Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äänestys uskottomuudesta

Vierailija
12.04.2020 |

Tästä on paljon väitelty, mutta mitä näyttää äänestys?

Äänestys uskottomuudesta

Vaihtoehdot

Kommentit (120)

Vierailija
21/120 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen joka välttelee velvollisuuttaan kertoa petetylle on välinpitämätön pelkuri. Olisiko kiva elää suhteessa petettynä vuodesta toiseen ja samaan aikaan moni ihminen tietäisi miten sinua vedätetään ja ainutkertaista elämääsi tuhlataan, mutta ketään ei kiinnostanut informoida kun "eihän asia minulle kuulu"? Mökkisi on tulessa, mutta mökkinaapurisi ei kerro sinulle tai palokunnalle koska "eihän asia minulle kuulu enkä voi sitä paitsi tietää josko naapuri on itse sytyttänyt palon".

Jos elää vuosia tuollaisessa tilanteessa niin kyllä tietää asiasta, mutta ei jostain syystä halua muuttaa elämäänsä. Tyhmä vertauksesi mökkiin, kyllä sen huomaa että mökillä on joku asia muuttunut eikä siellä ole enää kivaa kun se on palanut poroksi. Ei siihen tarvitse naapuria kertomaan että kas, mökkisi paloi.

Vierailija
22/120 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs ne, jotka seuraa sivusta, kun joku pettää?

Kyttääminen (=toisten asioiden seuraaminen) ei koskaan ole hyvää käytöstä.

Ei se aina ole kyttäämistä. Joskus joutuu tahtomattaan näkemään pettäjien touhuja.

Ei niitä ole mikään pakko jäädä seuraamaan.

Totta hemmetissä pitää. Ja pitää muistaa ehdottomasti kuvata video. Saa hyvää r.unkkumatskua pitkäksi aikaa. Ja jos oikein on pokkaa, niin voi yrittää mukaan kolmanneksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/120 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ihminen on niin utelias olento, että se keksii minkä tahansa "oikeutuksen" puuttua toisten elämään.

Vierailija
24/120 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettäjä toimii väärin rikkoessaan antamaansa lupausta. Se toinen osapuoli ei ole luvannut mitään.

Käräyttäjä toimii väärin puuttuessaan toisten asioihin. Jos hänellä on pakkomielle puuttua muiden ihmisten asioihin, hänen tulee olla yhteydessä pettäjään eikä petettyyn. Eikä missään tapauksessa osallistua juorun levittämiseen edelleen.

Jos oma ystäväni pettäisi puolisoaan, puhuisin hänen kanssaan ja kertoisin, että toiminta on oman arvomaailmani vastaista ja haluan hänen ottavan sen huomioon miettiessään, haluaako puhua minulle asiasta enää enempää. Hänen puolisolleen en silti kertoisi. Enkä omalleni enkä kenellekään muulle.

Jos näkisin ystäväni puolison intiimeissä merkeissä toisen naisen kanssa, ilmaisisin hänelle olevani tietoinen tapahtuneesta ja riippuen siitä, kuinka hyvin hänet tunnen, joko sanoisin pahasti tai ainakin kehottaisin hoitamaan asiat kotona eri tavalla.

Muiden kuin läheisten ystävien asiat eivät minulle kuulu.

Ikinä, ikinä en menisi rikkomaan kenenkään perhettä käräyttämällä. Enkä todellakaan haluaisi kenenkään tulevan kertomaan minulle puolisoni tekemisistä.

Vierailija
25/120 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä ihminen on niin utelias olento, että se keksii minkä tahansa "oikeutuksen" puuttua toisten elämään.

Se puuttuminen voi olla todellinen ystävyyden osoitus huijattua osapuolta kohtaan.

Olin petetty vaimo ja noin 10 ihmistä tiesi exäni suhteesta. Yhdelläkään ei ollut rohkeutta kertoa. Olisin arvostanut sitä rohkeutta.

Vierailija
26/120 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun joku on sitä mieltä, että käräyttäjä toimii väärin, onko hän sillä kannalla, että pettäminen ei ole väärin?

Hän on luultavasti pettäjä.

Haluaisin että esimerkiksi jokainen hakattu vaimo löytäisi jonkun jonka avulla pääsee ulos väkivaltaisesta suhteesta jos se ei yksin onnistu. Elämä nyt vaan ei ole mustavalkoista. Tuollaiseen tilanteeseen kun joku ”hyväntahtoinen” käräyttäjä tulee kertomaan totuuksia, niin vaimo pääsee päiviltä ennen kuin ehtii erota.

Vierailija
27/120 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se puuttuminen voi olla todellinen ystävyyden osoitus huijattua osapuolta kohtaan.

Olin petetty vaimo ja noin 10 ihmistä tiesi exäni suhteesta. Yhdelläkään ei ollut rohkeutta kertoa. Olisin arvostanut sitä rohkeutta.

Olethan tuota kuitenkin eronnut, eli asia mitä ilmeisemmin selvisi joka tapauksessa.

Vierailija
28/120 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun läheiseni sai kokea tällaisen "ystävyyden osoituksen". Ns. ystävätär tuli kertomaan miehen uskottomuudesta. Synnytyksen jälkeisessä masennuksen päälle se oli liikaa ja hän päätti päivänsä. Suremaan jäi kaksi viatonta, mies ja vauva. Tämä ns. ystävä ei ole tänäkään päivänä ottanut vastuuta teostaan. Vaan vieläkin puhuu, että kyllä hänen piti kertoa. En voi ymmärtää.

Vierailija
29/120 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen joka välttelee velvollisuuttaan kertoa petetylle on välinpitämätön pelkuri. Olisiko kiva elää suhteessa petettynä vuodesta toiseen ja samaan aikaan moni ihminen tietäisi miten sinua vedätetään ja ainutkertaista elämääsi tuhlataan, mutta ketään ei kiinnostanut informoida kun "eihän asia minulle kuulu"? Mökkisi on tulessa, mutta mökkinaapurisi ei kerro sinulle tai palokunnalle koska "eihän asia minulle kuulu enkä voi sitä paitsi tietää josko naapuri on itse sytyttänyt palon".

Vertauksin puhuminen, osoittaa typeryyttä. Varsinkin sinun tapauksessasi, vartauksesi on mieletön.

Vierailija
30/120 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin on vuosien varrella tultu kertomaan mieheni menoista. Kun olen kertojille ystävällisesti todennut, että kiitos, mutta hoidamme parisuhteemme asiat itse tai perheemme asiat ei muille kuulu, ovat nämä asian toimittajat suuttuneet. Miksi?

Vierailija
31/120 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun läheiseni sai kokea tällaisen "ystävyyden osoituksen". Ns. ystävätär tuli kertomaan miehen uskottomuudesta. Synnytyksen jälkeisessä masennuksen päälle se oli liikaa ja hän päätti päivänsä. Suremaan jäi kaksi viatonta, mies ja vauva. Tämä ns. ystävä ei ole tänäkään päivänä ottanut vastuuta teostaan. Vaan vieläkin puhuu, että kyllä hänen piti kertoa. En voi ymmärtää.

Ykkössyyllinen lienee kuitenkin pettäjä?

Vierailija
32/120 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ykkössyyllinen lienee kuitenkin pettäjä?

Ei ollut pettäjää, joten ykkössyyllinen ja AINOA syyllinen oli tämä kertoja. Ja minusta hän on tappaja.

Vierailija
33/120 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wtf? Miten helvetissä se mies oli muka viaton jos kerta petti vaimoaan, vai keksikö se ystävätär huvin vuoksi koko jutun?

Vierailija
34/120 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs ne, jotka seuraa sivusta, kun joku pettää?

Kyttääminen (=toisten asioiden seuraaminen) ei koskaan ole hyvää käytöstä.

Ei se aina ole kyttäämistä. Joskus joutuu tahtomattaan näkemään pettäjien touhuja.

Ei niitä ole mikään pakko jäädä seuraamaan.

No kuka nyt ei haluais katsella livenä toisten panemista??

Vierailija
35/120 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä tapaus on tietysti hyvin surullinen ja järkyttävä. Osanottoni 🌿

Vierailija
36/120 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika usein käy niin, että pariskunta paikkaa lopulta välinsä mutta tuo ystävä jää taakse, koska hänen läsnäolonsa käy kiusalliseksi. Ihmiset eivät enää halua olla tekemisissä tyypin kanssa, joka on käräyttänyt ja tietää liikaa pariskunnan asioista.

Kukaan järkevä ei halua sekaantua millään tavalla toisten parisuhdedraamoihin. Minulla on ehkä kaksi ihmistä, joille kertoisin. Muut saavat hoitaa keskenään.

Vierailija
37/120 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika usein käy niin, että pariskunta paikkaa lopulta välinsä mutta tuo ystävä jää taakse, koska hänen läsnäolonsa käy kiusalliseksi. Ihmiset eivät enää halua olla tekemisissä tyypin kanssa, joka on käräyttänyt ja tietää liikaa pariskunnan asioista.

Kukaan järkevä ei halua sekaantua millään tavalla toisten parisuhdedraamoihin. Minulla on ehkä kaksi ihmistä, joille kertoisin. Muut saavat hoitaa keskenään.

Tämä johtuu siitä että niin moni on sitä mieltä että silloin pitää erota tai muuten on joku (laita tähän jokin säälittävää kuvaava ilkeä kommentti). Ihmiset haluaa että asiat on yksinkertaisia; pettäjä pettää aina, pettämisen jälkeen kerrasta poikki eikä mitään suhteen korjauksia. Ei ihmiset halua monimutkaisia kuvioita, joista eivät oikein osaa juoruta että miten menee. Miettikää esim. Elina Kanerva ja minkä lyttäyksen sai kun jatkoi Ilkka Kanervan kanssa.

Näitä neuvojia ei oikeasti jaksa.

Vierailija
38/120 |
21.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että joku lopettaa elämän pettämisen takia, on tietysti tosi valitettavaa. Tämä on kuitenkin varmaan aika harvinaista.. Pettäjä kun ei todellakaan ole tuon arvoinen. Myös ammattiapua on saatavilla, ja sitä kannattaa ehdottomasti hakea, jos tuntuu ettei omat voimat tilanteessa riitä. En kyllä osaa nähdä, että pettäjä olisi tuossa jotenkin viaton, ja myöskään että kertoja ei kyllä pysty ketään "väkisin erottamaan". Mutta tietysti jos "ainoa ongelma" on vaan ns. asian esille tulo..

Vierailija
39/120 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että joku lopettaa elämän pettämisen takia, on tietysti tosi valitettavaa. Tämä on kuitenkin varmaan aika harvinaista.. Pettäjä kun ei todellakaan ole tuon arvoinen. Myös ammattiapua on saatavilla, ja sitä kannattaa ehdottomasti hakea, jos tuntuu ettei omat voimat tilanteessa riitä. En kyllä osaa nähdä, että pettäjä olisi tuossa jotenkin viaton, ja myöskään että kertoja ei kyllä pysty ketään "väkisin erottamaan". Mutta tietysti jos "ainoa ongelma" on vaan ns. asian esille tulo..

Pitää tietysti olla harkintaa, että kestääkö petetty kuulla asiasta. Itse petettynä ja eronneena olen ehdottomasti sitä mieltä, että haluan tietää, jos puolisoni pettää. Olen tyytyväinen, että sain jossain vaiheessa tietää exäni metkut, että silmäni avautuivat, ja huijaus loppui siihen paikkaan, koska en voinut jatkaa avioliittoa. Hyvä niin.

Vierailija
40/120 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luitko kommentin? Kukaan EI ollut pettänyt. Vaan 'hyväntahtoinen ystävä' meni puhumaan paskaa masentuneelle, jolle se oli viimeinen pisara.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi