Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kotimaassa valmistetut naistenvaatteet ovat tunikoita jne. tanttavaatteita?

Vierailija
13.04.2020 |

Päätin, että tämän koronakriisin jälkeen alan ostaa ainoastaan kotimaassa tuotettuja vaatteita.
Hinnalla ei ole väliä, voin maksaa helposti 100 euroa mekosta, jos se on tehty Suomessa.
Mutta eipä onnistukaan, kiitos suomalaisen "muodin".
Järkytyin kun selaisin nettisivuja. Siis miten voi olla mahdollista, että KAIKKI kotimaiset vaatevalmistajat tekevät pelkkiä telttamaisia tunikoita ja joitain ihme Mymmeli-mekkoja?
Ostoslistalla on kesämekko, housut ja collegepaita, t-paita. Perus vaatevarasto. Ostan yhden asun joka kk, eli puolessa vuodessa pitäisi olla käyttövaatekertoja pari ostettuna.
En ole löytänyt vielä yhtään nettikauppaa, jonka vaatteita tällainen normaalivartaloinen ja sporttinen 30v nainen viitsisi käyttää?!

Kommentit (776)

Vierailija
741/776 |
19.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku vihdoin kehitellä tekniikan, jolla voisi skannata kropan? Sitten voisi tilata vaatteen toivotulla materiaalilla (=hintaluokka) ja se jopa istuisi. Itse en ole tilannut yhtään vaatetta online, koska en usko että ne sopisivat mulle. Kenkiin myös sama homma. Olisi win-win-win (kuluttaja, myyjä, ympäristö).

Joskus muutama vuosi sitten oli joku farkkukauppa, jossa pystyi skannauttamaan itsensä ja sai sitten farkut oman kropan mukaan. Että ilmeisesti sellainen tekniikka on olemassa. En kyllä tiedä, kuinka onnistuneita ne farkut sitten olivat, kun en sieltä koskaan ostanut. Enkä tiedä onko tätä kauppaa enää olemassa.

Ei ole sitä kauppaa enää, Nomo jeans oli muistaakseni sen nimi. Minäkin tilasin yhdet farkut sieltä, ja ei ne sen paremmin istuneet kuin muutkaan farkut. Lisäksi toimitusaika oli järjettömän pitkä, ja kaikennäköistä sekaannusta ja häikkää sattui. Kiinassa ne farkut muistaakseni ommeltiin. Ei ihme, että pulju ei menestynyt.

Vierailija
742/776 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MOT: https://www.is.fi/mystyle/art-2000006470516.html

Noista mekoista ehkä tuo Vestiariumin mekko voisi olla imarteleva, kaikki loput sopivat ainoastaan tuolle 180 cm pitkälle mallille, jos hänellekään.

Moni noista printeistä voisi olla ihan toimiviakin, jos mekkojen mallit olisivat vastapainoksi selkeitä ja hillittyjä. Kyllä makkarankuoren ja säkin välissä täytyy olla jokin keskitie. Ja vaikka miten suomalaiset olisivat lihavaa ja vartaloltaan ihan täysin muusta maailmasta eroavaa kansaa, niin ei säkin päälle pukeminen ole ikinä ketään saanut näyttämään paremmalta...

Tuo yksi noista nyt ainakin oli yöpaita, tais ollakin Nanson.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
743/776 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan ensimmäisenä osui silmään aloituksesta että jos 100e haluaa kotimaisen mekon niin silloin se taitaa kyllä olla sellainen pyjamatunika.

Niin kuin täällä onkin sanottu, jokainen leikkaus ja sauma mallissa nostaa hintaa. Myös jos miettii mitä materiaalit maksaa, niin hintaa nostaa jos se on muutakin kuin pyjamatrikoota.

Ensimmäisenä tuli mieleen brändeistä että katso

Halo from North,

En ole nyt varma oliko Suomessa tehty mutta se tuli mieleen että on hienoja vaatteita.

Kuka aikuinen käyttää tuommoisia kuoseja töissä?

Samoja säkkejä nuo on kuin muuallakin.

Mikä esim tästä asusta tekee säkin joita ei voisi käyttää töissä?

https://www.halofromnorth.com/collections/tops-1/products/usva-reversib…

Vierailija
744/776 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virpi, 49, ei löytänyt kaupoista hyviä vaatteita: nyt hän tekee Suomessa vaatteita ”tavallisille naisille" (https://www.iltalehti.fi/muoti/a/06c35255-ea97-4168-9f40-17be7153040f)

Ja kappas, mustia ja harmaita tunikoita ja kaapumekkoja taas: https://www.niinmun.fi/category/21/mekot

Vierailija
745/776 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Andiata ei ainakaan ole mitään tanttavaatetta.

Vierailija
746/776 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virpi, 49, ei löytänyt kaupoista hyviä vaatteita: nyt hän tekee Suomessa vaatteita ”tavallisille naisille" (https://www.iltalehti.fi/muoti/a/06c35255-ea97-4168-9f40-17be7153040f)

Ja kappas, mustia ja harmaita tunikoita ja kaapumekkoja taas: https://www.niinmun.fi/category/21/mekot

Ihan hirveitä!! Kahta ekaa luulin aamutakiksi ennen kun luin tekstin. "Kietaisumekko". Pari oli sellaisia, että voisin pitää, yöpaitana. Maksaisin kaksi euroa kappale.

Vierailija
747/776 |
18.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No olihan siellä roosaakin: https://www.niinmun.fi/product/131/vasby-tunika--roosa

Vierailija
748/776 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et halua näyttää joka päivä Mymmeliltä, voit näyttää joka toinen päivä myös Hemulilta:

https://dlg5bc88brx49.cloudfront.net/sites/default/files/styles/product…

Onko joku koskaan nähnyt oikeasti kenenkään käyttävän tuollaista säännöllisesti esimerkiksi parin kolmen vuoden ajan?

Mihin nuo kaikki hemulimekot häviävät kaupoista, kun niitä ei näy missään?

Mä tiedän yhden henkilön joka käyttää hieman tuon tyyppisiä mekkoja ja tuokin sopisi hänelle hyvin ja näyttäisi kivalta. Kyseessä siro taiteellisella alalla oleva 30-40-vuotias. Minä en ole kuin häntä hieman isompi, mutta erilainen vartalonmalli ja mulla lyhyet lihaksikkaat jalat, joten mä näyttäisin tuo päällä vain epätasapainoiselta maatuskalta. Eikä mun töissäkään voi tuollaisia pitää.

Eli kyllä nuo jolloin sopii sekä vartalolle että töihin, mutta aika harvassa ovat. Ongelma saattaa olla, että vaatesuunnittelijat liikkuvat juuri tuon kaverini kaltaisissa piireissä, eivätkä huomaa kuinka marginaalinen porukka ovat.

Vierailija
749/776 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Veera.Minulla on 3 Papu Kanto mekkoa,aivan ihania ,keltainen iloisia juhlia varten,taivaansininen isämaallisia juhlia varten ja musta arvokkaisiinjuhliin.Olen saanut aina positiivistä palautetta.Mekko hoikentaa.Olen 164 pitkä rintava en lihava mutta en laihakaan.

Vierailija
750/776 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xl lady kirjoitti:

Voi Veera.Minulla on 3 Papu Kanto mekkoa,aivan ihania ,keltainen iloisia juhlia varten,taivaansininen isämaallisia juhlia varten ja musta arvokkaisiinjuhliin.Olen saanut aina positiivistä palautetta.Mekko hoikentaa.Olen 164 pitkä rintava en lihava mutta en laihakaan.

Isänmaallisia juhlia?

Vierailija
751/776 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauheaa tuhlausta ostaa vaatteita noin usein.

Miehet on paljon ekologisempia.

Okei, autoileva ja tupakoiva lihaani, joka tuskin edes vaivautuu kierrättämään. Mun ex osteli housuja tuon tuosta ja laittoi sitten pois kun ei olleetkaan mieluisia. Itse ostan kestävää muotia silloin kun jotain tarvitsen, eli harvoin. Kumpi olikaan ekologisempi?

Vierailija
752/776 |
17.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunika ei ole tanttavaate vaan perinteinen roomalainen asu. Toki tantan päällä mikä tahansa näyttää tanttavaatteelta.

Vierailija
753/776 |
18.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole myöskään koskaan ymmärtänyt esim. Marimekon tuotteita; kamalia kolttuja ja telttoja, naisellisuudesta ei häiväystäkään. Koltuille näyttää silti olevan kysyntää ja yrityksen osake on tänäänkin hyvässä nosteessa. Sijoituskohteena sitä voisi harkita, mutta tuotteisiin en itse laittaisi penniäkään.

Vierailija
754/776 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 euroa mekosta on aivan liian vähän. Joskus edes kangasta ei saa tuolla rahalla.

Vierailija
755/776 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Telttamainen tanttamekko ja pusero, housut jne on helppoja ja nopeita eli halpoja ommella, kun ei tarvitse muuta kuin nopeasti suraittaa suorat saumat yhteen. Jos olisi muotoiluja, niin tekeminen olisi hitaampaa ja siten kalliimpaa.

Kävin itse viime kuussa monessa kivijalkaliikkeessä katselemassa ja sovittamassa vaatteita, ja ainuttakaan en ostanut. Kaikki oli jotain oversize loose fit -mallisia, eli telttoja. Eivät istu ja saavat kenet tahansa näyttämään lösöltä, huonoryhtiseltä, läskiltä ja masentuneelta. Ja minä olen suht sporttisen mallinen, hoikka ja sopusuhtainen, jolle nuo läskitanttateltat eivät vain yksinkertaisesti sovi tyyliin. Ja materiaalitkin yleensä jotain rumaa huonoa kuraa, edes rahalla ei saa laadukasta kun villakin on valmiiksi huopunutta ja tikkumaista ja muut vaatteet jotain purukumimaista trikoolirua.

En tiedä milloin tämä läskitanttatelttamuoti menee ohi, mutta sitä odotellessa... En muista milloin olisin viimeksi ostanut vaatetta kaupasta.

Vierailija
756/776 |
28.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei

Tule vaan käymään Buffo-asussa. Samalla voit kertoa millaiset kuosit sinua miellyttää. Buffossa löytyy kyllä monenlaisia, myös yksivärisiä. Koska kaikki vaatteet valmistetaan paikan päällä, voin ottaa asiakkaasta mitat ja tehdä vaatteen hänen mittojensa ja toiveidensa mukaan. Tervetuloa yst. Jatta Pöllänen/Buffo-asut

Vierailija
757/776 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi mikä aina unohtuu näistä kotimausten vaatebrändien listauksista on Varusteleka, koska se mieltyy edelleen armeijaylijäämäkaupaksi. Nykyään puljulla on kuitenkin myös omaa tuotantoa, joka pyrkii tekemään asioista kestävästi sekä suosimaan hyviä materiaaleja ja kiertotaloutta. Baltiassa valmistettavaan Särmä-merkkiin kuuluu sellaista rouheaa perusvaatetta kuten merinovillaisia t-paitoja, flanellipaitoja, farkkuja ja kunnollisia talvikenkiä. Lekan omat ompelijat Suomessa puolestaan tekevät Jämä-merkin alla kierrätyskankaista esimerkiksi taskullisia, villakankaisia hameita satasen hintaan. Pankkivirkailijalle työvaatteeksi näistä ei ehkä ole, mutta eipä ole myöskään yhtään tunikaa valikoimassa.

Ei, tämä ei ollut maksettu mainos. Harvaa firmaa olen vain oikeasti fanittanut http://www.varusteleka.fi

Vierailija
758/776 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kun katsoo suomalaisia naisia ikähaitarilla 30-60v niin valitettavasti ainoa mahdollinen vaatemalli on telttamainen tunika. Ylipaino ja vartalonmalli, jossa korostuu muumimainen ulkomuoto. Paksut reidet ja iso takamus.

Täh, eiks se iso ahteri olekkaan muotia? Tonni meni rahaa että sain jumpattua ja pumpattua omastani tän nykyisen, niin etten meinaa ovista mahtua.

Mua on huijattu.

Vierailija
759/776 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa a. Hyvä kysymys. Just yks päivä katselin marimekon nettikauppaa ja ne mallit vaatteineen näytti suurin piirtein joiltain kylähulluilta.

Marimekkoa kun meikäläinen pienikokoinen ihminen vetää niskaan: on sellainen olo että lantsarit jalkaan, huivi päähän, maitohinkit käteen ja lypsylle siitä🐄🪣! Plus: Olen noin 200 £ köyhempi😭

Vierailija
760/776 |
14.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunikat ja leggarit myy hyvin. Ne ovat myydyimpiä naisten vaatteita. Suomalaiset ostavat myös eniten vaatteita nimen omaan Prismoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä