Amk valintakoe 2020
Yleistä keskustelua tulevasta amk-etävalintakokeesta
Kommentit (2561)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkos täällä ketään, joka pääs JAMKiin toimintaterapialle tai sosionomiksi ei-ensikertalaisena? Kiinnostais, että millaisilla pisteillä pääsitte.
Kertoisitko, mitkä pisteet sinä sait? Minulla 71.9, mutta en tiedä, olisivatko riittäneet JAMKiin toinintaterapiaan (monimuoto).
Sain huonommat kuin sinä :) 68,6.
91/100, ekalla sisään eikä mitään varasijoja.
Vierailija kirjoitti:
Itse pääsin JAMKiin toimintaterapialle ei-ensikertalaisena pistein 76.9/80
Huh, kova on ollut taso. Onnea sinulle! ☺️ Montako sinne otettiin? Ei olisi tainnut minun 71.9 riittää. Onneksi pääsin yliopistoon, mikä olikin ensisijainen toiveeni.
Vierailija kirjoitti:
Wau! Huikeat pisteet :)
Se on tuurista kiinni varasijalta kouluun pääsy. Edellisvuonna olin varasijalla 3 röntgenhoitajaksi ja jäin sijalle 2 lopulta, olin siis ihan ensikertalainen. Viime vuonna pääsin onneksi heittämällä sisään, joten aina on seuraava kerta, jos ei nyt onnistanut :) Onnea kaikille hakijoille ja opiskelupaikan saaneille! Tätä ketjua on kiva seurata tänäkin vuonna, vaikka en hakenut minnekään.
Voisiko joku nyt kertoa miten huijarit ovat vaikuttaneet pisterajoihin? Kun niistä puhuttiin paljon aiemmin, niin onko se nyt sitten selvästi näkyvä asia tässä vaiheessa?
Itse ei-ensikertalaisena varasijalla 3 ensisijaiseen hakukohteeseen todistusvalinnalla ja varasijalla 11 pääsykokeen perusteella. Toiseen hakukohteeseen varasijalla 5 todistusvalinnalla ja varasijalla 6 pääsykokeen perusteella. Toivottavasti ei-ensikertalaiseksi niputtaminen päättyisi joskus, että olisi paremmat mahdollisuudet päästä opiskelemaan.
Onko joku saanu tuloksia diakista?
Tamk bioanalyytikko pääsin ei ensikertalaisena 74,1 alin hyväksytty 61.3. Jee! En oikein jaksanut uskoa, kun oli niin monta hakijaa.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku nyt kertoa miten huijarit ovat vaikuttaneet pisterajoihin? Kun niistä puhuttiin paljon aiemmin, niin onko se nyt sitten selvästi näkyvä asia tässä vaiheessa?
Itsellä nousi pisteet tokassa kokeessa vaikka ei ollut laskinta käytettävissä.. ja pääsin kouluun kyllä.
Diak ei oo vielä julkaisu tuloksia. Laurea sh pisteraja Otaniemeen ainaki joku 47 ja olettaisin et diakin pisteraja on alhasempi🤔
Aloin heti kyselemään asuntoa Jyväskylästä ja ihan vinkkinä että kannattaa panna heti töpinäksi. Soitin varmaan kymmeneen asuntoilmoitukseen vuokraovi.fi oikotie.fi ja tori.fi niin keskustassa kaikki siistit ja järkihintaiset (max. 520€/kk) oli jo varattuja. Kuokkalasta löysin sit pari kivaa jotka ei ollu vielä menny, siitä on lyhyt matka Jamkin Lutakon kampukselle. Koasilla ei oo kun soluja ekavuotisille mut ite haluan kyllä yksiön, jos löytyis yksityiseltä alle 500€.
51,95 pointsit geronomi seamk. Opiskelupaikka vastaanotettu.
Miks noi varasijat ei päivity...
Vierailija kirjoitti:
Miks noi varasijat ei päivity...
Päivittyy vissiin kerran päivässä. En kyl ymmärrä, ku menee monta päivää että edes 3 varasijaa liikkuisi.
Varasija oli parantunut kahdella, nyt 5. sijalla.
En nyt yhtään vieläkään ymmärrä, että miten tämä systeemi toimii🙈 Voisiko joku kiltti, kaunis ja viisas selventää idiootille?
Oon siis varasijalla 5 todella suosittuun kohteeseen Helsingissä. Vieläkö sisäänpääsy on mahdollista? Onko siis toivoa vain mikäli joku ei ota paikkaa vastaan? Eikö ne yliopistojenkin tulokset ole jo tullut elk sinnekään pääsijät eivät enää paranna mun asemia?
Kiitos ja anteeksi.
Missä LAB tulokset?Ei vieläkään näy
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh, kova on ollut taso. Onnea sinulle! ☺️ Montako sinne otettiin? Ei olisi tainnut minun 71.9 riittää. Onneksi pääsin yliopistoon, mikä olikin ensisijainen toiveeni.
Taisi olla muistaakseni kokeella jaossa 10 paikkaa, joista 7 ensikertalaisille.