Amk valintakoe 2020
Yleistä keskustelua tulevasta amk-etävalintakokeesta
Kommentit (2561)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
siis miten voi olla et xamkil ja humanistisessa ammattikorkeakoulussa eri pisteet kokeista?
eikös niihin ollu sama koe?!
Mitä tarkotat? Mistä tällänen käsitys
xamk hakukohteiden pisteet noin 40 ja humanistinen ammattikorkeakoulu jyväskylän yksikkö vaan 33. vaikka tasan yhden kokeen oon tehny. ja sama ala kyseessä.
Tottakai ne on eri pisteet, kun kaikkialle ei hae yhtä monta hakijaa ja sen perusteella otetaan sisään, hain itse 6 eri kouluun samaan alaan ja oletan että kaikissa eri pisteet
puhun nyt koepisteistä, en hyväksytyistä
Taisin olla ainut joka tajusi mitä tarkoitit, vaikka väänsit jo rautalangasta moneen kertaan :'DD sivusta seurannut....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
siis miten voi olla et xamkil ja humanistisessa ammattikorkeakoulussa eri pisteet kokeista?
eikös niihin ollu sama koe?!
Jos hait humakkiin yhteisöpedagogiks ja xamk vaikka sairaanhoitaja onko niistä humakin pisteistä vähennetty vaan se matikkaosuus esim? Voisko olla.
Haitko xamk yhteisöpedagogiks?
Luetunymmärrys?? Ko. henkilö kirjoitti jo kauan sitten hakeneensa SAMAA alaa opiskelemaan molempiin...……………..ei varmaan lukutaidosta päätellen paikka irronnut.
Pääsin ensihoitajaksi metropoliaan ❤️
Vierailija kirjoitti:
Laureasta tuli ainakin sairaanhoitajan paikka, sisään mentiin vaikka olin toissijainen hakija. Pisteraja ei ollut vielä näkyvissä.. mutta jes! 👍
mikä kampus?
Onko SeAmkista vielä kuulunu mitään? Tää odottelu on ihan jäätävää
Vierailija kirjoitti:
Jep sama juttu...Laurea herätys! Ei kai ne pistä meitä odottamaan vielä huomiseen
Jos vanhalla kaavalla mennään, niin voi hyvinkin tulla vasta 15pv..,,
Vierailija kirjoitti:
Teillä joilla 57 ja yli pisteet. Minulla jo 4 vuosi kun en päässyt mihinkään ja matikkaa kyllä laskenut, mutta siltikin liian vähän pisteitä, että pääsisi niihin kouluihin mihin haluaa. Mitä suosittelisit? Valmennuskurssia? Itsellä matikka ja englanti vähän tökkii nuissa valintakokeissa. Lähinnä 40-48p suorituksia tullut.
Tuossa ajassa olisit avoimessa käynyt jo vaikka tutkinnon verran opintoja ja hakenut erillishaussa sitten helpompaa väytää sisään (oletuksena että koulumenestys muissa ainaissa ainakin hyvä), miksi ihmeessä et ole niin tehnyt?
Onko kukaan päässyt fyssariksi metropoliaan? Eli onko tiedot tullu?
onko kukaan saanu tuloksii vielä turku amk tai hamk raksalle?
Tietääkö joku tarkoittaako tämä että en päässyt kouluun kun olen varasijalla kolme ja 0,15 pisteen päässä alimmasta hyväksytystä. ”Valintatavalla ei varasijoja käytössä. Nämä rajoitukset varasijoihin astuvat voimaan viimeistään kun kaikki haun tulokset ovat julkaistu”
Vierailija kirjoitti:
Onko SeAmkista vielä kuulunu mitään? Tää odottelu on ihan jäätävää
SeAMK ei oo tullu viel.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teillä joilla 57 ja yli pisteet. Minulla jo 4 vuosi kun en päässyt mihinkään ja matikkaa kyllä laskenut, mutta siltikin liian vähän pisteitä, että pääsisi niihin kouluihin mihin haluaa. Mitä suosittelisit? Valmennuskurssia? Itsellä matikka ja englanti vähän tökkii nuissa valintakokeissa. Lähinnä 40-48p suorituksia tullut.
Tuossa ajassa olisit avoimessa käynyt jo vaikka tutkinnon verran opintoja ja hakenut erillishaussa sitten helpompaa väytää sisään (oletuksena että koulumenestys muissa ainaissa ainakin hyvä), miksi ihmeessä et ole niin tehnyt?
Olen käynyt myös avoimessa niin paljon kuin löytynyt tähän mennessä avoimen kautta hyväksiluettavia kursseja. Se nyt ei ollut se pointti tässä.
Vierailija kirjoitti:
onko kukaan saanu tuloksii vielä turku amk tai hamk raksalle?
Turku julkaissut somensa mukaan jo kaikki tulokset.
Onnea kaikille opiskelupaikan saaneille ja varasijojaan jännittäville tsempit!
Tamk julkaissut valintakokeen rakennusarkkitehdit!
Alin hyväksytty 138,75.
Pääsin pelkällä valintakookeella 148,3 pisteellä, josta 110(/120) valintakokeesta! :'D
Toiseen varavaihtoehtoon ei edes olis riittänyt pisteet, mutta onneksi soveltuvuuskoetta on painotettu.
Korjaan: siis SOVELTUVUUSkokeesta 110(/120).
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan päässyt fyssariksi metropoliaan? Eli onko tiedot tullu?
Ainakin alin pisteraja 68,85 on julkaistu tänään eli luulis viestienkin lähteneen. Ja todistusvalinnan alin raja laski jo pari päivää sitten 156->150. Tiedä sitten, miksi tuo vika muutos tehtiin vai oliko eka luku näppäilyvirhe.
Näkyykö jossain valintakokeen osiokohtaisia pisteitä?
Pääsin mun kakkosvaihtoehtoon ja oon 1 varalle sijalla 12. Miks siihen toiseen ei tuu mitään kohtaa mistä vastaanottaa koulupaikka?