"Eihän sitä tiedä, että onko se edes mun" - isän kommentti odotusaikana
Näin kommentoi R. Salminen tulevan lapsensa syntymää Iltalehdessä. Miltä sinusta seuraavat kommentit tuntuisivat, jos miehesi sanoisi tällaisia odotusaikana?
"Eihän sitä tiedä, että onko se edes mun, mutta tänään mä olin todistamassa isyyden, hän jatkoi.
Salminen kertoi vitsaillen, miten edessä on 30 päivänä karenssi, jonka aikana hän voi perua tunnustuksen, mikäli lapsi ei näytäkään häneltä.
– Aion kasvattaa hänet kuin omani, ja kyllä mä olen melko varma, että se on mun."
Ap
Kommentit (114)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin äiti, niin ilmoittaisin viranomaisille, että Roope ei ole isä. Silloin isyydentunnustus keskeytyy ja odotetaan vauvan syntymää ja DNA-testiä. Kuka tahansa kun ei ilmoittautua kenen tahansa lapsen isäksi, äidilläkin on sanansa sanottavana.
Luonnollisesti olisi hauska vitsi, että isä ei näkisi lastaan ennen kuin isyys on vahvistettu. Sehän se kovasti naurattaisi, kun joutuisi hakemaan isäehdokkaalle lähestymiskiellon, kun se yrittää urkkia, että millainen lapsi.Hmm, oliskohan tää nyt kuitenkin vähän ylireagointia.
Ei minusta. Tuohan on pelkästään hauskaa, että isyyttään epäilevä saa rauhassa odotella varmuutta. Olisihan se kamalaa, että ei olisikaan isä ja olisi jo isällisesti rakastunut lapseen, josta sitten joutuisi luopumaan, kun joku toinen mies olisi isä ja halusisi olla isä. Jos yhtään epäilyttää, niin asia tutkitaan ja siihen asti lasta ei saa tavata.
Ymmärsin asian läpäksi, niin ei haitannut.
Onneksi omana raskausaikanani ei ollut somejulkkiksia ja tällaisia lausuntoja ei annettu lehdissä, eipähän tarvitse oman lapsen lukea jälkikäteen, mitä kaikkea ikävää olen sanonut...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka olisi läppä, niin on todella mautonta. Läppää voi heittää puolison, kaverien ja muun lähipiirin kesken, mutta ei tarvitse julkisesti heittää. Kaikki eivät tuota läpäksi ymmärrä.
No tämä juuri. Aivan käsittämättömän moukkamaista.
Mikäli isyys pitää tunnustaa ja tuleva isä siitä vitsailee, naisen ei ainakaan kannata allekirjoittaa sitä yhteishuoltajuuspaperia. Kätevämpi muuttaa mitään nne ikinä lystää miuksunsa kanssa eikä äijällä ole asiaan nokankopputtamista.
Tämä on muuten totta. Ei nimeä yhteishuoltajuuteen. Jos mies sen haluaa, hakekoon oikeuden kautta. Kun minä en ole ihan varma siitä, että vaikka olisit biologinen isä, niin onko sinusta isäksi muuten. Parempia löytyy ja pari on jo kysellyt paikkaasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia kannattaisi teettää isyystutkimus, aina.
Itse teetin vaikka olin naimisissa, ei ollut minun.
No kaikissa suhteissa siihen ei kyllä ole mitään tarvetta.
Kyllä on, naisiltakin testataan tietyt sp-taudit "vaikka ei olisi tarvetta"
Sp-tautien testaaminen on tarpeellista siksi, että voivat olla vauvalle vaarallisia, ei siksi että selvitettäisi mahdollista syrjähyppyä.
Mistähän aiheista vitsailua saadaan seuraavan vuoden aikana kuulla? Synnytysvauriot ja kärsinyt s*ksielämä? Vauvavuoden alle hautautunut parisuhde?
Se sanoi tuon ihan läpällä siinä Joonaksen show’ssa. Katsokaa se haastattelu älkääkä kivittäkö pelkän haastattelusta leikatun pätkän takia.
Vierailija kirjoitti:
Itse tekisin välittömästi abortin ja eroaisin miehestä.
😳
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia kannattaisi teettää isyystutkimus, aina.
Itse teetin vaikka olin naimisissa, ei ollut minun.
No kaikissa suhteissa siihen ei kyllä ole mitään tarvetta.
Kyllä on, naisiltakin testataan tietyt sp-taudit "vaikka ei olisi tarvetta"
Sp-tautien testaaminen on tarpeellista siksi, että voivat olla vauvalle vaarallisia, ei siksi että selvitettäisi mahdollista syrjähyppyä.
Siihen riittäisi naisen sana. Näinhän se on lapsen isänkin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Se sanoi tuon ihan läpällä siinä Joonaksen show’ssa. Katsokaa se haastattelu älkääkä kivittäkö pelkän haastattelusta leikatun pätkän takia.
Julkisuudessa olevan henkilön täytyy aina puhuessaan tiedostaa, että asia voidaan nostaa toisessa yhteydessä esille. Puheäänestä kuuluva huumori ei välity tekstin puolelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin äiti, niin ilmoittaisin viranomaisille, että Roope ei ole isä. Silloin isyydentunnustus keskeytyy ja odotetaan vauvan syntymää ja DNA-testiä. Kuka tahansa kun ei ilmoittautua kenen tahansa lapsen isäksi, äidilläkin on sanansa sanottavana.
Luonnollisesti olisi hauska vitsi, että isä ei näkisi lastaan ennen kuin isyys on vahvistettu. Sehän se kovasti naurattaisi, kun joutuisi hakemaan isäehdokkaalle lähestymiskiellon, kun se yrittää urkkia, että millainen lapsi.Hmm, oliskohan tää nyt kuitenkin vähän ylireagointia.
Ei minusta. Tuohan on pelkästään hauskaa, että isyyttään epäilevä saa rauhassa odotella varmuutta. Olisihan se kamalaa, että ei olisikaan isä ja olisi jo isällisesti rakastunut lapseen, josta sitten joutuisi luopumaan, kun joku toinen mies olisi isä ja halusisi olla isä. Jos yhtään epäilyttää, niin asia tutkitaan ja siihen asti lasta ei saa tavata.
Et selvästi katsonut kyseistä ohjelmaa.
Isyyden selvittämisen pitäisi olla lakisääteinen toimenpide aina lapsen syntymän jälkeen. On väärin syyllistää miehiä jotka haluavat tietää ovatko oikeasti sukua syntyneelle lapselle.
Ja koomikko ei saa vitsailla? Ottakaa nyt vähän rauhoittavia. Koomikko se on se Helmi-Leenakin. Tuskin loukkaantui muusta kuin teidän kommenteista, kun haukutte sen miestä ja tulevan lapsen isää. Haukkukaa keskenänne omia miehiänne ja antakaa julkkisten olla rauhassa. Nysveröitä olette!
Kaikella ei tarvitse vitsailla, vaikka kuinka olisi koomikko.
Perheenlisäys on herkkä asia.
Perheenlisäys tuntuu olevan heidän tapauksessaan erheenlisäys. Ei kovin onnelliselta tilanteelta kuulosta, kun puhuu noin, oli vitsi tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Isyyden selvittämisen pitäisi olla lakisääteinen toimenpide aina lapsen syntymän jälkeen. On väärin syyllistää miehiä jotka haluavat tietää ovatko oikeasti sukua syntyneelle lapselle.
No teettäköön ne jotka haluavat. Turha tuhlata yhteiskunnan varoja kaikkien testaukseen, kun suurimmalla osalla pareista ei ole mitään tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Mitäköhän Salminen itse tykkäisi jos häntä epäiltäisiin pettämisestä heti herkän perhe-elämän alkuun
Eikös tämän suhteen alkaminen pettämällä ole ihan julkista tietoa?
Isyystesti pakolliseksi niin loppuu se isän oikeuksien dissaaminen. Ei voi olla oikein, että mammat kiristää tunnesyihin vetoamalla, että mies ei tekisi isyystestiä. Tämä pitäisi olla sellainen asia joka jokaisen tuoreen tai vanhan isän tulisi voida tehdä ilman huolta suhteen vaarantumisesta.
Täällä näköjään moni loukkaantuja pitää standardina sitä, että ihmiset ovat parisuhteissa uskollisia ja tunnustavat avoimesti, jos eivät ole olleet. Heh. Uskovat varmaan itsekin omat puheensa... not.
Itse tekisin välittömästi abortin ja eroaisin miehestä.