahdellekin.

Vierailija
72/131 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä taas osa tajua yhtään mistä puhuvat. Kun ihan kaikkien pitäisi noudattaa ohjeita. Itse vein juuri äsken 77 v äidilleni kauppakassit kotiin. Äiti oli toisessa huoneessa. Äiti ei ole kuukauteen käynyt nyt itse kaupassa. Ja jotkut teinit kokoontuvat samaan aikaan jopa 100 hengen ryhmissä. Tai jotkut firmat soittavat että tulisivat putkiremonttia tekemään, koronan aikana? Kiertävät talosta taloon tartuttamassa? No, äiti sanoi että ETTE todellakaan tule.

Vierailija
73/131 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon niin, että karma iskee ja saatte sitä mitä tilaatte, eli koronan.

Toivo vaan, mutta meitä se ei haittaa, koska

1) Emme ole taikauskoisia, joten tiedämme että toiveesi ei vaikuta sairastumiseemme, ja

2) Tiedämme, että sairastuminen ennemmin tai myöhemmin on joka tapauksessa todennäköistä, eikä se suurimmalle osalle aiheuta flunssaa pahempia oireita.

Vierailija
74/131 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kas minäminämimähullu iski jälleen. Veikkaan, että olet juuri näitä ihmisiä, jotka menevät kauppaan ja makaavan, että miten täällä voi olla näin paljon väkeä? Eikö ihmiset ymmärrä, että pitäisi olla kotona?

Sitten joku kysyy sinulta, että mitä sinä itse täällä teet?

Sinä vastaan: no siis tota mä vaan ku siis että tota pitäähän sitä joskus kaupassa käydä.

Vierailija
75/131 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi aloittaja, kyllä voi sitä yhtä tuttua tavata. Monelle se edes yhden ihmisen tapaaminen on elintärkeää mielenterveyden kannalta. Myös omasta mielenterveydestään on huolehdittava.

Vierailija
76/131 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotona olen pysynyt viikkoja teinin kanssa ja pysyn vastakin. Kaupassa olen käynyt pari kertaa, apteekissa kerran, ja tilannut ruokakassit kotiovelle.

Näin jatketaan varmaan syksyyn, en ymmärrä ihmisiä, jotka eivät pysty olemaan kotonaan.

Muun perheen kanssa ollaan yhteydessä puhelimella. Sitten kun taas joskus nähdään, pidetään juhlat. 

Se on teidän valintanne. Minä ja monet muut valitsimme toisen tavan.

Vierailija
77/131 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa AP:n ja hänen kaltaistensa riehumisessa on kyse siitä, että he yrittävät hallita pelkoaan syyttämällä muita. Jos se paha ja pelottava on jonkun toisen - tässä tapauksessa "vastuuttomien ja itsekkäiden" ihmisten vika, niin se tuntuu hallittavammalta. Tarvitaan vain poliisivaltio laittamaan nämä pahat kuriin, niin kaikki on taas hyvin. Se tuntuu helpommalta kuin hyväksyä tosiasia, että pandemiaa ei voida estää.

Ei tässä ole mistään pelosta ja riehumisesta kyse, vaan turhautumisesta idiootteihin, jotka eivät noudata yhteisiä pelisääntöjä, ja sössivät kaiken minäminäminä-asenteellaan.

Me jotka noudatamme ohjeistuksia, nimenomaan emme riehu, vaan ymmärrämme tämän hetkisen tilanteen, ja faktat. Te jotka haluatte elää kuten ennekin, olette niitä riehujia, joiden pitää lällätellä kielloille ja käyttäytyä kuin uhmaikäiset teinit. 

Kyllähän se on on jo nähty, ettei tyhmimpiin näy tehoavan muu kuin pamppu ja putka. Kaikkea saa mukamas tehdä niin kauan, kun ei poliisi ota niskaperseotteella kiinni. Omaa järkeä ei osata käyttää piirun vertaa (koska sitä ei vain ole).

ap

Vierailija
78/131 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on juuri näin! Kuin populismin oppikirjasta!

Vierailija
79/131 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka miten te tästä vouhkaatte, niin totuus on, että kukaan ei suostu olemaan tapaamatta ketään moneen kuukauteen (jopa 6kk tällä menolla ihan mahdollinen rajoitusten kesto Suomessa).

Yksinasuvalle voi olla haastavaa, mutta itse ainakin kauniimman puoliskon kanssa olemme olleet oakollista asiointia lukuunottamatta vain kahdestaan jo yli kuukauden, ja en näe mitään ongelmaa, vaikka näin jatkuisi koko loppuvuoden, mikäli yhteinen etu sitä vaatii. Käymme tarvittaessa kaupoissa ja apteekeissa tms. kasvomaskia ja käsineitä pitäen, ja työt hoidan etänä, kun ne pystyy tekemään mistä käsin tahansa. Yhteydenpito läheisiin onnistuu video- tai muilla puheluilla ja viesteillä. Itse ehkä selviäisimme lievällä koronalla, mutta haluamme myös minimoida sen mahdollisuuden, että tartuttaisimme sitä eteenpäin ja olisimme aiheuttamassa jonkun muun menehtymisen, ehkä monenkin ihmisen.

Vierailija
80/131 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko päästä tapaan miesystävää välillä. Ole AP itte ilman seksiä pitkään!

Kuule, olen ollut yli kymmenen vuotta, ja aion olla myös loppuelämäni.

ap

Se ehkä osittain selittää tuon negatiivisen asenteesi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi