Hämmästyttää, kuinka vähän rahaa tämän korona-kriisin aikana on mennyt!
Maaliskuun alusta tähän päivään olemme tilanneet ruokaostokset kotiin joko K-kaupasta tai Stockan herkusta kerran viikossa noin 150-200€ kerta, lihaa kerran luomutuottajalta 450€, kalaa kolme kertaa kalatukusta (yhteensä 60€). Lisäksi olemme käyneet kaupassa 3 kertaa ja ostaneet mm jäätelöä, kukkia, toilettivälineitä ja juomia 180€:lla. Alkossakin käyty kaksi kertaa, yhteensä 320€. Tilasin viime viikolla kosmetiikkaa ja hoitoaineita 420€. Ne ei ole vielä tulleet.
Kahden kuukauden KAIKKI ostokset jotain alle 2000 €! Ja tuota ruokaa riittää pitkälle toukokuun puolelle. Ja kosmetiikkaa ostin koko kesän tarpeisiin.
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla kuluu paljon enemmän rahaa ruokaan kuin ennen. Lapset syövät kaikki ruuat kotona, samoin mies ja ruuan menekki on moninkertaistunut siis. Samalla miehellä on tulot vähentyneet, eikä kuulemma pysty maksamaan mitään asumisestaan tms elämisestään, joten minun pitää maksaa yksin kaikki. Lisäksi miehelle ei kelpaa normaali perusruoka, vaan on todella nirso ja syö enemmän kuin oman osuutensa varsinkin hienommista ruuista. Todellakin harkitsen eroa.
Rupeat vain laittamaan halvempaa ruokaa, ja jos ei kelpaa, niin käyköön itse kaupassa omilla rahoillaan. En mää kyllä tuollaista kauan katselisi. Omalle miehelle kelpaa täheistä tehty keitto ihan hyvin, on kyllä syntynyt köyhään perheeseen, jossa ei oikeasti nirsoiltu.
Vierailija kirjoitti:
Provohan se.
Ap yrittää saada aikaan kateutta palstan naisiin, siksi kehuskelee ostoillaan tai itseasiassa rahoillaan.
Ai? Eiköhän se kateus ole katsojan silmissä, että onnea vaan valitsemallasi tiellä! Minusta on tärkeää nähdä tässä korona-tilanteessa myös niitä hyviä puolia, mitä vain voi löytää. Tsemppiä kaikille ja todellakin hyvää päsiäistä, vaikka ei Porvoosta!
Ap
Ei tullut ennenkään käytyä kahviloissa kuin arjen luksuksena. Ja lounailla ehdi koskaan käymään, kun töitä pitää tehdä. Saman verran menee rahaa.
Jään myös plussalle vaikka ruokalasku on 1,5-kertainen normaaliin nähden. Bensaa ei kulu eikä tule käytyä ulkona syömässä tai vaate- ym. ostoksilla. Voi kyllä olla että säästynyt raha on tarpeen jos työt lähtee alta tai eläminen kallistuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se jännä juttu, kun rahaa kuluu ihan yhtä paljon kuin ennen koronaa. Syötävä on edelleen joka päivä ja töissä käytävä. Laskut on myös maksettava, eivätkä ne mihinkään ole kadonneet.Ennenkään ei olla rahaa kulutettu basreihin tai kahviloihin, niin yhtään mitään säästöä ei ole eikä tule
Ai? Me taas ollaan säästetty hurjasti rahaa esim jo ihan siinä, että lounaat ja kahvilat on jäänyt pois. Samoin kaikki turha shoppailu. Toki ruokaostokset ovat lisääntyneet, kun kaikki ruoka tehty itse. Mutta onhan se kuitenkin paljon halvempaa. Joka päivä jäänyt noin 30€ säästöä, kun lounaat kahvit ym jäi pois!
ApNiin , aika harva on ennen koronaakaan tuhlannut kolmekymppiä päivässä kahviloihin. Suurimmalla osalla tuo ei ole mitään jokapäiväistä. On se varmaan hienoa saada leuhkia kun on niin rikas , että on ihan joka päivä ollut rahaa heitellä turhuuksiin. -ohis-
Huom. Lounaat! Äkkiä tuo menee, jos molemmat syövät lounasn ulkona ja sitten hakevat lisäksi maksulliset aamu- ja iltapäiväkerhot.
Meillä on mennyt nyt enemmän rahaa ruokaa, koska lapset ovat kotona. Olemme myös ostaneet esim. normaalia enemmän askartelutarvikkeita, kirjoja sekä joitakin urheiluvälineitä. Kerran viikossa haemme pitsat.
Me on tähänkin asti tehty ruuat yleensä itse (ja monesti se riittää kolmeksi päiväksi), mutta aikaisemmin käytiin joskus Prismasa tai muissa tavarataloissa ja tuli kaikenlaista ylimääräistä yleensä melko tarpeetontakin ostettua. Apteekista ja yhdestä herkkukaupasta olen tilannut tavaroita. Kerran viikossa käydään lähimarketista ruokatavarat ym ostamassa ja kotivaraakin on kertynyt ainakin 2 viikoksi. Kyläilyt ovat jääneet pois, joten auton polttoaineessa tulee säästöä.
Eli jonkun verran varmaan on säästöä tullut. Juuri katseltiin netistä hiustenleikkausohjeita, kun molemmat alkaisimme olla hiusten siistimistä vailla.
Vierailija kirjoitti:
Sehän kertoo vain siitä, että ennen koronaa olette tuhlailleet turhuuteen.
Meillä päinvastoin: Rahaa kuluu ruokaan paljon enemmän, kun ei ole kouluruokailuja. Ja muut pakolliset hankinnat ovat yhtä pakollisia kuin ennenkin. Eikä olla mikään köyhin perhe, vaan kaksi työssäkäyvää + 3 koululaista.
No olette te kyllä tosi köyhiä, jos rahanmenossa huomaa, että lapset syö lounaan kotona arkisin!
Kieltämättä hämmästyin itsekin kun tajusin että keskiviikkona on palkkapäivä ja tilillä edelleen nelinumeroinen summa. Etätyön ansiosta on jäänyt pois lounaat työkavereiden kanssa (olin aika huono kuljettamaan eväitä toimistolle) sekä bussikortti. Perheen kanssa käytiin pari kolme kertaa kuukaudessa syömässä ravintolassa, 50-100e kerta paikasta riippuen. Kaikki heräteostokset on jäänyt pois kun ei enää kierrellä ostareilla. Elokuvaliput ym satunnaiset huvitukset vielä pois, niin tosiaan ei mene rahaa juurikaan muuta kuin markettiin..
Minä olen huomannut bensan kulutuksessa. 9 päivää sitten tankkasin tyhjään tankkiin 60e ja vielä mittarissa näyttäis olevan puol tankkia jäljellä. Olen käynyt vain töissä ja samalla sitten muutamat ruokaostokset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän kertoo vain siitä, että ennen koronaa olette tuhlailleet turhuuteen.
Meillä päinvastoin: Rahaa kuluu ruokaan paljon enemmän, kun ei ole kouluruokailuja. Ja muut pakolliset hankinnat ovat yhtä pakollisia kuin ennenkin. Eikä olla mikään köyhin perhe, vaan kaksi työssäkäyvää + 3 koululaista.
No olette te kyllä tosi köyhiä, jos rahanmenossa huomaa, että lapset syö lounaan kotona arkisin!
Ohis. Meillä on kotona kaksi teiniä, joten kyllä ruokaan palaa rahaa nyt normaalia enemmän.
Ihan selvää säästöä. Kun katsoo nettipankkia, niin lista ostoksista on lyhyt verrattuna normitilanteeseen. Meillä oli kuukaudessa jäänyt yli 2000€ tilille normaalin 1000 euron sijaan.
Ruokakauppaan ja muihin pakollisiin menoihin menee nyt rahaa. Ei mihinkään muualle. Väkisinkin jää rahaa säästöön ainakin meillä. Lapset saavat lounaan koululta kuten ennenkin ja meillä eväät töissä eikä enää makseta lähes kymppiä kumpikin lounaasta.
Vierailija kirjoitti:
Provohan se.
Ap yrittää saada aikaan kateutta palstan naisiin, siksi kehuskelee ostoillaan tai itseasiassa rahoillaan.
Ohis, mutta miten köyhiä ihmisiä täällä onkaan, kun 1000€ kauppalasku kk:ssa aiheuttaa kateutta? Meillä menee lähes aina pelkän viikonlopun ruokiin ja juomiin jotain 300€. Ollaan nelihenkinen perhe.
Perus palstamammat ei varmaan käy salilla, leffassa, baarissa, klubeilla, sushilla tai shoppaamassa? Multa on jäänyt IHAN KAIKKI muu pois, paitsi etätyö ja kaupan ruokatoimitukset. En ole viitsinyt edes shopata netissä vaatteita, mihin menee noin 200-500 euroa kuussa normisti.
Säästöön jäi palkasta 2500€. Tätä menoa saan laskut ja vipit maksettua tuokokuun loppuun!!!!
Mulla on vaikea astma, olen kotona karanteenissa lääkärin määräyksestä. N24
Minäkin luulin, että menisi vähemmän, kun miehen työpaikkalounaat ovat jääneet pois. Mutta nyt on kuukauden aikana mennyt ruokakauppaan 1030€ ja Alkoon 250€, juuri eilen ynnäsin nämä tiliotteelta. Meillä oli aiemminkin ruokaostokset 800€ luokkaa, mutta nyt on mennyt vielä enemmän. Kahden aikuisen talous o_O
Eilen käytiin mukamas pienellä täydennysostoksilla, oli ajatus ostaa maitoa, kermaa ja pussipuuroa. Tuli sitten ostettua lisäksi vähän muutakin ja laskun loppusumma oli 188€ o_O
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Provohan se.
Ohis, mutta miten köyhiä ihmisiä täällä onkaan, kun 1000€ kauppalasku kk:ssa aiheuttaa kateutta? Meillä menee lähes aina pelkän viikonlopun ruokiin ja juomiin jotain 300€. Ollaan nelihenkinen perhe.
Mihin sä sitä rahaa hölväät, vai syöttekö kuin hevoset? Meillä meni kolmelta hengeltä kuuukaudessa 400-500. Kokkaan itse.
Saman huomannut, tosin summat paljon pienemmät näin sinkulla. Aina olen kuvitellut että olen elänyt säästeliäästi mutta kylläpä vain on mennyt isoja summia kuukaudessa turhuuksiin. Hyvä herätys, koronan jälkeenkin toivottavasti saan enemmän säästöön.
Vierailija kirjoitti:
Perus palstamammat ei varmaan käy salilla, leffassa, baarissa, klubeilla, sushilla tai shoppaamassa? Multa on jäänyt IHAN KAIKKI muu pois, paitsi etätyö ja kaupan ruokatoimitukset. En ole viitsinyt edes shopata netissä vaatteita, mihin menee noin 200-500 euroa kuussa normisti.
Säästöön jäi palkasta 2500€. Tätä menoa saan laskut ja vipit maksettua tuokokuun loppuun!!!!
Mulla on vaikea astma, olen kotona karanteenissa lääkärin määräyksestä. N24
Jos on noin hyvät tulot niin miksi olet ylipäätään sortunut vippeihin? huonoa talousosaamista.
Hox, lounaat ja kahvilat.
Mitäs se peruslounasbuffa maksaa per lärvi? 10,50e? Jos molemmat syö tuon ja tosiaan joku kahvilakäynti päälle niin kyllä alkaa olla 30e kasassa.
Ohis.