Amk valintakoe 2020
Yleistä keskustelua tulevasta amk-etävalintakokeesta
Kommentit (2561)
Vierailija kirjoitti:
Niin eli varasijat päivittyvät aina kerran päivässä tästä lähtien? Jos siis jonot ovat liikkuneet tänään päivällä niin ne näkyvät vasta huomenna opintopolussa? Entäs liikkuvatko varasijat viikonloppuisin?
Miten voi yksi toisensa jälkeen kysyä tuota samaa asiaa, joka on jo moneen kertaan väännetty rautalangasta sen lisäksi, että löytyy kaikki myös hakusivuilta...Varasijat liikkuu juuri sen mukaisesti, miten ko. paikasta paikan saaneet tekee valintojaan hylätä tai vastaanottaa opiskelupaikka!
mulla oli jono päivittynyt n. tunti sitten
Mulla ei ole varasijajonot liikahtaneet yhtään eilisen jälkeen
Mulla on tänään liikkuneet jonot joissakin kohteissa. Mietin sitä, kun Vipusessa näkyy "paikan vastaanottaneet" , niin mitähän se käytännössä meinaa? Kun eihän niitä vielä voi kai hyväksyä?
Jos hakutoive on hakutoivelistasi ensimmäinen johon hyväksytään nii mun mielestä sillon voi ottaa paikan vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tänään liikkuneet jonot joissakin kohteissa. Mietin sitä, kun Vipusessa näkyy "paikan vastaanottaneet" , niin mitähän se käytännössä meinaa? Kun eihän niitä vielä voi kai hyväksyä?
Joo samaa mietin. Olisko ne niitä todistusvalinnalla hyväksyttyjä?
Vierailija kirjoitti:
Jos hakutoive on hakutoivelistasi ensimmäinen johon hyväksytään nii mun mielestä sillon voi ottaa paikan vastaan.
Joo näin on, minä pystyin jo hyväksymään koska oli 1 toive
Mitä Vipusessa tarkoittaa se, että paikan on vastaanottanut 1-4? Ovatko hyväksyneet sillä ehdolla että jonottavat muualle? Tää on kauheaa piinaa olla varasijalla 2..
Onko sähkopostiin tullut tietoa?
Entä seamkista opiskelupaikkoja?
Hoosee 5 kirjoitti:
Onko sähkopostiin tullut tietoa?
Entä seamkista opiskelupaikkoja?
Seamkista tuli eilen tuloksia ja sain sähköpostinkin. Pääsin sosionomiksi ei-ensikertalaisena ja alin hyväksytty oli 47.8.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo näin on, minä pystyin jo hyväksymään koska oli 1 toive
Samoin
Geronomiksi xamkiin. Pisteitä kokeesta sain 67. Mikähän mahtoi olla geronomian pisteraja Metropolia ammattikorkeakouluun?
Kiitos tuosta vipusen linkistä. :) 21/45 ottanut paikan vastaan. Minä varasijalla 5. Niin lähellä, mutta kuitenkin niin kaukana.
Onko kellään oamkin jonot päivittyneet?
Mistä voi kysellä osiokohtaisia pisteitä?? Ihan vaan sillä ,että tietää missä ensi kerralla parantaa.
Ll kirjoitti:
Onko kellään oamkin jonot päivittyneet?
On. Yhden paikan verran eilisestä.
Vierailija kirjoitti:
Seamkista tuli eilen tuloksia ja sain sähköpostinkin. Pääsin sosionomiksi ei-ensikertalaisena ja alin hyväksytty oli 47.8.
Paljon sait pisteitä? Itse myös ei-ensikertalainen ja jäi mietityttämään oisko päässy seamk. Hain vaan jkl ja sinne ei pojot riittäny.
Vierailija kirjoitti:
Mitä Vipusessa tarkoittaa se, että paikan on vastaanottanut 1-4? Ovatko hyväksyneet sillä ehdolla että jonottavat muualle? Tää on kauheaa piinaa olla varasijalla 2..
Ei, vaan että vastaanottaneita on 1, 2, 3 tai 4 kpl. Enemmän kuin nolla ja vähemmän kuin viisi.
Tietosuojasyistä.
Nyt menee paikan saaminen avoimen väylän kautta (erillishaku) ja ilmeisesti polkuopinnot sekaisin, avoimen opintoja voi tehdä nimensä mukaisesti myös ihan vapaasti avoimen kautta -ihan vaikka niin monen amk:n avoimessa kuin sielu sietää...Katso tiedot sen amk:n sivulta joka kiinnostaa niin ei tarvitse arvailla!