Amk valintakoe 2020
Yleistä keskustelua tulevasta amk-etävalintakokeesta
Kommentit (2561)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku oli saanu Laureaan Porvoon sh monimuotoon jo tulokset. Itekin sinne hain mutta kesken on edelleen...? Alkaa meneen hermot :D
Mä sain tulokset juu 🤔 Eikö muka ole sulle tullut?
Ei oo tullu mihinkään.. hain Otaniemeen ja Porvooseen ja Metropoliaan..
Metropoliaan myös sh linjalle? Mulle tuli metropoliasta ensimmäisenä tieto varasijasta, iltapäivällä s-postia tosta laureasta. Alemmat hakutoiveet sit meni tietty hylätyksi kun pääsin toisena olleeseen.
Metropoliaan kätilöksi ja bioanalyytikoksi. 🤔 No, jospa huomenna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teillä joilla 57 ja yli pisteet. Minulla jo 4 vuosi kun en päässyt mihinkään ja matikkaa kyllä laskenut, mutta siltikin liian vähän pisteitä, että pääsisi niihin kouluihin mihin haluaa. Mitä suosittelisit? Valmennuskurssia? Itsellä matikka ja englanti vähän tökkii nuissa valintakokeissa. Lähinnä 40-48p suorituksia tullut.
Tuossa ajassa olisit avoimessa käynyt jo vaikka tutkinnon verran opintoja ja hakenut erillishaussa sitten helpompaa väytää sisään (oletuksena että koulumenestys muissa ainaissa ainakin hyvä), miksi ihmeessä et ole niin tehnyt?
Olen käynyt myös avoimessa niin paljon kuin löytynyt tähän mennessä avoimen kautta hyväksiluettavia kursseja. Se nyt ei ollut se pointti tässä.
Selvä, anteeksi vaan että yritin neuvoa :D Hyvä homma että tiedät itse paremmin, muuta voisi päätellä siitä kuinka monta kertaa olet hakenut pääsemättä.
Sosionomiksi 5. varasijalla Poriin.
Toivon niin paljon, että varasija jono liikkuisi...
Onko jollain tietoa aiemmista vuosista, onko sosionomi linjalle päässyt varasijoilta, vai onko niin kovin haluttu, että otetaan vastaan kaikki paikat?
Mulla lukee yhden kohdalla "hyväksytty", mutta en ole saanut mitään sähköpostia? Uskaltaako tässä vielä hyppiä riemusta?
vieras123321 kirjoitti:
Mulla lukee yhden kohdalla "hyväksytty", mutta en ole saanut mitään sähköpostia? Uskaltaako tässä vielä hyppiä riemusta?
Tarkoittaa sitä että varmaan odotat vielä ylemmän hakutoiveen tuloksia? Jos et pääse sinne niin pääset ainakin siihen mihin sut on jo hyväksytty. Eli voi hyppiä :D
vieras123321 kirjoitti:
Kyllä mä oletan että olet sillon päässyt sisään 😁 Ootko kattonut roskapostikansion?
Juu roskapostiinkaan ei ole tullut mitään. :O Muut hyväksytyksi tulleet olette kuitenkin vissiin saaneet sähköpostia? :O
Lukeeko teillä muillakin, jotka jo tulitte alempaan hakutoiveeseen hyväksytyksi todistuksen perusteella edelleen "opiskelijavalinta kesken"? Monellahan siis eilen hävisi se "hyväksytty" ja nyt lukee kaikissa, että kesken.
Pelkään, että onkin tapahtunut joku virhe enkä pääsekään siihen 2. vaihtoehtoon...? Tai siis, en ymmärrä, miksi siellä ei voi edelleen lukea, että minut on hyväksytty.
Vierailija kirjoitti:
Lukeeko teillä muillakin, jotka jo tulitte alempaan hakutoiveeseen hyväksytyksi todistuksen perusteella edelleen "opiskelijavalinta kesken"? Monellahan siis eilen hävisi se "hyväksytty" ja nyt lukee kaikissa, että kesken.
Pelkään, että onkin tapahtunut joku virhe enkä pääsekään siihen 2. vaihtoehtoon...? Tai siis, en ymmärrä, miksi siellä ei voi edelleen lukea, että minut on hyväksytty.
Ylin kohde on vastaamassa!
Älä huoli! Pääset joko sinne tai saat kakkosen takaisin. Jompaankumpaan pääset, onnea!
vieras123321 kirjoitti:
Juu roskapostiinkaan ei ole tullut mitään. :O Muut hyväksytyksi tulleet olette kuitenkin vissiin saaneet sähköpostia? :O
Ei ole tullut minullekaan vielä!
Vierailija kirjoitti:
Onko jollain tietoa aiemmista vuosista, onko sosionomi linjalle päässyt varasijoilta, vai onko niin kovin haluttu, että otetaan vastaan kaikki paikat?
Millä pisteellä 5. Varasijaan? Ja minne haet? Yritän päästä SH opintoihin Poriin (SAMKiin tai Diakiin) mutta ei mitään tietoa oo tullut vielä🤔
Vierailija kirjoitti:
vieras123321 kirjoitti:
Ei ole tullut minullekaan vielä!
Eikä tänne vielä
Ensihoitajaksi 4. varasijalla ja hieman rajaa korkeammilla pisteillä. Kuulun ei-ensikertalaisten kiintiöön.
Tuntuu että tuolta sijalta on aika mahdoton ponnistaa opiskelupaikkaan tässä kiintiössä, mutta seuraillaan.
Paljon onnea kaikille opiskelupaikan saaneille ja sen myöhemmin saaville ! :D
Ps. Sitä mietin että kun Opintopolussa näkyvä Alin hyväksytty pistemäärä -lukema on ensikertalaisten kiintiön pistelukema (tarkistin koulun julkaisemasta taulukosta) eikä minun kiintiön lukema, niin onkohan tuo varasijalukukaan todellinen? Tarkoitan, että onko siinä samassa jonossa myös ensikertalaisia vai onko 3 edellä olevaa samaa kiintiötä.
Posti tulee vain vastaanottamattomasta paikasta.
Useimmilla paikka ei joko ole vastaanotettavissa (eli ei ylin toive) tai se on jo otettu vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko jollain tietoa aiemmista vuosista, onko sosionomi linjalle päässyt varasijoilta, vai onko niin kovin haluttu, että otetaan vastaan kaikki paikat?Millä pisteellä 5. Varasijaan? Ja minne haet? Yritän päästä SH opintoihin Poriin (SAMKiin tai Diakiin) mutta ei mitään tietoa oo tullut vielä🤔
49. Sosionomi
alanvaihtaja kirjoitti:
Ensihoitajaksi 4. varasijalla ja hieman rajaa korkeammilla pisteillä. Kuulun ei-ensikertalaisten kiintiöön.
Tuntuu että tuolta sijalta on aika mahdoton ponnistaa opiskelupaikkaan tässä kiintiössä, mutta seuraillaan.
Paljon onnea kaikille opiskelupaikan saaneille ja sen myöhemmin saaville ! :D
Ps. Sitä mietin että kun Opintopolussa näkyvä Alin hyväksytty pistemäärä -lukema on ensikertalaisten kiintiön pistelukema (tarkistin koulun julkaisemasta taulukosta) eikä minun kiintiön lukema, niin onkohan tuo varasijalukukaan todellinen? Tarkoitan, että onko siinä samassa jonossa myös ensikertalaisia vai onko 3 edellä olevaa samaa kiintiötä.
Ei ole olemassa mitään ei-ensikertalaisten kiintiötä. Vain ensikertalaisten. Periaatteessa kaikki valittavat voi siis olla ensikertalaisia.
Hmm okei...
Olen ollut siinä luulossa että meille on oma kiintiö, koska ihan suoraan ilmoitettiin ensikertalaisille korvamerkittyjen aloituspaikkojen määrä ja muille kuin ensikertalaisille tarkoitettujen aloituspaikkojen määrä. Menikö mönkään?
alanvaihtaja kirjoitti:
Hmm okei...
Olen ollut siinä luulossa että meille on oma kiintiö, koska ihan suoraan ilmoitettiin ensikertalaisille korvamerkittyjen aloituspaikkojen määrä ja muille kuin ensikertalaisille tarkoitettujen aloituspaikkojen määrä. Menikö mönkään?
Nyt tais ruveta raksuttamaan. Eli vaikka 20 ensikertalaisten paikasta taistelee vain ensikertalaiset ja lopuista 5 paikasta kaikki.
Mun koepisteet on ylittäny rajan mitä neljänteen hakukohteeseen on tarvinnut sisään pääsyyn, ja tämä koulu on ilmoittanut että tulokset on tehty. Tämän koulun kohdalla lukee kuitenkin että opiskelijavalinta kesken, eli oiskohan vielä mahollista päästä ylemmälle toiveelle? Tiedän siis omat pisteet, mutta ei riittäny ensimmäiseen paikkaan.
Mitä veikkaatte, voiko seinäjoelle olla alemmat pisterajat kuin mikkeliin? En haluis elätellä turhaan toivoa et pääsisin vielä jollain ilveellä sinne, niin heittäkää vaikka ihan veikkauksia :D Hain sosionomiksi