Äänestys uskottomuudesta
Tästä on paljon väitelty, mutta mitä näyttää äänestys?
Kommentit (120)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pettäjä ja yhteistyökumppani.
Voihan pettäjä valehdella olevansa esim. eronnut tms.
Voi kyllä, joten valehtelee sitten molemmille kumppaneilleen. 😂
Tai vielä useammalle, tuntuu tämä polyamorisuus olevan nykyään yleistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten joku voi väittää muuta kuin että pettäjä on syyllinen?
Ainut syyllinen vieläpä. Hän on se, joka tekee viimeisen päätöksen pettuurudestaanja hyväksyy samalla seuraukset.
Haloo, ihmiset.
Yksin ei voi pettää, siihen tarvitaan toinen, eli se salarakas. Molemmat vastuussa teoistaan.
Niin, se salarakas on vastuussa omalle puolisolleen. Jos puolisoa ei ole, niin pettäjä toimii todellakin "yksin".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainut syyllinen vieläpä. Hän on se, joka tekee viimeisen päätöksen pettuurudestaanja hyväksyy samalla seuraukset.
Haloo, ihmiset.
Yksin ei voi pettää, siihen tarvitaan toinen, eli se salarakas. Molemmat vastuussa teoistaan.
Niin, se salarakas on vastuussa omalle puolisolleen. Jos puolisoa ei ole, niin pettäjä toimii todellakin "yksin".
Ihminen on tekojensa seurauksista vastuussa ihan kaikille, myös se salarakas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun joku on sitä mieltä, että käräyttäjä toimii väärin, onko hän sillä kannalla, että pettäminen ei ole väärin?
Toisten yksityisasioiden sörkkiminen ei ole koskaan mitään pyyteetöntä auttamista. Eikä oikein mikään tilanne ole mustavalkoinen. Jollekkin pettäminen voi olla se keino millä pääsee pois suhteesta joka ei ole hyväksi.
On sekin p*skahomma salata ystävältä, että puolisonsa pettää. Selitäppä se, kun asia tulee muuta kautta ilmi.
En voi käsittää heitä jonka mielestä salarakas on aivan viaton pulmunen, vaikka tietää pelehtivänsä vaaratun kanssa. Totta munassa hänKIN on väärin toimiva urpo.
Vierailija kirjoitti:
En voi käsittää heitä jonka mielestä salarakas on aivan viaton pulmunen, vaikka tietää pelehtivänsä vaaratun kanssa. Totta munassa hänKIN on väärin toimiva urpo.
Täsmälleen samaa mieltä, enkä vähiten siksi, että exän salarakas vieraili kodissamme, mökillämme, istui autossani... Tottakai suurin tollo on herra ex, mutta salarakas ei ole mikään viaton. Olenkin miettinyt muutamia valittuja sanoja hänen varalleen, jos joskus tulee vastaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haloo, ihmiset.
Puolisollesiko pelkästään vastaat teoistasi? Ihanko mitä vaan saa tehdä muille ihmisille?
Vierailija kirjoitti:
Pettäjä toimii väärin rikkoessaan antamaansa lupausta. Se toinen osapuoli ei ole luvannut mitään.
Käräyttäjä toimii väärin puuttuessaan toisten asioihin. Jos hänellä on pakkomielle puuttua muiden ihmisten asioihin, hänen tulee olla yhteydessä pettäjään eikä petettyyn. Eikä missään tapauksessa osallistua juorun levittämiseen edelleen.
Jos oma ystäväni pettäisi puolisoaan, puhuisin hänen kanssaan ja kertoisin, että toiminta on oman arvomaailmani vastaista ja haluan hänen ottavan sen huomioon miettiessään, haluaako puhua minulle asiasta enää enempää. Hänen puolisolleen en silti kertoisi. Enkä omalleni enkä kenellekään muulle.
Jos näkisin ystäväni puolison intiimeissä merkeissä toisen naisen kanssa, ilmaisisin hänelle olevani tietoinen tapahtuneesta ja riippuen siitä, kuinka hyvin hänet tunnen, joko sanoisin pahasti tai ainakin kehottaisin hoitamaan asiat kotona eri tavalla.
Muiden kuin läheisten ystävien asiat eivät minulle kuulu.
Ikinä, ikinä en menisi rikkomaan kenenkään perhettä käräyttämällä. Enkä todellakaan haluaisi kenenkään tulevan kertomaan minulle puolisoni tekemisistä.
Kuulostaa pettäjän ajatuksilta.
En haluaisi olla sivusta seuraaja. Ystävältä pettämisen salaaminen olisi ihan sietämätöntä, enkä varmaan salaisikaan.
Onneksi kukaan oma ystäväni ei tiennyt exäni salasuhteesta. Yksi molempien ystävä tiesi asiasta ja se tuntui tietenkin pahalta, että lojaalius on pettäjää kohtaan suurempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs ne, jotka seuraa sivusta, kun joku pettää?
Kyttääminen (=toisten asioiden seuraaminen) ei koskaan ole hyvää käytöstä.
Ei se aina ole kyttäämistä. Joskus joutuu tahtomattaan näkemään pettäjien touhuja.
Ei niitä ole mikään pakko jäädä seuraamaan.
On ikävä asia tietää vaikka ystäväperheen puolison suhteesta ja joutua sitä salaamaan. Näitä tietäneitä paljastui jonkin verran, kun sain tietää (nykyään ex-) mieheni salasuhteesta. Asiat eivät tuollaisen asetelman jälkeen korjaannu ennalleen.
Asiat ei yleensä ikinä eron jälkeen korjaannu yhteisten ystävien suhteen. Erot hajottaa kaveriporukoita joka tapauksessa. Sille ei vaan voi mitään. Aikuisen ihmisen pitäisi kestää se että tilanteet muuttuu.
Niinpä niin, kahden ihmisen itsekkyys saa aikaan paljon pahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs ne, jotka seuraa sivusta, kun joku pettää?
Kyttääminen (=toisten asioiden seuraaminen) ei koskaan ole hyvää käytöstä.
Ei se aina ole kyttäämistä. Joskus joutuu tahtomattaan näkemään pettäjien touhuja.
Ei niitä ole mikään pakko jäädä seuraamaan.
Eli pitäisi olla kuin vääryyttä ei tapahtuisikaan? Eipä kuulosta rehellisen ihmisen toiminnalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen joka välttelee velvollisuuttaan kertoa petetylle on välinpitämätön pelkuri. Olisiko kiva elää suhteessa petettynä vuodesta toiseen ja samaan aikaan moni ihminen tietäisi miten sinua vedätetään ja ainutkertaista elämääsi tuhlataan, mutta ketään ei kiinnostanut informoida kun "eihän asia minulle kuulu"? Mökkisi on tulessa, mutta mökkinaapurisi ei kerro sinulle tai palokunnalle koska "eihän asia minulle kuulu enkä voi sitä paitsi tietää josko naapuri on itse sytyttänyt palon".
Jos elää vuosia tuollaisessa tilanteessa niin kyllä tietää asiasta, mutta ei jostain syystä halua muuttaa elämäänsä. Tyhmä vertauksesi mökkiin, kyllä sen huomaa että mökillä on joku asia muuttunut eikä siellä ole enää kivaa kun se on palanut poroksi. Ei siihen tarvitse naapuria kertomaan että kas, mökkisi paloi.
Näin voi väittää vain kakkonen, joka uskoo sen kaiken pettäjän kertoman. Että suhde on kylmä, ei oo seksiä eikä mitään yhteidtä enää. Yhdessä ollaan vaan kun omaisuus ja lapset. Todella naiivia kuvitella, että uskottomuus paistaisi aina läpi. Tervein vaimo jonka mies lähti ains lämpimästä halauksesta toisen lämpimän halauksen luokse. Vain sen kokenut voi tietää kaikki nyanssit joita uskottomuuteen kuuluu.
Eikös pettäminen johdu pihtaamisesta? Eli petetty syypää, jos pihdannut!
Vain pettäjä on vastuussa pettämisestä, ei kukaan muu. Siitä että avioliitto on huono(tai hyvä), siitä ovat taas molemmat puolisot vastuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä ihminen on niin utelias olento, että se keksii minkä tahansa "oikeutuksen" puuttua toisten elämään.
Se puuttuminen voi olla todellinen ystävyyden osoitus huijattua osapuolta kohtaan.
Olin petetty vaimo ja noin 10 ihmistä tiesi exäni suhteesta. Yhdelläkään ei ollut rohkeutta kertoa. Olisin arvostanut sitä rohkeutta.Minun läheiseni sai kokea tällaisen "ystävyyden osoituksen". Ns. ystävätär tuli kertomaan miehen uskottomuudesta. Synnytyksen jälkeisessä masennuksen päälle se oli liikaa ja hän päätti päivänsä. Suremaan jäi kaksi viatonta, mies ja vauva. Tämä ns. ystävä ei ole tänäkään päivänä ottanut vastuuta teostaan. Vaan vieläkin puhuu, että kyllä hänen piti kertoa. En voi ymmärtää.
Eiköhän se mies tässä ole suurin syyllinen...
Ilman saladuhdetta ei olis ystävättären ilmoitusta eikä itsemurhaa. On se jännä et naiset aina syyttää naista eikä sitä pettäjää niin kaikin puolin tämäkin sen osoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä ihminen on niin utelias olento, että se keksii minkä tahansa "oikeutuksen" puuttua toisten elämään.
Se puuttuminen voi olla todellinen ystävyyden osoitus huijattua osapuolta kohtaan.
Olin petetty vaimo ja noin 10 ihmistä tiesi exäni suhteesta. Yhdelläkään ei ollut rohkeutta kertoa. Olisin arvostanut sitä rohkeutta.Minun läheiseni sai kokea tällaisen "ystävyyden osoituksen". Ns. ystävätär tuli kertomaan miehen uskottomuudesta. Synnytyksen jälkeisessä masennuksen päälle se oli liikaa ja hän päätti päivänsä. Suremaan jäi kaksi viatonta, mies ja vauva. Tämä ns. ystävä ei ole tänäkään päivänä ottanut vastuuta teostaan. Vaan vieläkin puhuu, että kyllä hänen piti kertoa. En voi ymmärtää.
Eiköhän se mies tässä ole suurin syyllinen...
Ilman saladuhdetta ei olis ystävättären ilmoitusta eikä itsemurhaa. On se jännä et naiset aina syyttää naista eikä sitä pettäjää niin kaikin puolin tämäkin sen osoittaa.
Nimenomaan. "Suremaan jäi kaksi viatonta, mies ja vauva." Miten helkutissa se mies oli muka viaton? Hänellehän vieras pimppa oli tärkeämpi kuin vaimon henki. Kylläpä kuulostaa viattomalta. Lapsen kannalta tietty hirveän surullista, että on niin itsekäs isä, että aiheutti äidin kuoleman omalla munanuittelullaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että joku lopettaa elämän pettämisen takia, on tietysti tosi valitettavaa. Tämä on kuitenkin varmaan aika harvinaista.. Pettäjä kun ei todellakaan ole tuon arvoinen. Myös ammattiapua on saatavilla, ja sitä kannattaa ehdottomasti hakea, jos tuntuu ettei omat voimat tilanteessa riitä. En kyllä osaa nähdä, että pettäjä olisi tuossa jotenkin viaton, ja myöskään että kertoja ei kyllä pysty ketään "väkisin erottamaan". Mutta tietysti jos "ainoa ongelma" on vaan ns. asian esille tulo..
Pitää tietysti olla harkintaa, että kestääkö petetty kuulla asiasta. Itse petettynä ja eronneena olen ehdottomasti sitä mieltä, että haluan tietää, jos puolisoni pettää. Olen tyytyväinen, että sain jossain vaiheessa tietää exäni metkut, että silmäni avautuivat, ja huijaus loppui siihen paikkaan, koska en voinut jatkaa avioliittoa. Hyvä niin.
Minulle puolestaan oli äärimmäisen vastenmielistä, että joku puuttui minun elämääni. Edes puolison uskottomuus ei tuntunut niin pahalta kuin se, että joku ronkki minun parisuhdetta.
Kun minun avioliitto särkyi exän uskottomuuden takia, en välittänyt muiden mielipiteistä niinkään, vaan se tilanne on muuten ihan kauhea kestää. Oma ja lasten sydämet särkyy ja perhe hajoaa jne. Kodista pitää luopua jne jne. Uskottomuudella on paljon ikäviä seurauksia, mitä se salapari ei itsekkäästi ota huomioon. Tosin jälkeenpäin herra ex myönsi, että sotki asiansa ja siinä samalla muidenkin. Salakakkonen siirtyi seuraavaan varattuun...
Voin omasta kokemuksesta kertoa, että kyllä me, ainakin jotkut, salaparit otamme huomioon. Jokainen yhteydenotto, jokainen tapaaminen suunnitellaan huolella ettei jäätäisi kiinni. Tiedostamme kyllä, että kiinni jääminen tulisi "kalliiksi" molemmille ja sekä aineelliset että henkiset vahingot olisivat suuret. Mutta vielä tähän saakka (7 vuotta) olemme katsoneet, että olemme toinen toisellemme riskin ottamisen arvoiset. Ja tiedoksi niille, jotka tähän tulevat jankkaamaan, että pitäisi erota, niin ei käy.
Kai te olette tietoisia, että ajatus toisistanne riskin arvoisina katoaa heti kun jäätte kiinni? Niin se vain menee. Ihminen on jälkiviisas olento.
Olen pettäjä ja ihan yksin vastuussa tästä paskasta. Salarakkaalla ei ole osaa eikä arpaa asiassa, ihan itse olen päättänyt olla uskoton. Puoliso ummistaa silmänsä, vaikka olen yrittänyt sivuta asiaa useampaan otteeseen. Ei kysy menoistani, ja suhteen alkuvaiheessa on sanonutkin ettei haluaisi tietää. Suhde ollut seksitön vuosia ja ainoa syy miksi tässä enää olen, on lapsellinen toivomus että kaikki jotenkin maagisesti korjaantuu. Suhteesta tietää yksi ystävä, joka ei ole yhteinen.
Minua on petetty aikaisemmassa suhteessa ja helpommalla olisi päässyt kun en olisi saanut tietää. Nyt ehkä haluaisin tietää ihan siksi, että asia olisi ehkä jopa positiivinen - ainakin olisi joku vihje siitä että puolison seksuaalisuus ei ole täysin kuollut.
Puolison vika tämä nyt ei kuitenkaan ole, ihan tietoisesti olen päättänyt jäädä suhteeseen hänen kanssaan ja hakea seksiä toiselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että joku lopettaa elämän pettämisen takia, on tietysti tosi valitettavaa. Tämä on kuitenkin varmaan aika harvinaista.. Pettäjä kun ei todellakaan ole tuon arvoinen. Myös ammattiapua on saatavilla, ja sitä kannattaa ehdottomasti hakea, jos tuntuu ettei omat voimat tilanteessa riitä. En kyllä osaa nähdä, että pettäjä olisi tuossa jotenkin viaton, ja myöskään että kertoja ei kyllä pysty ketään "väkisin erottamaan". Mutta tietysti jos "ainoa ongelma" on vaan ns. asian esille tulo..
Pitää tietysti olla harkintaa, että kestääkö petetty kuulla asiasta. Itse petettynä ja eronneena olen ehdottomasti sitä mieltä, että haluan tietää, jos puolisoni pettää. Olen tyytyväinen, että sain jossain vaiheessa tietää exäni metkut, että silmäni avautuivat, ja huijaus loppui siihen paikkaan, koska en voinut jatkaa avioliittoa. Hyvä niin.
Minulle puolestaan oli äärimmäisen vastenmielistä, että joku puuttui minun elämääni. Edes puolison uskottomuus ei tuntunut niin pahalta kuin se, että joku ronkki minun parisuhdetta.
Kun minun avioliitto särkyi exän uskottomuuden takia, en välittänyt muiden mielipiteistä niinkään, vaan se tilanne on muuten ihan kauhea kestää. Oma ja lasten sydämet särkyy ja perhe hajoaa jne. Kodista pitää luopua jne jne. Uskottomuudella on paljon ikäviä seurauksia, mitä se salapari ei itsekkäästi ota huomioon. Tosin jälkeenpäin herra ex myönsi, että sotki asiansa ja siinä samalla muidenkin. Salakakkonen siirtyi seuraavaan varattuun...
Voin omasta kokemuksesta kertoa, että kyllä me, ainakin jotkut, salaparit otamme huomioon. Jokainen yhteydenotto, jokainen tapaaminen suunnitellaan huolella ettei jäätäisi kiinni. Tiedostamme kyllä, että kiinni jääminen tulisi "kalliiksi" molemmille ja sekä aineelliset että henkiset vahingot olisivat suuret. Mutta vielä tähän saakka (7 vuotta) olemme katsoneet, että olemme toinen toisellemme riskin ottamisen arvoiset. Ja tiedoksi niille, jotka tähän tulevat jankkaamaan, että pitäisi erota, niin ei käy.
Valitettavasti kukaan ei vaan ole kysynyt niiltä petetyiltä tai vaikka mahdolliselta jälkikasvultanne, onko teidän paneskelunne heillekin sen riskin arvoinen joka siitä heille seuraa. Teillähän on kaikki aika ja mahdollisuus varautua kiinnijäännin seurauksiin, mutta perheiltänne vedetään matto jalkojen alta yhdessä hetkessä. Heillehän se riski tuossa realisoituu. Ja vielä vuosikausia selän takana vehtaamista ja valehtelua. Kumppaninne olisivat voineet nämäkin vuodet käyttää rakastavan puolison etsimiseen. Sitten kun jäätte kiinni, on ehkä jo liian myöhäistä. Olette varastaneet puolisoiltanne kokonaisen elämän.
Mutta tärkeintä tietty että se on teille sen arvoista. Kertookin kaiken tarvittavan pettäjän ajatusmaailmasta. Minäminäminä.
Voi kyllä, joten valehtelee sitten molemmille kumppaneilleen. 😂