Paljonko teinit yhteydessä kavereihinsa?
Meidän lapsilla menee hyvin. Etäkoulu sopii heille, ollaan tehty asioita perheenä. He ovat lukeneet, pelanneet ja katsoneet Netflixiä hirveästi Ovat Skypen kautta yhteydessä sukulaisiin.
Mutta... Nämä kotonaviihtyvät introvertit eivät juurikaan ole yhteydssä kavereihinsa. Pelkään,että ystävyyssuhteet näivettyvät. Eivät siis normaalistikaan tapaa kauhean usein vapaalla, mutta koulumatkat ja välitunnit viettävät yhdessä. On yhteisiä harrastuksia. Usein on jotain yhteistä projektia koulun kautta (esim. joku esityksen valmistelu).
Jatkuvasti sanon, että ole nyt "Leoon" yhteyksissä. Pyydä pelaamaan, kysele kuulumisia menkää vaikka lenkille. Juu juu, justhan mä olin yhteyksissä 2 vko sitten, kuuluu vastaus.
Mites muilla?
Kommentit (11)
Ovat kavereidensa kanssa koko ajan, eli paljon enemmän kuin ennen koronaa. Ennen pelasivat vaan huoneessaan, mutta nyt pyörivät jatkuvasti ulkona, joskus käyvät syömässä ja aamupäivän nukkumassa.
Vierailija kirjoitti:
No en kannustaisi tapaamaan kasvotusten, enkä menemään lenkille, kun etäkoulun idea on se, ettei näitä tapaamisia ole.
No mä en usko, että ihan kamalia tapahtuisi, jos meidän poika lähtisi juoksemaan kaverille päin, kaveri juoksisi meille päin ja vaikka tapaisivat siinä puolivälissä ja juttelusivat tien toiselta puolelta toiselle vähän aikaa. Se, että nuoriso istuu kuukausitolkulla kotona ilman liikuntaa ja kavereita, on minusta vaarallisempaa. Tai liikunnanopen ehdottama frisbeegolf tai kunnan ruuhkaiset kuntoportaat liikuntatunnilla.
Ja kyllä minulle sopisi se yhteinen nettipelikin. Eivät vaan pelaa samoja pelejä.
Ap
On se merkillistä, että ihmiset ajattelee, " ettei se nyt niin kamalan vaarallista ole, jos minä/me/minun lapseni ihan vähän vaan ".
Vierailija kirjoitti:
On se merkillistä, että ihmiset ajattelee, " ettei se nyt niin kamalan vaarallista ole, jos minä/me/minun lapseni ihan vähän vaan ".
Edes vanhuksia ei ole kielletty lenkkeilemästä. Oletko sinä se, joka valittaa kun näkyy ihmisiä ulkona?
Taidampa tästä lähteä juoksulenkille. Eikä hävetä yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edes vanhuksia ei ole kielletty lenkkeilemästä. Oletko sinä se, joka valittaa kun näkyy ihmisiä ulkona?
En ole niitä valittajia, mutta minulla ei ole ymmärryksessä vikaa. Kun sanotaan että kontaktit minimiin, niin se tarkoittaa, että kontaktit minimiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole niitä valittajia, mutta minulla ei ole ymmärryksessä vikaa. Kun sanotaan että kontaktit minimiin, niin se tarkoittaa, että kontaktit minimiin.
Ei todellakaan ole sanottu, että kontaktit minimiin. Etäkontakteja on suorastaan suositeltu, samoin ulkoilua rauhallisissa paikoissa.
Asutaan maalla, täällä on lapsilla muutenkin vähän kavereita ja ne harvat mitä on , ovat käyneet pyöräilemässä ja isompi ajelee kaverin kanssa mopolla. Turvavälit on alusta asti ollut vähintään 3m.
Täällä on lapset otettu pois koulusta jo paljon ennen kuin koulut suljettiin...
Lapset tekee paljon asioita mitä muutenkin tekisi, täällä maalla kun on ihan eri aktiviteetit, elämämme ei ole juuri muuttunut , paitsi niin että me aikuiset olemme enemmän kotona.
Meillä on täällä harrastukset ymv joten elämä on suht normaalia. Emme muutenkaan kaipaa muiden seuraa .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lenkille yksin tai samassa taloudessa asuvan kanssa on hiukan eri kun jonkun kaverin.
Vierailija kirjoitti:
Asutaan maalla, täällä on lapsilla muutenkin vähän kavereita ja ne harvat mitä on , ovat käyneet pyöräilemässä ja isompi ajelee kaverin kanssa mopolla. Turvavälit on alusta asti ollut vähintään 3m.
Täällä on lapset otettu pois koulusta jo paljon ennen kuin koulut suljettiin...
Lapset tekee paljon asioita mitä muutenkin tekisi, täällä maalla kun on ihan eri aktiviteetit, elämämme ei ole juuri muuttunut , paitsi niin että me aikuiset olemme enemmän kotona.
Meillä on täällä harrastukset ymv joten elämä on suht normaalia. Emme muutenkaan kaipaa muiden seuraa .
Mekin asumme maalla, mutta moni harrastus on tauolla tai etänä. Kuten sanoin, eivät meidänkään lapset juurikaan tapaa kavereita vapaa, ajallaan normaalistikaan, mutta nyt eivät siis ole yhteyksissä viikkoihin. Minusta tuo on hieman outoa.
Ap
No en kannustaisi tapaamaan kasvotusten, enkä menemään lenkille, kun etäkoulun idea on se, ettei näitä tapaamisia ole.