Miksi jotkut ei tunnu vieläKÄÄN ymmärtävän, ettei nyt saa kyläillä tai tavata edes yhtä tuttua?
Tuntuvat käsittävän kaiken aina päinvastoin, kun poliisi voi hajottaa kymmenen hengen ihmismassan, pölhöt ajattelevat että kavereita voi vapaasti tavata, kunhan niitä on alle kymmenen.
Milloin osasta suomalaisista on tullut noin s##tanan tyhmiä?
Kommentit (131)
Mikset itse ymmärrä, että olet väärässä. Kyllä nimittäin saa.
Vaikka miten te tästä vouhkaatte, niin totuus on, että kukaan ei suostu olemaan tapaamatta ketään moneen kuukauteen (jopa 6kk tällä menolla ihan mahdollinen rajoitusten kesto Suomessa).
Tässä taas huomataan se, että osa ihmisistä on pohjattoman itsekkäitä. Ei olla valmiita sietämään itse epämukavuutta vaan oikeutetaan itselle toiminta, mikä edesauttaa viruksen leviämistä. Moni myös vetoaa siihen, että tautiin kuolevat vain vanhukset. No eiköhän näitä tappavia viruksia ilmaannu siinäkin vaiheessa, kun nämä henkilöt ovat itse vanhoja. Voi olla yllätys, että vanha voi hyvinkin olla elämänhaluinen eikä ollenkaan vielä valmis kuolemaan.
Itse olen 30 v. kahden lapsen äiti ja emme tapaa nyt ketään. Ei ole mukavaa kieltää lapsilta kavereiden näkemistä ja ottaa lasten kiukkua vastaan, mutta tämä on hyvää oppia lapsille siitä, että joskus täytyy ajatella muiden parasta omalla kustannuksella. Monestakaan vanhemmasta ei ole tähän. Ollaan niin mukavuudenhaluisia, että ei pystytä toimimaan niin että omalta osalta tehtäis kaikki viruksen leviämisen estämiseksi. Se on nähty. Ei jakseta keksiä lapsille mukavaa tekemistä, vaan päästetään lapset levittämään tautia kaveriperheisiin/ kauppoihin jne. Näin se vaan on. Suurimmalle osalle ihmisistä oma napa on tärkein.
Se, että omaa perhettä ei täydy vältellä, perustuu siihen, että ei olisi järkevää tai mahdollista järjestää aikuisille eri osoitetta pandemian ajaksi eivätkä lapset yksin pysty huolehtimaan itsestään. Sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, kuuluuko joku eri osoitteessa asuva henkisesti perheeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika kohtuutonta olisi vaatia, ettei saa tavata ketään. Olen itse perheetön, lemmikitön ja en käy töissä nyt. Minunko pitäisi vain sulkeutua yksin neljän seinän sisälle syksyyn asti?
Mitä kohtuutonta siinä on, yksin on kuule miljoonat muutkin, mikä jeesus sinä olet, ettei sinua koske samat säännöt kuin muita?
Mitkä säännöt? Kuka ne on laatinut ja mitä siitä seuraa, jos ei noudata? Ettei vaan olisi kyse sun omakeksimistä säännöistä.
Ketjusta huomaa, että minäminäminätyyppejä ei rajoitukset koske, heille tulee paha mieli jos ei saa tavata kavereita ja laittaa läskiksi koronarajotteita.
Kiitos urpot, tauti jyllää vastakin, teidän takianne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika kohtuutonta olisi vaatia, ettei saa tavata ketään. Olen itse perheetön, lemmikitön ja en käy töissä nyt. Minunko pitäisi vain sulkeutua yksin neljän seinän sisälle syksyyn asti?
Mitä kohtuutonta siinä on, yksin on kuule miljoonat muutkin, mikä jeesus sinä olet, ettei sinua koske samat säännöt kuin muita?
Mitkä säännöt? Kuka ne on laatinut ja mitä siitä seuraa, jos ei noudata? Ettei vaan olisi kyse sun omakeksimistä säännöistä.
Ne säännöt että PYSYTÄÄN KAIKKI KOTONA, jos ei ole kriittisessä työssä.
Koko maailma noudattaa nyt näitä sääntöjä, mutta te idiootit sössitte kaiken minkä ehditte.
Tällaisena aikoina kaikista isoin rakkauden osoitus lähimmäisille on olla tapaamatta heitä livenä, koska jokainen meistä voi olla oireeton tarttuja. Kukapa haluaisi ystävänsä joutuvan hengityskoneeseen taistelemaan hengestään. En ainakaan minä.
Vierailija kirjoitti:
saa, mutta ei suositella. Myöskään tupakointia ei suositella ja silti aika moni polttaa.
Normaali ihminen tajuaa että se on sääntö, joka on kaikkien parhaaksi, että nyt ei eletä kuten normaalisti.
Tupakointiin on täysin turha alkaa vertaamaan.
Huomaa että tiukemmat rajoitteet olisivat tarpeen, koska teitä hölmöjä riittää.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä saa. Koko elämää ei tarvitse laittaa katkolle.
Joo ei ole laissa kiellettyä. Ainoastaan vahva suositus. Koronan huippu ei ole vielä, ja hyvin moni saa vielä tartunnan. Te jotka ylläpidätte edelleen kontakteja, olette sitten tietenkin myös suurella todennäköisyydellä niitä jotka sen tartunnan saavat. Paljon kuulee että ”kyllä sen kaikki lopulta saa”, mutta sehän ei ole totta. Ei pidä ottaa kirjaimellisesti. Ne jotka oikeasti välttelevät kontakteja, ja suojaavat itsensä hyvin välttämättömillä kauppa reissuilla, tekevät etätyötä... He ovat sitten mitä luultavimmin ne jotka tartunnalta säästyvät kokonaan. Kukaan ei etukäteen tiedä sairastakin itse taudin lievänä vai vaikeana, joten jokainen arvioi itse minkälaisen riskin on valmis ottamaan tässä. Lisäksi on jokaisen oman moraalin varassa arvioida minkä verran haluaa lisätä muiden ihmisten riskiä omalla toiminnallaan.
Minä ainakin välitän ystävistäni niin paljon, että en ota riskiä että tartutan koronan heihin yhteisen lenkin tai vaikka kahvittelun aikana. Tehkää te muut mitä haluatte, mutta minä ainakin toivon, että ystävät ovat elossa vielä vuodenkin päästä.
Vierailija kirjoitti:
Ketjusta huomaa, että minäminäminätyyppejä ei rajoitukset koske, heille tulee paha mieli jos ei saa tavata kavereita ja laittaa läskiksi koronarajotteita.
Valitettavasti se jyllää ihan jo sinunkin takia. Et kuitenkaan ole täysin omavarainen, joten sinun takiasi ihmisyen pitää olla esimerkiksi kaupassa ja logistiikassa töissä.
Toivottavasti viranomaiset huomaavat miten hölmöt suhtautuvat rajotteisiin, ja ottavat rangaistukset käyttöön.
LOL mitä hysteerikkoja täällä taas. Mites se menikään:
Valtiovalta Suomessa kuuluu mammoille, joita edustaa AV:lle kokoontunut harakkalauma.
Vai olisiko sittenkin niin, että hallitus ja eduskunta päättävät, mikä on sallittua ja kiellettyä. Jokainen voi sitten vapaaehtoisesti eristää itseään niin paljon kuin sielu sietää, mutta sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, mikä on lain ja asetusten mukaan sallittua ja kiellettyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko maailma noudattaa nyt näitä sääntöjä, mutta te idiootit sössitte kaiken minkä ehditte.
Eli mitään sääntöjä ei ole olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti se jyllää ihan jo sinunkin takia. Et kuitenkaan ole täysin omavarainen, joten sinun takiasi ihmisyen pitää olla esimerkiksi kaupassa ja logistiikassa töissä.
On siinä "pieni" ero, jos minä tilaan kaupasta kerran kahdessa viikossa ruuat kotiin, kuin että ramppaisin joka päivä pitkin kyliä tuttuja tapaamassa ja eläisin kuin mitään koronaa ei olisikaan.
Halloota halloo, tuuliko siellä korvies välissä enää ujeltaa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä saa. Koko elämää ei tarvitse laittaa katkolle.
Joo ei ole laissa kiellettyä. Ainoastaan vahva suositus. Koronan huippu ei ole vielä, ja hyvin moni saa vielä tartunnan. Te jotka ylläpidätte edelleen kontakteja, olette sitten tietenkin myös suurella todennäköisyydellä niitä jotka sen tartunnan saavat. Paljon kuulee että ”kyllä sen kaikki lopulta saa”, mutta sehän ei ole totta. Ei pidä ottaa kirjaimellisesti. Ne jotka oikeasti välttelevät kontakteja, ja suojaavat itsensä hyvin välttämättömillä kauppa reissuilla, tekevät etätyötä... He ovat sitten mitä luultavimmin ne jotka tartunnalta säästyvät kokonaan. Kukaan ei etukäteen tiedä sairastakin itse taudin lievänä vai vaikeana, joten jokainen arvioi itse minkälaisen riskin on valmis ottamaan tässä. Lisäksi on jokaisen oman moraalin varassa arvioida minkä verran haluaa lisätä muiden ihmisten riskiä omalla toiminnallaan.
Haukotus... Olen kriittisellä alalla töissä ja on hyvin mahdollista, että korona tulee, jos se ei ole jo ollut. Meitä työssä käyviä on hyvin paljon ja meidänkin työpanoksella sinäkin voit olla kotona kiroilemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on, mutta sitähän sinä urpo et ymmärrä, ennen kuin poliisi ottaa niskasta kiinni ja heittää putkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on, mutta sitähän sinä urpo et ymmärrä, ennen kuin poliisi ottaa niskasta kiinni ja heittää putkaan.
:DD