Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Eihän sitä tiedä, että onko se edes mun" - isän kommentti odotusaikana

Vierailija
11.04.2020 |

Näin kommentoi R. Salminen tulevan lapsensa syntymää Iltalehdessä. Miltä sinusta seuraavat kommentit tuntuisivat, jos miehesi sanoisi tällaisia odotusaikana?

"Eihän sitä tiedä, että onko se edes mun, mutta tänään mä olin todistamassa isyyden, hän jatkoi.
Salminen kertoi vitsaillen, miten edessä on 30 päivänä karenssi, jonka aikana hän voi perua tunnustuksen, mikäli lapsi ei näytäkään häneltä.

– Aion kasvattaa hänet kuin omani, ja kyllä mä olen melko varma, että se on mun."
Ap

Kommentit (114)

Vierailija
61/114 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies yllättäen kysyi synnärillä vastasyntyneen lapsen veriryhmää, jotta tietäisi, että onko hän lapsen isä. V.... kuvittelin ottaneeni ihan täysjärkisen miehen. Mulkvistisuus tuli esille lapsen syntymän jälkeen. En allekirjoittanut yhteishuoltajuuspaperia ja se oli oikea päätös! Ilmoitin etukäteen asiaa hoitavalle henkilölle, että älä edes pyydä sitä minulta, en tule sitä allekirjoittamaan. Oikeassa olin, mulkvistisuus jatkui.

Vierailija
62/114 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko akka käynyt pettämässä jossain kohtaa suhdetta ja mies nös sönä antanut anteeksi? Jokin syy siihen on, että laukoo tuollaista "vitsillä". Oli miten oli, niin tuossa suhteessa ei ole luottamusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/114 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.mtv.fi/sarja/joonas-nordman-show-10000636

Tuossa linkki voitte käydä katsomassa ja uusinta tulee tänään klo 17 alkaen. Aion katsoa haastattelupätkän uudestaan, niin pöyristyttävää settiä siinä tuli.

https://www.iltalehti.fi/telkku/ohjelmat/joonas-nordman-show/385274/mtv…

Ehdottamasti isyyden selvitys pitäisi tehdä jos jompikumpi lapsen vanhemmista niin tahtoo. Olen monta vuotta sitten jo sanonut että kaikkien syntyneiden isyys pitäisi selvittää.

Olin avoliitossa ja saimme kaksi lasta. Minä päätin että isyydet selvitetään koska se oli mahdollista ilmaiseksi kun emme olleet naimisissa. Tämä oli selkeintä ja eron jälkeen isä tiesi maksavansa elatusta omille lapsilleen. Tämä on myös lapsen etu saada tietää biologiset vanhempansa.

Vierailija
64/114 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa linkki voitte käydä katsomassa ja uusinta tulee tänään klo 17 alkaen. Aion katsoa haastattelupätkän uudestaan, niin pöyristyttävää settiä siinä tuli.

Ehdottamasti isyyden selvitys pitäisi tehdä jos jompikumpi lapsen vanhemmista niin tahtoo. Olen monta vuotta sitten jo sanonut että kaikkien syntyneiden isyys pitäisi selvittää.

Olin avoliitossa ja saimme kaksi lasta. Minä päätin että isyydet selvitetään koska se oli mahdollista ilmaiseksi kun emme olleet naimisissa. Tämä oli selkeintä ja eron jälkeen isä tiesi maksavansa elatusta omille lapsilleen. Tämä on myös lapsen etu saada tietää biologiset vanhempansa.

Jos teillä isäksi olisi paljastunut joku muu, olisiko lapsi siis saanut tietää, kuka tuo mies on?

Vierailija
65/114 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Roopen ja Joonaksen (ovathan tuttuja keskenään) oli saada katsojamäärää nostetuksi uudelle ohjelmalle niin siinä onnistuttiin. Uskon että aika moni katsoo tänään uusinnan jos eilen ei ohjelmaa katsonut.

Noin vakavasta asiasta ei heitetä läppää.

Kiinnostaa tietää miten nopea prosessi on selvittää isyys nykyisen, omien kohdalla vei 4-5 kuukautta koska ihan vastasyntyneeltä ei 90-luvulla otettu isyyden selvittämistä verikoetta kun 3 kk iässä jos oikein muistan.

Vierailija
66/114 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoista settiä, jos joutuu kirjallisesti todistamaan puolisolle, että tämä on yhdessä suunnitellun ja rakkaudella tehdyn lapsen isä. Teillä toki tilanne toinen, jos jo synnärillä tiesit eron olevan tulossa.

Vierailija
67/114 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos teillä isäksi olisi paljastunut joku muu, olisiko lapsi siis saanut tietää, kuka tuo mies on?

Eipä ollut muita vaihtoehtoja, halusin testin isän vuoksi että voi olla varma isyydestään. Toki jos jostain kummallisesta syystä isä olisikin ollut joku muu niin lapsella olisi ollut oikeus tietää isänsä.

Vierailija
68/114 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennyt synnärillä että ero tulisi, miten pääsit sellaiseen käsitykseen. Kuvittelin että suhde kestää. Ero tuli myöhemmin.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erikoista settiä, jos joutuu kirjallisesti todistamaan puolisolle, että tämä on yhdessä suunnitellun ja rakkaudella tehdyn lapsen isä. Teillä toki tilanne toinen, jos jo synnärillä tiesit eron olevan tulossa.

Vierailija
69/114 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylinäyteltyä oli eilen ne maistamiset ja muka oksu meinaa tulla.

Mitä vastenmielistä on maksamakkarassa tai lihahyytelössä - ihan normaalia ruokaa.

Vierailija
70/114 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi Sara Sieppi ei tehnyt Roopen kanssa lasta/lapsia. 

Vierailija
71/114 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin pidin näitä ilman yleisöä pidettäviä ohjelmia tylsinä. Mutta nyt huomaa, että tuossa Joonaksen showssa kun ei ole yleisöä, niin vieraat välillä ilmeisesti unohtavat kameratkin ja juttelevat ikään kuin kahden kesken. Ja pääsee pieniä lapsuksia. Erika Wikman möläytteli jotain lamasta ja Joonas paikkaili jotenkin, että "niin epidemia". Eli vieraiden itsekkyys tulee paremmin esiin, he ajattelevat lähinnä omia keikkojaan ja toimeentulojaan.

Vierailija
72/114 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa näitä sankareita on muitakin kuin oma mieheni. Hän päätti yksi juhannus kaveriporukan illanvietossa heittää ilmoille omasta mielestään hyvän jutun. "Kävinpä tunnustamassa isyyden vaikka enhän mä voi olla varma, että se on mun." Juttu kääntyi hyvin äkkiä siihen, että mua alettiin syyttää pettämisestä, miehen sisko haukkui hu*raksi. Lapsen isovanhemmat ei halunneet olla tekemisissä ennen kuin selvitetään kenen se on. Pienellä paikkakunnalla kun asuttiin levis hyvin äkkiä juttu koko kylälle. Eli miehen pieni viaton vitsi päättyi siihen, että mua epäillään edelleen välillä pettäjäksi.

Vierailija
73/114 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi Sara Sieppi ei tehnyt Roopen kanssa lasta/lapsia. 

Kun Helmi-Leena tuli raskaaksi täällä mietittiin mitähän katkeraa se Sara ajattelee. Nyt on vaihtunu osat. Saralla on vielä monta vuotta aikaa löytää kunnon mies ja perustaa perhe.

Vierailija
74/114 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa näitä sankareita on muitakin kuin oma mieheni. Hän päätti yksi juhannus kaveriporukan illanvietossa heittää ilmoille omasta mielestään hyvän jutun. "Kävinpä tunnustamassa isyyden vaikka enhän mä voi olla varma, että se on mun." Juttu kääntyi hyvin äkkiä siihen, että mua alettiin syyttää pettämisestä, miehen sisko haukkui hu*raksi. Lapsen isovanhemmat ei halunneet olla tekemisissä ennen kuin selvitetään kenen se on. Pienellä paikkakunnalla kun asuttiin levis hyvin äkkiä juttu koko kylälle. Eli miehen pieni viaton vitsi päättyi siihen, että mua epäillään edelleen välillä pettäjäksi.

Mun mielikuvitus jatkaa aina näitä juttuja niin, että kertoja ottaa asian itse puheeksi jossain, missä appivanhemmat ja miehen sisko ja vaikka muitakin paikkakuntalaisia on paikalla ja antaa tulla tuutin täydeltä. Aluksi ei tarvitse huutaa, mutta appivanhempien on hyvä kuulla että tyttärensä haukkui lapseslapsen äitiä huoraksi, koska varmaankin on itse tähän ammattikuntaan kuuluva. Lisäksi appivanhempien kyky ikinä hoitaa lasta täytyy kyseenalaistaa ja ilman järkyttävän isoja anteeksipyyntöjä he eivät tule ikinä näkemään lasta ilman sen äidin läsnäoloa. Lapsen isä kutsuu kaverinsa kylään ja selittää heille asian oikean laidan ja koko porukan nähden pyytää itkien anteeksi mokaansa tai loppuelämä tulee olemaan yhä helvettiä ja lapsi opetetaan vähättelemään ja häpeämään isäänsä.

Olisin halunnut kuulla, miten juttu jatkui.

Vierailija
75/114 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sääliksi käy lasta jo ennen syntymäänsä, kun tuollainen leima lyödään, vaikka sitten vitsillä :(

Mikä ihmeen leima? Ihan samanarvoisia ne lapset kuule nykyaikana on, oli sitten saaneet alkunsa avo- tai avioliitosta, yhden illan jutusta tai vaikka sopimusvanhemmuudesta. Kukaan muu kuin täysi idiootti ei leimaa lasta vanhempien sekoiluista.

Vierailija
76/114 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä ollut muita vaihtoehtoja, halusin testin isän vuoksi että voi olla varma isyydestään. Toki jos jostain kummallisesta syystä isä olisikin ollut joku muu niin lapsella olisi ollut oikeus tietää isänsä.

Paskat, nainen voi ilman mitään rangaistusta valehdella ja åimittää tietoa hautaan asti.

Lapsen oikeudet eivät toteudu jos se on naisen hyvästä tahdosta kiinni.

Vierailija
77/114 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä toi oli vaan vitsi ja ihan hauska haastattelu se oli :) vähän löysemmälle pipoa. Me vitsaillaan lapsille että ne on saattanut vaihtua sairaalassa jne. 

Onhan niitä iso määrä lapsia jotka ovat saaneet alkunsa sukusolujen lahjoituksesta, eikä niilläkään mitään "leimaa" ole ja ihan omina lapsinaan niiden "ei biologiset " vanhemmat niitä kasvattaa. 

Vierailija
78/114 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pääsi Salmiselta semmoinen sammakko, että tietää räväkkää riitaa vielä ennen synnytystä. Oikeesti. Isyys on sellainen asia, että siitä ei heitetä tällaista läppää. Jos miehen on aihetta epäillä omaa isyyttään, niin tarkastakoon asian diskreetisti. Salmisen oma parisuhdehistoria itsessään on hyvin kyseenalainen, joten ilmeisesti hän olettaa muidenkin olevan uskottomia tai käyvän vieraissa.

Tällaiset "syytökset" tai epäilyt ovat suurin mahdollinen loukkaus raskaana olevalle tai juuri synnyttäneelle naiselle. Tuollaista ei voi hyvittää mitenkään. Roope Salminen on kauhea ihminen.

Vierailija
79/114 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaisin kysyä kaikilta teiltä, jotkea ymmärtäväisesti naureskelette täällä, että sehän oli vaan vitsi että kestäisikö oma huumorintajunne oikeasti vastaavassa tilanteessa? Olette pahimman hormoni- ja tunnemyllerryksen keskellä raskaana tai juuri synnyttäneenä ja mies laukoo tällaista julkisesti. Eipä taitaisi paljon naurattaa.

Vierailija
80/114 |
12.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se sanoi tuon ihan läpällä siinä Joonaksen show’ssa. Katsokaa se haastattelu älkääkä kivittäkö pelkän haastattelusta leikatun pätkän takia.

Todella huonoa läppää heitti. On asioita joilla ei julkisesti vitsailla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi