Äänestys uskottomuudesta
Tästä on paljon väitelty, mutta mitä näyttää äänestys?
Kommentit (120)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että joku lopettaa elämän pettämisen takia, on tietysti tosi valitettavaa. Tämä on kuitenkin varmaan aika harvinaista.. Pettäjä kun ei todellakaan ole tuon arvoinen. Myös ammattiapua on saatavilla, ja sitä kannattaa ehdottomasti hakea, jos tuntuu ettei omat voimat tilanteessa riitä. En kyllä osaa nähdä, että pettäjä olisi tuossa jotenkin viaton, ja myöskään että kertoja ei kyllä pysty ketään "väkisin erottamaan". Mutta tietysti jos "ainoa ongelma" on vaan ns. asian esille tulo..
Pitää tietysti olla harkintaa, että kestääkö petetty kuulla asiasta. Itse petettynä ja eronneena olen ehdottomasti sitä mieltä, että haluan tietää, jos puolisoni pettää. Olen tyytyväinen, että sain jossain vaiheessa tietää exäni metkut, että silmäni avautuivat, ja huijaus loppui siihen paikkaan, koska en voinut jatkaa avioliittoa. Hyvä niin.
Minulle puolestaan oli äärimmäisen vastenmielistä, että joku puuttui minun elämääni. Edes puolison uskottomuus ei tuntunut niin pahalta kuin se, että joku ronkki minun parisuhdetta.
Tämä. Avoimet suhteet on myös nykyään ihan kohtuu yleisiä. On jotenkin ahdistavaa että toiset ihmiset luulee tietävänsä pariskunnan väleistä enemmän kuin pariskunta itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että joku lopettaa elämän pettämisen takia, on tietysti tosi valitettavaa. Tämä on kuitenkin varmaan aika harvinaista.. Pettäjä kun ei todellakaan ole tuon arvoinen. Myös ammattiapua on saatavilla, ja sitä kannattaa ehdottomasti hakea, jos tuntuu ettei omat voimat tilanteessa riitä. En kyllä osaa nähdä, että pettäjä olisi tuossa jotenkin viaton, ja myöskään että kertoja ei kyllä pysty ketään "väkisin erottamaan". Mutta tietysti jos "ainoa ongelma" on vaan ns. asian esille tulo..
Luitko kommentin? Kukaan EI ollut pettänyt. Vaan 'hyväntahtoinen ystävä' meni puhumaan paskaa masentuneelle, jolle se oli viimeinen pisara.
Niin, tämän ketjun aihe oli juuri pettäminen. Ei se, että mitään pettämistä ei tapahtunut!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää tietysti olla harkintaa, että kestääkö petetty kuulla asiasta. Itse petettynä ja eronneena olen ehdottomasti sitä mieltä, että haluan tietää, jos puolisoni pettää. Olen tyytyväinen, että sain jossain vaiheessa tietää exäni metkut, että silmäni avautuivat, ja huijaus loppui siihen paikkaan, koska en voinut jatkaa avioliittoa. Hyvä niin.
Minulle puolestaan oli äärimmäisen vastenmielistä, että joku puuttui minun elämääni. Edes puolison uskottomuus ei tuntunut niin pahalta kuin se, että joku ronkki minun parisuhdetta.
Tämä. Avoimet suhteet on myös nykyään ihan kohtuu yleisiä. On jotenkin ahdistavaa että toiset ihmiset luulee tietävänsä pariskunnan väleistä enemmän kuin pariskunta itse.[/quote
Kuitenkin on asiaan eri tavalla suhtautuvia, joten jotkut myös ajattelevat sen petetyn asemaa. Jos on kysymys avoimesta suhteesta, ei kertominen ole siinä tapauksessa haitallista. Oletus kuitenkin on, että uskollisuus kuuluu parisuhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outoa ajattelua.
Sekä pettäjä että pettämisestä tietoinen salarakas tekevät väärin. Aviorikokseen / perheensä rikkomiseen on syypää se pettäjä.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Surullista, miten yleistä uskottomuus parisuhteissa on. 😥
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs ne, jotka seuraa sivusta, kun joku pettää?
Kyttääminen (=toisten asioiden seuraaminen) ei koskaan ole hyvää käytöstä.
Ei se aina ole kyttäämistä. Joskus joutuu tahtomattaan näkemään pettäjien touhuja.
Ei niitä ole mikään pakko jäädä seuraamaan.
On ikävä asia tietää vaikka ystäväperheen puolison suhteesta ja joutua sitä salaamaan. Näitä tietäneitä paljastui jonkin verran, kun sain tietää (nykyään ex-) mieheni salasuhteesta. Asiat eivät tuollaisen asetelman jälkeen korjaannu ennalleen.
Asiat ei yleensä ikinä eron jälkeen korjaannu yhteisten ystävien suhteen. Erot hajottaa kaveriporukoita joka tapauksessa. Sille ei vaan voi mitään. Aikuisen ihmisen pitäisi kestää se että tilanteet muuttuu.
Kyllähän sen kestää, että tilanteet muuttuu. Harmi silti, että elämästä puuttuu paljon ystäviä.
Pettäjä. Voi hyvin olla että kolmas osapuoli ei edes tiedä siitä että pettäjä on jo suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Pettäjä. Voi hyvin olla että kolmas osapuoli ei edes tiedä siitä että pettäjä on jo suhteessa.
Syyllinen numero yksi on pettäjä. Jos salarakas tietää, että panokaveri on varattu, eikä suhde kestä päivänvaloa, ei hän kyllä viaton ole myöskään.
Kun olen jossain vaiheessa ollut netissä etsimässä elämänkumppania, niitä varattuja seksinvonkaajia on ollut harmillisen paljon. Tietysti heille selväksi tein heti, ettei varatut kiinnosta. Toki se asia olisi näkynyt myös profiilissani, mutta siitähän ei varatut onnenonkijat välitä.
Tämä äänestys tai mielipiteesi eivät poista vastuutasi. Ihminen vailla moraalia toimii moraalittomasti. Jokainen on vastuussa omista teoistaan ja niiden seurauksista, siitä ei pääse mihinkään. Nämä keskustelut ovat lapsellisia.
Minä kyllä ehdottomasti toivoisin kuulevani jos puoliso pettää, ja ainakin pikaisen gallupin perusteella oma lähikaveripiirini on samaa mieltä. Joten aion käräyttää jos tilanne tulee ja uskon ja toivon että ystäväni tekevät samoin. Ne, jotka haluavat välttämättä elää kulisseissa laput silmillä voivat kertoa tämän ihan itse omalle lähipiirilleen.
Vierailija kirjoitti:
Minä kyllä ehdottomasti toivoisin kuulevani jos puoliso pettää, ja ainakin pikaisen gallupin perusteella oma lähikaveripiirini on samaa mieltä. Joten aion käräyttää jos tilanne tulee ja uskon ja toivon että ystäväni tekevät samoin. Ne, jotka haluavat välttämättä elää kulisseissa laput silmillä voivat kertoa tämän ihan itse omalle lähipiirilleen.
Minusta koko tämä lähtökohta että tuollaisesta keskustellaan etukäteen ystävien kanssa on vähän outo. En itse puhu tuohon sävyyn miehestäni ystävilleni että odottaisin hänen tekevän jotain ikävää minulle. Jos luotan enemmän niihin ystäviin kuin omaan mieheeni, niin ei sillä suhteella kyllä ole paljon toivoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta koko tämä lähtökohta että tuollaisesta keskustellaan etukäteen ystävien kanssa on vähän outo. En itse puhu tuohon sävyyn miehestäni ystävilleni että odottaisin hänen tekevän jotain ikävää minulle. Jos luotan enemmän niihin ystäviin kuin omaan mieheeni, niin ei sillä suhteella kyllä ole paljon toivoa.
Olin täysin varma, että minun mieheni ei ainakaan petä, mutta toisin kävi. Takana meillä oli uskollinen 20-v avioliitto. Pettymys ja yllätys oli järkyttävä. Monesti ne ystävät ovat lopulta luotettavampia.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä! Tästä on hyvä puhua hyvissä ajoin. Jos on esim neljä ystävää, niin aivan varmasti jonkun puoliso jossain vaiheessa pettää.
Aivan ehdottomasti haluan tietää, jos puolisoni pettää minua.
Vierailija kirjoitti:
On myös surullista miten monet elävät (pitkissä) parisuhteissa ilman läheisyyttä ja seksiä. Enkä nyt tarkoita, että pettäminen olisi tästä syystä sallittua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun joku on sitä mieltä, että käräyttäjä toimii väärin, onko hän sillä kannalla, että pettäminen ei ole väärin?
Hän on luultavasti pettäjä.
Entä sitten? Ajattelitko käräyttää?
Kävi mielessä. kasvaisit aikuiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On myös surullista miten monet elävät (pitkissä) parisuhteissa ilman läheisyyttä ja seksiä. Enkä nyt tarkoita, että pettäminen olisi tästä syystä sallittua.
Eikö silloin pitäisi erota, ellei asioita saada puhumallakaan järjestykseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se surullista, jos ei ole läheisyyttä. Uskottomuus taas rikkoo liiton, oli millainen liitto tahansa. Läheisyysasiaa voi yrittää korjata, mutta uskottomuussäröä ei koskaan.
Väärin toimii se, joka ajaa puolisonsa sängystään pois. Läski, takakireä pomottaja.