Vatsakkaat (nuoret)naiset
Ennen tuollaisia vatsoja näkyi vain keski-ikäisillä ja vanhemmilla miehillä. Nyt tuo näky on jo aika normi lenkilläkin.
Kommentit (603)
Vierailija kirjoitti:
En tiedä muista, mutta mulle tuli lasten jälkeen vatsalihasten erkauma ja maha näyttää isolta, vaikka en ole ylipainoinen.
Mulla sama. Samoin hätäsektiosta jäi arpi, joka kiristää vielä ylimääräistä nahkaa röllykäksi.
Vierailija kirjoitti:
Oon paremmassa kunnossa kuin moni parikymppinen ja oon sentään jo 48v! Tuntuu aivan käsittämättömältä...
Käyn salilla ja joogassa. Syön normaalisti, enkä edes ole mikään himotreenaaja. Noin 3-4 krt vkossa. Kroppa on tikissä.
Sama juttu täällä, mutta ikää "vasta" 60+! Olen myös himotreenaaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä muista, mutta mulle tuli lasten jälkeen vatsalihasten erkauma ja maha näyttää isolta, vaikka en ole ylipainoinen.
Mulla sama. Samoin hätäsektiosta jäi arpi, joka kiristää vielä ylimääräistä nahkaa röllykäksi.
Älkää selitelkö vaan laihduttakaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiheesta ei saa keskustella ja ketju täyttyy "niin on miehetkin lihavia!" kommenteista.
No siis miehissä on enemmän ylipainoisia kuin naisissa, että näkisin sen suurempana ongelmana. Tottakai ylipaino ylipäätään on Suomessa todella vakava ja laaja ongelma.
lihavuus on ylipainoa suurempi ongelma ja naisissa on enemmän lihavia.
Naisella on yhtäläinen oikeus olla isovatsainen kuin miehellä. Ja yhtäläinen oikeus esitellä sitä vatsaansa julkisilla paikoilla jos siltä tuntuu. Itse olen hoikka, ja minulla on aamuisin lättänä vatsa, mutta heti kun syön jotain alan turvota. Minkäs teet.
Nykynuoret syövät aiempaa enemmän mielialalääkkeitä, sanoin ADHD-lääkkeitä. Nämähän tunnetusti sekoittavat elimistön rasva-aineenvaihduntaa. Ei kaikkien kilot tai vatsa lähde sillä, että ottaa itseään reippaasti niskasta kiinni.
Mikä himo joillain on jatkuvasti dissata toisia?
Itsekin luin jostain että naisilla keskivartalolihavuus on lisääntynyt. Keskivartalolihavuus ei ole tyypillistä naisille.
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko porukka ihmettelee miksi kansa lihoo? Ei taida olla teitäkään älyllä varjeltu.
Samaa mietin. Luulisi tietävän mistä se johtuu.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä miten nuoret pääsee lihoamaan. Olen itse 25v ja mielestäni syön ihan normaalisti mutta kuitenkin suht usein kaikkea rasvaista, herkkujakin joka viikonloppu. Painan kuitenkin 52kg ja pituutta on 170cm. Kai ne annoskoot ovat sitten se ratkaiseva tekijä?
Kyllä siihen geenit, hormonit ja lääkkeetkin vaikuttavat, ei pelkät annoskoot.
Vierailija kirjoitti:
Onhan siinä iso ero.
Koulutan joskus parikymppisiä sivutyönäni.
Yhtään liioittelematta oppilaitoksessa jossa itse opiskelin 20v sitten oli vähemmän ylipainoisia kuin keskivertoluokalla nykyään. Oppilaitoksessa siis oli n. 200 ihmistä, keskivertoluokalla se 20.
Omalla luokalla 0 pullukkaa, rinnakkaisluokalla yksi joka nykyään laskettaisiin noraalipainoiseksi ellei jopa hoikaksi.
Ero on aika valtava.
Sen selittänee se että nyt 20-35v ikäiset tottuivat jo lapsuudessa megakarkkipusseihin, energiajuomiin ja kännykän räpeltämiseen. Oma ikäluokka eli vielä edes vähän terveemmän lapsuuden, p.rseily alkoi vasta opiskeluaikoina.
Olin teininä luokan lihavin ja mun BMI oli 25. (Aikuisena olen pysynyt hoikkana, laihdutin lukiossa.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiheesta ei saa keskustella ja ketju täyttyy "niin on miehetkin lihavia!" kommenteista.
No siis miehissä on enemmän ylipainoisia kuin naisissa, että näkisin sen suurempana ongelmana. Tottakai ylipaino ylipäätään on Suomessa todella vakava ja laaja ongelma.
Miesten ylipainosta (ja sitä on tutkitusti enemmän miehillä kuin naisilla) ei saa täällä keskustella, kaikki avaukset aiheesta poistatetaan. Miksi se on aina nainen, jonka tulisi olla hoikka, miehiä miellyttääkseen? Naiset eivät elä täällä miehiä varten, silti nainen on aina se, jota syyllistetään ylipainosta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse huomannut saman. Olin itse teininä pullea ja luokallani oli vain yksi tyttö, joka oli minua isompi.
Pullukka olen edelleen, mutta nykyään istuu olevan paljon yleisempää, että nuoret tytöt ja naiset todella (todella) pulleita, lihavia lähes. Mistä ihmeestä johtuu tämä pullukoiden määrän kasvu?Meillä oli kans ysärin alussa ainoastaan yksi läski tyttö ja sekin on jo onneksi kuollut. Hyhhyh!
Mutta ääliöt näemmä porskuttaa edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä miten nuoret pääsee lihoamaan. Olen itse 25v ja mielestäni syön ihan normaalisti mutta kuitenkin suht usein kaikkea rasvaista, herkkujakin joka viikonloppu. Painan kuitenkin 52kg ja pituutta on 170cm. Kai ne annoskoot ovat sitten se ratkaiseva tekijä?
Mitä ihmeen lääkkeitä tarvitsee 25-v.?!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on totta. Ja miehet ovatkin ylipainoisia, jopa useammin kuin naiset. Tosin nuorissä ikäluokissa naiset vievät "voiton" lihavuudessa miehistä. En ymmärrä ihmisiä jotka päästävät itsensä tuollaiseksi. Lihavuuden saavuttaminen ja ylläpitäminen edellyttää kuitenkin aika vinoutuneita elintapoja.
Tämä on pötyä. Kaikissa ikäluokissa miehet ovat lihavampia kuin naiset. Pojat ovat lihavampia kuin tytöt jo lapsena.
Miksi vain naisten paino häiritsee palstalaisia on mysteeri.
Historian saatossa miehet on totutettu siihen että naisten tehtävä on miellyttää miehiä ja pysyä hoikkana ja kauniina heitä varten. Nykynainen ei enää suostu tähän ja miehet eivät voi sietää sitä, että nainen rikkoo normeja (eli on ylipainoinen)
Sama juttu seksin kanssa. Miehet pitävät oikeutenaan pettää ja käydä maksullisissa mutta jos nainen tekee samoin, on kamala hoora jonka saa vaikka tap paa siitä hyvästä...
Aina on ollut eri säännöt miehille ja naisille. Onneksi tämä on nyt muuttumassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimmiten mielialalääkeitä.
Kakkis kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Useimmiten mielialalääkeitä.
Ulos liikkumaan, niin voi unohtaa moiset pillerit!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No esim. noita jo mainittuja masennus- tai muita psyykenlääkkeitä käyttää tosi monet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko porukka ihmettelee miksi kansa lihoo? Ei taida olla teitäkään älyllä varjeltu.
Mun mielestä on turha itkupahastua, jos porukka miettii, että miksi nuorillakin naisilla menee nykyään kilot mahaan eikä tisseihin, reisiin ja p.erseeseen, kuten nuorilla naisilla pitäisi mennä, mikäli hormonit vain ovat kohdallaan.
Ei pidä paikkaansa, tuo on rakenteellinen ja geneettinen asia. Meidän suvussa kaikki on omenavartaloita.
Ei mitenkään syyllistävästi tai pahalla, vaan olen ihan vaan kiinnostunut, että millainen ruokavalio aiheuttaa lihomisen? Tai että mikä on se ratkaiseva tekijä laihan ja ylipainoisen ruokavalion välillä? Annoskoot? Herkut? Hyötyliikunta? Geenit?
Olen itse 30v ja BMI 18-19 välillä. Juon viikonloppuisin paljon alkoholia, syön roskaruokaa, en harrasta liikuntaa jne
Hyvä, ettet häpeä vartaloasi. Mutta toivottavasti yrität pudottaa painoasi. Bmi 38 on aivan liikaa.