Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Amk valintakoe 2020

Vierailija
12.04.2020 |

Yleistä keskustelua tulevasta amk-etävalintakokeesta

Kommentit (2561)

Vierailija
1041/2561 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo sama täällä, meni aivot iha jumii matikassa tuli tyhmiä virheitä iha vaa huolimattomuudesta, 1 vaiheessa sain hyvät muista ja matikka sillonki vähä tökki. Ei tulossa koulupaikkaa.

Vierailija
1042/2561 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin olette hakeneet, jotka sanoitte että ette usko pääsevänne? Itse kävin Xamkin sh pääsykokeissa. Jännittää, pääseekö vai ei. Millä pisteillä muut päässyt ekasta vaiheesta tonne Xamkin kokeisiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1043/2561 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin olette hakeneet, jotka sanoitte että ette usko pääsevänne? Itse kävin Xamkin sh pääsykokeissa. Jännittää, pääseekö vai ei. Millä pisteillä muut päässyt ekasta vaiheesta tonne Xamkin kokeisiin?

Sh pääsin sisään 6 varasijalta

Vierailija
1044/2561 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sh pääsin sisään 6 varasijalta

Pääsit sisään todistuksellä nähtävästi...

Vierailija
1045/2561 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko sosionomiksi hakevat saivat ekasta vaiheesta pisteitä?

Vierailija
1046/2561 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

61, entäs siellä?

Vierailija
1047/2561 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain 61. Pelkään, että toinen vaihe meni huonommin. Minulle vaikein on englanti ja toisessa vaiheessa myös suomen kielen osio oli minusta melko haastava. Olisi kiva tietää, minkälaisia pisterajoja viime syksynä sosionomin opintoihin on ollut.

Vierailija
1048/2561 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain joku 58p sosionomissa 1 vaiheessa. Viime vuonna syksyllä olis päässy ainakin joihinki paikkoihin 45p , en varmaan saa ees sitä kun matikka meni huonosti.

Vierailija
1049/2561 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle aiheutti ongelmia äidinkielen osion aikana jonkun toisen henkilön koneen yhteysongelmat. Siinä ravattiin henkilökunnan toimesta eestaas ja supatettiin yms. Koita ny keskittyä johonkin luetun ymmärtämiseen😔

Vierailija
1050/2561 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

55 sain itse

Vierailija
1051/2561 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiskoha jollai 35 pisteellä päästä jo johonkin böndelle sairaanhoitajaksi? Ainakin mitä syksyn pisteitä katsoo, mutta ehkei niihi voi oikein luottaa enää

Vierailija
1052/2561 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä pääsi Vaasaan sosionomin tokaan vaiheeseen? Haluisin tietää jäinkö kuinka kauas.

Vierailija
1053/2561 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs tehtäviä siinä matematiikan osiossa oli, kun moni sanonut että oli jotenkin vaikea?

Vierailija
1054/2561 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heppa tehtävään sain 25 min. Vene ja akka tehtävään 7 joen ylitys kertaa.

Mulla oli että montako kertaa akan on ylitettävä joki. Eli paluu ylitykset mukaan lukien.

Susi ja lammas ei saanet jäädä samalle rannalle yhtä aikaa, eikä lammas ja kurpitsa yhtä aikaa. Näin ollen paluu matkojen kanssa 7 joen ylitystä tarvittiin siihen että kaikki olisivat vastarannalla.

On näköjään samankaltaisia tehtäviä joissa tehtävän antoi on hieman muutettu.

Juuri näin. Siellä on valtava kysymyspankki keskenään käytännössä samanlaisia mutta silti hieman erilaisia - esim. kaali voikin olla kurpitsa - tehtäviä, joista tietokone arpoo kullekin hakijalle tehtävät. Mittaavat samaa taitoa samalla lailla mutta ihan pieniä eroja. 

Vierailija
1055/2561 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

38, restonomiks XAMKiin.. Ekassa osiossa enkku, äidinkieli ja päättely meni ihan hyvin, matikka tosi huonosti. Nyt kakkosvaihe tuntu paljon vaikeemmalta ja saan varmasti vielä tuota ekaa osiotakin huonommat pisteet.

Vierailija
1056/2561 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko muuten tietoa miten ensikertalaisten paikat jakautuvat niiden kesken jotka otetaan todistusvalinnalla ja niiden jotka hakee pääsykokeella? Esim jos todistusvalinna paikan saavan ovat kaikki ensikertalaisia niin sittenhän pääsykokeilla haettaessa ei ole juurikaan hyötyä ensikertalaisuudesta koska lähes kaikki paikat on käytetty jo.

Eikö se ensikertalaissääntö mene niin, että vähintään se ja se määrä ensikertalaisia? Jos se vähimmäismäärä on täytetty samoista paikoista kilpailee sekä ei-ensikertalaiset ja ensikertalaiset, siis jäljelle jäävistä. 

Nii mutta missä järjestyksessä niitä aletaan täyttää kun osa hakee todistuksella ja osa pelkästään pääsykokeella.

Siis jos 50% pääsee todistuksella, niin nehän on jo päässyt nyt kouluun, loput 50% tulee pääsykokeilla ja esim jos on 10 paikkaa pääsykokeilla vapaana ja ensikertalaiskiintiö on vaikka niistä paikoista se 7 niin ne 7 pääsee sisään kokeella jotka on ensikertalaisia

Se sama 50% kiintiö on myös pääsykokeissa. 

Vierailija
1057/2561 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin Xamkiin 2. vaiheeseen 55 pisteellä, terveydenhoitajaksi hain.

Vierailija
1058/2561 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei kaikki koulut julkaise pisterajoja? Tarkoitan tämän vuotisia toiseen vaiheeseen päässeiden.

Mietin ihan samaa. Ärsyttävää, kun ei tiedä Laurean tasoa ollenkaan 😬

Miten teillä meni muut kuin matikan osiot? Äidinkieli, englanti? Itsellä tuntui menevän ihan ok muut paitsi matikka, mutta kyllä pelottaa näin toiskertalaisena kun paikkoja on niin vähän.

Mulla meni omasta mielestä kaikki hyvin paitsi haastetta oli eettisessä osiossa ja Laurea julkaisi pisterajat 2.vaiheeseen kyllä 🤔

Mistä ihmeestä mä ne löydän? 🤔

Vierailija
1059/2561 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ekasta tuli 63. Tämä kakkoskoe tuntui helpolta, mutta mulla on tosi pienet mahdollisuudet päästä sisään kun en ole ensikertalainen (eli paikkoja hyvin vähän tarjolla). Tuntuu epäreilulta mulle. Joudun olkapään vamman vuoksi vaihtamaan ammattia.

Vierailija
1060/2561 |
27.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella persseestä tuo ensikertalaiskiintiö. Eli ei ensikertalainen saa enemmän pisteitä, mutta huonommin pisteitä saaneet menee ohi koska ovat ensikertalaisia. Eli ei ensikertalaisille on lähes mahdoton paastä enää opiskelemaan.