On niin tylsää. Kysypä multa jotakin!
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Mikä on lempi ruokasi?
Tykkään pastasta. Sitruunakermapasta, pasta puttanesca, lohesta tehty carbonara-tyyppinen pasta. Kala ylipäätään. Haaveilen, että kun tämä koronteeni loppuu, menen kalakauppaan (jonne on täältä yli 100 km matkaa) ostamaan kylmäsavulohta, silliä ja savusiikaa.
Ap
Suurennuslasi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä se uni: paljastui, että mulla ja miehelläni oli joku talo, josta olimme aikoinaan muuttaneet tähän, mutta jonka olemassaolo oli vähän niin kuin unohtunut. Talo oli ehkä jopa isompi kuin tämä, jossa nyt asumme. Nyt, kun ajattelen taloa, sen pohja muistutti hieman eräiden sukulaisteni taloa, josta he ovat muuttaneet pois jo yli 20 vuotta sitten. Talossa oli huonekalut ja aika paljon tavaraaa. Osa huonekaluista oli aika hienoja, ja mietin, että mitenhän saadaan ne mahtumaan, mutta ennen kaikkea ahdisti se työn määrä, joka pakkaamiseen ja tavaran sortteeraamiseen menisi. Saattaa olla, että hommat piti tehdä vielä kiireessä.
Ap
Tuo unessa oleva talo olet sinä ja tavarat asioita joita sinun kuuluisi pistää järjestykseen, mutta olet liian väsynyt tekemään sitä ja se estää edistymistäsi elämässäsi. Tuntuuko tutulta?
Joo, kyllä kait nää talojutut yleensä edustaa omaa mieltä unissa, jos jotain yleistyksiä voi tehdä.
Ap
Ikäsi? Millainen perhe?
Koulutuksesi?
Vierailija kirjoitti:
Suurennuslasi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä se uni: paljastui, että mulla ja miehelläni oli joku talo, josta olimme aikoinaan muuttaneet tähän, mutta jonka olemassaolo oli vähän niin kuin unohtunut. Talo oli ehkä jopa isompi kuin tämä, jossa nyt asumme. Nyt, kun ajattelen taloa, sen pohja muistutti hieman eräiden sukulaisteni taloa, josta he ovat muuttaneet pois jo yli 20 vuotta sitten. Talossa oli huonekalut ja aika paljon tavaraaa. Osa huonekaluista oli aika hienoja, ja mietin, että mitenhän saadaan ne mahtumaan, mutta ennen kaikkea ahdisti se työn määrä, joka pakkaamiseen ja tavaran sortteeraamiseen menisi. Saattaa olla, että hommat piti tehdä vielä kiireessä.
Ap
Tuo unessa oleva talo olet sinä ja tavarat asioita joita sinun kuuluisi pistää järjestykseen, mutta olet liian väsynyt tekemään sitä ja se estää edistymistäsi elämässäsi. Tuntuuko tutulta?
Joo, kyllä kait nää talojutut yleensä edustaa omaa mieltä unissa, jos jotain yleistyksiä voi tehdä.
Ap
Et varsinaisesti vastannut kysymykseen, oliko joo vastaus vai osa toteamusta?
Vierailija kirjoitti:
Ikäsi? Millainen perhe?
Koulutuksesi?
Jos ei nyt ihan liian tarkasti kerrota, niin olen n. nelikymppinen, mies ja lapsia, yliopistokoulutus.
Ap
Suurennuslasi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurennuslasi kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Et varsinaisesti vastannut kysymykseen, oliko joo vastaus vai osa toteamusta?
Sekä että. Kyllä tuntuu ihan tutulta.
Ap
Kristiina xx kirjoitti:
Mitä mieltä olet lestadiolaisista?
En mitään kovin yksinkertaista mieltä! Asun paikkakunnalla, jossa asuu paljon myös lestadiolaisia. En tunne ketään lestadiolaista kovin hyvin, mutta jokusen pintapuolisesti. Missään nimessä en inhoa lestadiolaisia (kuten ilmeisesti moni inhoaa), mutta kyllä heidän yhteisössään on monia ikäviä piirteitä, joista iso osa johtuu (oman tulkintani mukaan) siitä, että yhteisö on miesjohtoinen. Naisilla ei ole mitään virallista sananvaltaa, vaikka isot linjaukset vaikuttavat konkreettisesti naisten hyvinvointiin. Ajattelen kyllä, että lestadiolaisuudessa on monia tosi hyviäkin puolia, juuri se yhteisöllisyys ja se, että osataan tehdä yhdessä muutakin kuin läträtä alkoholilla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Voiko olla?
Luotan melko voimakkaasti fyysisen maailman totuuksiin, mutta jos puhutaan ihmisten kokemuksista, en uskalla varauksetta kyllä tai ei. Mä oon tajunnut ihan viimeisten vuosien sisällä, että ihmiset elävät kokemuksellisesti ihan eri maailmoissa. Se on jopa vähän pelottavaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mikä on elämän tarkoitus?
Sillä ei yksinkertaisesti ole mitään tarkoitusta. Elämä ei ole kenenkään tahdosta tullut. Tarkoitus on aina tietyn asian suunnittelijan tai tekijän mielessä.
Toisaalta en ole vahva käsitteellisessä ajattelussa, joten voi johtua siitäkin, että haluan yksinkertaistaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Paljonko on monta?
Mun nuorempi lapsi kysyy näitä, ja mä vastaan aina hänelle, että riippuu siitä, mitä lasketaan. 10 koiranpentua on monta, 10 muurahaista ei.
Ap
Mitä puoluetta äänestit eduskuntavaaleissa?
Kristiina xx kirjoitti:
Mitä puoluetta äänestit eduskuntavaaleissa?
Mä en suoraan sanottuna muista! Olen liikkuva äänestäjä. Sen muistan, että eurovaaleissa äänestin vasemmistoliiton ehdokasta.
Ap
Jos maitotuotteita ei käytettäisi, mistä kalkkia?
Vierailija kirjoitti:
Jos maitotuotteita ei käytettäisi, mistä kalkkia?
Maito ei ole mitenkään ainoa elintarvike, josta saa kalsiumia. Jos kiinnostaa, katso Finelistä. Kasvimaidoissa on yleensä lisättyä kalsiumia.
Ap
Mun pitäis jättää yksi mies, mutta olen lykännyt sitä jo viikkoja. Mistä ammentaa rohkeus lopulliseen iskuun? Auta Antt.. eiku vauvapalstan oraakkeli.