Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Amk valintakoe 2020

Vierailija
12.04.2020 |

Yleistä keskustelua tulevasta amk-etävalintakokeesta

Kommentit (2561)

Vierailija
1081/2561 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäilen että pisterajat laskevat tokakierroksella.

Tai nousevat.

Jännä jos nousisivat ,on kuitenkin pienempi porukka kisaamassa paikoista ,kun ykkösvaiheessa. Pisteidenhän pitäisi pysyä melkein samana ,mikäli kaikki ovat tehneet ekassa vaiheessa kokeen ilman apuja. Uskon että myös huijareita on päässyt jatkoon ,mutta tämä edesauttaa muiden kouluunpääsyä. En usko että googlettamisesta ollut apua,mutta varmasti monille kokeen tehnyt joku "pätevämpi " henkilö .

Vierailija
1082/2561 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistaako kukaan mitään tiistain etiikan osion kysymyksiä ja vastauksia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1083/2561 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

muistaako kukaan mitään tiistain etiikan osion kysymyksiä ja vastauksia?

Ainakin se "haluaa taata lapselle hyvän elämän " eettinen väite ,sanasta sanaan en väittämää muista .

Vierailija
1084/2561 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen sosionomiksi varasijalla 42 savoniaan (Iisalmi, päivätoteutus) ja olen ensikertalainen. Tuolta sijalta tuskin lienee mahdollista enään paikkaa saada, vaikka uskon noiden liikkuvan. Harvalla lienee iisalmi niinkään ykköstoive, mutta opintopolussa ja heidän sivulla lukee, ettei varasijat käytössä, niin mikä tää homma oikein on? Mitä järkeä tollaisesaa on? Lisäksi onko tietoa kuinka paljon viime vuosina nuo sosionomi paikat ylipäätään on liikkunut?

Ompa outoo🤔

Vierailija
1085/2561 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin että eettinen väite on se  kun alkoholista tulee rentoutunut olo. Saatoin ajatella sen liian pitkälle, mutta jotenkin niin että jos se odottava äiti saa siitä rentoutuneen olon eikä mitenkään muuten..

1086/2561 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitoin että eettinen väite on se  kun alkoholista tulee rentoutunut olo. Saatoin ajatella sen liian pitkälle, mutta jotenkin niin että jos se odottava äiti saa siitä rentoutuneen olon eikä mitenkään muuten..

Olikohan tämä se missä oli kohta "miehen käytös muuttuu kun on käyttänyt alkoholia"? Luulen että laitoin sen. Voi kun nämä olis jossain esillä, että pystyisi tarkistamaan! Kiinnostaisi tietää oikeat vastaukset :D

1087/2561 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hain Xamkin sosionomiksi 57, jollain pisteillä ekasta vaiheesta.

Vierailija
1088/2561 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholista tulee rentoutunut olo ,ei ole eettinen väite vaan pikemminkin vain toteamus.

Vierailija
1089/2561 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholista tulee rentoutunut olo ,ei ole eettinen väite vaan pikemminkin vain toteamus.

No ei ainakaan aukee koulupaikka tällä osaamisella🤣

Vierailija
1090/2561 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin juuri. Itse kysyin aina väitteen kohdalla että liittyykö tähän jonkun oikeudet/velvollisuudet/arvot/jonkun valinta.

Jos jollekin tulee rento olo alkoholista, hyvä niin mutta eettistä näkökulmaa en siitä löydä.

Vierailija
1091/2561 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisilla pisteillä pääsitte xamk ensihoidon toiseen vaiheeseen?

Mulla ekana hakukohteena juuri Xamk ensihoito, mutta sain ekan vaiheen 49 pisteellä kutsun toisena olleen hakukohteen toisen vaiheen kokeisiin. Olisi myös mielenkiintoista tietää, mikä oli alin pisteraja toisen vaiheen kokeisiin.

Vierailija
1092/2561 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vastasitte tehtävään joka oli itsellä tiistain aamupäivässä.

Tehtävässä kysyttiin: on eukko, ilves, vuohi ja kurpitsa. Eukon pitää viedä kaikki veneellä suomesta ruotsiin, Jos ilves jää vuohen kanssa, ilves syö vuohen. Jos vuohi jää kurpitsan kanssa, vuohi syö kurpitsan. Montakokertaa eukon täytyy matkata suomesta ruotsiin jotta kaikki saadaan perille? Veneeseen mahtuu kaksi kerrallaan.

Itse vastasin yksinkertaisuudessaan 3. Koska kysehän ei ollut kuin suomesta ruotsiin matkoista, eikä omastamielestä yhteisistä rantojen välisistä matkoista joita olisi ollut 6.

Mielipiteitä, miksi voisi tällaisesta tehtävästä saada jonkin muun luvun kuin kolme?

Vierailija
1093/2561 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

eukon kantaja kirjoitti:

Mitä vastasitte tehtävään joka oli itsellä tiistain aamupäivässä.

Tehtävässä kysyttiin: on eukko, ilves, vuohi ja kurpitsa. Eukon pitää viedä kaikki veneellä suomesta ruotsiin, Jos ilves jää vuohen kanssa, ilves syö vuohen. Jos vuohi jää kurpitsan kanssa, vuohi syö kurpitsan. Montakokertaa eukon täytyy matkata suomesta ruotsiin jotta kaikki saadaan perille? Veneeseen mahtuu kaksi kerrallaan.

Itse vastasin yksinkertaisuudessaan 3. Koska kysehän ei ollut kuin suomesta ruotsiin matkoista, eikä omastamielestä yhteisistä rantojen välisistä matkoista joita olisi ollut 6.

Mielipiteitä, miksi voisi tällaisesta tehtävästä saada jonkin muun luvun kuin kolme?

vuohi Ruotsiin-> eukko Yksin Suomeen- vuohi Suomeen- eukko yksin Suomeen-

Vierailija
1094/2561 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voihan v*****, tulipas juuri tyhmä olo😄😄 toivottavasti ei muillakaan leikannut, mitähän muita tehtäviä muistaisin.

Miten paine vaikutti säiliöön fysiikan tehtävässä. Vastasin paine vähenee mutta ei puolitu.

Joku tehtävä oli myös nimillä että kuka oli ennen ketäkin. Vastasin että ei voida päätellä.

Erään yhtälö kaavan ratkaisuksi sain x=4

Mielipiteitä näistä mikäli oli samoja

Vierailija
1095/2561 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen sosionomiksi varasijalla 42 savoniaan (Iisalmi, päivätoteutus) ja olen ensikertalainen. Tuolta sijalta tuskin lienee mahdollista enään paikkaa saada, vaikka uskon noiden liikkuvan. Harvalla lienee iisalmi niinkään ykköstoive, mutta opintopolussa ja heidän sivulla lukee, ettei varasijat käytössä, niin mikä tää homma oikein on? Mitä järkeä tollaisesaa on? Lisäksi onko tietoa kuinka paljon viime vuosina nuo sosionomi paikat ylipäätään on liikkunut?

Onpa kiva löytää täältä palstalta joku muukin, joka haki Iisalmeen sosionomiksi. Itse hain myös ja tällä hetkellä olen varasijalla 15 enkä oikein usko, että kouluun pääsen, vaikka eihän sitä koskaan tiedä. Ja eikös tuo ei varasijat käytössä tarkoita sitä, että kun valitaan kouluun päässeet, niin sen jälkeen ei oteta enää varasijojen kautta, vaikka kaiki valitut eivät paikkaa hyväksyisikään, vai? 

Vierailija
1096/2561 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa kiva löytää täältä palstalta joku muukin, joka haki Iisalmeen sosionomiksi. Itse hain myös ja tällä hetkellä olen varasijalla 15 enkä oikein usko, että kouluun pääsen, vaikka eihän sitä koskaan tiedä. Ja eikös tuo ei varasijat käytössä tarkoita sitä, että kun valitaan kouluun päässeet, niin sen jälkeen ei oteta enää varasijojen kautta, vaikka kaiki valitut eivät paikkaa hyväksyisikään, vai? 

Minäkin hain, mutta pääsin ylemmälle niin peruuntui. Voiko olla että tarkoitta sitä että varasijat päivittyy vasta 15.7 jälkeen kun valintakokeen tulokset tulee

Vierailija
1097/2561 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voihan v*****, tulipas juuri tyhmä olo😄😄 toivottavasti ei muillakaan leikannut, mitähän muita tehtäviä muistaisin.

Miten paine vaikutti säiliöön fysiikan tehtävässä. Vastasin paine vähenee mutta ei puolitu.

Joku tehtävä oli myös nimillä että kuka oli ennen ketäkin. Vastasin että ei voida päätellä.

Mulla toi suomesta ruotsiin -tehtävä oli eri sanamuodossa mutta idealtaan sama ja vastasin 7. Yhtälöitä en osaa, eli siihen en edes vastannut mitään.. Eikä mulla ollut fysiikkaa. Mutta toi nimijuttu, oliskohan sen vastaus ollut just että ei voida päätellä. Ainakin muistaakseni 😂

Vierailija
1098/2561 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mulla oli joku kenellä pienin kakku ja siihen vastasin että ei voida päätellä

Mulla toi suomesta ruotsiin -tehtävä oli eri sanamuodossa mutta idealtaan sama ja vastasin 7. Yhtälöitä en osaa, eli siihen en edes vastannut mitään.. Eikä mulla ollut fysiikkaa. Mutta toi nimijuttu, oliskohan sen vastaus ollut just että ei voida päätellä. Ainakin muistaakseni 😂

Vierailija
1099/2561 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain ne nimet kyllä järjestykseen, mutta siihen kakkukysymykseen ei voinut päätellä niillä tiedoilla vastausta.

Fysiikassa sain siihen pyöräilytehtävään jossa meni ekat 20km 15km/h ja toiset 20km 30km/h et keskivauhdin pitäs olla 20km/h et vauhti ois tasasta.

Sit -3k² + (-3k)² vastasin 6k² 🤔

Juoksijan ja pyöräilijän kuvaajan tulkistemiseen vastasin sen et vauhti samaa 2. ja 4. kohdilla.

Millasia vastauksia saitte näihin?

Vierailija
1100/2561 |
28.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sain ne nimet kyllä järjestykseen, mutta siihen kakkukysymykseen ei voinut päätellä niillä tiedoilla vastausta.

Fysiikassa sain siihen pyöräilytehtävään jossa meni ekat 20km 15km/h ja toiset 20km 30km/h et keskivauhdin pitäs olla 20km/h et vauhti ois tasasta.

Sit -3k² + (-3k)² vastasin 6k² 🤔

Juoksijan ja pyöräilijän kuvaajan tulkistemiseen vastasin sen et vauhti samaa 2. ja 4. kohdilla.

Millasia vastauksia saitte näihin?

Kakkukysymys oli aivan mystinen ja minäkin päättelin, ettei siihen ollut vastausta.