Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tarkoittaa jos mies haluaa "perinteisen, naisellisen naisen" ?

Vierailija
13.04.2020 |

Useammassakin ilmoituksessa toistui sama kaava, mutta tarkempaa kuvausta ei ollut?

Kommentit (134)

Vierailija
61/134 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnustan. Olen lähes kuvailtu jutun nainen. Huoliteltu ja ajattelen aina mieheni parasta. Silitän paidat, siivoan kodin. Lapset jo maailmalla. Hoidin heidät kotona. Nykyään olemme parhaat ystävät, mies tekee myös ruokaa. On seksiä, hassuttelua. Ajattelemme toistemme parasta. Ollaan yrittäjiä. Minä teen kirjalliset työt Tämä on sitä mitä nuorena avioliitolta toivoin. Edelleen mies pitää minua kauniina ja kehuu miten nuorekas, hoikka olen. En ymmärrä tätä negatiivista suhtautumista. En ole kärsinyt järjestelystä lainkaan. Nautin koko matkasta tähän saakka kun ollaan reippaasti yli viiskymppisiä.

Miten tuon ikäisen maailma voi pyöriä noin täysin oman ulkonäön ympärillä? Johtuuko se liiasta kotona oleskelusta?

Minkä ympärillä sen pitäisi sitten pyöriä? :D

eri

Oletko tosissasi?

Olen. Jos kaikki muut asiat ovat kunnossa ja hoidossa niin mitä väliä että se pyörii ulkonäön ympärillä?

No anna palaa sitten. Ei vain ole minun juttuni.

Miksi sitten kommentoit jos ”se ei vaan ole sinun juttusi”? Silloin ei pitäisi liikuttaa muiden jutut.

Vierailija
62/134 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

n30 kirjoitti:

Haluaisin ajatella positiivisesti että sellaisen pehmeän, empaattisen, kiltin naisen joka näyttää naiselta. Jolla kuitenkin saa olla ihan omia mielipiteitä ja harrastuksiakin, jotka hyväksytään ja jopa rahoitetaan, vaikka ne ei miestä kiinnosta. Kuten jotain vaatekutsuja ym mitä naiset nyt tyypillisesti tykkää harrastaa ja miehet taas ei. Sellainen nainen joka hyväksyy miehen harrastukset; jotka taas tyypillisesti on jotain säbän pelaamista tai autotallissa nyhväämistä, mikä taas perinteistä naista ei yleensä juurikaan kiinnosta. Perinteiseen naiseen kuulunee myös se että tykkää lapsista, haluaa niitä, on perhekeskeinen ja kotikeskeinen, mutta ei nyt silti tarvitse olla mikään kotiorja, vaan mies kyllä tekee oman osansa niin kotona kuin lasten kanssa. 

Perinteinen nainen tietenkin arvostaa sitä että mies käy töissä/ tekee uraa/ pyörittää firmaa, joka taas on perinteiselle miehelle tärkeää koska se on miehen tapansa osoittaa että rakastaa ja pitää huolen perheestään. Nainenkin saa käydä töissä, mutta mies mielellään rahoittaa kyllä koko perheen elämän ainakin silloin kun lapset on pieniä, että nainen voisi olla kotona. 

Minun täytyy takertua tuohon, että mies osoittaa rakkautta käymällä töissä. Minusta on hirveän surullista, jos rakkautta täytyy viime kädessä osoittaa rahalla. Vaikka nainen ymmärtäisi ja allekirjoittaisi tuon elämänmallin, niin joku voisi vaihteeksi ajatella niitä lapsiakin. Maailma on pullollaan etäisestä isäsuhteesta kärsiviä aikuisia, jotka voivat tulla kertomaan minkä verran se kesämökki ja purjevene korvaa niitä töissä vietettyjä pitkiä iltoja ja viikonloppupäiviä. Se lapsi kun ei ymmärrä, että setelitukku on isin tapa osoittaa rakkautta, vaikka naisen mielessä rahan ja rakkauden käsitteet olisivatkin toisiinsa sujuvasti vaihdettavia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/134 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä näkisi asiaa ihan noin mustavalkoisena, että mies olisi joku kaikesta päättävä tyranni. Nykyään vaan näkee niin paljon näitä "räväköitä" sivusiilinaisia joilla kilo rautaa naamassa, ja noin kirjoittava mies ei halua sellaista naista. Eikä siinä ole mitään väärää.

Perinteinen mies vastaa koko perheen hyvinvoinnista. Onko nykyajan piheistä rutisijoista tähän hommaan? Naista muistetaan kohdella kuin kuningatarta, tuoda lahjoja ja kukkia muistaen auttaa ovien/kassien kanssa, jos siis haluaa perinteisen naisen.

Kyllä, jos naiset ovat kuin kuningattaria.

Aihetta sivusi aikaisempi ketju herrasmiehistä, jossa naiset autuaasti unohtivat että sanonta kuuluu "ladies and gentlemen", ei "women and gentlemen".

Jos haluat vaimosi olevan kuin kuningatar, niin siihen hän tarvitsee sekä aikaa että rahaa. Muistathan varmasti järjestää hänelle sellaisia?

Vierailija
64/134 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä näkisi asiaa ihan noin mustavalkoisena, että mies olisi joku kaikesta päättävä tyranni. Nykyään vaan näkee niin paljon näitä "räväköitä" sivusiilinaisia joilla kilo rautaa naamassa, ja noin kirjoittava mies ei halua sellaista naista. Eikä siinä ole mitään väärää.

Perinteinen mies vastaa koko perheen hyvinvoinnista. Onko nykyajan piheistä rutisijoista tähän hommaan? Naista muistetaan kohdella kuin kuningatarta, tuoda lahjoja ja kukkia muistaen auttaa ovien/kassien kanssa, jos siis haluaa perinteisen naisen.

Aihetta sivusi aikaisempi ketju herrasmiehistä, jossa naiset autuaasti unohtivat että sanonta kuuluu "ladies and gentlemen", ei "women and gentlemen".

Juu. Ja tuo väite että perinteinen mies vastaa koko perheen hyvinvoinnista on täyttä höttöntöttöä muutenkin.

Ennen vanhaan maalla naiset tekivät maatilan töitä, kaupungeissa kävivät töissä. Naiset eivät todellakaan rentoutuneet 24/7 kauneushoidoissa ja kylpylöissä miesten kustantamina.

Jokainen tajuaa etteivät maatilan työt korvaudu sisustuslehtien lukemisella, vaan niiden vastine on ihan oikea työ.

Ilmeisesti naiset sitten tosissaan kuvittelevat että vähänkään naiselliselle naiselle kuuluisi kuningattaren elämä, myös tavallisessa perheessä. Kuningattaren elämä kuuluu kuningattarelle, tai ehkä nykyään parikymppiselle huippukauniille fitness-instamissille.

Koskee myös "naisellista naista", niin kauan kun tämä ei ole luokkaa parikymppinen Kiira Korpi.

Sinä kun et päätä millainen elämä kuuluu kellekin, vaan jokainen määrittelee sen itse. :)

Vierailija
65/134 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vasemmistolainen, kasvissyöjä, vela, feministi, näyttää naiselta, ei harrasta lesboilua edes satunnaisesti, pitkät hiukset. Aika vaikee kyllä löytää, mutta saahan sitä haluta.

Jaa, täällä jo yksi. Tuskin niin vaikeeta kuin annatte ymmärtää.

Vierailija
66/134 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnustan. Olen lähes kuvailtu jutun nainen. Huoliteltu ja ajattelen aina mieheni parasta. Silitän paidat, siivoan kodin. Lapset jo maailmalla. Hoidin heidät kotona. Nykyään olemme parhaat ystävät, mies tekee myös ruokaa. On seksiä, hassuttelua. Ajattelemme toistemme parasta. Ollaan yrittäjiä. Minä teen kirjalliset työt Tämä on sitä mitä nuorena avioliitolta toivoin. Edelleen mies pitää minua kauniina ja kehuu miten nuorekas, hoikka olen. En ymmärrä tätä negatiivista suhtautumista. En ole kärsinyt järjestelystä lainkaan. Nautin koko matkasta tähän saakka kun ollaan reippaasti yli viiskymppisiä.

Veikkaan, että aika harvaa haittaa se jos joku muu pari kokee tuollaisen elämän itselleen sopivana. Sen sijaan iso osa nykynaisista ei halua perinteistä roolijakoa, jossa nainen hoitaa kodin ja lapset ja mies käy lähinnä vaan töissä. Joskus tällaiset toiveet ja asenteet tulevat miehen puolelta esiin vasta kun lapset on jo tehty, ja tämä "kohtalo" pelottaa monia nykyaikaisia naisia. Eikä kyse ole siitä ettei olisi asioista olisi puhuttu vaan jotkut moderneimmatkin miehet taantuvat kaikista pyhistä lupauksista huolimatta esikoisen putkahdettua maailmaan. On äärimmäisen kurja tilanne joutua valitsemaan itselle täysin vääränlaisen elämän ja yksinhuoltajuuden välillä. Eikä kaikilla työnjako ole tuollainen, että mies käy töissä ja nainen hoitaa lapset kotona. Monessa perheessä molemmat käy yhtälailla täyspäiväisessä palkkatyössä, mutta toinen päättää silti irtisanoutua lasten- ja kodinhoitovastuusta. Se on silloin täysin kohtuuton taakka vaimolle. Tämän vuoksi perinteisiä rooleja toivovat miehet koetaan joskus ahdistavina ja uhkaavina.

Tämä juuri koitui avioliittomme kohtaloksi. Mies aikamatkusti 60-luvulle esikoisen synnyttyä ja jäi sinne. Yritti paluuta nykyaikaan toisen lapsen kohdalla eli jäi isyysvapaalle. Käytännössä se tarkoitti sitä, että mies hoiti muutamana työpäivänäni (tein keikkaa) lapsia ja tullessani kotiin heittäytyi vapaalle. Mies esti minua kouluttautumasta uudelle alalle, jotta olisin päässyt paremmin palkattuihin töihin ja myöhemmin kiukutteli siitä, että joutuu maksamaaan enemmän. Periaatteessa olisin voinut tyytyä lasten takia tuohon rooliin, mutta miehellä alkoi olla enemmän vaatimuksia koko ajan. Kymmenen vuotta yritin sopeutua rooliini olla "perinteinen nainen" eli pelkkä kodinkone ja lastenhoitaja, jolla ei ole mitään omaa, kunnes luovutin. Vain äärimmäisessä tapauksessa perinteiset roolit toimivat tänä päivänä.

Vierailija
67/134 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyppäsin aina tuollaisten ilmoitusten yli. Minulla ei ole tatuointeja, hiukseni ovat puolipitkät, pidän ruoanlaitosta ja voin leipoakin muiden iloksi (en itse syö pullaa, kakkua tms), en kiroile ja muutenkin luultavasti olen ihan naisellinen nainen. En kuitenkaan haluaisi miestä, jolle tuo on naisessa olennaisin asia, koska olen myös älykäs, sivistynyt, laajalti matkustellut, hauska ja paljon muuta. Halusin ja löysin miehen, jolle ne muut asiat olivat tärkeämpiä kuin hiusten pituus tai hameeseen pukeutuminen.

Vierailija
68/134 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaa alla olevaa:

Ettei nainen ole jatkuvasti kännykkänsä orjuuttama, netissä asuva kumiankka; eli turbohuulet, umpeen värjätty tekotukka, irtoripset, rakennekynnet, paksulla tussilla vedetyt 'Kardtrashian'-kulmakarvat, typerä pikku prätkärotsi päällä kesät talvet, silikonirinnat ja päälle kirsikaksi kakun päälle rumat tatuoinnit ja lävistykset.

Tietenkään ei osaa tehdä ruokaa eikä mitään kotitöitä, koska on saanut pikku prinsessa-kasvatuksen kotonaan, eli haluaa siivoojan 16m2:n sinkkuyksiöönsäkin. Hakee miestä elättämään itsensä antamatta mitään vastineeksi, muuta kuin feminististä ...tuilua.

Oikeasti, kuinka monella tavallisella naisella on turbohuulet? Ainot turbohuulet olen nähnyt noilla tyhjänpäiväisillä somejulkkiksilla. Tai kuinka monella on "umpeen värjätty tekotukka"?

Suurin osa naisista ei muistuta mitenkään noita kuvailujasi. Ja mitä feminismiin tulee, niin ei se ole paha asia. Itsekin olen feministi, ollut nuoresta. Silti minulla on aina ollut pitkät (luonnonkiharat) hiukset, olen hoitanut lapsia muutaman vuoden kotona (mieskin oli oman osansa) Olen elättänyt perhettä siinä missä mieskin. 

Feminismi tarkoittaa tasa-arvoa sukupuolten välillä. Mitä pahaa siinä miesten mielestä on? Vai haluaako mies, joka inhoa feminismiä siis kuitenkin hallita naista ja pitää tätä vähempi arvoisena, kuin miestä?

Miksi miehet vihaa feminismiä? Ei feminismi tee naisesta "rekkalesboa".

Vierailija
69/134 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat vaimosi olevan kuin kuningatar, niin siihen hän tarvitsee sekä aikaa että rahaa. Muistathan varmasti järjestää hänelle sellaisia?

Ei ole tarpeen.

Kuningattarena vaimoni kuuluu rikkaaseen sukuun eikä tarvitse minulta rahaa. En toki aiheuttanut kohua naimalla maatilan tyttöä.

Siksi en itsekään käy töissä, vaan palvelusväki hoitaa tilukset ja muut. Tuloja saamme omistuksista.

Vierailija
70/134 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaa alla olevaa:

Ettei nainen ole jatkuvasti kännykkänsä orjuuttama, netissä asuva kumiankka; eli turbohuulet, umpeen värjätty tekotukka, irtoripset, rakennekynnet, paksulla tussilla vedetyt 'Kardtrashian'-kulmakarvat, typerä pikku prätkärotsi päällä kesät talvet, silikonirinnat ja päälle kirsikaksi kakun päälle rumat tatuoinnit ja lävistykset.

Tietenkään ei osaa tehdä ruokaa eikä mitään kotitöitä, koska on saanut pikku prinsessa-kasvatuksen kotonaan, eli haluaa siivoojan 16m2:n sinkkuyksiöönsäkin. Hakee miestä elättämään itsensä antamatta mitään vastineeksi, muuta kuin feminististä ...tuilua.

Oikeasti, kuinka monella tavallisella naisella on turbohuulet? Ainot turbohuulet olen nähnyt noilla tyhjänpäiväisillä somejulkkiksilla. Tai kuinka monella on "umpeen värjätty tekotukka"?

Suurin osa naisista ei muistuta mitenkään noita kuvailujasi. Ja mitä feminismiin tulee, niin ei se ole paha asia. Itsekin olen feministi, ollut nuoresta. Silti minulla on aina ollut pitkät (luonnonkiharat) hiukset, olen hoitanut lapsia muutaman vuoden kotona (mieskin oli oman osansa) Olen elättänyt perhettä siinä missä mieskin. 

Feminismi tarkoittaa tasa-arvoa sukupuolten välillä. Mitä pahaa siinä miesten mielestä on? Vai haluaako mies, joka inhoa feminismiä siis kuitenkin hallita naista ja pitää tätä vähempi arvoisena, kuin miestä?

Miksi miehet vihaa feminismiä? Ei feminismi tee naisesta "rekkalesboa".

Kahdesta syystä:

1) aika usein se tekee

2) silloin kun ei tee, parisuhteessa halutaan sitten kuitenkin enemmän tai vähemmän perinteisiä rooleja, viimeistään kun ollaan kahden kesken. On siis miesten vahingoksi että heidät opetetaan nuorina sukupuolineutraaleiksi

Vierailija
71/134 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu. Ja tuo väite että perinteinen mies vastaa koko perheen hyvinvoinnista on täyttä höttöntöttöä muutenkin.

Ennen vanhaan maalla naiset tekivät maatilan töitä, kaupungeissa kävivät töissä. Naiset eivät todellakaan rentoutuneet 24/7 kauneushoidoissa ja kylpylöissä miesten kustantamina.

Jokainen tajuaa etteivät maatilan työt korvaudu sisustuslehtien lukemisella, vaan niiden vastine on ihan oikea työ.

Ilmeisesti naiset sitten tosissaan kuvittelevat että vähänkään naiselliselle naiselle kuuluisi kuningattaren elämä, myös tavallisessa perheessä. Kuningattaren elämä kuuluu kuningattarelle, tai ehkä nykyään parikymppiselle huippukauniille fitness-instamissille.

Koskee myös "naisellista naista", niin kauan kun tämä ei ole luokkaa parikymppinen Kiira Korpi.

Todella huono diili naiselle. Kotityöt, lastenhoito ja omat työt, ja pitää vielä näyttää kauniilta. Mies ilmeisesti pieree sohvalla ja odottaa ruokaa ja palvelua. Mitä nainen tosta hyötyy? Parempi olla yksinhuoltaja, niin jää vähemmän pyykkiä pestäväksi.

Vierailija
72/134 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Et kärsinyt" - no sehän on hyvä. Itse en vaan olisi saanut tyydytystä lasten hoitamisesta saati paitojen silittämisestä tai yrityksen kirjallisista töistä. Nautin siitä, että minulla on mielenkiintoinen työ, hyvät työkaverit, opin koko ajan työssäni uutta, etenen, palkka on ihan ok ja minulla on omat rahat. Matkustelen paljon, minulla on harrastuksia sekä yhdessä puolisoni kanssa että erikseen. Puolisoni on minulle elämänkumppani, seksikumppani ja arjen jakaja, jonka parasta minun ei tarvitse erikseen ajatella eikä varsinkaan sen takia olla kotona huoliteltu sen enempää kuin hänenkään. Olemme yhdessä rakkaudesta, emme siksi että olisi yhteisiä lapsia, yhteistä omaisuutta tai yhteistä velkaa, joka pakottaisi sinnittelemään.

Paitojen silittäminen, kodin ja lasten hoitaminen - ei, en pystyisi kuvittelemaan, että sellainen elämä riittäisi minulle. Meillä puolisoni on onneksi se, joka hoitaa enemmän kotiakin koska hän suorastaan tykkää siitä.

Vierailija
73/134 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei muuten ihme että aihe pariutuminen aiheuttaa kiistelyä.

Naisten mielestä miehekkyys on perusoletus, mutta naisellisuus (siis normaalipainoisuus, vähänkään naisellinen käytös, jne) jotain sellaista panostusta jonka vastineeksi pitää saada huipputuloinen ja huippukomea 190cm mies joka rahoittaa naisen elämää.

Tavistasolla naisellisuus tarkoittaa vaikkapa seuraavia:

- normaalipaino tai mieluiten hoikka, ellei satu olemaan kurvikas

- naisellinen tyyli. Ei tarvita rakennekynsiä tai tekoripsiä

- empaattinen ja sävyisä, ei huuda ja kiroile

- rakastava, ei nainen joka uhoaa panoilla tai harrastaa niitä irtonumeroiden kanssa

- kiinnostunut kodista enemmän kuin mies

Tavistasolla miehekkyys tarkoittaa noiden vastinetta, esimerkiksi:

- normaalipaino ellei satu olemaan karhumainen

- miehekäs tyyli ja käytös

- rohkea, pitää arvoistaan kiinni. Saa äänensä kuuluviin

- rakastava, uskollinen naiselleen ja perheelleen

- kiinnostunut työstä enemmän kuin nainen

Siinä vaiheessa kun listaan lisätään pituutta, keskivertoa parempia tuloja, komeutta, lihaksikkuutta/raamikkuutta ym...vaatimukset naiselle nousevat myös.

Olen kyllä eri mieltä siitä, että nuo mainitsemasi mielekkyyden merkit olisivat jotenkin lähtöoletuksia. Tunnen monia pareja, joissa nainen on joko koulutetumpi, paremmassa asemassa tai paremmin tienaava kuin puolisonsa. Eikä ne tuntemani perheelliset miehet ole sen rohkeampia tai esimerkiksi ruumiinrakenteeltaan miehekkäämpiä kuin muutkaan. Osa on perus sopusuhtaisia, osalla on isimasu ja man boobsit ja osa taas on suorastaan luikkuja. Bodareita ei ole kukaan, nallekarhumallia toki pari.

Minusta sinä kuvailit sen sanavalmiin miehekkään alfan joita on isossa poikaporukassa max 1-2. Kuitenkin suurin osa miehistä pariutuu, eli iso osa parituvista miehistä on niitä taviksia jotka ei kriteerilistaasi täytä. Ihan niinkuin ei täytä suuri osa perheellisistä naisistakaan.

Vierailija
74/134 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi mielenkiintoista tietää mllaista elämää palstalaisten mummut ja isomummut elivät?

Oman suvun naiset näyttävät nuoruudenkuvissa (siis vaikka noin 20-35v iässä) hoikilta ja oikein naisellisilta, ja omaavat naiselliset tavatkin.

Muta yksikään ei ole kertonut prinsessaelämästä jossa mies kustansi kaiken kun he vain selailivat somesta sisustusideoita, tai istuivat kauneushoitolassa passattavina, koska daa jos haluaa naisellisuutta siitä pitää niinq maksaa hei.

Kuinka monen suvussa on muuten ollut kuningatar?

Vierailija
75/134 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei muuten ihme että aihe pariutuminen aiheuttaa kiistelyä.

Naisten mielestä miehekkyys on perusoletus, mutta naisellisuus (siis normaalipainoisuus, vähänkään naisellinen käytös, jne) jotain sellaista panostusta jonka vastineeksi pitää saada huipputuloinen ja huippukomea 190cm mies joka rahoittaa naisen elämää.

Tavistasolla naisellisuus tarkoittaa vaikkapa seuraavia:

- normaalipaino tai mieluiten hoikka, ellei satu olemaan kurvikas

- naisellinen tyyli. Ei tarvita rakennekynsiä tai tekoripsiä

- empaattinen ja sävyisä, ei huuda ja kiroile

- rakastava, ei nainen joka uhoaa panoilla tai harrastaa niitä irtonumeroiden kanssa

- kiinnostunut kodista enemmän kuin mies

Tavistasolla miehekkyys tarkoittaa noiden vastinetta, esimerkiksi:

- normaalipaino ellei satu olemaan karhumainen

- miehekäs tyyli ja käytös

- rohkea, pitää arvoistaan kiinni. Saa äänensä kuuluviin

- rakastava, uskollinen naiselleen ja perheelleen

- kiinnostunut työstä enemmän kuin nainen

Siinä vaiheessa kun listaan lisätään pituutta, keskivertoa parempia tuloja, komeutta, lihaksikkuutta/raamikkuutta ym...vaatimukset naiselle nousevat myös.

Olen kyllä eri mieltä siitä, että nuo mainitsemasi mielekkyyden merkit olisivat jotenkin lähtöoletuksia. Tunnen monia pareja, joissa nainen on joko koulutetumpi, paremmassa asemassa tai paremmin tienaava kuin puolisonsa. Eikä ne tuntemani perheelliset miehet ole sen rohkeampia tai esimerkiksi ruumiinrakenteeltaan miehekkäämpiä kuin muutkaan. Osa on perus sopusuhtaisia, osalla on isimasu ja man boobsit ja osa taas on suorastaan luikkuja. Bodareita ei ole kukaan, nallekarhumallia toki pari.

Minusta sinä kuvailit sen sanavalmiin miehekkään alfan joita on isossa poikaporukassa max 1-2. Kuitenkin suurin osa miehistä pariutuu, eli iso osa parituvista miehistä on niitä taviksia jotka ei kriteerilistaasi täytä. Ihan niinkuin ei täytä suuri osa perheellisistä naisistakaan.

No tuossa on aste-eroja.

"Saa äänensä kuuluviin" ei välttämättä tarkoita porukan alfaa, sitä kaikkein rohkeinta ja itsevarminta miestä.

Vierailija
76/134 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella huono diili naiselle. Kotityöt, lastenhoito ja omat työt, ja pitää vielä näyttää kauniilta. Mies ilmeisesti pieree sohvalla ja odottaa ruokaa ja palvelua. Mitä nainen tosta hyötyy? Parempi olla yksinhuoltaja, niin jää vähemmän pyykkiä pestäväksi.

Perinteinen mies kävi töissä, ja työpäivät olivat pitkiä.

Koska maatilan naisen miehen työ oli luultavasti fyysistä, se näkyi siinä että kroppa oli jäntevä.

Vierailija
77/134 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan, että aika harvaa haittaa se jos joku muu pari kokee tuollaisen elämän itselleen sopivana. Sen sijaan iso osa nykynaisista ei halua perinteistä roolijakoa, jossa nainen hoitaa kodin ja lapset ja mies käy lähinnä vaan töissä. Joskus tällaiset toiveet ja asenteet tulevat miehen puolelta esiin vasta kun lapset on jo tehty, ja tämä "kohtalo" pelottaa monia nykyaikaisia naisia. Eikä kyse ole siitä ettei olisi asioista olisi puhuttu vaan jotkut moderneimmatkin miehet taantuvat kaikista pyhistä lupauksista huolimatta esikoisen putkahdettua maailmaan. On äärimmäisen kurja tilanne joutua valitsemaan itselle täysin vääränlaisen elämän ja yksinhuoltajuuden välillä. Eikä kaikilla työnjako ole tuollainen, että mies käy töissä ja nainen hoitaa lapset kotona. Monessa perheessä molemmat käy yhtälailla täyspäiväisessä palkkatyössä, mutta toinen päättää silti irtisanoutua lasten- ja kodinhoitovastuusta. Se on silloin täysin kohtuuton taakka vaimolle. Tämän vuoksi perinteisiä rooleja toivovat miehet koetaan joskus ahdistavina ja uhkaavina.

Tämä juuri koitui avioliittomme kohtaloksi. Mies aikamatkusti 60-luvulle esikoisen synnyttyä ja jäi sinne. Yritti paluuta nykyaikaan toisen lapsen kohdalla eli jäi isyysvapaalle. Käytännössä se tarkoitti sitä, että mies hoiti muutamana työpäivänäni (tein keikkaa) lapsia ja tullessani kotiin heittäytyi vapaalle. Mies esti minua kouluttautumasta uudelle alalle, jotta olisin päässyt paremmin palkattuihin töihin ja myöhemmin kiukutteli siitä, että joutuu maksamaaan enemmän. Periaatteessa olisin voinut tyytyä lasten takia tuohon rooliin, mutta miehellä alkoi olla enemmän vaatimuksia koko ajan. Kymmenen vuotta yritin sopeutua rooliini olla "perinteinen nainen" eli pelkkä kodinkone ja lastenhoitaja, jolla ei ole mitään omaa, kunnes luovutin. Vain äärimmäisessä tapauksessa perinteiset roolit toimivat tänä päivänä.

Tämä on kyllä hirveän surullinen ilmiö, josta saa ihan liian usein kuulla. Monesti on ennen lapsen syntymää luvattu hoitaa kaikki puoliksi. Joskus mies on jopa ollut se joka enemmän lasta hingunnut ja luvannut hoitaa enemmänkin kuin oman osuutensa, mutta todellisuus ei sitten yllä lupausten tasolle. Vaimosta tulee kodinkone ja lastenhoitaja ja piika. En usko, että moni mies tekee tätä edes tahallaan, vaan omien lasten syntymä tuo jotenkin alitajuisesti oman lapsuudenkodin roolimallit pintaan. Vaikkei se toki ole mikään selitys, kyllä aikuisen ihmisen pitäisi ottaa vastuu omista lupauksistaan ja vastuistaan ihan riippumatta siitä mitä isi teki tai ei tehnyt.

Vierailija
78/134 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten et kuulu ”asiakaskuntaan”

Tuolla asenteella nainen ehtii lähteä ovesta ulos. Ette vaan yksinkertaisesti ota perinteistä naista, ellette halua tukea tuollaista elämäntyyliä.

Perinteinen elämän tyyli oli sitä että nainen hoiti lapsia ja teki maatilan töitä alkaen aamusta kello 6, tai vaihtoehtoisesti hoiti lapsia ja oli töissä kaupungissa esim. sihteerinä.

Toki mies teki sitten pitkää päivää maatilalla, jossain v-mäisessä hommassa tai konttorilla.

Se on perinteinen elämäntyyli. Järjestely jossa mies elättää naisen joka keskittyy vain ulkonäöstään ja kaupungistakodista huolehtimiseen, oli muutaan aniharvan rikkaan miehen naisen etuoikeus. Useimmat näistä olivat perimisen kautta rikkaita itsekin.

Nykyään tuo on tasa-arvoa. Miehet jotka puhuu perinteisestä naisesta haluaa eheänä säilyvän ja hehkeän kotirouvan joka huolehtii kodista, miehestä, sekä lapsista itsensä ohella.

Ei pidä puhua perinteisestä naisesta, jos tarkoittaa sittenkin modernia naista. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa!

Vierailija
79/134 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perinteinen mies kävi töissä, ja työpäivät olivat pitkiä.

Koska maatilan naisen miehen työ oli luultavasti fyysistä, se näkyi siinä että kroppa oli jäntevä.

Mitä hyötyä siitä muka on? Jos naista ei kiinnosta raataa kahden edestä, niin se ei kiinnosta, huolimatta siitä onko toinen, palveltava osapuoli jäntevä vaiko löllö.

Vierailija
80/134 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi mielenkiintoista tietää mllaista elämää palstalaisten mummut ja isomummut elivät?

Oman suvun naiset näyttävät nuoruudenkuvissa (siis vaikka noin 20-35v iässä) hoikilta ja oikein naisellisilta, ja omaavat naiselliset tavatkin.

Muta yksikään ei ole kertonut prinsessaelämästä jossa mies kustansi kaiken kun he vain selailivat somesta sisustusideoita, tai istuivat kauneushoitolassa passattavina, koska daa jos haluaa naisellisuutta siitä pitää niinq maksaa hei.

Kuinka monen suvussa on muuten ollut kuningatar?

Tuota noin taasen. Maalla on ollut kuvien perusteella hyvinkin rujon näköisiä naisia ja kaupungin kermassa huoliteltuja naisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän