Kysymys erityisesti uskovaisille: miten voisin päästä turvaan pahoilta hengiltä?
Tänään herätessäni olin hetken sellaisessa välitilassa, jossa yritin saada itseni hereille, mutta minua piti paikallaan joku kädestä. Tunsin siis selvästi käden omassa kädessäni. Mulla on ollut joskus unihalvausta ja se hieman muistutti sitä ja ehkä olikin sellaista (rationaalinen selitys).
Mutta se uni, jota näin ennen tuota heräämisvaihettani, oli sellainen, jossa astuin ovesta ulos pimeään rappukäytävään ja siellä tarttui joku käteeni. Unessa se oli joku demoni. Tuo käsijuttu jatkui siitä unesta ja oli pelottavaa herätä siihen, että oli puoliksi hereillä ja se käsi tuntui selvästi omassa sängyssäni!!
Taustana sellainen, että olen ihastunut naimisissaolevaan henkilöön ja tunnen siitä suuria tunnontuskia. Hän on siis elämäni rakkaus, enkä kykene unohtamaan häntä, mikä on väärin. Hain aamulla herättyäni kaikki kodin Raamatut vierelleni suojaksi; joskus aiemmin se on auttanut ja painajaiset ovat pysyneet poissa. Nut koronan vuoksi en pääse kirkkoonkaan hakemaan turvaa. Laitan jotkut amuletit kaulaani, kun meen ensi yönä nukkumaan. Mikä muu auttaisi?
Kommentit (270)
Vierailija kirjoitti:
Ei amuletteja. Seuraavan kerran jos noin tapahtuu, käske se pois Jeesuksen Kristuksen nimessä.
Assburger: mene oikeasti pois. Ole kaikessa rauhassa vihamielinen uskonasioille mutta älä evää muita saamasta apua väittämällä aisioita mitä et oikeasti edes tiedä.
Ei, vaan mene sinä pois tuputtamasta uskonnollista sontaasi ahdistuneelle ihmiselle. Mitä nopeammin ap tajuaa että mitään henkiä tai muutakaan uskispaskaa ei ole olemassa, sen nopeammin hän pystyy käsittelemään asioita rationaalisesti jolloin ne lakkaavat olemasta ahdistavia. Kuten tämä tuikitavallinen unihalvaus. Kokemuksena se ei tietenkään muutu sen mielyttävämmäksi vaikka tietääkin mistä se johtuu, mutta ainakaan se ei jää enää jälkikäteen vaivaamaan koska ymmärtää kyseessä olevan ihan normaalin fysiologisen ilmiön.
Kyllä teistä jokainen tietää että on hyvää ja pahaa ja että molemmille on tekijänsä. Nyt tätä lähimmäistä ajavat takaa syytösten kiusaaja ja Hän saa mennä Jeesusksen käskemänä pois. Auta Jeesus ja vapauta jos voit tämä ap, pahan otteesta. Anna tilalle ilo ja rauha ja makeat yöunet!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku puhuisi tuollaista ilman uskonnollista kontekstia, hänet diagnosoitaisiin psykoottiseksi. Just saying.
Meitä samalla tavalla "psykoottisia" on sitten 2.4 mrd. kappaletta.
Itse sain myöskin hengellisen kokemuksen ja Jeesusta lähdin seuraamaan.
No ei sentään. Vain murto-osa tuosta määrästä on sinun kaltaisia psykoottisia kohtauksia saaneita. Normaalille uskovaiselle se uskovaisuus on vähän kuin pyhävaate joka kaivetaan kaapista jouluna ja pääsiäisenä ja muuten sen olemassaololle ei juurikaan sen kummemmin ajatusta uhrata.
Vierailija kirjoitti:
Jos luette otsikon uudelleen, huomaatte että kysymys on osoitettu uskoville. Ei pilkkaajille.
Jos luet palstan säännöt uudelleen, huomaat että et voi rajata avauksiasi vain jollekin haluamallesi ihmisryhmälle vaan kaikilla on oikeus osallistua keskusteluihin.
Tämä voi olla etsikkoaikasi. Anna elämäsi Jeesukselle. Vain yksin Jeesus voi vapauttaa sinut pelottavista kokemuksista ja rakkaudesta väärään ihmiseen. Ei ole muuta tietä kuin Jeesus. Mihinkään taikauskoisiin temppuihin ei pidä ryhtyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku puhuisi tuollaista ilman uskonnollista kontekstia, hänet diagnosoitaisiin psykoottiseksi. Just saying.
Tiedän! Sehän tässä onkin niin pelottavaa! Ei ole ihme, että maailmassa on moni asia niin pielessä.
muuta muslimivaltioon tai P-koreaan, siellä meitä on vähemmän.
Muslimivaltioissa teitä vasta onkin. Ja Pohjois-Koreassa juche-kultti vastaa kyllä täysin uskonnollista hörhöilyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän! Sehän tässä onkin niin pelottavaa! Ei ole ihme, että maailmassa on moni asia niin pielessä.
Minulle on ihan sama, onko muslimi vai kristitty, sama asia. Pohjois-Koreassa uskotaan Kim-dynastian pyhyyteen. Samoja hulluja olette kaikki. On se ja sama, minkä niminen jumalanne sattuu olemaan.
Mikä sinun jumalasi nimi on? Onko se raha jota palvelet vai jonkun oman viiteryhmän suosio johon turvaat? Puhuit miten huonosti asiat maailmassa ovat. Rahaa palvovat keräävät sitä itselleen ja riistävät samalla köyhiä tässä maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli hauska ja varsin hyvin kirjoitettu provo, pointsit siitä ja erityisesti kun pari hörhöä taisi käydä onkeenkin.
Sitä ei tiedä muut kuin ap itse onko provo mutta tuollaista tapahtuu ja joskus oikeasti on henkivalloista kyse ja niitä vastaan taistellaan turvautumalla Jeesukseen.
Tehdäänkö Suomessa manausta?
Katolinen ja ortodoksinen kirkko kai tekee. Plus vapaat suunnat rukoilee vapautumisen puolesta, mutta siitä ei käytetä nimeä eksorsismi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä oli hauska ja varsin hyvin kirjoitettu provo, pointsit siitä ja erityisesti kun pari hörhöä taisi käydä onkeenkin.
Sitä ei tiedä muut kuin ap itse onko provo mutta tuollaista tapahtuu ja joskus oikeasti on henkivalloista kyse ja niitä vastaan taistellaan turvautumalla Jeesukseen.
No ei taatusti ole "henkivalloista" kyse koska sellaisia ei ole olemassakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei taatusti ole "henkivalloista" kyse koska sellaisia ei ole olemassakaan.
Sinäänsä kyllä ihan osuvaa turvautua olemattomaan taistelussa olematonta vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
Ongelmasi on unen ja valveen sekoittuminen.
Mitään henkiä ei ole.
Voi olla että kävi noin kuin sanot, mutta henkien olemassaolosta olen eri mieltä.
No onneksi jonkin asian olemassaolo ei ole mielipideasia.
Totta. Jumala on olemassa riippumatta mitä sinä siitä ajattelet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai hörhöily ole valtakunnanrajoihin sidottua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
Ongelmasi on unen ja valveen sekoittuminen.
Mitään henkiä ei ole.
Voi olla että kävi noin kuin sanot, mutta henkien olemassaolosta olen eri mieltä.
Totta. Jumala on olemassa riippumatta mitä sinä siitä ajattelet.
No asiahan on helppo tarkistaa. Koska olemattomuus on aina kaiken nollahypoteesi niin siitä poikkeaminen vaatii luonnollisesti jonkin objektiivisen havainnon joka ei selity kuin kumoamalla nollahypoteesi. Esitä siis tämä objektiivinen havainto joka kumoaa nollahypoteesin, eli henkien olemassaolon.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä teistä jokainen tietää että on hyvää ja pahaa ja että molemmille on tekijänsä. Nyt tätä lähimmäistä ajavat takaa syytösten kiusaaja ja Hän saa mennä Jeesusksen käskemänä pois. Auta Jeesus ja vapauta jos voit tämä ap, pahan otteesta. Anna tilalle ilo ja rauha ja makeat yöunet!
Kyllä, ihmiset tekevät hyviä ja pahoja asioita. Miten jeesukset liittyvät tähän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katolinen ja ortodoksinen kirkko kai tekee. Plus vapaat suunnat rukoilee vapautumisen puolesta, mutta siitä ei käytetä nimeä eksorsismi.
Eksorkismi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa, olemme samassa laumassa olisipa ihanaa tavata, Jos Jumala soisikin....Mutta ihana viesti oli! Onnea kun löysit Hänet!
Vierailija kirjoitti:
Tämä voi olla etsikkoaikasi. Anna elämäsi Jeesukselle. Vain yksin Jeesus voi vapauttaa sinut pelottavista kokemuksista ja rakkaudesta väärään ihmiseen. Ei ole muuta tietä kuin Jeesus. Mihinkään taikauskoisiin temppuihin ei pidä ryhtyä.
Ööö... mitäs se jeesus sitten on jos ei pahimman luokan taikauskoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle on ihan sama, onko muslimi vai kristitty, sama asia. Pohjois-Koreassa uskotaan Kim-dynastian pyhyyteen. Samoja hulluja olette kaikki. On se ja sama, minkä niminen jumalanne sattuu olemaan.
Mikä sinun jumalasi nimi on? Onko se raha jota palvelet vai jonkun oman viiteryhmän suosio johon turvaat? Puhuit miten huonosti asiat maailmassa ovat. Rahaa palvovat keräävät sitä itselleen ja riistävät samalla köyhiä tässä maailmassa.
En usko jumaliin, joten olemattomalla ei luonnollisesti ole mitään nimeä.
Vierailija kirjoitti:
Tunkekaa se jesse hanuriinne vaan
Miksi? Kiinnostaahan sinuakin tämä tapaus.
mies52v