Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi naiset hakevat parisuhteissa eroa useammin kuin miehet

Vierailija
13.04.2020 |

Naiset hakevat yleensä useammin eroa kuin miehet. Mistä tämä mahtaa johtua?

Kommentit (114)

Vierailija
81/114 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä ketjusta tulee sellainen kuva, että meissä naisissa ei olisi koskaan mitään vikaa. Me ei petetä, ei olla laiskoja vaan kaikki miestä passaavia siisteysintoilijoita, joilla on kaikki langat aina käsissään.

Omassa parisuhteessani mies on toimeliaampi kuin minä. Eikä valita vaikka makaan sohvalla ja haluan levätä. Silti joskus mietin eroa, mutta mies ei kuulemma ikinä. En tiedä kyllä miksi.

Minä en ollut mikään hyvä vaimo, mutta ei mies kuitenkaan olisi halunnut erota. Pidin pääni ja päätin erota ja tajusin, että mies on läheisriippuvainen.  Huonompikin vaimo olisi kelvannut. 

Vierailija
82/114 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mennään naimisiin, mies toivoo, ettei nainen koskaan muutu. Nainen taas toivoo, että mitä muuttuisi! Kiltit miehet saa mennä... Jostain syystä, jotkut naiset etsivät hänkään miehen. Vankilareissu voi olla jopa plussaa, kun ajattelee, että jopa murhaajat saavat paljon rakkauskirjeet. He menevät jopa naimisiin! Eikö tanskalainen sukellusvenemies mennyt äsken naimisiin? Oliko peräti suomalainen nainen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/114 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet tyytyy huonoon suhteeseen, koska eivät uskalla olla yksin. Naiset on itsenäisempiä.

Vierailija
84/114 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

33-vuotta-naimisissa-jo kirjoitti:

Kun mennään naimisiin, mies toivoo, ettei nainen koskaan muutu. Nainen taas toivoo, että mitä muuttuisi! Kiltit miehet saa mennä... Jostain syystä, jotkut naiset etsivät hänkään miehen. Vankilareissu voi olla jopa plussaa, kun ajattelee, että jopa murhaajat saavat paljon rakkauskirjeet. He menevät jopa naimisiin! Eikö tanskalainen sukellusvenemies mennyt äsken naimisiin? Oliko peräti suomalainen nainen...

Vierailija
85/114 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kotitöitä kerrostalossa asuvalla pariskunnalla on siivoamisen astianpesu/pyykkikoneen ja imuroinnin lisäksi mikä johtaa eroon?

Kyllä ketä tahansa alkaa vtuttamaan, mikäli se toinen ei tee ikinä niistä osaansa. Sinänsähän mies on täysin tarpeeton taajamaolosuhteissa. Tässä puhutaan pääasiassa perheistä, joten sitä kotityötä siivousta, ruuanlaittoa, pyykinpesua, lastenhoitoa ynnämuuta riittää.

Vierailija
86/114 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin niin suuri osa miehistä olisi peliongelmaisia tai väkivaltaisia alkoholisteja, että se olisi syy eroihin. Myös tuo kotityöt naisen harteilla kuulostaa selittelyltä, johon voidaan vedota.

Tämä kommentti paljastaa syyt eroihin.

Parisuhteessa ollaan vapaasta tahdosta, ja sen on tarkoitus parantaa elämää. Parisuhde, jossa ongelmista ei puhuta, vaan ne kuitataan "selvittelyksi, johon voidaan vedota" ei paranna elämää vaan huonontaa sitä.

Minä hain eroa ihan ok miehestä, koska vuosien yritykset keskusteluun eivät auttaneet lainkaan. Erosin, koska olin miehen kanssa onneton.

Ei siihen mitään selittelyjä tarvita.

Vierailija
87/114 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sinkkumies, mutta jos olisin naimisissa ja jäisin työttömäksi tai sairastuisin, pelkäisin että nainen haluaa eron. Ihan vain sen perusteella mitä olen nähnyt ympärilläni. Naiset eivät keskimäärin ole kovin empaattisia parisuhteissa, jos miehelle käy huonosti.

"Tuoreen tutkimuksen mukaan vaimon vakava sairastuminen on riski avioliitolle. Sen sijaan miehen sairastuminen ei lisää avioeroriskiä, toteavat yhdysvaltalaisen Iowa State Universityn tutkijat.

Journal of Health and Social Behavior -julkaisussa ilmestyneen tutkimuksen mukaan vaimon sairastuminen vakavasti lisää avioeron riskiä kuudella prosentilla verrattuna avioliittoihin, joissa nainen on terve. Aviomiehen sairastuminen ei vaikuttanut avioeroriskiin. Tutkimuksessa käsiteltiin yli 2 700 avioliittoa. Tiedot oli kerätty yli 20 vuoden ajalta."

Vierailija
88/114 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies jää, jos heittäytyy vapaamatkustajaksi perhe-elämässä. Kukaan ei jaksa kiskoa kivirekeä vuodesta toiseen.

Vierailija
89/114 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset ovat paljon herkempiä eroamaan. Täällä näkee välillä juttuja siitä miten joku nainen sanoo jättäneensä miehen, joka oli ihana ja katuu sitä jälkeen päin. Kuinka usein näkee samaa toisin päin?

Tämä on totta! Naiset kun haluavat, että miehet kohtelevat heitä kuin prinsessa koko ajan. Ulkona paasataan tasa-arvosta, mutta kotona mies pitää elättää hänet. Sitten kun erotaan ei pärjääkään enää kun uudet suhteet (toyboy) ovat ikuista bailaamista. Kuka aikuinen jaksaa sellaista 25 vuoden iän jälkeen?

Vierailija
90/114 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkumiehenä en todellakaan kaipaa mitä tahansa parisuhdetta. Maailmassa on niin paljon naisia, jotka eivät kiinnosta yhtään käytöksensä vuoksi. Yksin elävänä teen kotityöt yksin, eikä niitä ole kovin paljon. Tiskikone tiskaa astiat, kun ne vain laittaa koneeseen ja pesuainetabletin luukkuun. Pyykkikone pesee pyykit eikä niiden ripustamiseen mene kauan. Imurointikaan ei vie paljon aikaa ja roskat heitän samalla ulos, kun lähden lenkille tai muusta syystä ulos.

Minua ei kiinnosta parisuhde yhtään kotitöiden kontekstissa eikä taloudellisestikaan, vaikka yhdessä asuminen olisi halvempaa. Minulle parisuhde on jotain ihan muuta kuin ulkoinen hyödyke. Minulle se on ihmissuhde, joka perustuu ystävyyteen ja rakkauteen. En osaa samaistua näihin kotityö-valituksiin parisuhteen päättymisen syynä, enkä usko että kyseiset parisuhteet oikeasti ovat niihin kaatuneet.

Vierailija
91/114 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset on kyllä surullisen hyviä tuhoamaan perheen.

Vierailija
92/114 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset ovat paljon herkempiä eroamaan. Täällä näkee välillä juttuja siitä miten joku nainen sanoo jättäneensä miehen, joka oli ihana ja katuu sitä jälkeen päin. Kuinka usein näkee samaa toisin päin?

Tämä on totta! Naiset kun haluavat, että miehet kohtelevat heitä kuin prinsessa koko ajan. Ulkona paasataan tasa-arvosta, mutta kotona mies pitää elättää hänet. Sitten kun erotaan ei pärjääkään enää kun uudet suhteet (toyboy) ovat ikuista bailaamista. Kuka aikuinen jaksaa sellaista 25 vuoden iän jälkeen?

Kuka aikuinen jaksaa hakata tietokone tai konsolipelejä 25v jälkeen?

Mitä järkeä on olla suhteessa, jossa ei tule arvostetuksi ja rakastetuksi? Jossa toinen ei halua osallistua yhteisiin asioihin? Jossa kumppani ei halua tehdä mitään , jotta toinen on onnellinen? Pysy sinkkuna jos ei kerran kiinnosta parisuhteeseen satsata.

Vierailija
93/114 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin niin suuri osa miehistä olisi peliongelmaisia tai väkivaltaisia alkoholisteja, että se olisi syy eroihin. Myös tuo kotityöt naisen harteilla kuulostaa selittelyltä, johon voidaan vedota.

Tämä kommentti paljastaa syyt eroihin.

Parisuhteessa ollaan vapaasta tahdosta, ja sen on tarkoitus parantaa elämää. Parisuhde, jossa ongelmista ei puhuta, vaan ne kuitataan "selvittelyksi, johon voidaan vedota" ei paranna elämää vaan huonontaa sitä.

Minä hain eroa ihan ok miehestä, koska vuosien yritykset keskusteluun eivät auttaneet lainkaan. Erosin, koska olin miehen kanssa onneton.

Ei siihen mitään selittelyjä tarvita.

kertoisitko vielä mistä asioista yritit keskustella vuosia?

Vierailija
94/114 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sinkkumies, mutta jos olisin naimisissa ja jäisin työttömäksi tai sairastuisin, pelkäisin että nainen haluaa eron. Ihan vain sen perusteella mitä olen nähnyt ympärilläni. Naiset eivät keskimäärin ole kovin empaattisia parisuhteissa, jos miehelle käy huonosti.

"Tuoreen tutkimuksen mukaan vaimon vakava sairastuminen on riski avioliitolle. Sen sijaan miehen sairastuminen ei lisää avioeroriskiä, toteavat yhdysvaltalaisen Iowa State Universityn tutkijat.

Journal of Health and Social Behavior -julkaisussa ilmestyneen tutkimuksen mukaan vaimon sairastuminen vakavasti lisää avioeron riskiä kuudella prosentilla verrattuna avioliittoihin, joissa nainen on terve. Aviomiehen sairastuminen ei vaikuttanut avioeroriskiin. Tutkimuksessa käsiteltiin yli 2 700 avioliittoa. Tiedot oli kerätty yli 20 vuoden ajalta."

Keskusteltiin aikanaan miehen kanssa siitä, mitä tapahtuu jos jompi kumpi sairastuu vakavasti. Hän sanoi, ettei "pysty" huolehtimaan minusta jos sairastun. Kiitos rehellisyydestä, nyt tiedän että yksin on pärjättävä, tuli mitä tuli.

Sittemmin hän sairastui ja on ollut työkyvytön nyt kolme vuotta. Ja tässä minä olen, elätän meidät, ruokin, hoidan kotityöt, teen käytännössä kaiken.

Anekdootti ei toki todista mistään laajemmasta, mutta näin meillä kävi. 

Vierailija
95/114 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyt miksi erosin: ei osallistunut kotitöihin, työnarkomaani. Silloin kun oli kotona oli väkivaltainen mua ja lapsia kohtaan.

Vierailija
96/114 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinkkumiehenä en todellakaan kaipaa mitä tahansa parisuhdetta. Maailmassa on niin paljon naisia, jotka eivät kiinnosta yhtään käytöksensä vuoksi. Yksin elävänä teen kotityöt yksin, eikä niitä ole kovin paljon. Tiskikone tiskaa astiat, kun ne vain laittaa koneeseen ja pesuainetabletin luukkuun. Pyykkikone pesee pyykit eikä niiden ripustamiseen mene kauan. Imurointikaan ei vie paljon aikaa ja roskat heitän samalla ulos, kun lähden lenkille tai muusta syystä ulos.

Minua ei kiinnosta parisuhde yhtään kotitöiden kontekstissa eikä taloudellisestikaan, vaikka yhdessä asuminen olisi halvempaa. Minulle parisuhde on jotain ihan muuta kuin ulkoinen hyödyke. Minulle se on ihmissuhde, joka perustuu ystävyyteen ja rakkauteen. En osaa samaistua näihin kotityö-valituksiin parisuhteen päättymisen syynä, enkä usko että kyseiset parisuhteet oikeasti ovat niihin kaatuneet.

Selvästikään et. Mä taas kotitöiden epätasaisuuden ja niistä seuranneen eron (minun aloitteeni) kokeneena tunnistan ilmiön. Yksineläjä tekee yhden ihmiset kotityöt. Yhdessä vapaamatkustajan kanssa asuessa toinen tekee nollan ja toinen kahden ihmisen kotityöt (tai useamman, jos perheessä on lapsia). Kun sen vapaamatkustajan poistaa kuviosta, poistuu hänen tuottamansa konkreettisen työkuorman lisäksi myös se päivittäinen pettymys, joka on oikeastaan raskaampi kantaa. - Munkin exällä oli visio perinteisestä roolijaosta. Hänen osuutensa oli palkkatyö, minun palkkatyö, koti ja lapsi. Viisastuin ja vaihdoin parempaan.

Vierailija
97/114 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska miehet haluavat antaa naiselle päätöksen. Erohetkellä useimmiten molemmat haluavat jo erota, mutta erotapoihin kuuluu, että nainen tekee aloitteen. Miehellä kynnys yksipuoliseen eroon on korkeampi kuin naisella, joka on todella paha virhe, sillä huonossa suhteessa roikkuminen on yksi miesten huonoimmista piirteistä.

Eli miehet: jos on tunne, että suhde ei toimi, niin ehdottomasti suosittelen eroa. Se on teidän elämänne paras päätös!

Vierailija
98/114 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset on kyllä surullisen hyviä tuhoamaan perheen.

Jos perhe on kerran miehille tärkeä, niin miksi he eivät vietä aikaa sen perheen kanssa? Monet naiset ovat tässäkin ketjussa kertoneet eronneensa, koska mies vietti suurimman osan vapaa-ajastaan omien harrastusten parissa eikä osallistunut perheen normaaliin arkeen.

Vierailija
99/114 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

nainen kaipaa parisuhteessa sitä henkistä yhteyttä vielä vuosien jälkeen, miehelle tuntuu riittävän fyysinen yhteys. kun henkinen läheisyys hiipuu se on lopun alkua parisuhteelle.

Vierailija
100/114 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinpä. Nuo parisuhteet ei olekaan kaatuneet kotitöihin. Ne on kaatuneet siihen täydelliseen arvostukseen puutteeseen, jonka osoituksena toinen osapuoli jättänyt kaikki kodin työt toisen vastuulle, ikään kuin tämä olisi pelkkä palvelija.

Kukaan ei loputtomiin kestä sellaista halveksunnan osoitusta.