Kuinka voisin auttaa löytämään oman paikkansa?
Nuori aikuinen kyseessä, alle 30-vuotias. Hän on opiskellut monia eri aloja, ollut monella eri alalla töissä, mutta ei ole löytänyt sitä omaa paikkaansa. Ei viihdy missään vuotta pidempää, ei kouluissa, ei töissä. Hänestä huomaa, että hän ei voi hyvin kun oma paikka on hukassa, joten haluan auttaa.
Kommentit (29)
Minulla sama ongelma. Kaipaisin vakautta elämään, en jaksa enää haahuilla.
Ohjaa tutustumaan itseensä muutenkin kuin työn suhteen. "Oma paikka" ei välttämättä ole töissä, vaan työ=raha mahdollistaa sen, mitä todella haluaa elämällään tehdä.
Kokeilemallahan se selviää. Mikä on vähiten vit*ttavin ammatti.
Ei mitenkään. Nykyään tilanne on hankala. Ehkä ymmärtämällä ja antamalla hänen elää elämäänsä. Missä hän oli hyvä koulussa lapsena, mistä hän pitää tai haluaa itse, yksityisyrittäminen? Muiden kommentointi tai vaatimukset voivat pahentaa tilannetta. Hänellä on jo paikka elämässä.
Istu alas ja jos tuoli tuntuu epämukavalta niin vaihda paikkaa.
Sulta jäi sana uupumaan otsikosta.
Vähän ohi aiheen, mutta voisko taustalla olla tarkkaavaisuushäiriö? En tunne kovinkaan monia, jos yhtään, jotka vaihtavat noin usein alaa.
Vierailija kirjoitti:
Vähän ohi aiheen, mutta voisko taustalla olla tarkkaavaisuushäiriö? En tunne kovinkaan monia, jos yhtään, jotka vaihtavat noin usein alaa.
Tai jotain muuta. Tuo vain esimerkkinä.
ICT-alalla on vauhtia ja vaarallisia tilanteita. Ei jämähdä paikoilleen.
Olkoot työtön jos mikään ei kelpaa.
Suosittele hänelle kotiäitiyttä/isyyttä. Pakottaa kasvamaan henkisesti ja ottamaan vastuuta.
Pitää vaan kokeilla. 90% ei ole paras. Sano, että joka PV edes 1 mm eteenpäin. Nykyään on vaikeaa, kun kaikessa pitäisi olla paras. Ihan hyvä riittää
Vierailija kirjoitti:
Suosittele hänelle kotiäitiyttä/isyyttä. Pakottaa kasvamaan henkisesti ja ottamaan vastuuta.
Tämä! Itse olin vielä 30-vuotiaana menevä. Suunta hukassa. Sitten tulin raskaaksi ja oli pakko alkaa miettimään elämä uusiksi. Paikkani löysin Sote-alalta.
Vierailija kirjoitti:
Ja näin ongelmat ratkeaa! Oliko muita hyviä ideoita nuorisolle?
Ei tuo lapsen saaminen ratkaise ongelmaa, jos elämässä on hukassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja näin ongelmat ratkeaa! Oliko muita hyviä ideoita nuorisolle?
Mitäs on liian nirso. Mulle kelpasi mikä tahansa työ kun olin 19v.
Harvassa on ne työpaikat jossa kaikilla on mukavaa. En tiedä oliko niitä ennen. Henki oli ehkä ennen parempi.
Ammatinvalintapsykologi? Voisiko olla apua?