Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hämmästyttää, kuinka vähän rahaa tämän korona-kriisin aikana on mennyt!

Vierailija
12.04.2020 |

Maaliskuun alusta tähän päivään olemme tilanneet ruokaostokset kotiin joko K-kaupasta tai Stockan herkusta kerran viikossa noin 150-200€ kerta, lihaa kerran luomutuottajalta 450€, kalaa kolme kertaa kalatukusta (yhteensä 60€). Lisäksi olemme käyneet kaupassa 3 kertaa ja ostaneet mm jäätelöä, kukkia, toilettivälineitä ja juomia 180€:lla. Alkossakin käyty kaksi kertaa, yhteensä 320€. Tilasin viime viikolla kosmetiikkaa ja hoitoaineita 420€. Ne ei ole vielä tulleet.

Kahden kuukauden KAIKKI ostokset jotain alle 2000 €! Ja tuota ruokaa riittää pitkälle toukokuun puolelle. Ja kosmetiikkaa ostin koko kesän tarpeisiin.

Kommentit (94)

Vierailija
41/94 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ihan sama tilanne. Ruokalasku puolittui ja oli viime kuussa vain 2260€.

Vierailija
42/94 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Provohan se.

Ap yrittää saada aikaan kateutta palstan naisiin, siksi kehuskelee ostoillaan tai itseasiassa rahoillaan.

Ohis, mutta miten köyhiä ihmisiä täällä onkaan, kun 1000€ kauppalasku kk:ssa aiheuttaa kateutta? Meillä menee lähes aina pelkän viikonlopun ruokiin ja juomiin jotain 300€. Ollaan nelihenkinen perhe.

Minä olen pienituloinen mutta en millään muotoa kateellinen. Surullisena vaan lukee näistä jotka hassaa rahojaan viinaan ja viihteeseen kun voisi sen rahan fiksumminkin käyttää, etenkin jos on lapsia perheessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/94 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on järkyttävää luettavaa tämä, ettei normaalilla perheellä muka ole varaa syöttää lapsiaan kotona... Siis oikeasti? Jopa kehittyvissä maissa lapset syövät kaikki ateriat kotona, eikä kukaan valita tällaisesta. Suomessa perustarpeiden pitäisi ilmeisesti tulla yhteiskunnan taholta, jotta ihmiset voi sitten törsätä kaiken maailman harrastuksiin, hifistelyyn yms ylimääräiseen. Tämä koronakriisi kyllä osoittaa suomalaisen yhteiskunnan menneen aivan överiksi kaikkine palveluineen. Ihmisestä tullut täysin avuttomia ja järjettömiä. Mikään ei kuulu enää omalle vastuulle. Edes omat lapset.

Vierailija
44/94 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee ruokakauppaan aika paljon enemmän kun tähän asti. Samoin on tullut kannettua rahaa rautakauppoihin, kotona etätöitä tehdessä ja omia nurkkia päivät pitkät tuijotellessa on tullut todettua, että yhtä jos toista hommaa pitää tehdä.

Säästöä tulee ennen kaikkea matkustamisesta, just laskettiin että huhtikuusta tulee ensimmäinen kuukausi yli 2,5 vuoteen, kun ollaan jokainen yö nukuttu kotona (ja jokaisesta poissaoloyöstä normaalisti maksetaan, ei mökkeillä tai lokkeilla sukulaisissa). Pääsiäismatka Lappiin peruuntui, mikä oli heti parin tonnin säästö. Kesälomallekaan ei oo vielä varattu mitään. Bensoissa säästyy, 50 km päivittäinen työmatka, pelireissut viikonloppuisin, ravintolat, leffat...

Vierailija
45/94 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no, me ei olla alettu syömään kuin elefantit eikä shoppailu jostain syystä nyt kiinnosta, niin siksi on säästynyt rahaa. Oikeastaan odotan sähkölaskuja. Olisi kiva maksaa edes jotain.

Vierailija
46/94 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa menee nyt tosi vähän. Mulla on kuukausitason kirjanpito viimeisen 10 vuoden ajalta excelissä. Jo maaliskuussa tuli pienin kulutus 3 vuoteen. Huhtikuussa on tulossa koko kirjanpitoajan matalin. Lähinnä vaikuttaa ravintolassa käynnin ja autoilun lopetus. Laskin, että koronan ansiosta tänä vuonna jää 4000-5000 euroa enemmän säästöön kuin viime vuonna.

Vierailija
47/94 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös jäänyt paljon säästöön. Kiinteiden kulujen lisäksi (sähkö, vesi, siivooja, vakuutukset jne) ei olla käyty kuin ruokakaupassa. Ruokaan menee hiukan enemmän kuin ennen, mutta toisaalta hävikki on loppunut. Lasten harrastukset katkolla, siitä tulee jo 500-700 eur/ kk säästö.

En ole tilannut netistäkään muuta kuin kerran naamarasvaa. Ei tarvita uusia vaatteitakaan, kun ollaan samoissa röhnöissä kotona. Liekö tuloksena kulutustottumusten muutos? Mihin olen oikein mahtanut käyttää kaikki rahani?

Vierailija
48/94 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan saman verran menee rahaa kuin ennenkin.

Joo menee myös. Ainoa ero, että ei saa niitä netistä tilattuja paketteja ollenkaan. No se maksamisen ilohan se tärkein kuitenkin on.

Vierailija
49/94 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän mennyt rahaa koska verkkokaupoissa niin hyvät alennukset niin on tullut shoppailtua kevät ja kesävaatteita, sisustustavaraa uuteen kotiin, pihalle kaikkea kivaa ja uusia harrastusvälineitä.

50/94 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on monta kaveria jotka tienaavat hyvin mutta elävät silti kädestä suuhun. Heillä menee helposti 40e päivässä ruokiin ja juomiin, kun tilaavat ruokaa ja syövät ulkona ja illalla käyvät juomassa ja hakevat mättöä.

Vierailija
51/94 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin 300€/kk säästyy, kun baariin ei uskalla mennä ja alkoholin kulutus on nolla.

Vierailija
52/94 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähemmän menee rahaa nyt, se on aika isokin ero.

Ei mene rahaa mihinkään kun kaikki ns kiinni. Ollaan normisti aika paljon syöty ulkona, käyty leffassa, maksullisissa tapahtumissa, shoppailemassa, pieniä matkoja esim kylpylään tai lasketteleen yms.

Nyt rahaa menny lähinnä ruokaan (nyt 2vko välein isot ostokset, ennen holtittomasti useampi kerta viikkoon jolloin tuli paljon heräteostoksia).

Auton tankkaukset nyt aika minimissä kun lähinnä ollaan kotosalla. Lasten matkakorteissa ei olla laitettu uutta kautta.

Nettishoppailtu ollaan kyllä jonkin verran, koska kasvavat lapset tarvitsee vaatteita ja kenkiä. Mutta nekin aika maltillisia ostoksia verrattuna aikaisempaan.

Vierailija
53/94 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi väkisin säästyvän niillä, jotka syövöt enemmän sitä koronaruokaa. Pastaa ja jotain tomaatti jauhelihakestiketta. Pasta tonnikalasalaattia ja hernekeittoa. Leivottua leipää ja pullia. Näitä nyt varmaan niiden tyhjien hyllyjen perusteella, mitä alkuinnostuksen aikaan näki.

Vierailija
54/94 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tässä rahaa säästy. Ei ennenkään ole ollut varaa syödä lounaita ulkona. Ruokaa menee enemmän, koska koko perhe syö kotona kaikki ruuat. Kaikki kuukausittaiset kulut juoksee kuten ennenkin mutta rahalle ei saa vastinetta, kuten harrastusmaksut, matkakortti yms.

Vierailija
55/94 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen säästänyt rahaa, kun ei tarvitse lähteä ulkomaan matkoille. Lasta olen käyttänyt joka vuosi ulkomailla, jottei tunne itseään kermapersekoulukavereiden keskuudessa paljon huonommaksi, jotka käyvät tosin pitkillä kaukomatkoilla ja osa useasti vuodessa. Me vaan Euroopassa viikon reissu ja sekin luottokortilla. Näin ollen kun ei tarvitse satsata sosiaalisen statuksen ylöspitoon, säästää jo paljon. Ei tarvitse ostaa töihinkän uusia vaatteita, kun olen etätöissä. Samat vanhat rytkyt kelpaavat. Vanha autokaan ei tarvitse onneksi kallista huoltoa ja bensaa säästyy paljon, kun ei tarvitse liikkua arkisin välttämättä mihinkään. Ruokakauppa on kävelymatkan päässä.

Vierailija
56/94 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas shoppailen verkostakaikkea.

Vierailija
57/94 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on säästynyt ihan jo siinä että lapsia ei kuskata harrastuksiin autolla 5krt/viikko, bensaa siis menee nyt murto-osa aiemmasta määrästä. Kaikki kevään kisat ja leirit peruttu, säästö n. 460€. Edes ruokakulut kouluruuan pois jäädessä eivät yllä tuohon määrään mitenkään...

Vierailija
58/94 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, teidän verotusastetta voikin sitten nostaa. Vaikka teidän henkilökohtainen kulutus on pienentynyt, niin valtion kulutus on kasvanut huomattavasti.

t. hallitus

P.S. Jos jonkun henkilökohtainen kulutus on kasvanut tai pysynyt samana, niin kiristäkää vyötä, veronkorotukset tulevat kaikille.

Vierailija
59/94 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut tämän saman. Mulla on peruuntunut kolme reissua 4 kk ajalta. Jestas mulla on kesällä rahaa. Sain myös luottokorttilaskut nollaan (lennot ja hotellit on turvallista maksaa luottokortilla).

Ruokalasku on pienentynyt jonkun verran.

Vierailija
60/94 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Mihin voi lahjoittaa rahaa, ruoka tukea lapsiperheille? Onko keräyksiä???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme