Miksi naiset hakevat parisuhteissa eroa useammin kuin miehet
Naiset hakevat yleensä useammin eroa kuin miehet. Mistä tämä mahtaa johtua?
Kommentit (114)
Onko tämä ihan faktaa? Itse en ole eronnut kertaakaan vaan miehet on lähteneet :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän on varmasti monta syytä. Itse arvelen että yksi syy on se, että naisille tulee yksinkertaisesti mitta täyteen kun mikään ei ikinä muutu. Miehelle taas ero tulee aina puskista, vaikka nainen olisi vuosien ajan puhunut että ellei touhu muutu, ero on edessä.
Naiset tekevät edelleen suurimman osan kotitöistä, miehillä enemmän alkoholi- ja peliongelmia, miehet ovat raaemmin väkivaltaisia ja osallistuvat vähemmän lastenhoitoon.
Jossain vaiheessa tulee se kuuluisa viimeinen korsi.
Tämä oli ainakin minun avioliitossani se ongelma. Siinä missä minä elin viimeiset kolme vuotta suhdekriisiä jota yritin ratkoa lukuisia kertoja, mies oli sitä mieltä että ihan hyvinhän tässä elämä rullaa. Muutaman kerran itkin miehelle sietämätöntä oloani ja sitä miten asioiden on muututtava tai ero on ainoa vaihtoehto. Noina hetkinä mies hetkellisesti lohdutti ja vakuutteli että ongelmat on tiedostettu ja lähdetään niitä yhdessä ratkomaan. Mikään ei muuttunut ja sitten tuli se viimeinen niitti jolloin istutin miehen pöydän ääreen ja sanoin haluavani eron ja kerroin samalla syyt. Miehelle tämä tuli täytenä yllätyksenä ja hän antoi yhteisille ystävillemme ja sukulaisillemme kuvan kuinka minä vain ilman mitään selityksiä yhtäkkiä vain pakkasin laukkuni ja lähdin, vaikka kaikki oli niin hyvin.
Mitkä olivat perus syyt joita olisit halunnut muuttaa?
Noniin, voidaan taas todeta että koska miehet paskoja, miesten syy. Ketju käsitelty ja neeeext
Kai perimmäinen syy on se, että miehet ovat mieluummin huonossakin suhteessa kuin yksin. Naiset taas mieluummin yksin kuin huonossa suhteessa.
Ei parisuhteessa tarvitse hakea eroa. Vain avioliitossa haetaan eroa.
Vierailija kirjoitti:
Kai perimmäinen syy on se, että miehet ovat mieluummin huonossakin suhteessa kuin yksin. Naiset taas mieluummin yksin kuin huonossa suhteessa.
No jos ei muuta, niin se on käynyt nyt jo selväksi, että tätä selitystä naiset rakastavat. Koska se on heidän kannaltaan imarteleva. Siksi sun viestillä on pelkkää upvotea.
Vierailija kirjoitti:
Naiset jaksavat elää ilman miestäkin eivätkä varsinaisesti tarvitse miestä mihinkään. Naiset kasvavat henkisesti aikuisiksi, miehet eivät. Naiset eivät enää jaksa elää ihmisen kanssa, jotka puhuvat pahasti ja jättävät paskansa toisten siivottavaksi vaivautumatta tekemään itse mitään, koska naisten ei ole mikään pakko elää sellaisten ihmisten kanssa. Kun keski-ikä lähestyy, ei enää panetakaan samaan malliin kuin nuorempana.
Musta on aina vähän surullista, että naiset eivät huomaa tai kehtaa tunnustaa, kun olosuhteet suosivat heitä. Sama kuin miehet 150 vuotta sitten ottivat kaiken kunnian heitä suosineista olosuhteista. Ja naisia vielä pidetään empaattisina. Oikeasti? Kuinka moni palstanaisista muka osaa asettautua miehen asemaan? Viestien perusteella ei kovin moni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos ei muuta, niin se on käynyt nyt jo selväksi, että tätä selitystä naiset rakastavat. Koska se on heidän kannaltaan imarteleva. Siksi sun viestillä on pelkkää upvotea.
Ja näin kuvitelmat muuttuvat tosiksi, kun niitä tarpeeksi toistetaan. Itse mielummin sinkuna kuin huonon akan kanssa.
Naisilla on enemmän vaatimuksia kumppania kohtaan ja sen myötä herkemmin tyytymättömyyttäkin. Sen näkee jo deittailuvaiheessa. Naiset saavat tinderissä tai deittisivustoilla paljon viestejä, miehet hyvin vähän.
Miehet tietävät ettei nainen parane vaihtamalla. Parempi olla nykyisen, jo tutun ongelman kanssa, kuin vaihtaa uuteen ongelmaan.
Ja miehillä on huomattavasti parempi turnauskestävyys.
Korkea moraali estää pistämästä rupukkaa kiertoon.
Koska nainen pitää suhteessa miehestä huolta paremmin kuin mies naisesta. Mies, jos et halua että nainen lähtee, kohtele häntä kuin nainen miestä.
Naiset ovat usein parisuhteessa se päättäväisempi ja rohkeampi osapuoli.
Kun on tullut selväksi, ettei parisuhde enää etene, on naisella enemmän sisua tehdä raskas ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat usein parisuhteessa se päättäväisempi ja rohkeampi osapuoli.
Kun on tullut selväksi, ettei parisuhde enää etene, on naisella enemmän sisua tehdä raskas ratkaisu.
Sisua, vai luovuttamista. Voi myös kyseenalaistaa osaavatko naiset sitoutua. Onko mies todella muuttunut toiseksi ihmiseksi avioliitossa, vai onko mies pysynyt samanlaisena ja nainen muuttunut tyytymättömäksi.
Olen sinkkumies, mutta jos olisin naimisissa ja jäisin työttömäksi tai sairastuisin, pelkäisin että nainen haluaa eron. Ihan vain sen perusteella mitä olen nähnyt ympärilläni. Naiset eivät keskimäärin ole kovin empaattisia parisuhteissa, jos miehelle käy huonosti.
Naisten avioliittovala on "lupaan olla yhdessä niin myötä- kuin myötäkäymisissäkin".
Minä hain eroa kun minulle selvisi, että mies oli pettänyt minua lukuisten naisten kanssa koko pitkän liittomme ajan. Minulta hän toki odotti uskollisuutta samaan aikaan.
Mies ja nainen katsoo suhdetta eri tavalla. Nainen haluaa olla onnellinen . Mies vaan olla möllöttää eikä tajua, että on kokoajan koeajalla. Tulos tai ulos. Miehet ovat myös itsekkäitä ja itsekeskeisiä ja heittäytyvät helposti perheessä vapaamatkustajiksi. Sitten itketään kunmuija tarkoittikin mitä sanoi ja lähtee mksujen kanssa.
https://www.vaestoliitto.fi/parisuhde/?x17665=6466904
Miehet myös vaikuttavat olevan täysin kyvyttömiä analysoimaan sitä omaa käytöstäön ja sen vaikutusta parisuhteeseen.
Jännä miten paljon aina löytyy naisia, jotka kertovat miehen olleen aivan kamala avioliitossa. Herää kysymys, miten nämä naiset ovat päätyneet naimisiin kamalan miehen kanssa? Onko mies todella esittänyt vuosia olevansa joku muu kuin oikeasti on? Ei kuulosta uskottavalta.
Tämä oli ainakin minun avioliitossani se ongelma. Siinä missä minä elin viimeiset kolme vuotta suhdekriisiä jota yritin ratkoa lukuisia kertoja, mies oli sitä mieltä että ihan hyvinhän tässä elämä rullaa. Muutaman kerran itkin miehelle sietämätöntä oloani ja sitä miten asioiden on muututtava tai ero on ainoa vaihtoehto. Noina hetkinä mies hetkellisesti lohdutti ja vakuutteli että ongelmat on tiedostettu ja lähdetään niitä yhdessä ratkomaan. Mikään ei muuttunut ja sitten tuli se viimeinen niitti jolloin istutin miehen pöydän ääreen ja sanoin haluavani eron ja kerroin samalla syyt. Miehelle tämä tuli täytenä yllätyksenä ja hän antoi yhteisille ystävillemme ja sukulaisillemme kuvan kuinka minä vain ilman mitään selityksiä yhtäkkiä vain pakkasin laukkuni ja lähdin, vaikka kaikki oli niin hyvin.