Miksen osaa tehdä sellaista lettiä joka alkaisi jo päälaelta, ranskalainen vai mikä se on?
Mulla on aina ollut pitkät hiukset mutta tuo ranskalainen letti ei vaan taivu, niskasta osaan aloittaa mutta kätevämpihän tuo olisi tuo päältä alkava niin ei sieltä ehkä karkaisi niin paljon hiuksia. Tai onko sillä väliä?
Kommentit (5)
Itse kans muistelen, että ensin tein sellaista toiselta sivulta alkavaa ensin.
Otat siis päältä tai sivulta ensin kolme tosi ohutta osaa ja letität ne yhden kerran.
Sitten lisäät joka letityskierroksilla kaikkiin kolmeen aina pienen hiusisan.
Älä välitä, jos aluksi ei ole tasainen ja siisti. Harjoittelemalla oppii lisäämään tasaisesti oikean hiusmäätän joka kierroksella.
Vierailija kirjoitti:
Itse tajusin sen silloin kun opettelin tekemään sen lähtien etuhiuksista pään sivua pitkin taaksepäin.
Ensin otetaan kolme soiroa tukkaa ja tehdään ns yksi kerros. Sitten aina sivusta yksi uusi soiro mukaan ja vanhasta päästetään irti eli se vanha jää sinne keskelle palmikkoa, sen alle. Peilistä näkee kun tekee pään sivuun, se helpottaa.[/En ollut tiennyt, että vanha soiro jää alle. Itse oon vaan lisännyt. Tämä varmaan selittää, miksi mulla ei ole koskaan niin siisti ja tasainen tullutkaan.
Kokeilin taas ja kädet väsyivät ennen kuin sain muutamaa soiroa enemmän kokeiltua. Suurin ongelma on hahmottaa mihin sormien väliin ne sivusoirot tungen. ap
Kumpikin tekniikka on ok, joko lisätään tai vanha jää alle.
Hahmota suurinpiirtein millaisen alueen letti kattaa eli mitkä kaikki hiukset siihen tulee. Laita toinen puoli tukasta kiinni ponnarilla. Ota lettiin hiuksia sitten vapaana olevan hiusten reuna-alueelta.
Itse tajusin sen silloin kun opettelin tekemään sen lähtien etuhiuksista pään sivua pitkin taaksepäin.
Ensin otetaan kolme soiroa tukkaa ja tehdään ns yksi kerros. Sitten aina sivusta yksi uusi soiro mukaan ja vanhasta päästetään irti eli se vanha jää sinne keskelle palmikkoa, sen alle. Peilistä näkee kun tekee pään sivuun, se helpottaa.