Mitä tarkoittaa jos mies haluaa "perinteisen, naisellisen naisen" ?
Useammassakin ilmoituksessa toistui sama kaava, mutta tarkempaa kuvausta ei ollut?
Kommentit (134)
Vierailija kirjoitti:
Mies haluaa, että nainen hoitaa kodin ja lapset.
👆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä näkisi asiaa ihan noin mustavalkoisena, että mies olisi joku kaikesta päättävä tyranni. Nykyään vaan näkee niin paljon näitä "räväköitä" sivusiilinaisia joilla kilo rautaa naamassa, ja noin kirjoittava mies ei halua sellaista naista. Eikä siinä ole mitään väärää.
Perinteinen mies vastaa koko perheen hyvinvoinnista. Onko nykyajan piheistä rutisijoista tähän hommaan? Naista muistetaan kohdella kuin kuningatarta, tuoda lahjoja ja kukkia muistaen auttaa ovien/kassien kanssa, jos siis haluaa perinteisen naisen.
Kyllä, jos naiset ovat kuin kuningattaria.
Aihetta sivusi aikaisempi ketju herrasmiehistä, jossa naiset autuaasti unohtivat että sanonta kuuluu "ladies and gentlemen", ei "women and gentlemen".
Vierailija kirjoitti:
Tunnustan. Olen lähes kuvailtu jutun nainen. Huoliteltu ja ajattelen aina mieheni parasta. Silitän paidat, siivoan kodin. Lapset jo maailmalla. Hoidin heidät kotona. Nykyään olemme parhaat ystävät, mies tekee myös ruokaa. On seksiä, hassuttelua. Ajattelemme toistemme parasta. Ollaan yrittäjiä. Minä teen kirjalliset työt Tämä on sitä mitä nuorena avioliitolta toivoin. Edelleen mies pitää minua kauniina ja kehuu miten nuorekas, hoikka olen. En ymmärrä tätä negatiivista suhtautumista. En ole kärsinyt järjestelystä lainkaan. Nautin koko matkasta tähän saakka kun ollaan reippaasti yli viiskymppisiä.
Olisipa nuorissa naisissa sinun kaltaisia kunnon naisia 🥰
Ei vasemmistolainen, kasvissyöjä, vela, feministi, näyttää naiselta, ei harrasta lesboilua edes satunnaisesti, pitkät hiukset. Aika vaikee kyllä löytää, mutta saahan sitä haluta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnustan. Olen lähes kuvailtu jutun nainen. Huoliteltu ja ajattelen aina mieheni parasta. Silitän paidat, siivoan kodin. Lapset jo maailmalla. Hoidin heidät kotona. Nykyään olemme parhaat ystävät, mies tekee myös ruokaa. On seksiä, hassuttelua. Ajattelemme toistemme parasta. Ollaan yrittäjiä. Minä teen kirjalliset työt Tämä on sitä mitä nuorena avioliitolta toivoin. Edelleen mies pitää minua kauniina ja kehuu miten nuorekas, hoikka olen. En ymmärrä tätä negatiivista suhtautumista. En ole kärsinyt järjestelystä lainkaan. Nautin koko matkasta tähän saakka kun ollaan reippaasti yli viiskymppisiä.
Olisipa nuorissa naisissa sinun kaltaisia kunnon naisia 🥰
Suomessa asuu virolaisia ja venäläisiä naisia. Heitä löytyy amoremi.ee ja date24.ee:stä Tinderin lisäksi. Mikä estää ottamasta heihin yhteyttä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tuon ikäisen maailma voi pyöriä noin täysin oman ulkonäön ympärillä? Johtuuko se liiasta kotona oleskelusta?
Minkä ympärillä sen pitäisi sitten pyöriä? :D
eri
Oletko tosissasi?
Olen. Jos kaikki muut asiat ovat kunnossa ja hoidossa niin mitä väliä että se pyörii ulkonäön ympärillä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä näkisi asiaa ihan noin mustavalkoisena, että mies olisi joku kaikesta päättävä tyranni. Nykyään vaan näkee niin paljon näitä "räväköitä" sivusiilinaisia joilla kilo rautaa naamassa, ja noin kirjoittava mies ei halua sellaista naista. Eikä siinä ole mitään väärää.
Perinteinen mies vastaa koko perheen hyvinvoinnista. Onko nykyajan piheistä rutisijoista tähän hommaan? Naista muistetaan kohdella kuin kuningatarta, tuoda lahjoja ja kukkia muistaen auttaa ovien/kassien kanssa, jos siis haluaa perinteisen naisen.
Aihetta sivusi aikaisempi ketju herrasmiehistä, jossa naiset autuaasti unohtivat että sanonta kuuluu "ladies and gentlemen", ei "women and gentlemen".
Juu. Ja tuo väite että perinteinen mies vastaa koko perheen hyvinvoinnista on täyttä höttöntöttöä muutenkin.
Ennen vanhaan maalla naiset tekivät maatilan töitä, kaupungeissa kävivät töissä. Naiset eivät todellakaan rentoutuneet 24/7 kauneushoidoissa ja kylpylöissä miesten kustantamina.
Jokainen tajuaa etteivät maatilan työt korvaudu sisustuslehtien lukemisella, vaan niiden vastine on ihan oikea työ.
Ilmeisesti naiset sitten tosissaan kuvittelevat että vähänkään naiselliselle naiselle kuuluisi kuningattaren elämä, myös tavallisessa perheessä. Kuningattaren elämä kuuluu kuningattarelle, tai ehkä nykyään parikymppiselle huippukauniille fitness-instamissille.
Koskee myös "naisellista naista", niin kauan kun tämä ei ole luokkaa parikymppinen Kiira Korpi.
n30 kirjoitti:
Haluaisin ajatella positiivisesti että sellaisen pehmeän, empaattisen, kiltin naisen joka näyttää naiselta. Jolla kuitenkin saa olla ihan omia mielipiteitä ja harrastuksiakin, jotka hyväksytään ja jopa rahoitetaan, vaikka ne ei miestä kiinnosta. Kuten jotain vaatekutsuja ym mitä naiset nyt tyypillisesti tykkää harrastaa ja miehet taas ei. Sellainen nainen joka hyväksyy miehen harrastukset; jotka taas tyypillisesti on jotain säbän pelaamista tai autotallissa nyhväämistä, mikä taas perinteistä naista ei yleensä juurikaan kiinnosta. Perinteiseen naiseen kuulunee myös se että tykkää lapsista, haluaa niitä, on perhekeskeinen ja kotikeskeinen, mutta ei nyt silti tarvitse olla mikään kotiorja, vaan mies kyllä tekee oman osansa niin kotona kuin lasten kanssa.
Perinteinen nainen tietenkin arvostaa sitä että mies käy töissä/ tekee uraa/ pyörittää firmaa, joka taas on perinteiselle miehelle tärkeää koska se on miehen tapansa osoittaa että rakastaa ja pitää huolen perheestään. Nainenkin saa käydä töissä, mutta mies mielellään rahoittaa kyllä koko perheen elämän ainakin silloin kun lapset on pieniä, että nainen voisi olla kotona.
Meidän elämä on ollut ja on edelleen jotain tällaista.
Vierailija kirjoitti:
Alapeukku kirjoitti:
Naisellinen ulkonäkö, pitkät hiukset, ei tatuointeja eikä lävistyksiä. Käyttää hameita ja käytös on muutenkin naisellista. Ei mikään räväkkä tai angstaava feministi.
Kaikkea sitä, mikä saa tälläkin palstalla osakseen halveksuntaa.
Aika hyvä. Perinteinen keskiluokkainen nainen. Kts 70-80 luku.
mies52v
Salli mun nauraa. Ei oltu kovinkaan perinteisiä tuolloin. Tukat oli lyhyitä ja säkkäräpermanentilla. Farkuissa kulki kaikki. Edes koulun päättäjäisiin ei laitettu muuta kuin farkut. Ja ainakin minä olin jo feministi silloin ajatuksiltani, vaikka en sitä aina uskaltanut julki tuoda, nuori kun olin.
Jo silloin päätin, etten koskaan mene naimisiin, koska en tajunnut, miksi minun pitäisi vaihtaa nimeni avioon mennessä. No laki onneksi muuttui ja menin kyllä naimisiin, mutta pidin oman nimeni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu. Ja tuo väite että perinteinen mies vastaa koko perheen hyvinvoinnista on täyttä höttöntöttöä muutenkin.
Ennen vanhaan maalla naiset tekivät maatilan töitä, kaupungeissa kävivät töissä. Naiset eivät todellakaan rentoutuneet 24/7 kauneushoidoissa ja kylpylöissä miesten kustantamina.
Jokainen tajuaa etteivät maatilan työt korvaudu sisustuslehtien lukemisella, vaan niiden vastine on ihan oikea työ.
Ilmeisesti naiset sitten tosissaan kuvittelevat että vähänkään naiselliselle naiselle kuuluisi kuningattaren elämä, myös tavallisessa perheessä. Kuningattaren elämä kuuluu kuningattarelle, tai ehkä nykyään parikymppiselle huippukauniille fitness-instamissille.
Koskee myös "naisellista naista", niin kauan kun tämä ei ole luokkaa parikymppinen Kiira Korpi.
Sitten et kuulu ”asiakaskuntaan”
Tuolla asenteella nainen ehtii lähteä ovesta ulos. Ette vaan yksinkertaisesti ota perinteistä naista, ellette halua tukea tuollaista elämäntyyliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ollaan kuin kuningatar?
eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tuon ikäisen maailma voi pyöriä noin täysin oman ulkonäön ympärillä? Johtuuko se liiasta kotona oleskelusta?
Minkä ympärillä sen pitäisi sitten pyöriä? :D
eri
Oletko tosissasi?
Olen. Jos kaikki muut asiat ovat kunnossa ja hoidossa niin mitä väliä että se pyörii ulkonäön ympärillä?
No anna palaa sitten. Ei vain ole minun juttuni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan samalla tavalla on turha ihmetellä leidien puutetta, jos itse käyttäytyy kuin juntti. Koska teillä miehillä vaikuttaa olevan se suurempi hinku noihin perinteisiin rooleihin, niin kyllä teidän minusta kannattaisi aloittaa muutos ihan itsestänne. Ei se toki kaikista tee prinsessoja. Iso osa naisista lienee aidosti tyytyväisiä tasa-arvoiseen roolijakoon, eikä näistä feministeistä tule prinsessoja vaikka tekisitte mitä. Mutta vain jos käyttäydytte kuin herrasmiehet teillä on mahdollisuus löytää ne muutamat poikkeukset. Jos käyttäydytte kuin juntit, niin ne perinteiset hienot naiset kiertävät teidät kaukaa. Usko siihen että kaikki naiset on kauheita harakkoja on äkkiä yhden miehen elämässä itseään toteuttava ennustus.
Ei muuten ihme että aihe pariutuminen aiheuttaa kiistelyä.
Naisten mielestä miehekkyys on perusoletus, mutta naisellisuus (siis normaalipainoisuus, vähänkään naisellinen käytös, jne) jotain sellaista panostusta jonka vastineeksi pitää saada huipputuloinen ja huippukomea 190cm mies joka rahoittaa naisen elämää.
Tavistasolla naisellisuus tarkoittaa vaikkapa seuraavia:
- normaalipaino tai mieluiten hoikka, ellei satu olemaan kurvikas
- naisellinen tyyli. Ei tarvita rakennekynsiä tai tekoripsiä
- empaattinen ja sävyisä, ei huuda ja kiroile
- rakastava, ei nainen joka uhoaa panoilla tai harrastaa niitä irtonumeroiden kanssa
- kiinnostunut kodista enemmän kuin mies
Tavistasolla miehekkyys tarkoittaa noiden vastinetta, esimerkiksi:
- normaalipaino ellei satu olemaan karhumainen
- miehekäs tyyli ja käytös
- rohkea, pitää arvoistaan kiinni. Saa äänensä kuuluviin
- rakastava, uskollinen naiselleen ja perheelleen
- kiinnostunut työstä enemmän kuin nainen
Siinä vaiheessa kun listaan lisätään pituutta, keskivertoa parempia tuloja, komeutta, lihaksikkuutta/raamikkuutta ym...vaatimukset naiselle nousevat myös.
Vierailija kirjoitti:
n30 kirjoitti:
Haluaisin ajatella positiivisesti että sellaisen pehmeän, empaattisen, kiltin naisen joka näyttää naiselta. Jolla kuitenkin saa olla ihan omia mielipiteitä ja harrastuksiakin, jotka hyväksytään ja jopa rahoitetaan, vaikka ne ei miestä kiinnosta. Kuten jotain vaatekutsuja ym mitä naiset nyt tyypillisesti tykkää harrastaa ja miehet taas ei. Sellainen nainen joka hyväksyy miehen harrastukset; jotka taas tyypillisesti on jotain säbän pelaamista tai autotallissa nyhväämistä, mikä taas perinteistä naista ei yleensä juurikaan kiinnosta. Perinteiseen naiseen kuulunee myös se että tykkää lapsista, haluaa niitä, on perhekeskeinen ja kotikeskeinen, mutta ei nyt silti tarvitse olla mikään kotiorja, vaan mies kyllä tekee oman osansa niin kotona kuin lasten kanssa.
Perinteinen nainen tietenkin arvostaa sitä että mies käy töissä/ tekee uraa/ pyörittää firmaa, joka taas on perinteiselle miehelle tärkeää koska se on miehen tapansa osoittaa että rakastaa ja pitää huolen perheestään. Nainenkin saa käydä töissä, mutta mies mielellään rahoittaa kyllä koko perheen elämän ainakin silloin kun lapset on pieniä, että nainen voisi olla kotona.
Kieltämättä on positiivinen - siis naisen kannalta - ajatus että mies rahoittaa naisen elämää (asia jonka mainitsit varmuuden vuoksi kahteen kertaan), mutta toki mies kuitenkin tekee oman osansa kotitöistä.
Kieltämättä on positiivista naisen kannalta :) Itselläni ei ole miestä, mutta parilla hyvällä ystävällä on tälläiset miehet ja mielestäni heillä on tälläinen melko perinteinen asetelma. Eli miehet on yrittäjiä ja tienaavat ihan kivasti, naiset on kotona hoitamassa pieniä lapsia. Varmasti heillä naiset tekee suurimman osan kotitöistä, mutta kun mies tulee töistä kotiin niin voi kyllä tehdä ruuan tai täyttää tiskikoneen tai hoitaa lapsia, eikä se ole mikään ongelma.
Nähdäkseni ovat hyvinkin onnellisia.
Kai sitä aina haluaa jotakin sellaista, mihin ei ole tottunut. Mun lähtökohtaisesti konservatiivinen irkkumieheni on vuosien yhteiselonkin jälkeen ihastunut nimenomaan pohjoismaisen naisen itsenäisyyteen. Mielikuvissa me kuulemma heilutetaan miekkaa miesten rinnalla (tiedän, ja olen yrittänyt lempeästi kertoa puolesta vuoteesta, lukosta ja avaimista. Prosessi on vielä kesken.).
Se tarkoittaa sitä, että mies haluaa naisen jota kelpaa esitellä kavereille ja tuttaville (vrt. auto). Lisäksi naisen pitää olla komenneltava tossukka joka ei esim. käy töissä tienaamassa rahaa itselleen, vaan on rahattomana kotona palvelemassa miestä ja perhettä (eli "hoitaa kodin ja lapset").
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten et kuulu ”asiakaskuntaan”
Tuolla asenteella nainen ehtii lähteä ovesta ulos. Ette vaan yksinkertaisesti ota perinteistä naista, ellette halua tukea tuollaista elämäntyyliä.
Perinteinen elämän tyyli oli sitä että nainen hoiti lapsia ja teki maatilan töitä alkaen aamusta kello 6, tai vaihtoehtoisesti hoiti lapsia ja oli töissä kaupungissa esim. sihteerinä.
Toki mies teki sitten pitkää päivää maatilalla, jossain v-mäisessä hommassa tai konttorilla.
Se on perinteinen elämäntyyli. Järjestely jossa mies elättää naisen joka keskittyy vain ulkonäöstään ja kaupungistakodista huolehtimiseen, oli muutaan aniharvan rikkaan miehen naisen etuoikeus. Useimmat näistä olivat perimisen kautta rikkaita itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-
- Nainen pukeutuu naisellisiin vaatteisiin, kuten hameisiin ja mekkoihinMinä taas haluaisin sellaisen miehisen miehen, joka pukeutuu 1600- ja 1700-lukujen hovityyliin. Siinä sitä oli silmänruokaa.
Kunnon silkkisuokkahousu homon
Veikkaan, että aika harvaa haittaa se jos joku muu pari kokee tuollaisen elämän itselleen sopivana. Sen sijaan iso osa nykynaisista ei halua perinteistä roolijakoa, jossa nainen hoitaa kodin ja lapset ja mies käy lähinnä vaan töissä. Joskus tällaiset toiveet ja asenteet tulevat miehen puolelta esiin vasta kun lapset on jo tehty, ja tämä "kohtalo" pelottaa monia nykyaikaisia naisia. Eikä kyse ole siitä ettei olisi asioista olisi puhuttu vaan jotkut moderneimmatkin miehet taantuvat kaikista pyhistä lupauksista huolimatta esikoisen putkahdettua maailmaan. On äärimmäisen kurja tilanne joutua valitsemaan itselle täysin vääränlaisen elämän ja yksinhuoltajuuden välillä. Eikä kaikilla työnjako ole tuollainen, että mies käy töissä ja nainen hoitaa lapset kotona. Monessa perheessä molemmat käy yhtälailla täyspäiväisessä palkkatyössä, mutta toinen päättää silti irtisanoutua lasten- ja kodinhoitovastuusta. Se on silloin täysin kohtuuton taakka vaimolle. Tämän vuoksi perinteisiä rooleja toivovat miehet koetaan joskus ahdistavina ja uhkaavina.