Amk valintakoe 2020
Yleistä keskustelua tulevasta amk-etävalintakokeesta
Kommentit (2561)
Kirjoitin tänne aikaisemmin omasta tilanteestani (ensimmäinen varasija ainoassa hakukohteessani). Pessimistinä olin jo heittänyt kirveen kaivoon, mutta niin vain Opintopolun aamulla avatessani silmille hypähti "Opiskelupaikka myönnetty". (: Hypin ihan riemuissani hetken ja menin sitten ottamaan opiskelupaikan vastaan. Toivottavasti teillä muilla varasijalaisilla lykästää myös.
Menin katsomaan varasijatilannetta ja olin pudonnut yhdellä! :O
Laurea Lohja sosionomi, tulokset tuli ja heittämällä pääsin sisään! 71p.
1843 lisää eli jos olisin esim. 22. sijalla niin nyt 23.
Kumpikampi kirjoitti:
Mulla nyt tilanne että yamkiin (3.hakutoive) tuli hyväksytty päätös mutta odottaa ylemmän valintapaikan lopullista tulosta. Olen siis 2.hakutoiveessa 1.varasijalla. Onko kellään tietoa jos haluankin tuonne 3.hakutoiveeseen mieluummin kun 2.hakutoiveeseen, voinko jostain "perua" tuota 2.hakutoivetta jotta saisin tuon 3.hakutoiveen paikan?
Ei onnistu, jos nouset 2. hakutoiveeseen ennen 15.7. Vasta kaikkien tulosten tultua voit hyväksyä 3. hakutoiveen paikan, ja sen jälkeen suhun ei vaikuta, vaikka joku peruisi paikan sun 2. hakutoiveeseen ja pääsisit sinnekin.
Hei!
Tietääkö kukaan voiko todistusvalinnalla tulla valituksi amk (ei ensikertalainen)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teillä joilla 57 ja yli pisteet. Minulla jo 4 vuosi kun en päässyt mihinkään ja matikkaa kyllä laskenut, mutta siltikin liian vähän pisteitä, että pääsisi niihin kouluihin mihin haluaa. Mitä suosittelisit? Valmennuskurssia? Itsellä matikka ja englanti vähän tökkii nuissa valintakokeissa. Lähinnä 40-48p suorituksia tullut.
Tuossa ajassa olisit avoimessa käynyt jo vaikka tutkinnon verran opintoja ja hakenut erillishaussa sitten helpompaa väytää sisään (oletuksena että koulumenestys muissa ainaissa ainakin hyvä), miksi ihmeessä et ole niin tehnyt?
Olen käynyt myös avoimessa niin paljon kuin löytynyt tähän mennessä avoimen kautta hyväksiluettavia kursseja. Se nyt ei ollut se pointti tässä.
Selvä, anteeksi vaan että yritin neuvoa :D Hyvä homma että tiedät itse paremmin, muuta voisi päätellä siitä kuinka monta kertaa olet hakenut pääsemättä.
Miksi kysyt neuvoa jos et kykene niitä vastaan? Tuo avoin nyt oli aika oleellinen pointti hyvänä mahdollisuutena päästä sisään. Jos on 4 vuotta eli lähemmäs kymmenen hakukertaa jäänyt kauas paikasta , miettisin asemassasi sitä kuin korkeakoulukelpoinen ylipäätään on....Kaikilla ei niitä valmiuksia ole, tämä ihan ilman ilkeilyä, ja silloin tuhlaa vain omaa aikaansa.
Millasil pisteil pääs sisää lohjalle sosionomiks
Tietojenkäsittely, tradenomi, Jamk. Naurettavan alhainen pisteraja ja omat pisteet yli 49. En osannut odottaa koulupaikkaa.
Labiin tullut ainakin eh tulokset
Onko savonialla varasijat päivittynyt kellään?
Päivittyyköhän jonot toista kertaa tänään?
Olis kiva tietää diak sh Helsinki pisterajat😏
Vierailija kirjoitti:
91/100, ekalla sisään eikä mitään varasijoja.
Ja ala oli..? En tiennyt, että jokin muukin ala kuin psyka teki kaikki osiot. Ja sinnehän ei 91 riittänyt kakkoseen.
Vierailija kirjoitti:
Onko savonialla varasijat päivittynyt kellään?
Aamulla liikkui kahdella mulla . Ei sen jälkeen ole
Mulla 1 ja 2 hakutoiveet roskikseen, molemmissa varasijalla +20. 3 toive ja siinä 5.varasija, siihen ehkä vielä mahdollisuus päästä. Olen ensikertalainen , ehkä siitä on hyötyä. Haluan ainakin uskoa, että vielä on pieni mahku päästä opiskelemaan Sh.
Onnea teille kaikille opiskelemaan valituille!
Saakohan jostain kysellä omia osiokohtaisia tuloksiaan?
onko xamkin varasijat liikkunu?