Vatsakkaat (nuoret)naiset
Ennen tuollaisia vatsoja näkyi vain keski-ikäisillä ja vanhemmilla miehillä. Nyt tuo näky on jo aika normi lenkilläkin.
Kommentit (603)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä miten nuoret pääsee lihoamaan. Olen itse 25v ja mielestäni syön ihan normaalisti mutta kuitenkin suht usein kaikkea rasvaista, herkkujakin joka viikonloppu. Painan kuitenkin 52kg ja pituutta on 170cm. Kai ne annoskoot ovat sitten se ratkaiseva tekijä?
Kyllä siihen geenit, hormonit ja lääkkeetkin vaikuttavat, ei pelkät annoskoot.
Mitä ihmeen lääkkeitä tarvitsee 25-v.?!?
Ihan vaikka epilepsialääkkeet (lihottaa), idiootti. Diabetes, kilpirauhasen vajaatoiminta, mielialalääkkeet esimerkiksi
Epäterveellinen ruoka, liian vähäinen liikunta. Netissä ja TV:n ääressä vapaa-ajan vietto.. siinä syitä.
Toki on myös sairauksia, jotka lihottavat, mutta se on eri asia.
Olen huomannut, että myös ryhti on mennyt monilla huonommaksi, johtuen ehkä juuri netissä olosta, kun ollaan kaiket päivät kumartuneena puhelimen tai läppärin ääreen.
Eräällä tutulla oli aina janojuomana autossakin sokerista limsaa. Sokeri on ihmisen vihollinen.
Kaupan kassa sanoi edessäni olevalle naiselle että hän näyttää nuorelta. Hihnalla kun oli sipsejä, kaljaa, siideriä, suklaata, karkkeja. Nainen oli n. 30-vuotias ja lösähtänut läskivuori. Joka oli ikäisensä näköinen. Pitäisiköhän siis lihavaksi itsensä laittaa että näyttäisi nuorelta. Yhteenvetona helppo sanoa että nuoret naiset ovat lihavia oikeasti suurin osa. Oli kyllä pahan näköinen tapaus.
1) sokeri ja sokeri-addiktio
2) hiilihydraattimätöt ja einesruuat jojottavat veren sokeria joten tulee nälkä ja pitää syödä lisää (vatsalla on käytännössä suora linja aivoihin, jos sinulla on jatkuvasti nälkä niin tuskin pysyt olemaan laiha).
3) ruoka-addiktio (hangry, vihaisuus ja agressio nälän vuoksi ei voi johtua veren sokerista)
4) liikkumattomuus (mutta käytännössä vain pieni vaikutus koska ruokavaliot on surkeita).
Kakkis kirjoitti:
Nykynuoret syövät aiempaa enemmän mielialalääkkeitä, sanoin ADHD-lääkkeitä. Nämähän tunnetusti sekoittavat elimistön rasva-aineenvaihduntaa. Ei kaikkien kilot tai vatsa lähde sillä, että ottaa itseään reippaasti niskasta kiinni.
Mikä himo joillain on jatkuvasti dissata toisia?
ADHD-lääkkeet kyllä nimenomaan laihduttaa. Mielialalääkkeet lihottaa valtaosa, se on kyllä ihan totta. Mutta jos on paino-ongelmiin taipumusta, niin Voxra on hyvä tähän. Lihomisen sijasta nimenomaan laihduttaa. Ja ADHD lisää ylipainon riskiä moninkertaisesti, mutta niillä lääkkeillä ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Vai kuinka monta läskiä pirinistiä sinä tiedät? Niissä lääkkeissä kun on piriä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiheesta ei saa keskustella ja ketju täyttyy "niin on miehetkin lihavia!" kommenteista.
No siis miehissä on enemmän ylipainoisia kuin naisissa, että näkisin sen suurempana ongelmana. Tottakai ylipaino ylipäätään on Suomessa todella vakava ja laaja ongelma.
Miesten ylipainosta (ja sitä on tutkitusti enemmän miehillä kuin naisilla) ei saa täällä keskustella, kaikki avaukset aiheesta poistatetaan. Miksi se on aina nainen, jonka tulisi olla hoikka, miehiä miellyttääkseen? Naiset eivät elä täällä miehiä varten, silti nainen on aina se, jota syyllistetään ylipainosta
Kyllä ne on miehet joita tällä palstalla saa surutta loukata ja ilman pelkoa ketjun poistosta.
Lihavuudesta (ja sitä on tutkitusti enemmän naisilla kuin miehillä) ei saa täällä keskustella, kaikki avaukset aiheesta poistatetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiheesta ei saa keskustella ja ketju täyttyy "niin on miehetkin lihavia!" kommenteista.
No siis miehissä on enemmän ylipainoisia kuin naisissa, että näkisin sen suurempana ongelmana. Tottakai ylipaino ylipäätään on Suomessa todella vakava ja laaja ongelma.
Miesten ylipainosta (ja sitä on tutkitusti enemmän miehillä kuin naisilla) ei saa täällä keskustella, kaikki avaukset aiheesta poistatetaan. Miksi se on aina nainen, jonka tulisi olla hoikka, miehiä miellyttääkseen? Naiset eivät elä täällä miehiä varten, silti nainen on aina se, jota syyllistetään ylipainosta
Kyllä ne on miehet joita tällä palstalla saa surutta loukata ja ilman pelkoa ketjun poistosta.
Lihavuudesta (ja sitä on tutkitusti enemmän naisilla kuin miehillä) ei saa täällä keskustella, kaikki avaukset aiheesta poistatetaan.
Näitä asioita ei edes pitäisi sukupuolitta vaan lihavuus on oikeasti tärkeä aihe josta pitää puhua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä asioita ei edes pitäisi sukupuolittaa vaan lihavuus on oikeasti tärkeä aihe josta pitää puhua.
Tietenkään ei voi sukupuolittaa koska naisissa lihavia on tutkitusti enemmän. Ylipainoa voi, koska ylipainoisissa miehiä on enemmän.
Terveelliset ja hyvät elämäntavat olisi hyvä opetella jo nuorena. Minulla oli hyvä se kun harrastin liikuntaa nuorena, niin paino pysyi kurissa. Tuo liiallinen sokerin syönti lienee ongelma. Verensokeri heittelee jopa liikaakin ja ihminen kokee väsymystä sokerien ollessa alhaalla. Sitä paikataan syömällä herkkuja ja kierre on valmis. Itse huomasin tämän selvästi kun söin jäätelötuutteja aamuisin kahvin kera.
Ravinto on nykypäivänä liian energiapitoista. Pitäisi yksinkertaistaa ruokavaliota ja syödä käsittelemätöntä ruokaa.
Napostelut, ja keinomakeutusaineet esim juomissa, tunnesyöminen.
Vierailija kirjoitti:
Näin pullean naikkosen hölkkäämässä... ajattelin että tuo se varmaan palkitsee hyvästä kuntoilusta jäätelöllä ja suklaalla + jollain muulla extralla.
Enpä ole ikinä palkinnut itseäni kuntoilusta jäätelöllä ja suklaalla. Liikunta on nautinto ja jo palkinto itsessään, voi olla kiitollinen jos on niin terve että pystyy liikkumaan.
t. BMI pahimmillaan sairauden aikana ollut 35, normisti 21, ohjaan liikuntaa
Harva lihoo yhtäkkiä teininä. Eli kotoa se lähtee. Jos vanhemmilla on paino-ongelmia, he eivät ehkä osaa antaa lapselle tervettä suhtautumista ruokaan.
Annoskoot ovat suuria ja jo pienestä pitäen lapset tottuvat tiettyihin makuihin. Jälkiruoilla palkitaan, "syö ruoka, niin saat jälkkärin". Harva kai enää sanoo että lautanen on syötävä tyhjäksi, mutta uskallan väittää että aika monessa perheessä painostetaan "syömään hyvin".
Jos lapselle antaa mahdollisuuden syödä sen verran kun hänelle on luontaista eikä nosteta makeita herkkuja millekään jalustalle, niin päästään jo pitkälle. Moni aikuinen ei vaan oikeasti tunnista mikä määrä ruokaa on tarpeeksi vaan sitä syödään yli tarpeen.
Lapset viettää isäviikonloppuja (anteeksi sukupuolittunut ilmaisu, mutta tiedätte mitä tarkoitan), jossa herkutellaan leffan ääressä ja syödään pikaruokalassa. Että varmasti on lapsilla kivaa. Mistään tunteista ei tarvitse puhua.
Kauheita läskejä nämä nuoret nykyään. Perseet on isoja ja sehän on hyvä asia.
Vaatekaupassa xs kokoa on todella vaikea löytää koska ilmeisesti tilaavat vain yhden kappaleen mutta xxl löytyy. Onhan se järkyttävää että 30 vuodessa porukka on lihonut aivan valtavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin pullean naikkosen hölkkäämässä... ajattelin että tuo se varmaan palkitsee hyvästä kuntoilusta jäätelöllä ja suklaalla + jollain muulla extralla.
Mitä ihmettä? Mitä jos on oikeasti aloittanut elämäntapamuutoksen ja sinä ilkeä ihminen oletat heti pahinta? Ei kaikki läskit muutenkaan syö mitään jätskejä ja suklaata, ihme yleistystä.
Mistä se valtava läskimäärä sitten kertyy, jos ei epäterveellisestä syömisestä??? Tippuvatko kilot taivaalta? 🤔
Ihan mistä tahansa syömisestä, ei siihen mitään pullaa tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 18v nainen ja BMI on 38, vatsaa löytyy ja silti olen päättänyt, etten häpeä vartaloani. On harmi, että olen päästänyt itseni tähän kuntoon, mutta en ikinä aio hävetä kehoani. En myöskään aio pukeutua säkkivaatteisiin, aivan sama mulle mitä sinä ap tai te setämiehet ajattelette kehostani.
Minusta 18-vuotias ei ole ”päästänyt” itsensä lihomaan. Vanhemmat ja yhteiskunta ovat enemmän kuin auttaneet. Olin tikkulaiha 18-vuotiaana vuonna 1980 mutta se ei ollut omaa syytäni eikä ansiotani.
Niin yhteiskunnan vikahan se on jos jo nuorella iällä on sairaalloinen ylipaino. Kyllä...
Yhteiskunta ei ole vastuussa kenenkään lihomisesta. Ei tietenkään. Ihan itse ihminen sitä ruokaa sinne suuhun tunkee. Vastuu on aina itsellä. Kun syö vähemmän, niin läskit lähtee. Se on ainoa keino päästä normaaliin kehoon ja terveydentilaan.
Miljoonalla suomalaisella rasvamaksa.
Elinajan odote laskee ja senhän jokainen itse päättää, miten terveet/sairaat viimeiset vuosikymmenet on.
Ei ole kivan näköistä naisella kuten ei miehilläkään, hirveän näköistä miehissä tämä vatsakkuus, kun on ylittänyt 40, niin kauhea pallomaha ja paita kiristää, että meinaa napit sinkoilla. Voiko olla pahemman näköistä, siitä on seksikkyys kaukana.
On se sitäkin, mutta joka tapauksessa naisten vartalomalli on vuosikymmenten aikana muuttunut vatsakkaampaan suuntaan.