Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut ei tunnu vieläKÄÄN ymmärtävän, ettei nyt saa kyläillä tai tavata edes yhtä tuttua?

Vierailija
15.04.2020 |

Tuntuvat käsittävän kaiken aina päinvastoin, kun poliisi voi hajottaa kymmenen hengen ihmismassan, pölhöt ajattelevat että kavereita voi vapaasti tavata, kunhan niitä on alle kymmenen.

Milloin osasta suomalaisista on tullut noin s##tanan tyhmiä?

Kommentit (131)

Vierailija
101/131 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä minä MINÄ, MINÄ SAAN, minä sitä minä tätä....huoh

Vierailija
102/131 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelleen aion tavata "yhden yhtä tuttua", nimittäin miesystävääni. Hän ei kuulu ydinperheeseeni eikä samaan talouteen, mutta on silti perhettäni, vaikka emme asu yhdessä. Ymmärrän että tästä voi joku ventovieras tuohtua määrättömästi (tai en oikeastaan), mutta näin se nyt vaan on. Kaikki muut riskit olen minimoinut, mutta suhdettani en aio uhrata. Eikä nyt edes mennä siihen, että eikö suhde kestä muutaman kuukauden erillään oloa jne. jne. Ydinperheellisillä on aivan sama oikeus jakaa elämäänsä tärkeiden ihmisten kanssa myös koronan aikana, tämän verran oikeutta otan itsellenikin. Yhtä lailla ydinperheelliset käyvät arkena töissä, ulkoilevat, käyvät pakollisilla ruokaostoksilla ym. kuin mekin, siinä mielessä riski ei ole isompi, vaikka olisikin helpommin vältettävissä, kun molemmilla on se "karanteenikoti". 

Mä en nyt oikein ymmärrä tuota sinun kokemaasi "samaa oikeutta" johon vetoat koska eihän eri elämäntilanteessa eläviä voi muutenkaan verrata. Lisäksi nämä asumismuodot on aika pitkälti ihmisten ihan omia valintoja ja ei sen pitäisi olla kenellekään aikuiselle ihmiselle yllätys, että näillä omilla valinnoilla on myös seurauksia. Saman katon alla eläviä (perheellisiä) ihmisiä olisi melko mahdoton ajatuskin erottaa toisistaan, mutta miksi muutenkin erillään asuvien pitäisi just nyt epidemian aikana nyhjätä toistensa kanssa?

Ihan samalla tavallahan moni normaalielämässä paljonkin ikääntyneiden (iso)vanhempiensa kanssa tekemisissä oleva on joutunut laittamaan tämän nyt tauolle, mutta en kyllä ole osannut kuvitellakaan että joku perustelisi jatkavansa normaalia näkemistahtia ihan vaan siksi, koska siihen on ihan sama oikeus kuin niilläkin joilla on ei-ikääntyneet (iso)vanhemmat..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/131 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luonnonvalinta toimii koronassakin. Tyhmimmät sairastuu tai sairastuttaa lähipiirinsä. Ehkä tulevaisuudessa suomalaisten geeneissä jatkuvuutta saavat sellaiset luonteenpiirteet, kuten pitkäjänteisyys, sinnikkyys ja empaattisuus. Lyhytjänteiset eivät jaksaneet ”eristäytyä” ja luonnonvalinta karsi heidän geeniensä pois .

Harmi vain, että on ihmisryhmiä, jotka kärsivät tässä ohella, esim. vanhukset, jotka olisivat itsensä suojanneet, mutta saivat tartunnan ”yltiösosiaaliselta” hoitajalta, jonka piti päästä kaverin kanssa vappupiknikille, kun eihän kavereiden näkemistä ole kielletty, varsinkaan jos kaveruksia kokoontuu alle 10.

Veikkaan, että se menee juuri toisinpäin. Nämä koronahysteerikot eivät kestäisi todellista kriisitilannetta päivääkään.

Hehheh, johan vitsin murjaisit. Mehän tässä juuri kestämme kriisiä oikein hyvin, pysymällä kotonamme.

Te jotka riekutte pitkin kyliä ja tapailette kavereitanne, olette jonkinlaisessa paniikkitilassa ja kiellätte totuuden. Pää pensaaseen vaan, ettei tule kakka housuun. 

Hysteerinen ihminen ei pysty olemaan viikkoja kotona, johan se on nähty, me pystymme, jotka noudatamme ohjeistuksia ja yritämme saada Suomen mahdollisimman pian jaloilleen, kun näin teemme. 

Väärin taas! Koronaa ei voi tuhkehduttaa, sitä voidaan hidastaa. En näe mitään mieltä jäädä kotiini odottamaan taudi häviämistä maailmasta. Se ei tapahdu aivan lähiaikana.

On hysteerista pelätä koronaa, ei se tapa kaikkia sairastuneita.

Lähde sinäkin ulos, tapaamaan ystäviä, jos niitä on!

Ohis

Vierailija
104/131 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se niin on, että mukavuudenhalu ja itsekkyys jyrää. Ei olla valmiita tinkimään omista mielihaluista. Defenssit iskee päälle ja kielletään koko tilanne ja ajatellaan että ei tämä minulle ole vaarallista ja se on vain pikkunuha, mikä tulee kohdalle ennemmin tai myöhemmin. Siinähän luovutatte ja sairastatte taudin. Toivottavasti teille löytyy hoitoa, jos sitä tarvitsette. Kyllä kriisitilanteissa parhaiten pärjäävät ne, jotka uskovat omalla toiminnalla olevan merkitystä tilanteeseen ja jaksavat sinnikkäästi elää hankalissakin olosuhteissa, joissa joutuu tekemään epämiellyttäviä asioita tai siirtämään mielihyvän tyydytystä tulevaisuuteen (esim. juuri ystävien näkemistä) tai jonkun rakkaan harrastuksen toteuttamista.

Vierailija
105/131 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvää päivää teitä omien lisäsääntöjen keksijöitä! Eläkää itse ihan niin ankeasti ja rajoitetusti kun haluatte, mutta muille riittää että noudattaa varsinaisia määräyksiä. Suositusten noudattaminen on jokaisen ites harkittavissa, ei niitä ole pakko noudattaa.

Vierailija
106/131 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä tuntuu olevan palikat vieläkin sekaisin mikä on coronavirus.

1) sitä ei saa kitkettyä pois kokonaan

2) se tulee käymään läpi lähes koko populaation leviämisherkkyytensä takia

3) taloudellisen ja sosiaalisen taantuman kannalta on parasta kun tehopaikat ovat käytössä tehokkaasti, mutta ei ylikuormittuneina.

4) coronavauhkoajat haluavat, että tällainen taantuma jatkuu joku 3-4 vuotta vain jotta pari mummoa säästyy?

5) tajuatteko miten paljon tulee lisääntymän työttömyys, köyhyys, rikollisuus, väkivalta, alkoholismi ja näiden aiheuttamat kuolemat?

Yhteiskuntaa mitataan sillä, miten se haluaa ja pystyy huolehtimaan heikoimmassa asemassa olevista, kuten niistä kirjoittajan väheksymistä mummoista. Sen lisäksi yritetään tietysti parhaan mukaan suojata myös muita ihmisryhmiä ja taloutta. En halua asua sellaisessa yhteiskunnassa, jossa parilla mummolla ei ole väliä.

Vierailija
107/131 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhien kanssakäymisten välttely = ei mennä kavereille tai sukulaisille huvikseen kylään höpöttelemään sitä sun tätä. Sen sijaan toisen ihmisen auttaminen on eri asia (esimerkkejä edellisissä viesteissä). Eri asunnossa asuvaa seurustelukumppia saa tietysti tavata. Vähän nyt tilannetajua näihin.

Ja karanteeniin voi määrätä vain lääkäri, siksi ilmaisu "karanteenia muistuttavat olosuhteet" iäkkäille ihmisille. Perusterveet nuoret ihmiset eivät ole lähtökohtaisesti karanteenissa.

Vähän kyllä ihmettelen, miksi kukaan kehtaa mennä huvikseen kyläilemään nyt. Itse en tunne ketään, joka olisi kuukauteen muuta kuin jossain ulkona monen metrin etäisyydellä jutellut toisen kanssa.

Vierailija
108/131 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se niin on, että mukavuudenhalu ja itsekkyys jyrää. Ei olla valmiita tinkimään omista mielihaluista. Defenssit iskee päälle ja kielletään koko tilanne ja ajatellaan että ei tämä minulle ole vaarallista ja se on vain pikkunuha, mikä tulee kohdalle ennemmin tai myöhemmin. Siinähän luovutatte ja sairastatte taudin. Toivottavasti teille löytyy hoitoa, jos sitä tarvitsette. Kyllä kriisitilanteissa parhaiten pärjäävät ne, jotka uskovat omalla toiminnalla olevan merkitystä tilanteeseen ja jaksavat sinnikkäästi elää hankalissakin olosuhteissa, joissa joutuu tekemään epämiellyttäviä asioita tai siirtämään mielihyvän tyydytystä tulevaisuuteen (esim. juuri ystävien näkemistä) tai jonkun rakkaan harrastuksen toteuttamista.

Ei mulla ainakaan tuollaisesta kyse ole että luulisin että se on mulle pikkunuha. Riskiryhmäläisenä minulla on noin 10% todennäköisyys kuolla tautiin tilastojen mukaan. Mutta: minä en pelkää kuolemaa pätkääkään enkä oikeastaan pidä tätä elämää järin elämisen arvoisena. Hienoa, jos koronan kautta täältä pääsisi jo pois, kun itse yrittäen ei onnistunut.

Vierailija
109/131 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

saa, mutta ei suositella. Myöskään tupakointia ei suositella ja silti aika moni polttaa.

Tällä logiikalla kaupankin saa ryöstää, kunhan ei jää kiinni.

Taas huomaa että ihmiset jakaantuvat hyvin tyhmiin, ja normiälyisiin. Normiälyiset noudattavat ohjeita ja pysyvät kotona, tyhmät teinin tasolle jääneet haluavat rikkoa kaikki säännöt, koska heillä ei ole kivaa. Kaikkihan on sallittua, mikä ei ole erikseen kiellettyä. Voi kusta vaikka kassajonossa, ei sitä ole kielletty. 

Vierailija
110/131 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hei olisit itse ollut vankilassa nämä viikot tällä Uudellamaalla niin ymmärtäisit sinäkin maalainen miltä meistä on tuntunut. Nyt kun rajat ovat auki niin tottkaita voimme käydä katsomassa ystäviämme niin kuin tekin olette voineet käydä kun me olemme olleet täällä vankilassa. Hip hei rajat ovat auki!!! 

Vierailija
111/131 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turhien kanssakäymisten välttely = ei mennä kavereille tai sukulaisille huvikseen kylään höpöttelemään sitä sun tätä. Sen sijaan toisen ihmisen auttaminen on eri asia (esimerkkejä edellisissä viesteissä). Eri asunnossa asuvaa seurustelukumppia saa tietysti tavata. Vähän nyt tilannetajua näihin.

Ja karanteeniin voi määrätä vain lääkäri, siksi ilmaisu "karanteenia muistuttavat olosuhteet" iäkkäille ihmisille. Perusterveet nuoret ihmiset eivät ole lähtökohtaisesti karanteenissa.

Vähän kyllä ihmettelen, miksi kukaan kehtaa mennä huvikseen kyläilemään nyt. Itse en tunne ketään, joka olisi kuukauteen muuta kuin jossain ulkona monen metrin etäisyydellä jutellut toisen kanssa.

Mä olen harkinnut mennä huvikseni kyläilemään siskolleni. Asumme molemmat yksin, kumpikin on ollut jo 4 viikkoa kotona, kumpikaan ei käy kaupassa eikä kumpikaan ole tavannut ketään muuta kuin kotiinkuljetuspalveluiden työntekijöitä. Neljässä viikossa olisi varmaan oireita jo ilmestynyt, jos olisi ilmestyäkseen. Lisäksi siskoni asuu tien toisella puolella. 

Vierailija
112/131 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärin taas! Koronaa ei voi tuhkehduttaa, sitä voidaan hidastaa. En näe mitään mieltä jäädä kotiini odottamaan taudi häviämistä maailmasta. Se ei tapahdu aivan lähiaikana.

On hysteerista pelätä koronaa, ei se tapa kaikkia sairastuneita.

Lähde sinäkin ulos, tapaamaan ystäviä, jos niitä on!

Ohis

Edeltäjälle: Minä ajattelen sinun terveyttäsi ja tingin vähän omasta mukavuudenhalustani ja olen nyt suositusten mukaisesti vähentänyt sosiaaliset kontaktit minimiin. Kiität vielä minua ”hysteerikkoa” kun tunnet keuhkojesi olevan täynnä lasinsiruja etkä saa henkeä. En ole tuolloin kuormittamasta terveydenhuoltoa eivätkä ole ystävänikään. Sinulle riittää tilaa osastolta ja saat happiviikset, ehkä jopa hengityskoneen. Vaihtoehtoisesti, jos vastustuskykysi on rautaa niin jätän hoitopaikkoja sinun läheisillesi, joiden vastaiskuun ei välttämättä ole yhtä hyvä.

Vierailija
113/131 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3) taloudellisen ja sosiaalisen taantuman kannalta on parasta kun tehopaikat ovat käytössä tehokkaasti, mutta ei ylikuormittuneina.

4) coronavauhkoajat haluavat, että tällainen taantuma jatkuu joku 3-4 vuotta vain jotta pari mummoa säästyy?

5) tajuatteko miten paljon tulee lisääntymän työttömyys, köyhyys, rikollisuus, väkivalta, alkoholismi ja näiden aiheuttamat kuolemat?

Yhteiskuntaa mitataan sillä, miten se haluaa ja pystyy huolehtimaan heikoimmassa asemassa olevista, kuten niistä kirjoittajan väheksymistä mummoista. Sen lisäksi yritetään tietysti parhaan mukaan suojata myös muita ihmisryhmiä ja taloutta. En halua asua sellaisessa yhteiskunnassa, jossa parilla mummolla ei ole väliä.

Ai kun ihanaa jeesustelua. Siellä ne niin kullanarvoiset mummot on maanneet paskavaipat hautumassa, nälässä ja janossa vanhainkodeissa, ja vaikka on tehty tarkastuksia laitoksiin ja havaittu vakavia puutteita, juuri mitään ei ole saatu parannettua. Se on voi voi nääs, kun ei ole rahaa joka paikkaan. 

Mutta nytpä jokaisen laitosvanhuksenkin henki on mittaamattoman arvokas, ja sitä ei voi suhteuttaa mihinkään määrään rahaa. Syrjäytykööt lapset ja nuoret, perheet menettäköön työnsä ja kotinsa, eläkkeet laskekoot ja verot nouskoot taivaisiin, tulevaisuuden terveydenhuolto huonontukoon määrärahojen puutteessa - ei mitään väliä, kunhan vanhuskuolleisuus saadaan alas!

Vierailija
114/131 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusoikeus on liikkua vapaasti. Kestä se. Ette te miehiä ja poikia ohjeista pysymään sisällä, hehän tuolla pelaa palloa kuin mitään ei olisi. Taas miehet heikko lenkki.

Vierailija
115/131 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

saa, mutta ei suositella. Myöskään tupakointia ei suositella ja silti aika moni polttaa.

Tällä logiikalla kaupankin saa ryöstää, kunhan ei jää kiinni.

Taas huomaa että ihmiset jakaantuvat hyvin tyhmiin, ja normiälyisiin. Normiälyiset noudattavat ohjeita ja pysyvät kotona, tyhmät teinin tasolle jääneet haluavat rikkoa kaikki säännöt, koska heillä ei ole kivaa. Kaikkihan on sallittua, mikä ei ole erikseen kiellettyä. Voi kusta vaikka kassajonossa, ei sitä ole kielletty. 

Huono vertaus. Tupakointi on ihan sallittua eikä siitä seuraa yhtään mitään, vaikka jäisikin kiinni. Aivan samoin ei seuraa yhtään mitään, jos menen käymään vanhempieni luona. 

- eri

Vierailija
116/131 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä, kun aina vedotaan perusoikeuksiin, mut vastuuta ei oteta mistään. Sit itketään kun vähän jotain sattuu ja huudetaan yhteiskuntaa apuun.

Vierailija
117/131 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai kun ihanaa jeesustelua. Siellä ne niin kullanarvoiset mummot on maanneet paskavaipat hautumassa, nälässä ja janossa vanhainkodeissa, ja vaikka on tehty tarkastuksia laitoksiin ja havaittu vakavia puutteita, juuri mitään ei ole saatu parannettua. Se on voi voi nääs, kun ei ole rahaa joka paikkaan. 

Mutta nytpä jokaisen laitosvanhuksenkin henki on mittaamattoman arvokas, ja sitä ei voi suhteuttaa mihinkään määrään rahaa. Syrjäytykööt lapset ja nuoret, perheet menettäköön työnsä ja kotinsa, eläkkeet laskekoot ja verot nouskoot taivaisiin, tulevaisuuden terveydenhuolto huonontukoon määrärahojen puutteessa - ei mitään väliä, kunhan vanhuskuolleisuus saadaan alas!

Jo tätä kriisiä ennen olen ollut huolissani vanhusten hoidosta, jos se sinua kiinnostaa. Ja uskon, että niin on ollut moni muukin. Eikä se sulje pois lasten, nuorten ja perheen oikeuksia. Tuskin tästä tilanteesta kukaan nauttii.

Vierailija
118/131 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennään kaikki tapaamaan nyt ystäviä ja sukulaisia. Viranomaiset eivät ole kieltäneet meitä. Kaikki on hyvin. Voimme luottaa siihen, että tauti tappaa vain heikompia. Me emme lle niitä. Heikot ovat jotain toisia. Se on vain nuha. Olympialaiset, Euroviisut ynnä muut on peruttu, mutta hei, se on vain hysteriaa. Puoli maailmaa on hysteerikkoja. Varsinkin Kiinan Wuhanissa asuvat. Tai italialaiset ja varsinkin espanjalaiset. Jenkeistä puhumattakaan. Siellä vasta hysteeristä onkin. Maskien käyttö on hysteriaa. Kaikenlainen oman ja toisten terveyttä suojaava käyttäytyminen on hysteriaa. Nyt vaan kuule eletään ja nähdään ystäviä niin kuin ennenkin. Kaikki paha tapahtuu aina muille. Minulle ei ikinä.

Vierailija
119/131 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hei olisit itse ollut vankilassa nämä viikot tällä Uudellamaalla niin ymmärtäisit sinäkin maalainen miltä meistä on tuntunut. Nyt kun rajat ovat auki niin tottkaita voimme käydä katsomassa ystäviämme niin kuin tekin olette voineet käydä kun me olemme olleet täällä vankilassa. Hip hei rajat ovat auki!!! 

Juuri näin kukaan tässä mailmassa ei saa minua pidäteltyä ettenkö lähtisi mökille Ruovedelle viikonloppuna. Mahtavaa lämmittää sauna ja grillata. Ei haittaa vaikka sataisi lunta. Mahtavaa kun koronan selkä on tässä taittumassa. Johan sitä karanteenia kärsittiinkin. Vielä kun lentoliikenne alkaisi niin pääsisin katselmaan keväistä keskieurooppaa.

Vierailija
120/131 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää sitten tulko tänne itkemään kun tauti leviää, hoitopaikat loppuu ja tuskallista on. Itse en halua sairastua niin pidän kontaktit minimissä. Onneksi omat ihmissuhteeni eivät ole koskaan olleet riippuvaisia siitä kuinka usein tavataan livenä kun muutenkin voi pitää yhteyttä.