Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vatsakkaat (nuoret)naiset

Vierailija
13.04.2020 |

Ennen tuollaisia vatsoja näkyi vain keski-ikäisillä ja vanhemmilla miehillä. Nyt tuo näky on jo aika normi lenkilläkin.

Kommentit (603)

Vierailija
281/603 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiheesta ei saa keskustella ja ketju täyttyy "niin on miehetkin lihavia!" kommenteista.

Tämä on totta. Ja miehet ovatkin ylipainoisia, jopa useammin kuin naiset. Tosin nuorissä ikäluokissa naiset vievät "voiton" lihavuudessa miehistä. En ymmärrä ihmisiä jotka päästävät itsensä tuollaiseksi. Lihavuuden saavuttaminen ja ylläpitäminen edellyttää kuitenkin aika vinoutuneita elintapoja.

Tämä on pötyä. Kaikissa ikäluokissa miehet ovat lihavampia kuin naiset. Pojat ovat lihavampia kuin tytöt jo lapsena.

Miksi vain naisten paino häiritsee palstalaisia on mysteeri.

Vierailija
282/603 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yliopistossa saa opiskelijakortilla parilla eurolla loistavan lounaan johon sisältyy kaikki. Aamuisin leipä/rahka/kahvi. Illalla vaikka puuro. Tällä tulee aikuinen nainen vallan hyvin toimeen, eikä liho muodottomaksi. Pahimpia ovat tosiaan nuo Rax-lapset ja ne teinit, jotka välttävät kouluruokailun ja paisuttavat itsensä paistopisteen rasvaisilla tuotteilla sekä energiajuomilla. Jos nyt joka kolmas suomalainen sairastuu elämänsä aikana syöpään, haluan minä nähdä mitä sen on 15 vuoden päästä kun nuo pystyyn nostetut hk-siniset alkavat vanheta.

Kerrotko vielä ohjeet aikuiselle miehelle? Heillä kun niitä liikakiloja on vielä enemmän. Ja eniten kiloja on heillä, jotka eivät omista opiskelijakorttia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/603 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei varmastikaan ole valtaosan syy, mutta omaan lihavuuteeni on syynä se että pidän isoa mahaa kiihottavana. Myös kumppanini ovat valikoituneet niistä, jotka saavat mielihyvää naisen pulleasta vartalosta. Heitä on enemmän, kuin uskoisikaan.

Vierailija
284/603 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yliopistossa saa opiskelijakortilla parilla eurolla loistavan lounaan johon sisältyy kaikki. Aamuisin leipä/rahka/kahvi. Illalla vaikka puuro. Tällä tulee aikuinen nainen vallan hyvin toimeen, eikä liho muodottomaksi. Pahimpia ovat tosiaan nuo Rax-lapset ja ne teinit, jotka välttävät kouluruokailun ja paisuttavat itsensä paistopisteen rasvaisilla tuotteilla sekä energiajuomilla. Jos nyt joka kolmas suomalainen sairastuu elämänsä aikana syöpään, haluan minä nähdä mitä sen on 15 vuoden päästä kun nuo pystyyn nostetut hk-siniset alkavat vanheta.

Kerrotko vielä ohjeet aikuiselle miehelle? Heillä kun niitä liikakiloja on vielä enemmän. Ja eniten kiloja on heillä, jotka eivät omista opiskelijakorttia.

Otsikkoa seuraillen vastasin, mutta on tietysti itsestäänselvyys, että meillä on jäätävä ylipaino-ongelma (johon ei saisi puuttua) sukupuoleen katsomatta, kaikissa ikäluokissa. Järkevästä syömisestä ja perus matematiikasta on tullut ahmivalle kansalle vaikeampaa kuin ydinfysiikka.

Vierailija
285/603 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorten naisten testosteronitasot ovat nousseet ja nuorilla miehillä laskeneet.

Vierailija
286/603 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 100 kg alle 30 vuotias nainen. Valitettavasti paino kertyy vyötärölle.pömppövatsa oli jo yli 20kg laihempana.Häpeän roikkuvaa vatsaani

Vierailija
287/603 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihoin tässä 29v kun elintavat huononivat. Nyt taas vähän parempi ote ruokailuista ja arkiaktiivisuudesta. Huomaan, että mullekin tullut pömppömaha nimenomaan vatsalihasten alle eli varmaan sisäelimiin.. ei ole ennen ollut, ennen lihoin vain ihonalaisesta rasvakudoksesta. Mietin onko syynä stressi (kortisoli), vai mahdollisesti sokerittomat bcaa juomat joita juon n 3tlk viikossa :( niitähän nuoretkin vetää nykyään ja kaikilla on jotain ahdistusta ja korona vaikutti moneen. Herkutkin toki vaikuttaa, mutta kuten sanoin olen ollut lihava ennenkin eikä rasva kerääntynyt sisäelimiin näin pahasti..

Vierailija
288/603 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisko siellä lenkkipolulla keskittyä vaan omaan tekemiseen eikä kyylätä muita? Jokaisella on oikeus liikkua rauhassa, oli ylipainoa tai ei.

Vierailija
289/603 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskipiikki on auttanut omalla kohdallani. 16 kiloa on paino pudonnut 7 kuukaudessa ja elämä on ihan erilaista nyt. Nivelet kiittää ja olen paljon energisempi. Annoskoko ruokailussa on puolittunut ja liikunta on mukavampaa nyt, kun paikkoihin ei särje.

Omalla kohdalla paino alkoi tosiaan tippumaan vasta noiden piikkien jälkeen. Ennen kokeilin vaikka mitä, mutta ei mistään ollut mitään apua.

Vielä on tarkoitus pudottaa muutama ylimääräinen kilo, niin sitten olen tavoitteessa.

Vierailija
290/603 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 18v nainen ja BMI on 38, vatsaa löytyy ja silti olen päättänyt, etten häpeä vartaloani. On harmi, että olen päästänyt itseni tähän kuntoon, mutta en ikinä aio hävetä kehoani. En myöskään aio pukeutua säkkivaatteisiin, aivan sama mulle mitä sinä ap tai te setämiehet ajattelette kehostani.

Terveys?

Terveyteni tuskin sinua kiinnostaa. Vihaat lihavia, koska et itse ole tyytyväinen itseesi. Purkaat pahoinvointisi itseäsi heikompiin ihmisiin.

En ole tuo, jolle kommentoit, mutta jos BMI on 38 (mikä on todella suuri), niin saa sen kuvan, että terveytesi ei taida sinua itseäsi juurikaan kiinnostaa?

Vierailija
291/603 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 18v nainen ja BMI on 38, vatsaa löytyy ja silti olen päättänyt, etten häpeä vartaloani. On harmi, että olen päästänyt itseni tähän kuntoon, mutta en ikinä aio hävetä kehoani. En myöskään aio pukeutua säkkivaatteisiin, aivan sama mulle mitä sinä ap tai te setämiehet ajattelette kehostani.

Terveys?

Terveyteni tuskin sinua kiinnostaa. Vihaat lihavia, koska et itse ole tyytyväinen itseesi. Purkaat pahoinvointisi itseäsi heikompiin ihmisiin.

En ole tuo, jolle kommentoit, mutta jos BMI on 38 (mikä on todella suuri), niin saa sen kuvan, että terveytesi ei taida sinua itseäsi juurikaan kiinnostaa?

Sähän et tunne kyseistä ihmistä henkilökohtasesti ja kirjotuskin on 3 vuotta vanha, niin mistä tiedät jos nyt on tehnyt elämäntapamuutoksen? Ja vaikkei olisi, niin kuuluuko se sulle? Eihän normaalipainostenkaan terveys muille kuulu, niin miksi lihava olisi tässä asiassa tilivelvollinen.

Vierailija
292/603 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisella kuuluukin olla vatsaa.

Joo, silloin kun on raskaana... muuten ei.

Vierailija
293/603 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin pullean naikkosen hölkkäämässä... ajattelin että tuo se varmaan palkitsee hyvästä kuntoilusta jäätelöllä ja suklaalla + jollain muulla extralla.

Mitä ihmettä? Mitä jos on oikeasti aloittanut elämäntapamuutoksen ja sinä ilkeä ihminen oletat heti pahinta? Ei kaikki läskit muutenkaan syö mitään jätskejä ja suklaata, ihme yleistystä.

Vierailija
294/603 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaljamaha.

Vierailija
295/603 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveys?

Sähän et tunne kyseistä ihmistä henkilökohtasesti ja kirjotuskin on 3 vuotta vanha, niin mistä tiedät jos nyt on tehnyt elämäntapamuutoksen? Ja vaikkei olisi, niin kuuluuko se sulle? Eihän normaalipainostenkaan terveys muille kuulu, niin miksi lihava olisi tässä asiassa tilivelvollinen.

Koska juurikin ylipainosta aiheutuvat elintasosairaudet lankeavat meidän kaikkien maksettaviksi. Siksi. Aivan samoin puututaan alkoholismiin ja muuhun epäterveelliseen. Se ei ole normaalia.

Vierailija
296/603 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveys?

Jos hänen BMI oli 38, niin ei häntä näyttänyt oma terveys kiinnostavan. Lihavuuden aiheuttamat sairaudet lisäävät terveydenhuollon kuluja, ja en halua olla veronmaksajana kustantamassa sairauksia, jotka johtuvat nimenomaan lihavuudesta.

Kyllä mun normaalipainoa saa kommentoida jos haluaa, ja kommentoin myös todella lihavien painoa jos haluan.

Vierailija
297/603 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeastiko porukka ihmettelee miksi kansa lihoo? Ei taida olla teitäkään älyllä varjeltu.

Mun mielestä on turha itkupahastua, jos porukka miettii, että miksi nuorillakin naisilla menee nykyään kilot mahaan eikä tisseihin, reisiin ja p.erseeseen, kuten nuorilla naisilla pitäisi mennä, mikäli hormonit vain ovat kohdallaan.

Alkoholin runsas käyttö tunnetusti miehistää naisia, koska se lisää (naisella) testosteronin määrää. Naisilla alkoholin käyttö on viime vuosina lisääntynyt. Tässä voi olla yksi syy lisääntyneeseen "kaljamahaisuuteen"?

Paljon mahdollista!

Lääketieteen lisensiaatti Taisto Sarkola tutki väitöstutkimuksessaan, miten kohtuullinen alkoholin käyttö horjuttaa naisten hormonitasapainoa. Hän havaitsi, että alkoholi ei vaikuttanutkaan suoraan sukuhormonien muodostukseen tai sen säätelyyn, kuten aiemmin on oletettu, vaan se esti hormonien poistumisen naisen maksassa.

Taisto Sarkola havaitsi, että miessukuhormoni oli koholla niin kauan, kunnes alkoholi oli kokonaan poistunut elimistöstä. Alkoholi nosti myös naissukuhormonitasoa e-pillereitä käyttävillä naisilla, mutta muilla naisilla tällaista vaikutusta ei ollut.

Pitkäaikainen alkoholin liikakäyttö aiheuttaa hormonitasapainon häiriintymisen sekä naisilla että miehillä. Naisilla tästä voi seurata kuukautishäiriöitä, hedelmättömyyttä, ennenaikaiset vaihdevuodet sekä osteoporoosi- ja rintasyöpäriskin lisääntyminen. Runsas alkoholinkäyttö vahvistaa myös maskuliinisia piirteitä.

Vierailija
298/603 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin pullean naikkosen hölkkäämässä... ajattelin että tuo se varmaan palkitsee hyvästä kuntoilusta jäätelöllä ja suklaalla + jollain muulla extralla.

Mitä ihmettä? Mitä jos on oikeasti aloittanut elämäntapamuutoksen ja sinä ilkeä ihminen oletat heti pahinta? Ei kaikki läskit muutenkaan syö mitään jätskejä ja suklaata, ihme yleistystä.

Mistä se valtava läskimäärä sitten kertyy, jos ei epäterveellisestä syömisestä??? Tippuvatko kilot taivaalta? 🤔

Vierailija
299/603 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 180cm ja 120kg nainen 25v. Olen ollut muutama vuosi sitten normaalipainon ylärajalla pitkään, mutta kuitenkin normaalipainon puolella, mutta masennukseni paheni rajusti traumaattisen elämäntapahtuman myötä ja sain myös lapsen.

Syön liikaa ja vääränlaista ruokaa, koska saan ruoasta hetken kestävän nautinnon tunteen. Lisäksi minulla on hormonaalinen sairaus joka aiheuttaa insuliiniresistenssiä.

En ole tyytyväinen tilanteeseen, tiedän etten näytä hyvältä monien silmissä ja tiedän että terveyteni on huono, mutta mielenterveydellisten haasteiden takia on todella vaikea tehdä muutoksia ja pysyä niissä. En kuitenkaan halua luovuttaa vaan päivä kerrallaan koitan tehdä parempia valintoja.

Tiedän että olen iso, mutta en halua että kukaan ulkopuolinen tuomitsee minua sen takia tai tuijottaa minua esim. kaupungilla. Kaikilla on omat haasteensa elämässä.

Vierailija
300/603 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useiden tekijöiden summa:

- nykyään kaupoissa on pitkät ja keveät käytävät täynnä herkkuja. Ennen oli karkkipäivä-käsite ja makeispussit pieniä. Nyt joka päivä on karkkipäivä ja pussit kokoa supermättömix

- aikaisemmin ylipainoinrn pisti silmään normaalipainoisten joukossa ja laihdutti. Nyt läski on normaalia eikä enää ole samaa sosiaalista painetta laihtua.

- kehopositiivisuus kampanja. Voisi vaihtaa terveyspositiivisuuteen, koska lihavuus on vakava ja tappava sairaus.

- näkemys normaalipainosta on muuttunut. Minulla on vyötäröllä jonkin verran ylioainoa enkä todellakaan ole laiha, mutta läskien joukossa näytän nykyään jopa niin hoikalta että löytyy huolestuneita, jotka miettivät syönkö tarpeeksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi