Amk valintakoe 2020
Yleistä keskustelua tulevasta amk-etävalintakokeesta
Kommentit (2561)
Vierailija kirjoitti:
Hei!
Tietääkö kukaan voiko todistusvalinnalla tulla valituksi amk (ei ensikertalainen)
Ei kait se mahdotonta ole. Mä olen todistusvalinnan osalta varasijalla 9.
Toinen koe meni kyl niin perseelleen että ei tosikaan. Varasijalla 43.
Vierailija kirjoitti:
Aloin heti kyselemään asuntoa Jyväskylästä ja ihan vinkkinä että kannattaa panna heti töpinäksi. Soitin varmaan kymmeneen asuntoilmoitukseen vuokraovi.fi oikotie.fi ja tori.fi niin keskustassa kaikki siistit ja järkihintaiset (max. 520€/kk) oli jo varattuja. Kuokkalasta löysin sit pari kivaa jotka ei ollu vielä menny, siitä on lyhyt matka Jamkin Lutakon kampukselle. Koasilla ei oo kun soluja ekavuotisille mut ite haluan kyllä yksiön, jos löytyis yksityiseltä alle 500€.
Onko näin oikeasti? Ompas typerää. Harvat haluavat/pystyvät asumaan solussa.
Siis mua raivostuttaa ,kun varasijat eivät päivity . Kuinka kauan täytyy odottaa voinko päästä 2. Varasijalta sisään 😭
Vierailija kirjoitti:
Millasil pisteil pääs sisää lohjalle sosionomiks
48,9
Vierailija kirjoitti:
Mulla 1 ja 2 hakutoiveet roskikseen, molemmissa varasijalla +20. 3 toive ja siinä 5.varasija, siihen ehkä vielä mahdollisuus päästä. Olen ensikertalainen , ehkä siitä on hyötyä. Haluan ainakin uskoa, että vielä on pieni mahku päästä opiskelemaan Sh.
Onnea teille kaikille opiskelemaan valituille!
Hei mihin hait sh ja paljon sulla oli pisteitä kun oot varasija 5?
Yleensä noi sijat on liikkunut aika paljon. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloin heti kyselemään asuntoa Jyväskylästä ja ihan vinkkinä että kannattaa panna heti töpinäksi. Soitin varmaan kymmeneen asuntoilmoitukseen vuokraovi.fi oikotie.fi ja tori.fi niin keskustassa kaikki siistit ja järkihintaiset (max. 520€/kk) oli jo varattuja. Kuokkalasta löysin sit pari kivaa jotka ei ollu vielä menny, siitä on lyhyt matka Jamkin Lutakon kampukselle. Koasilla ei oo kun soluja ekavuotisille mut ite haluan kyllä yksiön, jos löytyis yksityiseltä alle 500€.
Käytännössä kaikissa isoissa yliopistokaupungeissa joutuu opiskelija-asunto yksiöitä jonottamaan about vuoden. Soluasuminen ei todellakaan sovi kaikille, mut onneksi yksityisiltä vuokranantajilta löytyy ok-hintaisikin yksiöitä. Mut nyt on se hetki kun nopeat syö hitaat
Tuntuupas pahalta toivoa ettei varasijat liikkuis. Haluan kakkosvaihtoehtoon mutta ensimmäinen näyttää hyvinkin todennäköiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Miten siis kävi jos on puoltoist pistettä vähemmän ku alin pisteraja ja on silti varasijoilla? Jos liikkuvat onko mahollisuus päästä vai onko haut tältä erää taputeltu?
Tällä hetkellä näkyvä alin hyväksytty pistemäärä tarkoittaa sitä, että viimeiseksi valitulla on ollut sen verran pisteitä. Tottakai voit päästä varasijoilta sisään ellei siellä lue, ettei varasijatäyttö ole käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kartanoako odotit? Tervetuloa aikuisten todellisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Saakohan jostain kysellä omia osiokohtaisia tuloksiaan?
Silmä käteen ja lue amk-haun sivuilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla 1 ja 2 hakutoiveet roskikseen, molemmissa varasijalla +20. 3 toive ja siinä 5.varasija, siihen ehkä vielä mahdollisuus päästä. Olen ensikertalainen , ehkä siitä on hyötyä. Haluan ainakin uskoa, että vielä on pieni mahku päästä opiskelemaan Sh.
Onnea teille kaikille opiskelemaan valituille!Hei mihin hait sh ja paljon sulla oli pisteitä kun oot varasija 5?
Yleensä noi sijat on liikkunut aika paljon. :)
Jäin 3 toiveessa Laurea Porvoo Sh monimuoto 0.45 pistettä alimmasta. Pisteitä sain 43.3.
Harmittavan vähästä kiinni.
Miten toimii jos on alempi hakutoive hyväksytty (odottaa ylempien hakutoiveiden tuloksia), mutta niistä on jo tulokset ja joissa on varasijalla?
Jos 3.8. loppuu varasijoilta hyväksyminen ja 22.7. tulisi ottaa paikka vastaan. En kuitenkaan voi ottaa vastaan kun ilmoittaa tuota ”odottaa tuloksia”.
Onko kenelläkään tietoa tästä?
1. Vaihtoehto 16. varasija
2. Vaihtoehto 115. varasija
3. Vaihtoehto 47. varasija
4. Vaihtoehto 12. varasija
5. Vaihtoehto 25. varasija
6. Vaihtoehto HYVÄKSYTTY!
Ja toi vika oli itseasias se, mihin eniten halusin! Jes!
Miks porukka laittaa eniten haluamansa paikan vikaks ja sit täällä valittaa ku ei pääse siihen kun pääs ylempään?!
Hmmmmm kirjoitti:
Miten toimii jos on alempi hakutoive hyväksytty (odottaa ylempien hakutoiveiden tuloksia), mutta niistä on jo tulokset ja joissa on varasijalla?
Jos 3.8. loppuu varasijoilta hyväksyminen ja 22.7. tulisi ottaa paikka vastaan. En kuitenkaan voi ottaa vastaan kun ilmoittaa tuota ”odottaa tuloksia”.Onko kenelläkään tietoa tästä?
Voit ottaa sen alemman hakutoiveen paikan vastaan sitten, kun kaikki tulokset ovat tulleet eli 15.7. (mahdollisesti aikaisemmin). Ja kaikilla tuloksilla tarkoitan kaikkia yhteishaun kohteiden tuloksia, ei vaan paikkoja joihin olet itse hakenut.
Hmmmmm kirjoitti:
Jos 3.8. loppuu varasijoilta hyväksyminen ja 22.7. tulisi ottaa paikka vastaan. En kuitenkaan voi ottaa vastaan kun ilmoittaa tuota ”odottaa tuloksia”.Onko kenelläkään tietoa tästä?
Tietysti otat paikan vastaan 22.7 jälkeen, sitten kun varasijojen ensisijaiset hyväksytyt ovat joko ottaneet tai hyljänneet sun hamuaman paikan.
Vierailija kirjoitti:
Miks porukka laittaa eniten haluamansa paikan vikaks ja sit täällä valittaa ku ei pääse siihen kun pääs ylempään?!
No mulla syynä oli välimatka. Aattelin, et meen jos pääsen lähemmäks, vaikkei ala niin kiinnostais. Nyt en usko pääseväni vaatijoilta noihin ylempiin, joten hypin tasajalkaa 6.-vaihtoehdon läpimenosta!
Vierailija kirjoitti:
SAMK sh linja:
päivätoteutus Pori: alimmat hyväksytyt pisteet 43.5
monimuoto Rauma: alimmat hyväksytyt pisteet 38.35
Itsella 53,4p ja molemmissa varasijalla 1. , koska ei ensikertalainen...
Häh mitä ihmettä😆
Siis nyt kun Diakin tulokset on tullut, niin olen ekassa toiveessa (Diak) 1. varasijalla, tokassa toiveessa (SAMK Pori) 1. varasijalla ja kolmannessa (SAMK Rauma) taas 1. varasijalla.
En ehkä enää kestä tätä jännitystä😆😂
Miten siis kävi jos on puoltoist pistettä vähemmän ku alin pisteraja ja on silti varasijoilla? Jos liikkuvat onko mahollisuus päästä vai onko haut tältä erää taputeltu?